sawer Napisano 19 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 Witam serdecznie, skłaniam się powoli do zakupu Focusa 1,6 z instalacja LPG. W sieci wielokrotnie spotykałem się z opinią że te silniki nie nadają się do gazu, natomiast mam nieodparte wrażenie że w większości wypowiadały się w tym temacie osoby które takiego auta nie mają. I tu pytanie, czy faktycznie te silniki aż tak źle znoszą gaz, czy to jeden z tych powtarzanych przez ludzi mitów . Ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie? Serdecznie pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 19 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 > Witam serdecznie, skłaniam się powoli do zakupu Focusa 1,6 z instalacja LPG. W sieci wielokrotnie > spotykałem się z opinią że te silniki nie nadają się do gazu, natomiast mam nieodparte > wrażenie że w większości wypowiadały się w tym temacie osoby które takiego auta nie mają. I tu > pytanie, czy faktycznie te silniki aż tak źle znoszą gaz, czy to jeden z tych powtarzanych > przez ludzi mitów . Ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie? Serdecznie pozdrawiam i z góry > dziękuję za pomoc. znajomy mk1 zrobił 200kkm na lpg i nic się nie działo niestety nie wiem które 1.6 ford z podpisu dobija do 100kkm na lpg i też jakoś żyje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomrad Napisano 19 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 Kolega z pracy miał takiego Focusa 1,6 z 2001r z automatem. Założył IV gen. lpg w 2005r, autem jeździł do 2012, później kupiła go nasza koleżanka i ma go do dziś. Początkowo nie był problemów. Po około 1,5roku poszła cewka WN, założono jakąś mocniejszą, chyba od Poldka. Po 0,5 roku kolejną awarią było spalenie bodaj tyrystorów w kompie. Po wymianie auto hulało kolejne lata bezproblemowo, mimo braku lubryfikacji. Przez ten czas przejechało na lpg około 120kkm. IMO tragedii nie ma, choć pewne ponadplanowe problemy mogą się pojawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 19 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2013 jak to ten po lifcie to trzeba regulowac zawory szklankami zetec-se, starsze zetec mialy plytki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 >W sieci wielokrotnie > spotykałem się z opinią że te silniki nie nadają się do gazu, natomiast mam nieodparte > wrażenie że w większości wypowiadały się w tym temacie osoby które takiego auta nie mają. I tu > pytanie, czy faktycznie te silniki aż tak źle znoszą gaz, czy to jeden z tych powtarzanych > przez ludzi mitów . Trzeba pilnować mieszanki. Bo przy złej koszty napraw szybko pokryją oszczędności. Generalnie dobra instalka plus porządny serwis i nie powinno być żadnych problemów. Ale tanio się nie da. Jeśli nie masz pewności czy ktoś dbał to nie kupuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sawer Napisano 20 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 > Trzeba pilnować mieszanki. Bo przy złej koszty napraw szybko pokryją oszczędności. Generalnie dobra > instalka plus porządny serwis i nie powinno być żadnych problemów. Ale tanio się nie da. Jeśli > nie masz pewności czy ktoś dbał to nie kupuj. No pewności nie mam bo zakup będzie z ogłoszenia. Pasuje mi Focus tylko że auto musi być z LPG. Którą generację LPG zakłada się do tych silników? I jeszcze jedno pytanie, czy z silnikami 1,8 i 2,0 sytuacja wygląda tak samo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 > No pewności nie mam bo zakup będzie z ogłoszenia. Pasuje mi Focus tylko że auto musi być z LPG. > Którą generację LPG zakłada się do tych silników? I jeszcze jedno pytanie, czy z silnikami 1,8 > i 2,0 sytuacja wygląda tak samo? Zakłada się IV. Co do silników to nie pamiętam. Ale mogę Ci dać jedną radę - kup bez gazu i załóż sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomrad Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 > Zakłada się IV. Co do silników to nie pamiętam. Ale mogę Ci dać jedną radę - kup bez gazu i załóż > sam. Zgodzę się. Jak w Lanosie założyłem nówkę II gen. to miałem w zasadzie przez 7 lat i 100kkm bezobsługową instalację. Od czasu do czasu czyszczenie filtra, kontrola na komputerze i tyle. Obecnego kupiłem z lpg przez przypadek, bo nie szukałem typowo zagazowanego. Na starcie problemy z przełączaniem na lpg z winy czujnika temp. w reduktorze. Następnie wtryski żółte Valtek mocno klepały więc listwa do wymiany na AC. Teraz pojawiła się nieszczelność pomiędzy reduktorem i wtryskami. Gumowe wężyki po prostu straciły szczelność a dodatkowo sparciał oring na filtrze przy reduktorze. Wymiana na nowe załatwiły sprawę, ale znów trochę czasu i pieniędzy mnie to kosztowało. W perspektywie kilku lat butla straci ważność i będę się zastanawiał co dalej robić: sprzedawać auto czy homologować i jeszcze się trochę pokręcić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 Wiesz - instalacje zawsze doprowadzisz do porządku. Problem jest jak ktoś dbał i w jakim stanie jest silnik. Jazda na ubogiej mieszance nie robi mu najlepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomrad Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 > Wiesz - instalacje zawsze doprowadzisz do porządku. Problem jest jak ktoś dbał i w jakim stanie > jest silnik. Jazda na ubogiej mieszance nie robi mu najlepiej. Owszem, ale doprowadzanie do stan perfekt jest nieco upierdliwe. Przy nowej to odpada. Z silnikiem na szczęście problemów brak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 22 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2013 > Owszem, ale doprowadzanie do stan perfekt jest nieco upierdliwe. > Przy nowej to odpada. Dokładnie. I dziwię się że ludzie szukają samochodu koniecznie z instalacją. Ale cóż - ich wybór. > Z silnikiem na szczęście problemów brak Lanos jest dosyć odporny na zaniedbania. Focus niestety nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
getek33 Napisano 25 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 Jam mam takowego. Instalkę założyłem sam. Jak narazie jest OK ale dopiero parę tysięcy przejechałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
direct3d Napisano 18 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2013 Mialem z 2002 roku 1.6 zetec z instalka kme. Zalozona chyba przy 90kkm, skonczylo sie przy 180 kkm. Najtansze wtryski czerwone Valteki w calosci przysiadly po przebiegu chyba 60 tysiecy. Naprawa 150 zl. Podobno to imponujacy wynik. Zawsze chcialem zeby ustawili komputer tak zeby byla raczej moc a nie oszczednosc, choc roznica LPG vs PB byla lekko wyczuwalna. Dbalem o filtry, "markowy gaz" choc tez na carrefourze i tesco tankowalem. Zmienialem swiece bo w fordzie tanie jak barszcz i bierz oryginaly. Przy przebiegu 150kkm sprawdzilem luz zaworowu i bylo bez pierdniecia. Oczywiscie lubryfikacji nie bylo. Jedyne problemy to tak jak w wielu na gazie - checki czeste odnosnie zbyt malej lub duzej mieszance. Duzo osob mowilo, ze to kwestia lambdy ale nie chcialo mi sie tego testowac bo i tak wymienilem za duzo elementow (caly zaplon) i silnik krokowy apropo zle dzialajacych wolnych obrotow. Spalanie w miescie gestym 10.5 do 11 litrow, w trasie 8.7 litra. Przy 160-180 km/h 16 litrow. Z butli 42 litry okolo, wchodzi 35 litrow gazu. Na trase jak lubisz dalej jezdzic to mala butla. Jedyny minus takiego Focusa to rdza, ktora wkurza jak nie wiem co bo tak bym jeszcze nim pojezdzil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dren Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 Ja tylko dodam, że znajomy Escortem 1.6 zrobił na II gen 700 kkm ! Nie wiem, czym się różnią te silniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 > Ja tylko dodam, że znajomy Escortem 1.6 zrobił na II gen 700 kkm ! Nie wiem, czym się różnią te silniki. ZETEC z escorta dobrze tolerował lpg, nawet 2 gen, pomimo plastikowego kolektora ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raf1al Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 BRC squent24 czy jakoś tak od założenia 38000 i narazie wszystko ok z focusem i instalacja focus mk1 99 1.6 aaa brak lublifikatora czy jakoś tak tego urządzonka niby smarującego czy chłodzącego zawory ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 14 Marca 2014 Udostępnij Napisano 14 Marca 2014 U kogo zakładałeś i za ile, jeśli wolno spytać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUS Napisano 24 Marca 2014 Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 Witaj Ja mam zagazowanego focusa 1.6 2002r. instalację założyłem przy 140kkm obecnie 185kkm na blacie i wszystko ok. instlacja 4 gen. wtryski walteki czerwone... . najważniejsze to ogarniety gazownik . świece wymieniam co 30kkm . 4 razy zaswiecil się check : 2x to pad 2 sondy (za katem ) i 2 x niedoladowany aku ... jednym słowem polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.