Skocz do zawartości

Jakie tarcze hamulcowe


Randar

Rekomendowane odpowiedzi

Powoli przymierzam się do wymiany tarcz i klocków. No i pytanie co kupić ? icon_rolleyes.gifniewiem.gif

Samochód to Cordoba 6L z 2004 r. z porażającą mocą 75 KM clown.gif Tarcze wentylowane przód. Jest tego na allegro od groma.

1. TRW - 191 pln za 2 szt.

2. TRW - 158 pln za 1 szt.

To jest to samo ?

BRP - 149 pln za komplet z klockami

Jest firma MIKODA - 245 pln komplet z klockami FERODO.

Samochód jeżdżony normalnie po mieście.

Co wziąć, żeby klocki nie piszczały i nie brudziły felg za mocno alien.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powoli przymierzam się do wymiany tarcz i klocków. No i pytanie co kupić ?

> Samochód to Cordoba 6L z 2004 r. z porażającą mocą 75 KM Tarcze wentylowane przód. Jest tego na

> allegro od groma.

> 1. TRW - 191 pln za 2 szt.

> 2. TRW - 158 pln za 1 szt.

> To jest to samo ?

Jeśli 256mm i 288mm to dla Ciebie to samo, to tak - to samo. wink.gif

Sprawdź jakie masz u siebie, potem szukaj, pytaj, zastanawiaj się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli 256mm i 288mm to dla Ciebie to samo, to tak - to samo.

> Sprawdź jakie masz u siebie, potem szukaj, pytaj, zastanawiaj się.

dałem kryteria szukania seat 6L przód blush.gif, nawet nie zwróciłem uwagi na wymiary yikes.gif, skucha sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak mają nie brudzić felg i mieć ponad przeciętną trwałość to tylko ATE Ceramic. Jednak skuteczność

> szału nie robi.

Trwałości mega nie oczekuje, na jakieś 1,5 roku muszą starczyć (z 15-18 tyś km). Te co są to jeszcze z fabryki zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trwałości mega nie oczekuje, na jakieś 1,5 roku muszą starczyć (z 15-18 tyś km). Te co są to

> jeszcze z fabryki

Na taki dystans to muszą każde starczyć.

W Octavi 1 miałem komplet przód+tył Ate Ceramic założone przy 30 kkm po czym sprzedałem autko znajomemu, teraz ma nastukane 80kkm i na oko zużycie w 50%.

A felgi czyściutkie oczywiście

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie w ibizie 6L zakładałem mikody o średnicy 256, zrobione już ponad 60 tyś i mają się bardzo dobrze + klocki remsa. Jak na zacisku hamulcowym masz napis FS III to masz tarcze 256. Tarcze 288 były w modelach ponad 100KM, FR i cupra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powoli przymierzam się do wymiany tarcz i klocków. No i pytanie co kupić ?

> Samochód to Cordoba 6L z 2004 r. z porażającą mocą 75 KM Tarcze wentylowane przód. Jest tego na

> allegro od groma.

Jakiekolwiek. Najlepiej nowe. Chociaż na używkach też ludzie jeżdżą.

> 1. TRW - 191 pln za 2 szt.

> 2. TRW - 158 pln za 1 szt.

> To jest to samo ?

pewnie tak.

> BRP - 149 pln za komplet z klockami

> Jest firma MIKODA - 245 pln komplet z klockami FERODO.

> Samochód jeżdżony normalnie po mieście.

> Co wziąć, żeby klocki nie piszczały i nie brudziły felg za mocno

Kupiłem do swojego samochodu tuż przed rajdem jakieś no-name klocki za 70zł w zaprzyjaźnionym sklepie (ferodo premier na Allegro dla przykładu 110zł najtańsze). Nie było wyjścia bo czas gonił, musiałem zmienić. I dojechałem do mety. I wytrzymały, mają się dobrze, jeszcze na nich polatam trochę. Nie piszczały, nie puchły po rozgrzaniu, nie hamowały ani lepiej ani gorzej od poprzednich (ATE). Oczywiście do DS Performance im daleko ale jeśli chodzi o budżetowe półki to nie widzę żadnych różnic pomiędzy hamulcami. A już na pewno ciężko je będzie zauważyć podczas toczenia się po mieście w jakimkolwiek samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...
22 minuty temu, czachabrava napisał:

Z tych co wymieniłes to zaryzykowalbym z ATE, ewentualnie poszukaj jeszcze Textarow. 

A z tanich Metelli, zakładałem takie kumplowi. Niewiele droższe od Chińczyków, a jeździ i nie narzeka. 

 

Piszesz jakby trw to jakiś syf był porównywalny do dekermanow 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@czachabrava z przetestowanych przegubów zewn na koło . Do stilo jak narazie metelli daje radę. Nie tylko przegub ale osłona gumowa nie pęka. Raczej sądzę że zamiast chinolow jako tarcze zabrałbym metelli. 

W Seicento cylinderki kupiłem metelli i też w porównaniu do innych zdecydowanie bliżej im do wyglądu cylinderka fiat panda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mati_lecha napisał:

1) A co sądzicie o Mikoda?

2) Czy miękkie klocki są lepsze? Mniej piszczą, lepiej hamują? Jeśli tak, to które są miękkie?

 

Kiedyś był wielki bum na te tarcze na forach internetowych. Skusilem się i założyłem do Vectry C nacinane i nawiercane.  Niestety szybko zaczęły bić i huczec przy hamowaniu. Podczas demontażu zauważyłem także mikropekniecia przy otworach. 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, mati_lecha napisał:

Mam do wyboru zestawy Delphi, TRW, ATE, ,..

Delphi, TRW, ATE - znane więc z tych OK;

Samko, ABS - nie znam, opinii mało i różne;

Denckermann - pakowacz = chińszczyzna.

 

9 godzin temu, mati_lecha napisał:

A co sądzicie o Mikoda?

Właśnie kupiłem do mojego P107, czekają na montaż. Do kompletu klocki Mintex.

 

5 godzin temu, czachabrava napisał:

Podczas demontażu zauważyłem także mikropekniecia przy otworach.

To akurat przy otworach w tarczy normalne zjawisko i nie tylko Mikoda tak ma.

 

Z kolei od siebie dodam, że nie polecam zestawu Meyle. Włożyłem to kiedyś do swojego samochodu i to były spowalniacze, a nie hamulce. Myślałem nawet, że może się hamulec zapowietrzył ale po zmianie na zestaw Remsy (grupa TRW) hamulce zaczęły działać jak należy.

Edytowane przez shapyr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, shapyr napisał:

 

 

To akurat przy otworach w tarczy normalne zjawisko i nie tylko Mikoda tak ma.

 

Z kolei od siebie dodam, że nie polecam zestawu Meyle. Włożyłem to kiedyś do swojego samochodu i to były spowalniacze, a nie hamulce. Myślałem nawet, że może się hamulec zapowietrzył ale po zmianie na zestaw Remsy (grupa TRW) hamulce zaczęły działać jak należy.

 

Możliwe, pierwszy i ostatni raz miałem tarcze nacinane i nawiercane. Właśnie po nich założyłem zestaw Meyle, bo były najtańsze ze znanych marek. Hamowaly normalnie, ale pierwszy raz mi się zdarzyło by tarcza się zuzyla szybciej niż klocek. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) A ma ktoś linka do jakiś tabel ze współczynnikami tarcia poszczególnych klocków ?

 

2) Czy tarcze z samymi nacięciami (bez nawierceń) też są podatne na pęknięcia?

 

3) Czy nacinana tarcza w ogóle coś daje? Wyczytałem, że tylko z klockiem o wyższym współczynniku tarcia. Tylko jaki to klocek ... 🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mati_lecha miałem mikody w stilo parę lat temu... Z klockiem ferrodo promier. Bez szału . Oprócz efektu wizualnego i dźwiękowego nie wniosły nic więcej w drogę hamowania.

Po kilkudziesięciu tys km tarcza miała lekkie bicie. 

Ale... Jak.mialem te tarcze w CC lite nacinane.i.nawiercane hamulec zdecydowanie miałem lepszy ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, HARDTECHNO napisał:

@mati_lecha miałem mikody w stilo parę lat temu... Z klockiem ferrodo promier. Bez szału . Oprócz efektu wizualnego i dźwiękowego nie wniosły nic więcej w drogę hamowania.

Po kilkudziesięciu tys km tarcza miała lekkie bicie. 

Ale... Jak.mialem te tarcze w CC lite nacinane.i.nawiercane hamulec zdecydowanie miałem lepszy ... 

A z jakimi klockami miałeś te Mikody w CC ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, mati_lecha napisał:

3) Czy nacinana tarcza w ogóle coś daje? Wyczytałem, że tylko z klockiem o wyższym współczynniku tarcia. Tylko jaki to klocek ... 🤔

 

ja miałem mikodę GT nawiercaną i nacinaną w volvo v40 200KM+ i były o tyle dobre, że po kilku hamowaniach pod rząd z ok. 160km/h do 0 jeszcze hamowały.

ale fakt, szybko się skrzywiły i nie biły w zasadzie tylko w wtedy jak były bardzo dobrze dogrzane...pęknięcia występowały tylko wokół dziurek a nie nacięć.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.11.2013 o 13:09, Randar napisał:

Powoli przymierzam się do wymiany tarcz i klocków. No i pytanie co kupić ? icon_rolleyes.gifniewiem.gif

Samochód to Cordoba 6L z 2004 r. z porażającą mocą 75 KM clown.gif Tarcze wentylowane przód. Jest tego na allegro od groma.

1. TRW - 191 pln za 2 szt.

2. TRW - 158 pln za 1 szt.

To jest to samo ?

BRP - 149 pln za komplet z klockami

Jest firma MIKODA - 245 pln komplet z klockami FERODO.

Samochód jeżdżony normalnie po mieście.

Co wziąć, żeby klocki nie piszczały i nie brudziły felg za mocno alien.gif

 

A ja kupiłem MaxGear i muszę stwierdzić, że nie dość, że tanie to jeszcze jakością wykonania oraz efektywnością nie odbiegają od innych producentów.

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, fred77 napisał:

 

A ja kupiłem MaxGear i muszę stwierdzić, że nie dość, że tanie to jeszcze jakością wykonania oraz efektywnością nie odbiegają od innych producentów.

Przecież przy Twoich prędkościach mogłeś tam dać heblowane klocki świerkowe. MaxGeer to już najniższa półka taniej i gorzej się nie da ;] One się koledze w  pandzie 1.2 pokrzywiły ;l

  • Lubię to 4
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, HARDTECHNO napisał:

@mati_lecha miałem mikody w stilo parę lat temu... Z klockiem ferrodo promier. Bez szału . Oprócz efektu wizualnego i dźwiękowego nie wniosły nic więcej w drogę hamowania.

 

również w stilo miałem mikody z klockami mintex i ebc (zwykłe) i byłem zadowolony - jedyny minus, to efekty dźwiękowe. 

Wytrzymały bez wichrowania mocne rozgrzanie - przy wypadzie na tor jak wysiadłem z auta, to nadal świeciły na czerwono, ale to może wynikać z małych hamulców w stilo

 

W innym aucie zamontowałem najtańsze tarcze Daco i też nie mogłem marudzić - hamowały i były proste

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, jqr napisał:

 

również w stilo miałem mikody z klockami mintex i ebc (zwykłe) i byłem zadowolony - jedyny minus, to efekty dźwiękowe. 

Wytrzymały bez wichrowania mocne rozgrzanie - przy wypadzie na tor jak wysiadłem z auta, to nadal świeciły na czerwono, ale to może wynikać z małych hamulców w stilo

 

W innym aucie zamontowałem najtańsze tarcze Daco i też nie mogłem marudzić - hamowały i były proste

Jakie efekty dźwiękowe? Mówisz o Mikodzie nacinanej, nawiercanej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, mati_lecha napisał:

Mówisz o Mikodzie nacinanej, nawiercanej?

 

Wtrącę się nieco. Pisałem wcześniej, że kupiłem Mikody (gładkie) i klocki Mintex do P107, a dzisiaj zamontowałem ten zestaw. Pomimo, że hamulce jeszcze świeże, to pierwsze wrażenia bardzo pozytywne. Oby tak dalej.

Edytowane przez shapyr
  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w Golfie V z przodu tarcze Zimmermann z klockami Ferodo Premier - przejechane na tym zestawie ~45kkm, hamowanie OK- żaden szał.

Lekkie bicie mają przy hamowaniu ale co dla mnie dziwne - ujawinia się to w zakresie hamowania ~90 -70km/h, przy mniejszych prędkościach zupełnie nic, hamowanie z 120km/h  do momentu dojścia do tych 70km/h też bez bicia.

Na zimowych oponach to zjawisko nie zwracało mojej uwagi więc chyba muszę przyjrzeć się oponom letnim:hmm:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, cumel napisał:

Przecież przy Twoich prędkościach mogłeś tam dać heblowane klocki świerkowe. MaxGeer to już najniższa półka taniej i gorzej się nie da ;] One się koledze w  pandzie 1.2 pokrzywiły ;l

To czy się komuś pokrzywiły czy nie to są subiektywne odczucia. U mnie już parę razy dostały hamulce popalić tak, że z błotników mi się dymiło, szczególnie podczas jazdy z przyczepą w górzystym terenie i jakoś nic się nie dzieje.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, shapyr napisał:

 

Wtrącę się nieco. Pisałem wcześniej, że kupiłem Mikody (gładkie) i klocki Mintex do P107, a dzisiaj zamontowałem ten zestaw. Pomimo, że hamulce jeszcze świeże, to pierwsze wrażenia bardzo pozytywne. Oby tak dalej.

A dlaczego nie dałeś klocków Mikody? Słabe są czy po prostu chciałeś spróbować Mintexa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, mati_lecha napisał:

Jakie efekty dźwiękowe? Mówisz o Mikodzie nacinanej, nawiercanej?

Przy hamowaniu, szczególnie mocniejszym z większych prędkości szorują/huczą przez te nacięcia. Mi osobiście to jie przeszkadzało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, mati_lecha napisał:

A dlaczego nie dałeś klocków Mikody?

 

Rozważałem. Cenowo i opiniami tym razem wygrał Mintex.

Pierwotnie chciałem kupić Brembo ale za pierwszy razem przyszły od innego samochodu, za drugim okazało się, że brak na magazynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, shapyr napisał:

 

Rozważałem. Cenowo i opiniami tym razem wygrał Mintex.

Pierwotnie chciałem kupić Brembo ale za pierwszy razem przyszły od innego samochodu, za drugim okazało się, że brak na magazynie.

Właśnie nigdzie nie mogę znaleźć opinii odnośnie klocków Mikody. O tarczach sporo z kolei.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nigdzie nie mogę znaleźć opinii odnośnie klocków Mikody. O tarczach sporo z kolei.
Panie daj sobie Pan spokój z tą Mikoda nieszczęsna już... Miałem w dwóch różnych autach różne modele i jedne (gładkie) były znośne, ale te nacinane to istna tragedia.

Świerszcze przy hamowaniu, a do tego wytrzymały 30kkm na miękkich klockach i tarcz nie było. To są hamulce, oszczędzajcie na filtrach kabinowych, błotnikach, nadkolach, osłonach pod silnik, ale hamulce kupujcie markowe i oryginalne, a nie gdzieś najtańsze z allegro albo z jakiegoś innego bazaru. ATE, Textar, Ferodo, Jurid, TRW to jedni z największych producentów OE, których można śmiało polecić, chociaż i w tych markach zdarzają się wtopy, ale przy poprawnym montażu i prostych piastach raczej rzadko. O firmach typu Brembo i EBC nie piszę, oni robią świetne hamulce, ale te wersje "premium" bo takie najtańsze brembo ma raczej kiepskie opinie, ale już te drogie serie jeżeli były montowane do samochodów typu RS, S itp. robią robotę.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, mati_lecha napisał:

Jakie efekty dźwiękowe? Mówisz o Mikodzie nacinanej, nawiercanej?

 

jak już koledzy pisali przy hamowaniu jest coś jakby szuranie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.04.2020 o 00:04, mati_lecha napisał:

1) A ma ktoś linka do jakiś tabel ze współczynnikami tarcia poszczególnych klocków ?

 

2) Czy tarcze z samymi nacięciami (bez nawierceń) też są podatne na pęknięcia?

 

3) Czy nacinana tarcza w ogóle coś daje? Wyczytałem, że tylko z klockiem o wyższym współczynniku tarcia. Tylko jaki to klocek ... 🤔

 

1 Nie ma czegoś takiego :)

2 Nie ma znaczenia, jednak same pęknięcia to rzadkie zjawisko, szczególnie w markowych tarczach. 

3 Pomaga odprowadzać poduszkę gazową spod klocka, przy jeździe sportowej jest potrzebne. Dla cywili nie. 
Pamiętaj że do takich tarcz nie założysz klocków ceramicznych. 

Są fajne cywilne tarcze nacinane np. Ate Power Disc, czy Brembo Max. 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.04.2020 o 11:47, mati_lecha napisał:

Jak już pytam, to jeszcze zapytam.

 

Macie doświadczenia z klockami ceramicznymi? Są niewiele droższe, ale czy warto? Faktycznie są trwalsze? Tylko czy nie kosztem tarcz i kosztem słabszego hamowania?


Słabiej hamują, zaletą jest duuuuużo mniejsze pylenie na felgi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.04.2020 o 12:13, mati_lecha napisał:

Właśnie nigdzie nie mogę znaleźć opinii odnośnie klocków Mikody. O tarczach sporo z kolei.

Mikoda to polska firma o ile pamiętam. Mam takie tarcze- oczywiście nie nawiercane- w Linei z przodu i hamują OK, nie piszczą, nie szurają. 

Klocki mam Steinhofa (to taki producent z Tarnowa)- i sobie chwalę.  W seju też mam Mikody (oczywiście nie nawiercane) i też OK.

Mikoda klocków prawdopodobnie nie produkuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Darcolo napisał:

Mikoda to polska firma o ile pamiętam. Mam takie tarcze- oczywiście nie nawiercane- w Linei z przodu i hamują OK, nie piszczą, nie szurają. 

Klocki mam Steinhofa (to taki producent z Tarnowa)- i sobie chwalę.  W seju też mam Mikody (oczywiście nie nawiercane) i też OK.

Mikoda klocków prawdopodobnie nie produkuje.

Produkuje do wielu modeli.  Na przykład:

http://www.mikoda.pl/produkty,szukaj?brand=23522&model=24331&type=24332

 

Mają też klocki do popularnej Octavii III, Porsche Cayenne, a nawet do Rolls-Royce. 

Edytowane przez mati_lecha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.