Skocz do zawartości

Focus 1,6 2001 + LPG


sawer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, skłaniam się powoli do zakupu Focusa 1,6 z instalacja LPG. W sieci wielokrotnie spotykałem się z opinią że te silniki nie nadają się do gazu, natomiast mam nieodparte wrażenie że w większości wypowiadały się w tym temacie osoby które takiego auta nie mają. I tu pytanie, czy faktycznie te silniki aż tak źle znoszą gaz, czy to jeden z tych powtarzanych przez ludzi mitów smile.gif. Ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie? Serdecznie pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam serdecznie, skłaniam się powoli do zakupu Focusa 1,6 z instalacja LPG. W sieci wielokrotnie

> spotykałem się z opinią że te silniki nie nadają się do gazu, natomiast mam nieodparte

> wrażenie że w większości wypowiadały się w tym temacie osoby które takiego auta nie mają. I tu

> pytanie, czy faktycznie te silniki aż tak źle znoszą gaz, czy to jeden z tych powtarzanych

> przez ludzi mitów . Ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie? Serdecznie pozdrawiam i z góry

> dziękuję za pomoc.

znajomy mk1 zrobił 200kkm na lpg i nic się nie działo

niestety nie wiem które 1.6

ford z podpisu dobija do 100kkm na lpg i też jakoś żyje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega z pracy miał takiego Focusa 1,6 z 2001r z automatem. Założył IV gen. lpg w 2005r, autem jeździł do 2012, później kupiła go nasza koleżanka i ma go do dziś. Początkowo nie był problemów. Po około 1,5roku poszła cewka WN, założono jakąś mocniejszą, chyba od Poldka. Po 0,5 roku kolejną awarią było spalenie bodaj tyrystorów w kompie. Po wymianie auto hulało kolejne lata bezproblemowo, mimo braku lubryfikacji. Przez ten czas przejechało na lpg około 120kkm.

IMO tragedii nie ma, choć pewne ponadplanowe problemy mogą się pojawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>W sieci wielokrotnie

> spotykałem się z opinią że te silniki nie nadają się do gazu, natomiast mam nieodparte

> wrażenie że w większości wypowiadały się w tym temacie osoby które takiego auta nie mają. I tu

> pytanie, czy faktycznie te silniki aż tak źle znoszą gaz, czy to jeden z tych powtarzanych

> przez ludzi mitów .

Trzeba pilnować mieszanki. Bo przy złej koszty napraw szybko pokryją oszczędności. Generalnie dobra instalka plus porządny serwis i nie powinno być żadnych problemów. Ale tanio się nie da. Jeśli nie masz pewności czy ktoś dbał to nie kupuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trzeba pilnować mieszanki. Bo przy złej koszty napraw szybko pokryją oszczędności. Generalnie dobra

> instalka plus porządny serwis i nie powinno być żadnych problemów. Ale tanio się nie da. Jeśli

> nie masz pewności czy ktoś dbał to nie kupuj.

No pewności nie mam bo zakup będzie z ogłoszenia. Pasuje mi Focus tylko że auto musi być z LPG. Którą generację LPG zakłada się do tych silników? I jeszcze jedno pytanie, czy z silnikami 1,8 i 2,0 sytuacja wygląda tak samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No pewności nie mam bo zakup będzie z ogłoszenia. Pasuje mi Focus tylko że auto musi być z LPG.

> Którą generację LPG zakłada się do tych silników? I jeszcze jedno pytanie, czy z silnikami 1,8

> i 2,0 sytuacja wygląda tak samo?

Zakłada się IV. Co do silników to nie pamiętam. Ale mogę Ci dać jedną radę - kup bez gazu i załóż sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zakłada się IV. Co do silników to nie pamiętam. Ale mogę Ci dać jedną radę - kup bez gazu i załóż

> sam.

Zgodzę się.

Jak w Lanosie założyłem nówkę II gen. to miałem w zasadzie przez 7 lat i 100kkm bezobsługową instalację. Od czasu do czasu czyszczenie filtra, kontrola na komputerze i tyle.

Obecnego kupiłem z lpg przez przypadek, bo nie szukałem typowo zagazowanego. Na starcie problemy z przełączaniem na lpg z winy czujnika temp. w reduktorze. Następnie wtryski żółte Valtek mocno klepały więc listwa do wymiany na AC. Teraz pojawiła się nieszczelność pomiędzy reduktorem i wtryskami. Gumowe wężyki po prostu straciły szczelność a dodatkowo sparciał oring na filtrze przy reduktorze. Wymiana na nowe załatwiły sprawę, ale znów trochę czasu i pieniędzy mnie to kosztowało. W perspektywie kilku lat butla straci ważność i będę się zastanawiał co dalej robić: sprzedawać auto czy homologować i jeszcze się trochę pokręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz - instalacje zawsze doprowadzisz do porządku. Problem jest jak ktoś dbał i w jakim stanie

> jest silnik. Jazda na ubogiej mieszance nie robi mu najlepiej.

Owszem, ale doprowadzanie do stan perfekt jest nieco upierdliwe.

Przy nowej to odpada.

Z silnikiem na szczęście problemów brak smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Owszem, ale doprowadzanie do stan perfekt jest nieco upierdliwe.

> Przy nowej to odpada.

Dokładnie. I dziwię się że ludzie szukają samochodu koniecznie z instalacją. Ale cóż - ich wybór.

> Z silnikiem na szczęście problemów brak

Lanos jest dosyć odporny na zaniedbania. Focus niestety nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mialem z 2002 roku 1.6 zetec z instalka kme.

Zalozona chyba przy 90kkm, skonczylo sie przy 180 kkm.

Najtansze wtryski czerwone Valteki w calosci przysiadly po przebiegu chyba 60 tysiecy. Naprawa 150 zl. Podobno to imponujacy wynik.

Zawsze chcialem zeby ustawili komputer tak zeby byla raczej moc a nie oszczednosc, choc roznica LPG vs PB byla lekko wyczuwalna.

Dbalem o filtry, "markowy gaz" choc tez na carrefourze i tesco tankowalem. Zmienialem swiece bo w fordzie tanie jak barszcz i bierz oryginaly.

Przy przebiegu 150kkm sprawdzilem luz zaworowu i bylo bez pierdniecia. Oczywiscie lubryfikacji nie bylo.

Jedyne problemy to tak jak w wielu na gazie - checki czeste odnosnie zbyt malej lub duzej mieszance. Duzo osob mowilo, ze to kwestia lambdy ale nie chcialo mi sie tego testowac bo i tak wymienilem za duzo elementow (caly zaplon) i silnik krokowy apropo zle dzialajacych wolnych obrotow.

Spalanie w miescie gestym 10.5 do 11 litrow, w trasie 8.7 litra. Przy 160-180 km/h 16 litrow. Z butli 42 litry okolo, wchodzi 35 litrow gazu. Na trase jak lubisz dalej jezdzic to mala butla.

Jedyny minus takiego Focusa to rdza, ktora wkurza jak nie wiem co grinser006.gif bo tak bym jeszcze nim pojezdzil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> Ja tylko dodam, że znajomy Escortem 1.6 zrobił na II gen 700 kkm ! Nie wiem, czym się różnią te silniki.

ZETEC z escorta dobrze tolerował lpg, nawet 2 gen, pomimo plastikowego kolektora ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...
  • 2 tygodnie później...

Witaj

Ja mam zagazowanego focusa 1.6 2002r. instalację założyłem przy 140kkm obecnie 185kkm na blacie i wszystko ok. instlacja 4 gen. wtryski walteki czerwone... . najważniejsze to ogarniety gazownik . świece wymieniam co 30kkm . 4 razy zaswiecil się check : 2x to pad 2 sondy (za katem ) i 2 x niedoladowany aku ...

jednym słowem polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.