k1s1el Napisano 15 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 Cześć, Da się po numerze VIN pojazdu sprawdzić czy pacjent ma ten felerny silnik 2.0 TDI?? Rok produkcji 2007. Chodzi o te z pękającymi głowicami, wycierającą się zębatką od "czegośtam", już nie pamiętam od czego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czajnior Napisano 15 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 > Cześć, > Da się po numerze VIN pojazdu sprawdzić czy pacjent ma ten felerny silnik 2.0 TDI?? Rok produkcji > 2007. Chodzi o te z pękającymi głowicami, wycierającą się zębatką od "czegośtam", już nie > pamiętam od czego Odpuść sobie rok 2007 - to jest silnik na pompowtryskach. Ja kupiłem już silnik na CR i nie żałuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtucha Napisano 15 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 > Odpuść sobie rok 2007 - to jest silnik na pompowtryskach. > Ja kupiłem już silnik na CR i nie żałuje Odkąd pojeździłem autami z CR to nie chcę patrzeć na pompowtryski sam chętnie upolowałbym Passata B6 z takim silnikiem... Co do pytania - najbardziej felerny silnik to chyba BKP, z kolei wielu mechaników których znam właśnie zakupiło passaty z takim silnikiem - pracując w ASO mają sporo akcji m.in. wymiana pompowtrysków, coś tam z napędem pompy oleju... ogólnie auta z tym silnikiem źle nie jeździły... Co do pytania to podeślij VIN to rozkoduje Ci trochę info, łącznie z oznaczeniem silnika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czajnior Napisano 15 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 > - pracując w ASO mają sporo akcji m.in. wymiana > pompowtrysków, coś tam z napędem pompy oleju.. VW każdemu wymienia uszkodzone pompowtryski na nowe bez łaski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 15 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 > Cześć, > Da się po numerze VIN pojazdu sprawdzić czy pacjent ma ten felerny silnik 2.0 TDI?? Rok produkcji > 2007. Chodzi o te z pękającymi głowicami, wycierającą się zębatką od "czegośtam", już nie > pamiętam od czego Jeżeli nie ma CR to sobie odpuść, a ten rocznik nie mial. Kolega ma Audi z tego roku, bez CR .. miał z nim trochę problemów. M.in wlaśnie posypał się napęd pompy olejowej - to właśnie ta zębatka/wałęk co piszesz , miał szczęście że nie zatarł silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lcf Napisano 15 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 > VW każdemu wymienia uszkodzone pompowtryski na nowe bez łaski. Cos wiecej na ten temat zdradzisz, zona kolegi ma takiego paska, co prawda nic sie nie psuje, ale moze warto miec na uwadze taka akcje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 15 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 > Cos wiecej na ten temat zdradzisz, zona kolegi ma takiego paska, co prawda nic sie nie psuje, ale > moze warto miec na uwadze taka akcje Akcja, akcją ale warto skontrolować ten nieszczęsny wycierający się wałek, czy nie jest wytarty i ewentualnie wymienić. Lepiej tak, niż stracić nagle smarowanie an drodze. Na każdym forum VW/audi jest nt masę informacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 15 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 Masz większą szanse na kichę niż to że będzie OK. Kolega kupił A6 sprawdzał 5 razy przed zakupem niby miał już ten ulepszony i już wydał więcej na naprawy jak zapłacił za auto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 15 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 > Masz większą szanse na kichę niż to że będzie OK. Kolega kupił A6 sprawdzał 5 razy przed zakupem > niby miał już ten ulepszony i już wydał więcej na naprawy jak zapłacił za auto Skąd ta radość? Nie lubisz kolegi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 15 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 > Skąd ta radość? Nie lubisz kolegi? Bo mu kilka osób tłukło do łba żeby odpuścił i kupił E60 530d. To był uparty jak osioł i teraz otwarcie tego żałuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kalkstein Napisano 15 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 > Masz większą szanse na kichę niż to że będzie OK ... Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee tam Tutaj opisałem historię naszego ex-passata z najbardziej wadliwym silnikiem na świecie. Nadal jeździ jako taxi bezawaryjnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtucha Napisano 15 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 > Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee tam > Tutaj opisałem historię naszego ex-passata z najbardziej wadliwym silnikiem na świecie. > Nadal jeździ jako taxi bezawaryjnie Mój znajomy rok temu sprzedawał swojego sedana - jak się okazało silnik BKP - koleś specjalnie nie interesuje się motoryzacją, przejechał autem coś ponad 120 tys. km i nie wiedział że siedzi na potencjalnej minie Sprzedał będąc do końca zadowolonym z auta - kupił B7, nawet zastanawiałem się czy się nie zainteresować ale to był sedan a jak już to będę polował w kombi... Co do akcji to swojego czasu ASO wymieniało pompowtryski jak leci, później chyba lekko zaostrzyli warunki... ale nie interesowałem się szczegółami, na pewno przy odrobinie woli da się to zrobić bezinwestycyjnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 15 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 > VW każdemu wymienia uszkodzone pompowtryski na nowe bez łaski. Ale podobno tylko raz kazdy pompowtrysk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kalkstein Napisano 15 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 > Co do akcji to swojego czasu ASO wymieniało pompowtryski ... Przez temat nie przechodziłem, sami po 200.kkm w serwisie regenerowaliśmy pompowtryskiwacze bo zaczął lekko dymić - ca. 1200 zł za komplet. Dokładnie już nie pamiętam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k1s1el Napisano 15 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 > Odpuść sobie rok 2007 - to jest silnik na pompowtryskach. > Ja kupiłem już silnik na CR i nie żałuje To nie dla mnie auto, ja bym w życiu diesla nie kupił Chyba raczej odradzę mimo wszystko zakup tego auta znajomej. Choć auto pewne - firmowe. Po wymianie serwisowej pompowtrysków, w miarę niski przebieg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 16 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 > Da się po numerze VIN pojazdu sprawdzić czy pacjent ma ten felerny silnik 2.0 TDI?? Rok produkcji 2007. Chodzi o te z pękającymi głowicami, wycierającą się zębatką od "czegośtam", już nie pamiętam od czego Odradzam zakup 2.0 TDI z pompowtryskiwaczami. Tym bardziej, że 2007r. będzie miał pewnie sporo przejechane. Poszukaj lepiej CR (silniki mają oznaczenie czteroliterowe). Te silniki mają duuuużo lepszą opinię - są mniej awaryjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artipb Napisano 16 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 A mój mechanik jak już kupiłem, powiedział: Paru się auto popsuło, w net puściło i poszła plota, że awaryjne. A tysiące jeżdżą i nic się nie dzieje. Mam 2.0 TDI BKD z 2005 r., kupiłem od Niemca 140 tkm, aktualnie 220 tkm i lata jak głupi. Z typowych usterek: klapa gasząca padła (nowa cca 800 zł), turbina zaczęła się pocić, pewnie trochę na wyrost zregenerowałem za 1500 zeta przy przebiegu jakieś 180 tkm. Zależy jak się uda - nowoczesne silniki w imię ekologii, bajerologii i downsizingu mają tyle kombinacji alpejskich, że nawet biorąc pod uwagę statystykę coś się zesrać musi. Dla odmiany drugie wozidło ma 25 lat, co najmniej 500 tys przebiegu (ale nie więcej niż milion) i ryzyko że się usra jest minimalne. Co nie zmienia faktu, że w tym wieku i przebiegu zgodnie z obiegową opinią po działającym zawieszeniu NIVO powinno być tylko wspomnienie - a w moim egzemplarzu działa, mimo że w chwili zakupu nie miałem pojęcia, jak to sprawdzić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 > A mój mechanik jak już kupiłem, powiedział: Paru się auto popsuło, w net puściło i poszła plota, że awaryjne. Dlatego napisałem, że ma lepsze OPINIE Skoro opinii negatywnych dotyczących CR jest mniej, to można wywnioskować, że psuje się rzadziej albo jeździ ich po prostu mniej Bezawaryjnych aut już się nie produkuje. Wiem o tym. W każdym razie ja wybrałem CR, ciekawe jak długo będę zadowolony Poprzednik - 1.9TDI PD był praktycznie bezproblemowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todamian Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 > Odpuść sobie rok 2007 - to jest silnik na pompowtryskach. > Ja kupiłem już silnik na CR i nie żałuje a od którego roku były juz te lepsze silniki?? bo mam na oku jednego z tym ze nie wiem jaki ma silnik, znaczy rok też nie tak do końca bo albo 2008 albo 2009, wiem że ma 140KM, skrzynie 6 biegową warto sie interesowac czy jednak bezwzględnie trzeba wołaś vin? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 > a od którego roku były juz te lepsze silniki?? Od 2008r. Oznaczenia silników CR są czteroliterowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mario_ Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 > Cześć, > Da się po numerze VIN pojazdu sprawdzić czy pacjent ma ten felerny silnik 2.0 TDI?? Rok produkcji > 2007. Chodzi o te z pękającymi głowicami, wycierającą się zębatką od "czegośtam", już nie > pamiętam od czego W 2007 roku nie było już łańcuszkowego napędu wałków wyrównoważających, w którym pękająca łyżwa napinająca łańcuch powodowała wycieranie się zębatek zamienili na zazębiające się koła Ale żeby nie było zbyt słodko w wyniku zastosowania niewłaściwych materiałów wyrabiały się tzw "zabieraki" przekazujące napęd pompie oleju (cena 20PLN) Stare zabieraki zamieniono na materiałowo wytrzymalsze, a później na wytrzymalsze i dłuższe, które montowane są teraz w silnikach CR Pękające głowice w większości aut jakimi interesuje się Kowalski (najmłodszy, najwypasieńszy, najtańszy) z pewnością już są powymieniane, bo nie dożyłyby 300kkm. Oszczędny Kowalski oczywiście TeDeIka morduje po mieście, bo benzyna jest nieekonomiczna a w rezultacie doznaje kolejnego szoku - DPF Włącza lub też włancza się wypalanie DPFa, brak odpowiednich warunków do zakończenia procesu powoduje rozrzedzanie oleju ropą lub ropom i wycieranie krzywek wałka lub wałków rozrządu. Naprawa w dobrej firmie jest droga, to zaprowadzę do Pana Henia tego co typowy Jay polecał... Pan Henio stwierdzi, że uszczelki są dobre, śruby też, to młotkiem podobija pompowtryski i będzie gitara. A potem narzekania, że gniazda PD się wyrabiają. Żeby 2.0TDI żyło sobie całkiem nieźle z dobrym smarowaniem wystarczy zainwestować min 200pln lub w opcji hardkor 1000pln i cieszyć się przez parę lat. No ale przecież skoro stać mnie było na rzęcha i takiego kupiłem, to sprzedam za pół roku żeby podatku nie płacić i niech legenda awaryjności trwa wiecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todamian Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 > Od 2008r. Oznaczenia silników CR są czteroliterowe. a jeszcze spytam, czy w 2008 można jeszcze spotkać te wadliwe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrado Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 o proszę, moja fotka zabieraka sie nawet znalazła którego zresztą sam wyciągałem z Superb'a I 2.0 PD BSS po taryfie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mario_ Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 > o proszę, moja fotka zabieraka sie nawet znalazła > którego zresztą sam wyciągałem z Superb'a I 2.0 PD BSS po taryfie Czy w związku z tym mnie pozwiesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrado Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 > Czy w związku z tym mnie pozwiesz? że najlepiej wywalić ten wynalazek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mario_ Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 > że najlepiej wywalić ten wynalazek Ja mam u siebie 1.9... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrado Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > Ja mam u siebie 1.9... znaczy sie pompe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KAMIKADZE Napisano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 > Ja mam u siebie 1.9... Samochód: A4 2.0TDI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mario_ Napisano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 > znaczy sie pompe ? tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mario_ Napisano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 > Samochód: A4 2.0TDI dokładnie... niezniszczalne 2.0TDI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kalkstein Napisano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 > a jeszcze spytam, czy w 2008 można jeszcze spotkać te wadliwe? Raczej nie. Prędzej znajdziesz b6 z tego rocznika z 1.9 tdi 105.KM /bkc/. To nie żart - są też takie egzemplarze i to najbardziej poszukiwane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todamian Napisano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 > Raczej nie. > Prędzej znajdziesz b6 z tego rocznika z 1.9 tdi 105.KM /bkc/. > To nie żart - są też takie egzemplarze i to najbardziej poszukiwane. je nie wybieram tylko w pewnej firmie będą takie samochody sprzedawane, czyli b6 2,0 tdi 2008r idt, i pytam czy jest sens sie tym interesować a czy dopcham sie do kupna to też niewiadome jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 > je nie wybieram tylko w pewnej firmie będą takie samochody sprzedawane, czyli b6 2,0 tdi 2008r idt, > i pytam czy jest sens sie tym interesować a czy dopcham sie do kupna to też niewiadome jest Kolega z fabryki ma A3 z 2.0TDI 140KM z 2006. Po zakupie zregenerował turbinę i jeździ trzeci rok... bez żadnego dbania, chłodzenia turbo, rozgrzewania na zimnym. Wsiada i Nic się nie psuje... a on nie zagłębia się w to czy ma silnik z wadliwej serii czy też nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 > Kolega z fabryki ma A3 z 2.0TDI 140KM z 2006. > Po zakupie zregenerował turbinę i jeździ trzeci rok... bez żadnego dbania, chłodzenia turbo, > rozgrzewania na zimnym. > Wsiada i > Nic się nie psuje... a on nie zagłębia się w to czy ma silnik z wadliwej serii czy też nie. ja znam wielu takich problem pojawia sie gdy jednak wjada na warsztat i wyjechac już nie moga bo tyle kasy potrzeba na naprawe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtucha Napisano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 > Raczej nie. > Prędzej znajdziesz b6 z tego rocznika z 1.9 tdi 105.KM /bkc/. Mój kolega miał z 1.9, z 2006 roku, całkiem ok jeśli chodzi o spokojna jazdę, ale jednak ten wadliwy BKP jeździ lepiej w końcu to 140KM. Wydaje mi się że po wykonaniu akcji serwisowych jest już lepiej z tymi sławnymi BKP, teraz kilku kolesi kupiło i śmigają, na liczniku jak się okazuje wszyscy ponad 300tys km. Ale tak naprawdę to jestem nadal zszokowany Passatami na CR - właśnie ujeżdżam takiego B7 - wczoraj rano niby mały ale jednak mróz, uruchamiasz i ciiiisza... bardzo przyjemnie się śmiga - aż szkoda będzie oddawać (auto wypożyczone). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kalkstein Napisano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 > ... na liczniku jak się okazuje wszyscy ponad 300tys km ... Tu masz historię naszego BKP. Ponad 290.kkm zrobiliśmy nie wiedząc, że mamy wadliwy silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtucha Napisano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 > Tu masz historię naszego BKP. > Ponad 290.kkm zrobiliśmy nie wiedząc, że mamy wadliwy silnik Kiedyś pożyczałem od kolegi takiego sedana - jeździł nim i nawet nie wiedział że ma wadliwy silnik - jeździło się całkiem przyjemnie. Nie jest to miarodajne bo sprzedawał go gdy miał ok 120 tys km. (zmienił na B7). Aktualnie 2 moich kolegów kupiło B6 kombi ale wcześniej nie zwróciłem uwagi że mają ponad 300 tys km każdy. Tylko to inna kwestia, są mechanikami w ASO, profilaktycznie już mają nowe pompowtryski, coś sprawdzali czy wymieniali w napędzie pompy olejowej i coś jeszcze - są akcje naprawcze i śmigają. Mi się zupełnie nieźle jeździło autem z tym silnikiem tylko to historie o awaryjności powodują że raczej nie zdecydowałem się na zakup go. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.