Skocz do zawartości

Opony całoroczne - how to?


el_guapo

Rekomendowane odpowiedzi

> A to jest tak wielka filozofia i trudność zachować bezpieczny odstęp od poprzednika, niezależnie od

> tego, jakie on ma opony?

A jeździłeś kiedyś po drogach w ogóle? Pokażesz mi palcem auta zachowujące bezpieczny odstęp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A Bozia broni zachować wiekszy odstęp, żeby jednak sie wyrobić z hamowaniem?

No to spróbuj tak zrobić na normalnej drodze. rotfl.gif

Przejedź z punktu A do B zachowując bezpieczny (DUŻY!) odstęp przez 100% trasy.

> Idąc Twoim tokiem

> myślenia to gość w Prosiaku może mając wypasione opony siedzieć jakiemuś Tico na plecach.

> Tylko jak sie kierownik Tico gdzieś zagapi i zatrzyma sie nagle w kufrze swojego poprzednika

> to temu z Prosiaka nawet opony z promu kosmicznego nie pomogą.

I tak właśnie dochodzi do wielu wypadków.

> Ta cała dyskusja jest psu na budę. W mieście typu Warszawa czy 3City opony całoroczne dadzą radę.

Pisałem już. Najcięższe zimowe warunki mam okazję co roku obserwować na osiedlowych drogach i parkingach największego osiedla mieszkaniowego w Katowicach.

rotfl.gif

> Zimą zachowasz ze 2 metry wiekszy dystans, latem na autostradzie zamiast 200 pojedziesz 180 i

> będzie dobrze.

No i fajnie. Możesz sobie zachować większy dystans. Właśnie dlatego go MUSISZ zachować, bo wielosezonowa opona NIE JEST TAK SAMO DOBRA.

Tylko to tutaj udowadniam.

A gdy zachowanie większego dystansu się z jakiegoś powodu nie powiedzie, bo chciałbyś jechać jak inni to BUM. Klepanie i lakierowanie.

> Natomiast w Zakopanem czy innych stromych i zaśnieżonych miastach lepsza będzie zimówka zimą, a

> najsłabszym punktem w obu przypadkach i tak będzie człowiek

Auta są pełne elektroniki. Człowiek inicjuje np. hamowanie i dalej już nic od niego nie zależy. Posadź Kubicę w aucie na słabych oponach i mnie w takim samym na dobrych. Obaj zaczniemy hamowanie z tej samej prędkości w tym samym punkcie. Ciekawe kto się zatrzyma prędzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W ciężkich warunkach zimowych porządne 4x4 radzi sobie jeszcze lepiej. Dlaczego nie masz?

Porządne 4x4 w normalnym ruchu wcale nie radzi sobie lepiej. Zimą kluczowym problemem jest zmniejszanie prędkości, nie jej nabieranie. O czym wielu użytkowników aut 4x4 zapomina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Porządne 4x4 w normalnym ruchu wcale nie radzi sobie lepiej.

pojezdzisz to zmienisz zdanie. im jest zimniej i bardziej mokro tym widac kolosalna roznice przdzy oska a 4x4

zauwazam to bardzo wyraznie bo zdaza mi sie w jedym dniu jedzic RWD, AWD i FWD

> Zimą kluczowym problemem jest

> zmniejszanie prędkości, nie jej nabieranie. O czym wielu użytkowników aut 4x4 zapomina.

fakt. 4x4 hamuje hamulcem zasadniczym identycznie jak oska ale juz hamowa silnikime jest duzo efektywniejsze w AWD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pojezdzisz to zmienisz zdanie. im jest zimniej i bardziej mokro tym widac kolosalna roznice przdzy

> oska a 4x4

> zauwazam to bardzo wyraznie bo zdaza mi sie w jedym dniu jedzic RWD, AWD i FWD

Jeździłem. Owszem, trakcja jest lepsza przy starcie, stabilność podczas jazdy na wprost też, ale już w zakrętach nie zawsze, nie wspominając o hamowaniu. Może wynika to z większej masy (lepiej się mi skręcało czywiście jakimś quattro niż Pajero) ale często też z tego, że dobra trakcja usypia czujność i wchodzisz w zakręty z większą prędkością.

> fakt. 4x4 hamuje hamulcem zasadniczym identycznie jak oska ale juz hamowa silnikime jest duzo

> efektywniejsze w AWD

To prawda. I nie nosi auta gdy silnik hamuje tylko jedną oś. Ale do tego trzeba dobrego 4x4, nie prostego AWD z dołączanym napędem już gdy jedna oś się ślizga.

Niemniej ja miałem wcześniej na myśli awaryjne hamowanie. Tu nie ma różnicy. A nawet może być gorzej, bo nie zdajesz sobie sprawy jak jest ślisko dopóki nie wciśniesz hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie czytam testów.

To dość duży błąd

> A biorąc pod uwage powyższe "psu na budę" wszyscy powinni jeździć na oponach, które są najlepsze w

> testach, czyż nie?

Nie, ale wszyscy powinni byś świadomi różnic, ewidentnych różnic w zachowaniu opony zimowej, letniej i całorocznej na nawierzchni

> Przecież gorsza zimówką teś jest w plecy parę metrów w porównaniu do najlepszej.

Dodaj do tego że założyłeś nie gorszą zimówkę a wielosezon i się zrobi kilkanaście metrów.

Fajnie?

> Mało tego taka klasyczna octavia z 43metrami hamowania z setki w ogóle nie powinna wyjeżdżać na

> drogę - nawet tani UP! zatrzymuje się 8 m wcześniej.

To są minimalne drogi hamowania przy mega przyczepności.

Bez dobrej opony na śliskiej nawierzchni obydwa zahamują dość podobnie

> Nie doczytałeś wyżej - wyjeżdżałem z solidnego sniegu i nie było najmniejszych problemów.

> na moje kaprawe oko jeździ się mocno porównywalnie do kleber krisalp.

Na moje kaprawe oko to ja odstałem już parę razy w zimie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To dość duży błąd

> Nie, ale wszyscy powinni byś świadomi różnic, ewidentnych różnic w zachowaniu opony zimowej,

> letniej i całorocznej na nawierzchni

> Dodaj do tego że założyłeś nie gorszą zimówkę a wielosezon i się zrobi kilkanaście metrów.

> Fajnie?

skoro czytasz tak namiętnie te testy to powinieneś z nich wywnioskować, że dobra wielosezonowa jest na poziomie taniej zimówki w testach.

> To są minimalne drogi hamowania przy mega przyczepności.

nieprawda.

> Bez dobrej opony na śliskiej nawierzchni obydwa zahamują dość podobnie

nieprawda

> Na moje kaprawe oko to ja odstałem już parę razy w zimie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> argument kosztowy zostal obalowy kilka postow wyzej...

A, nie zauważyłem hmm.gif gdzie zlosnik.gif?

Znaczy dla "mojego" rozmiaru 195/65 r15 jak patrzyłem to zimowe kupię w cenie od 150+ (powiedzmy że za 200 kupię coś ~ekstra) a te 4cośtam się zaczynają przy bodaj ~350.

Czyli zostaje jeszcze 150 na jakieś letnie (nie potrzebuję super extra bo nie mam ciężkiej nogi)

Wiadomo, dochodzi albo koszt felg albo wymiany...ale to też powiedzmy że znikoma sprawa bo na dwóch różnych kompletach zrobię więcej kilometrów niż na jednym.

Zaokrąglijmy że kupię 2 opony za 400 zamiast jednej za 350.

Na dwóch różnych zrobię spokojnie 100kkm, na komplecie uniwersalnych zrobię połowę tego, lub nawet nie jak wypadnie mi ostatnie kilometry robić zimą, bo je wcześniej wymienię

Czyli opona na dystansie jednego kilometra kosztuje mnie 0,016pln

Tak samo licząc wielosezony (dwa komplety) na tym samym dystansie wychodzi mi 0,056pln

Weźmy że nie mam opon czyli 2x w sezonie po 100 i liczę że są 4 lata czyli 8 zmian

Kompletami mi wychodzi 0,028pln/km

Wielosezon wychodzi 0,032pln/km

Tak czy siak drożej 270751858-jezyk.gif

Czy pomijalnie drożej czy nie ...to już inna bajka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> skoro czytasz tak namiętnie te testy to powinieneś z nich wywnioskować, że dobra wielosezonowa jest

> na poziomie taniej zimówki w testach.

No właśnie tak nie wychodzi

> nieprawda.

udowodnijok.gif

> nieprawda

Udowodnij

> > Na moje kaprawe oko to ja odstałem już parę razy w zimie.

Patrz, a ja nie 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie tak nie wychodzi

> udowodnij

> Udowodnij

Zapraszam. Ja nie czytam tylko testuję. Pozakładamy i potestujemy. Najbliższy test możemy zrobić 23.11.2013 na torze FSO. Wezmę zimówkę, letnią i może skombinuję jakieś wielosezonowe. Jako oponę wzorcową podamy slicka.

> Patrz, a ja nie

odpowiadasz sam sobie na swój cytat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapraszam. Ja nie czytam tylko testuję. Pozakładamy i potestujemy. Najbliższy test możemy zrobić

> 23.11.2013 na torze FSO. Wezmę zimówkę, letnią i może skombinuję jakieś wielosezonowe. Jako

> oponę wzorcową podamy slicka.

I co, chcesz badać slicka przy temp ~3-5 *C?

Nagrzejesz go?

I czego to będzie wykładnia?

Wynik hamowania auta podawany w prasie to najlepszy wynik jaki auto uzyskuje w temp około 20* na suchym torze na oponach na których będzie sprzedawane.

Weź pod uwagę że zmiana samych opon na inne może ten wynik zmienić. Zarówno in + jak i in -

Ba, te same opony w innym aucie (w innym modelu/innego producenta) mogą dać już zupełnie inne wyniki zarówno w hamowaniu jak i przyspieszaniu czy nawet w jeździe po łuku.

Kwestię sposobu użycia hamulców też pomijam bo się może okazać że mało który z nas jest w stanie taki sam wynik uzyskać jak kierowca testowy.

> odpowiadasz sam sobie na swój cytat?

spineyes.gifboś nie wyciął biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Porządne 4x4 w normalnym ruchu wcale nie radzi sobie lepiej.

Radzi sobie o wiele, wiele, wiele lepiej, niż ośka.

> Zimą kluczowym problemem jest zmniejszanie prędkości, nie jej nabieranie. O czym wielu użytkowników aut 4x4 zapomina.

Oczywiście napęd na 4 koła nie ma żadnego znaczenia dla prowadzenia samochodu w zakrętach (o ruszaniu wiadomo - ośka jest o wiele lepsza - każde 4x4 zostanie bezradne a ośka na zimówce pojeeeedzieeeee), nijak nie wpływa to więc na bezpieczeństwo. Do tego 4x4 przeszkadza w skutecznym hamowaniu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Porządne 4x4 w normalnym ruchu wcale nie radzi sobie lepiej.

Radzi sobie. I na pewno różnica jest większa od różnicy między dobrą oponą wielosezonową a przeciętną zimówką.

Przejeździłem Favoritką 50 kkm na Navigatorach 2. Z racji tego że mam rodzinę w górach to często tam bywałem. Poważne problemy miałem może z pięć razy. Ale wtedy mieli je wszyscy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję zapoznaj się z testami:

Stary test ADAC - "Modele całoroczne w zimie są na ogół gorsze od najlepszych modeli zimowych, a w lecie od letnich, ale często okazują się lepsze od tanich produktów sezonowych."

Trochę nowszy - "O oponach całorocznych praktycznie się nie mówi. Nikt ich nie reklamuje, nie ma też kampanii medialnych, które promowałyby ich używanie. Gdyby stały się popularne, branża oponiarska straciłaby krocie!"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Proponuję zapoznaj się z testami:

> Stary test ADAC - "Modele całoroczne w zimie są na ogół gorsze od najlepszych modeli zimowych, a w

> lecie od letnich, ale często okazują się lepsze od tanich produktów sezonowych."

Dobra, gdzie w tym zestawieniu jest jakaś zimowa, co oznaczają te punkty?

Jaką drogę hamowania, jaki uciąg i ile "G" wytrzymują w łuku w porównaniu do zimowych opon z tego samego przedziału cenowego?

> Trochę nowszy - "O oponach całorocznych praktycznie się nie mówi. Nikt ich nie reklamuje, nie ma

> też kampanii medialnych, które promowałyby ich używanie. Gdyby stały się popularne, branża

> oponiarska straciłaby krocie!"

A ta opona zimowa to jaka bo coś mi na oczy padło i nie widzę hmm.gif

Może wspominane tutaj frigo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Opona letnia:

> Sucho - świetnie

> Mokro - dobrze

> Śnieg - źle

> Opona śniegowa:

> Sucho - znośnie

> Mokro - źle

> Śnieg - dobrze

> Wielosezonowa:

> Sucho: dobrze

> Mokro: znosnie

> Śnieg: znośnie

To co napisałeś można by podwiesić czy w inny sposób "utrwalić", bo to definicja sensu opon całorocznych u nas. Łatwiej się chyba tego nie da przedstawić. Do identycznych wniosków doszedłem i na razie nie żałuję wyboru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po przeczytaniu tego wszystkiego mam problem.

Kia Rio, opony letnie Hankook- mają 2 wady: głośne i źle radzą sobie z wyjeźdżaniem z błota (zakopałem się to wiem), poza tym są ok.

A więc:

1. Nie chce mi się stać w kolejkach z 4 oponami do wymiany.

2. Nie chce mi się przekręcać 4 kompletnych kół (chyba że w ostateczności).

Rozpatrywałem różne konfiguracje, wymyśliłem taką:

Na zimę opony całoroczne, na lato na tył oryginalne letnie, z przodu zostają całoroczne. Teoretycznie powinno to wydłużyć żywot całorocznych i tylko 2 koła na felgach do przekręcania.

Może być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja kolegom żrącym się tutaj o wyższości bożego narodzenia nad wielkanocą zapodam jeszcze jedną zagadkę:

Mamy aytobus typu Ikarus 280 (znaczy przegubowy)

Jaka konfiguracja opon letnich (L), zimowych (Z) i wielosezonowych (W) będzie najlepsza na osiach 1 (przednia), 2 (napędowa), 3 (w przyczepie):

1L, 2Z, 3W

1L, 2W, 3Z

1Z, 2L, 3W

1Z, 2W, 3L

1W, 2Z, 3L

1W, 2L, 3Z

To teraz kupuję chipsy.gif , 20.GIF i palacz.gif i czekam na kolejne 5000 postów... icon_eek.giffacepalm%5B1%5D.gifmlot.giflizak.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Proszę - wyniki testów uwielbianej przez Polaków Dębicy Frigo - we wszystkich źle

I to jest dowód na to, że testy sa pisane na zamówienie.

Dębica Frigo 2 to jest TA SAMA opona, co GoodYear Ultragrip 5, który w tych samych testach dostał ocenę "Gut":

Eins

Zwei

I ciekawe opinie użytkowników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I to jest dowód na to, że testy sa pisane na zamówienie.

> Dębica Frigo 2 to jest TA SAMA opona, co GoodYear Ultragrip 5

Frigo czy Frigo 2?

Identyczny jest bieżnik czy także skład mieszanki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I to jest dowód na to, że testy sa pisane na zamówienie.

> Dębica Frigo 2 to jest TA SAMA opona, co GoodYear Ultragrip 5, który w tych samych testach dostał

Chińczycy też maję wiele opon z bieżnikiem od markowych producentów ale nie zaryzykuję stwierdzenia że są równie dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Radzi sobie o wiele, wiele, wiele lepiej, niż ośka.

> Oczywiście napęd na 4 koła nie ma żadnego znaczenia dla prowadzenia samochodu w zakrętach (o

> ruszaniu wiadomo - ośka jest o wiele lepsza - każde 4x4 zostanie bezradne a ośka na zimówce

> pojeeeedzieeeee), nijak nie wpływa to więc na bezpieczeństwo. Do tego 4x4 przeszkadza w

> skutecznym hamowaniu

Nie przeczytałeś dokładnie i nadinterpretujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> (...)

> Trochę nowszy - "O oponach całorocznych praktycznie się nie mówi. Nikt ich nie reklamuje, nie ma

> też kampanii medialnych, które promowałyby ich używanie. Gdyby stały się popularne, branża

> oponiarska straciłaby krocie!"

Nie wiem dlaczego branża oponiarska miałaby cokolwiek stracić. hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ilość przekładek opon, ilość wyrzuconych opon o bieżniku 3 mm, czy z wyższym bieżnikiem, ale stare

> ...

Opon zużyje się tyle samo przecież. A nawet więcej bo na letnich jeździć możesz do 1.5mm a całoroczną trzeba wyrzucić poniżej 4mm.

A kasa z przekładek to biznes dla ziutka-wulkanizatora, nie branży oponiarskiej z dużej litery, która tak naprawdę potrafi lobbować i ma wpływ na cokolwiek. Ta branża to by na całosezonowych zyskała, bo sprzedaż by urosła z przyczyn opisanych powyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ta branża to by na całosezonowych zyskała, bo sprzedaż by urosła z przyczyn opisanych powyżej.

Branża to nie tylko producenci, ale cała sieć dystrybucji, która w większości sprzedaje nie opony, ale cały serwis oponiarski (opona, przekładka, przechowanie).

Sprzedaż opon dla klientów z ulicy, to zło konieczne.

Branża by straciła, bo w obecnej sytuacji do każdego auta flotowego kupowany jest z automatu drugi komplet opon - tego by nie było jakby auto wyjeżdżało z salonu na oponach całorocznych.

Każda flota utylizuje opony poniżej progu 3-4 mm, niezależnie czy letnie czy zimowe - w przypadku całorocznych znacznie częściej byłyby "dojeżdżane" do końca. Tak samo nie zdarzałyby się przypadki utylizacji opon ze względu na wiek. Na pewno też wyważane byłyby rzadziej niż raz na pół roku i nie byłoby usługi przechowywania opon. Policz to dla setek tysięcy aut flotowych i zobaczysz jaka to skala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I co, chcesz badać slicka przy temp ~3-5 *C?

> Nagrzejesz go?

spokojna twoja. Mam miękką mieszankę. A jak zajdzie potrzeba to się dogrzewki dotnie. skromny.gif

> I czego to będzie wykładnia?

porównamy różne opony w warunkach "przejściowych" czyli w takich jakich się jeździ większość czasu w PL.

> Wynik hamowania auta podawany w prasie to najlepszy wynik jaki auto uzyskuje w temp około 20* na

> suchym torze na oponach na których będzie sprzedawane.

bladego pojęcia nie mam jak to jest mierzone.

wiem jedn na pewno: jeździłem na takich gumach, które by wypadły w testach super ale nie chciałbym mimo to ich kupić. Po prostu były nieprzewidywalne. Tego nie zmierzysz. Są opony które nie dają oznak uślizgu, ciężko jest wyczuć gdzie jest granica i wszystko dzieje się "nagle". Takich opon strasznie nie lubię. Wolę mieć już mniejszą przyczepność ale bardziej "miękkie" wchodzenie w uślizg.

> Weź pod uwagę że zmiana samych opon na inne może ten wynik zmienić. Zarówno in + jak i in -

nie musisz mi tego mówić. O tym przecież ta dyskusja.

> Ba, te same opony w innym aucie (w innym modelu/innego producenta) mogą dać już zupełnie inne

> wyniki zarówno w hamowaniu jak i przyspieszaniu czy nawet w jeździe po łuku.

czy ty aby przypadkiem nie podważyłeś wszystkich swoich argumentów tym tekstem?

Jeśli opona jest dobra to jest dobra i koniec. trzeba tylko do danego auta dobrać odpowiedni rozmiar i ciśnienie.

> Kwestię sposobu użycia hamulców też pomijam bo się może okazać że mało który z nas jest w stanie

> taki sam wynik uzyskać jak kierowca testowy.

zależy od marki auta i modelu oraz tego jak optymistycznie ktoś podszedł do testu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Frigo czy Frigo 2?

> Identyczny jest bieżnik czy także skład mieszanki?

Frigo 2.

Skład na pewno jest inny bo nawet pomiędzy różnymi rocznikami danego modelu opony może się różnić. i raczej im nowsze mieszanki tym lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i po przeczytaniu tego wszystkiego mam problem.

> Kia Rio, opony letnie Hankook- mają 2 wady: głośne i źle radzą sobie z wyjeźdżaniem z błota

> (zakopałem się to wiem), poza tym są ok.

> A więc:

> 1. Nie chce mi się stać w kolejkach z 4 oponami do wymiany.

> 2. Nie chce mi się przekręcać 4 kompletnych kół (chyba że w ostateczności).

> Rozpatrywałem różne konfiguracje, wymyśliłem taką:

> Na zimę opony całoroczne, na lato na tył oryginalne letnie, z przodu zostają całoroczne.

> Teoretycznie powinno to wydłużyć żywot całorocznych i tylko 2 koła na felgach do przekręcania.

> Może być ?

opony przede wszystkim mają być równe. Nie kombinuj z różnymi na dwóch osiach bo nigdy nie będziesz wiedział czy ci przód ucieknie czy tył. Auto będzie nieprzewidywalne. Już lepiej jeździć na 4 łysych niż dać na przód letnie a tył zostawić zimę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I to jest dowód na to, że testy sa pisane na zamówienie.

> Dębica Frigo 2 to jest TA SAMA opona, co GoodYear Ultragrip 5, który w tych samych testach dostał

> ocenę "Gut":

> Eins

> Zwei

> I ciekawe opinie użytkowników

gdyby to jeszcze było w jakimś chrześcijańskim języku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chińczycy też maję wiele opon z bieżnikiem od markowych producentów ale nie zaryzykuję stwierdzenia

> że są równie dobre.

Chińczycy nie są w koncernie GoodYear i nie biorą z tego koncernu mieszanek oraz matryc tylko kradną swoje i kombinują po swojemu.

A Dębica już od kilku ładnych lat jest w GY.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> spokojna twoja. Mam miękką mieszankę. A jak zajdzie potrzeba to się dogrzewki dotnie.

> porównamy różne opony w warunkach "przejściowych" czyli w takich jakich się jeździ większość czasu

> w PL.

Cóż, żeby było bliżejok.gif

> bladego pojęcia nie mam jak to jest mierzone.

> nie musisz mi tego mówić. O tym przecież ta dyskusja.

> czy ty aby przypadkiem nie podważyłeś wszystkich swoich argumentów tym tekstem?

W tym rzecz że nie

> Jeśli opona jest dobra to jest dobra i koniec. trzeba tylko do danego auta dobrać odpowiedni

> rozmiar i ciśnienie.

Błąd. Zmiana masy auta, rozłożenia mas, geometrii zawieszenia, rodzaju napędu potrafi zmienić znacząco wyniki trakcyjne.

> zależy od marki auta i modelu oraz tego jak optymistycznie ktoś podszedł do testu.

Zależy od naszej umiejętności właściwego hamowania. Lub nieumiejętności testującego fabrycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jeździłeś kiedyś po drogach w ogóle?

Nie, nie, ja tylko po polach, łąkach i lasach jeżdżę... hehe.gif

> Pokażesz mi palcem auta zachowujące bezpieczny odstęp?

Ale co poradzę na to, że większość nie potrafi myśleć za kółkiem? No może z wyjątkiem tego, że myślą, że mają refleks Kubicy lub lepszy hehe.gifhahaha.gif

I Ty - zdaje się - bierzesz z nich przykład, no bo skoro każdy każdemu siedzi na zderzaku, to JA MAM BYĆ GORSZY? Sorry, ale tu nie pomogą nawet opony z certyfikatem NASA, o czym ktoś już wspomniał... grinser006.gifhehe.gifbiglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cóż, żeby było bliżej

> W tym rzecz że nie

> Błąd. Zmiana masy auta, rozłożenia mas, geometrii zawieszenia, rodzaju napędu potrafi zmienić

> znacząco wyniki trakcyjne.

Tak, ale to się zmieni proporcjonalnie na każdej oponie którą założysz na dane auto.

> Zależy od naszej umiejętności właściwego hamowania. Lub nieumiejętności testującego fabrycznie.

ja nie umiem hamować. Ostatni rajd to pokazał. Dwa razy metę przestrzeliłem tak z pół metra facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, ale to się zmieni proporcjonalnie na każdej oponie którą założysz na dane auto.

Proporcjonalnie?

Nie, w żaden sposób proporcjonalnie, a przynajmniej nie w proporcjach jakie jesteś w stanie wyliczyć.

Owe proporcje wyjdą po testach, ale sie ich nie da wcześniej obliczyć

> ja nie umiem hamować. Ostatni rajd to pokazał. Dwa razy metę przestrzeliłem tak z pół metra

Tam nie trzeba umieć hamować tak jak na rajdach.

Tam masz się zatrzymać na najkrótszym odcinku a nie "w bramkach".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Proporcjonalnie?

> Nie, w żaden sposób proporcjonalnie, a przynajmniej nie w proporcjach jakie jesteś w stanie

> wyliczyć.

ale ja nie mówię o liczeniu czegokolwiek. Jak przy danych ustawieniach geometrii zawieszenia/masy auta/sztywności elementów zawieszenia jedna opona trzyma a druga nie to po przełożeniu kół do innego auta nagle się role nie odwrócą. Nadal lepsza będzie ta co wcześniej.

> Tam nie trzeba umieć hamować tak jak na rajdach.

> Tam masz się zatrzymać na najkrótszym odcinku a nie "w bramkach".

tak, masz rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale ja nie mówię o liczeniu czegokolwiek. Jak przy danych ustawieniach geometrii zawieszenia/masy

> auta/sztywności elementów zawieszenia jedna opona trzyma a druga nie to po przełożeniu kół do

> innego auta nagle się role nie odwrócą. Nadal lepsza będzie ta co wcześniej.

Zapomniałeś o rozkładzie masy, która zwiększając lub zmniejszając nacisk na oś/ koło zmienić potrafi "trzymanie"

I w tym problem, bo inaczej dociśnięta opona zachowa się inaczej. Ergo zmiana auto może zmienić zupełnie zachowanie opony`

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapomniałeś o rozkładzie masy, która zwiększając lub zmniejszając nacisk na oś/ koło zmienić

> potrafi "trzymanie"

> I w tym problem, bo inaczej dociśnięta opona zachowa się inaczej. Ergo zmiana auto może zmienić

> zupełnie zachowanie opony`

ja o gruszce...

Tak. Zmieni się zachowanie danej opony. Ale nadal zestaw 1. będzie lepszy od zestawy 2.

Jak założysz na auto WRC Dębice VIVO to one nadal będą gorsze od wyczynowego slicka na tym samym aucie. Jak ten zestaw kół przełożysz do służbowego pikaczento to nadal będzie lepszy slick. poniał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chcąc - nie chcąc wyważasz więc dwa razy do roku.

ale głupoty wypisujesz sick.gif

uparłeś sie na to wyważanie, nie wiem po co?

5 lat temu kupiłem nowe frigo do sieny, założyłem i wyważyłem na stalowych felgach. co rok na zime samemu robiłem przekładke, bez wyważania. przez te 5 sezonów koła zrobiły ok 60 tys i nie było czuć żadnego bicia, czy telepania, nawet przy prędkosciach ok 150 km/h

miesiąc temu je sprzedawałem (cały komplet) i kupujący sobie zażyczył sprawdzenia w wulkanizacji... i wiesz co? gumiarz powiedział, ze są prosciutkie i odpowiednio wyważone

takze jak nie szkoda Ci kasy na zbędne wydatki, to sobie wyważaj nawet co miesiąc, ale nie pisz, ze tak trzeba, bo wcale nie trzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja o gruszce...

> Tak. Zmieni się zachowanie danej opony. Ale nadal zestaw 1. będzie lepszy od zestawy 2.

> Jak założysz na auto WRC Dębice VIVO to one nadal będą gorsze od wyczynowego slicka na tym samym

> aucie. Jak ten zestaw kół przełożysz do służbowego pikaczento to nadal będzie lepszy slick.

> poniał?

Nie, nie poniał(eś).

Jak porównasz 2 opony z tego samego segmentu a nie dwie opony z różnych segmentów, to wtedy spytaj czy poniał(eś).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, nie poniał(eś).

> Jak porównasz 2 opony z tego samego segmentu a nie dwie opony z różnych segmentów, to wtedy spytaj

> czy poniał(eś).

znaczy jak porównam, że Fulda Kristall Montero założona w Fiacie Seicento jest lepsza od Dębicy Frigo Directional to po założeniu tych samych opon do BMW 525i role się odwrócą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> znaczy jak porównam, że Fulda Kristall Montero założona w Fiacie Seicento jest lepsza od Dębicy

> Frigo Directional to po założeniu tych samych opon do BMW 525i role się odwrócą?

Nie, jak porównasz fuldę na seicento i na BMW, poznasz różnicę.

A najlepiej jak porównasz tę samą oponę na autach z tego samego segmentu, np na BMW 3 i Audi A4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> takze jak nie szkoda Ci kasy na zbędne wydatki, to sobie wyważaj nawet co miesiąc, ale nie pisz, ze

> tak trzeba, bo wcale nie trzeba

wyważać koła trzeba wtedy kiedy trzeba a nie jak przyjdzie odpowiednia kartka w kalendarzu czy przebieg przekroczy XXXX km. To nie zmiana oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.