bracholl Napisano 14 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Witam Czeka mnie zakup samochodu (a później sprzedaż Astry ). Wybieram pomiędzy dwoma samochodami mianowicie, cena zbliżona chociaż do 307 trzeba doliczyć wymianę rozrządu po zakupie żeby nei było zdziwienia: - Zafira A 2005 2,2 diesel 125 KM - Peugeot 307 SW 2005 1,6 Hdi 110 KM Z moich informacji wynika, że - Zafira jest trochę większa (wyższa) ma na stałe w samochodzie fotele 3 rzędu, drugi rząd przesuwa się w całości co trochę powoduje komplikacje i zmniejsza możliwość aranżacji wnętrza, silnik dobry na łańcuchu jednak konstrukcja starsza co skuktuje np dość długim rozgrzewaniem zimą (niekorzystne przy krótkich dystansach), części tanie - Peugeot nowocześniejszy silnik jednak posiadający filtr cząstek i koło dwumasowe i pasek rozrządu (wymiana - dodatkowe koszty), przy krótszych dystansach szybciej się nagrzewa jednak wydaje się że jest droższy w serwisie i mniej trwały, fotele 3 rzędu dokładane i zajmują miejsce w bagażniku, natomiast fotele drugiego rzędu są osobne i można je dowolnie wstawiać i przesuwać, części trochę droższe, może ktoś miał do czynienia z tymi samochodami i może coś podpowiedzieć szczególnie jeśli chodzi o 307 (Zafirę ma mój kolega i dość dobrze znam to auto) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 14 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 a jakie są wymagania użytkowe, bo to jest kluczowe przy wyborze takiego auta ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 14 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Weź jeszcze pod uwagę Renault Grand Scenica II. Co do Zafiry to stara konstrukcja auta i auto wg mnie jest już brzydkie. 307 SW ma teściowa ale ma 1.6 HDI 90KM bez dwumasy bez PDFu. Wiec szukaj lepiej takiego. W 307 masz fotele mocowane na stałe, jak chcesz je wyjąć to musisz się naszarpać a fotele gdzieś schować i zanieść. W Zafirze tego problemu niema. Za to zafira będzie wyższa (lepszy komfort wsiadania) ale też będzie więcej paliła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 14 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Posprzątałem spam i dalej proszę w temacie, bo tym razem "posprzątam" dostepy do AK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sylwester Napisano 14 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Ja byłbym ostrożny z tym silnikiem w 307. Mam taki sam w swoim Focusie i niestety sporo kosztowało mnie naprawienie szkód wynikających z niedopracowanego smarowania. Może w nowszych rocznikach jest lepiej ale w przypadku 8 letniego auta jest spore ryzyko wtopy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 14 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 > Ja byłbym ostrożny z tym silnikiem w 307. > Mam taki sam w swoim Focusie i niestety sporo kosztowało mnie naprawienie szkód wynikających z > niedopracowanego smarowania. > Może w nowszych rocznikach jest lepiej ale w przypadku 8 letniego auta jest spore ryzyko wtopy napisz coś więcej? sitko na przewodzie doprowadzającym olej do turbo sie zapchało? jakieś inne konsekwencje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teres Napisano 14 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 > Ja byłbym ostrożny z tym silnikiem w 307. > Mam taki sam w swoim Focusie i niestety sporo kosztowało mnie naprawienie szkód wynikających z > niedopracowanego smarowania. > Może w nowszych rocznikach jest lepiej ale w przypadku 8 letniego auta jest spore ryzyko wtopy Po prostu pierwsze co trzeba zrobić po kupnie starszego auta z tym silnikiem, to wymienić sitko i później już można spokojnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 14 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 > Witam Jak chcesz porownywac samochody to prownaj Zafire z syfroenem XP bo to auta podobnych segmentow i powstale w podobnym okresie czasu. 307 to troche inna bajka. Auto jest nowsze konstrukcyjnie i wydaje mi sie ze za te same pieniadze kupisz egzemplarz mlodszy. Wlasciele Zafir jednak cenia swoje pojazdy tylko nie wiem czemu bo nawet w porownaniu z xp te auta wypadaja blado. A silnik 1.6 Hdi wcale nie jest taki straszny jak go maluja trzeba tylko wziac pod uwage, ze jesli kupisz autko z 2005 roku to moze ono miec nalatane kolo 300 kkm nawet jesli bylo uzytkowane w PL A to dla osprzetu silnika jest juz spore wyzwanie jesli nie byl prawidlowo serwisowany. pozdr. M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bracholl Napisano 14 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 > Weź jeszcze pod uwagę Renault Grand Scenica II. > Też nad nim myślałem ale boję się tego modelu ponieważ kilku znajomych miało tylko zwykłego Scenica i często się różne pierdółki psuły a i z silnikami nie jest najlepiej (coś czytalem o panewkach) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 14 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 > Też nad nim myślałem ale boję się tego modelu ponieważ kilku znajomych miało tylko zwykłego Scenica > i często się różne pierdółki psuły a i z silnikami nie jest najlepiej (coś czytalem o > panewkach) To weź 2,0 16v na benzynkę i zagazuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sylwester Napisano 14 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 > Po prostu pierwsze co trzeba zrobić po kupnie starszego auta z tym silnikiem, to wymienić sitko i > później już można spokojnie Pod warunkiem, że silnik nie jest już uszkodzony - ja po zakupie zdążyłem wymienić olej, przejechać kilka tys km i musiałem wymieniać silnik bo padły "dół" (panewki, wał) oraz turbinę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 14 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 > Też nad nim myślałem ale boję się tego modelu ponieważ kilku znajomych miało tylko zwykłego Scenica > i często się różne pierdółki psuły a i z silnikami nie jest najlepiej (coś czytalem o > panewkach) dlatego kupuje się benzynę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 14 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 > Witam > Czeka mnie zakup samochodu (a później sprzedaż Astry ). Wybieram pomiędzy dwoma samochodami > mianowicie, cena zbliżona chociaż do 307 trzeba doliczyć wymianę rozrządu po zakupie żeby nei > było zdziwienia: > - Zafira A 2005 2,2 diesel 125 KM Miałem z tym samym dizlem, tylko o mniejszej pojemności 2.0 101km. IMHO najsłabszy punkt tego doskonałego auta to właśnie silnik: paliwożerny, głośny i niekulturalny. W zimie ciągle niedogrzany pomimo nowego termostatu. W lecie lepiej, choć 110km/h przy tym motorze i 5biegach to gwałt na uszach. Co do nadwozia, wykończenia (no może poza kierownicą) i walorów użytkowym nie mam najmniejszych zastrzeżeń: doskonałe auto by było gdyby pracował tam fiatowski 1.9 CDTI 120km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 14 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 > To weź 2,0 16v na benzynkę i zagazuj. To samo napisałem, tylko jakiś nadgorliwy moderator skasował... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bracholl Napisano 14 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 no tak ale założenie gazu kosztuje kolejną kasę a różnicy w cenie między dieslem a benzyną nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 14 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 > no tak ale założenie gazu kosztuje kolejną kasę a różnicy w cenie między dieslem a benzyną nie ma Ale awaria w dieslu kosztuje dużo więcej niż w benzynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 14 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 > no tak ale założenie gazu kosztuje kolejną kasę a różnicy w cenie między dieslem a benzyną nie ma Nie ma różnicy do pierwszej awarii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jamaican Napisano 15 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 Od lutego mam 307SW po FL 2007r czyli ostatni rok produkcji. 1.6 HDI 90km więc bez DPF i bez dwumasy. Szukałem benzyny do LPG, ale nic ciekawego nie było, same diesle, szczególnie właśnie w wersjach poliftowych. Od razu po zakupie zrobiłem rozrząd, filtry, olej, a także przewód smarowania turbo ze sławetnym sitkiem. Wyszły jeszcze jakieś pierdoły jak uszczelki itp, standardowa eksploatacja moim zdaniem Szukając auta patrzyłem też na Zafirę, ale to stara konstrukcja, zupełnie inna bajka moim zdaniem. Jak na razie jeżdzi bezawaryjnie, a zrobiłem już prawie 20 tyś km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.