Skocz do zawartości

Co zrobiłeś dla swojej Francy czyli bieżące wydatki nasze


Lysy1980

Rekomendowane odpowiedzi

> no właśnie nie wiem? Jak wygląda taka procedura?

podpisuje kwitek i jedzie robić przegląd hehe.gif

> BTW upaliła mi się kostka od H7 póki co jeżdżę bez jednego światła, zatrzymujecie dowód za takie

> coś?

nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Linki recznego + Prowadnice + rozruszanie zaciskow...

> Sfery tylnego zawieszenia

Wymiana świec i cewki zapłonowej w C5, teraz chcę się zabrać za tylne hamulce, ale kolega Muzyk jeszcze nie odpowiedział na priva wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

C5: klima nabita (po co najmniej 4 latach, ilu - nie wiem -czynnika prawie nie było - ale trochę było, zeszłego roku jeszcze coś tam chłodziła, tego już nic)

Clio: Wymiana "słonecznika" kierowcy. Oczywiście ze szrotu z allegro. Kolor nawet identyczny, ale czemu oni zawsze to upierniczą smarem? Godzinę domywałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie szlag mnie zaraz trafi. Moje doświadczenia pokazują, że trzeba się znać na wszystkim bo inaczej dupa z tyłu i tylko chwila moment, żeby ktośCię 270747800-sex.gif

Od początku...

Kumpel (robimy razem Ducato z podpisu) polecił mi warsztat, nie najtańszy ale robią dobrze i można im zaufać. Zachęcony reklamą podjechałem, wymieniłem sprzęgło a za jakiś czas udałem się na naprawę skrzyni biegów (szum oraz pisk na 4 i 5 biegu). Polecany warsztat nie zajmuje się naprawą skrzyń tylko oddaje je do podobno najlepszego fachowca na nasz mikroregion. No więc wykręcili mi skrzynię i zawieźli gdzie trzeba. Za namową gościa od skrzyń wybieram najdroższą opcję all inclusive - wymiana skrzyni i roczna gwarancja (zamierzam tym autem pojeździć dłużej dlatego nie oszczędzam). Wcześniejszy mechanik dostaje nową skrzynię, skręca do kupy, testuje i twierdzi, że jest wszystko ok. Jak ok to ok... kasa w rękę i wracam do domu autem rodziców a moja narzeczona naprawioną C4. Dopiero później wsiadłem do Citroena i co słyszę? Jeszcze głośniejszy pisk na 4 i 5 biegu facepalm%5B1%5D.gif Noszzzz.... mechanik, który wkładał mi tą skrzynię twierdzi, że rzeczywiście jest głośna ale w razie czego można dolać środka na bazie molibdenu facepalm%5B1%5D.gif

Zawiozłem auto do fachowca od skrzyń. Ten pojeździł i przyznał mi rację, będzie wymiana na gwarancji ok.gif Zaproponował mi jednak jakąś dłuższą skrzynię i podobno bardziej wytrzymałą.

W przyszłym tygodniu chciałem ustalić termin wymiany i ewentualnie wybór tej dłuższej.

Dzisiaj niestety w drodze do pracy auto zgasło, antipollution faulty, nie świeci się w ogóle wskaźnik od gazu. Wszystkie bezpieczniki sprawdziłem, podociskałem wtyczki. Kręci ale nie odpala.

Na holu zawiozłem auto do warsztatu niedaleko mnie, w którym wcześniej naprawiałem swoje furki. Po krótkiej rozmowie okazuje się, że gość od skrzyń to niestety ktoś w rodzaju naciągacza facepalm%5B1%5D.gif ceny zawyżone, wkłada swoje skrzynie, które akurat ma na magazynie (jest duża szansa, że ta długa mu zalega) facepalm%5B1%5D.gif przez telefon wynajduje najgorsze usterki a jak klient chce przyjechać oglądnąć rzekomo pękniętą obudowę to rżnie głupa, że pomylił samochody facepalm%5B1%5D.gif

No i jak żyć? angryfire.gif

Morał z tej historii jest taki, że mam nadal zepsute auto, które dodatkowo nie chce odpalić, ale dzięki temu wiem, żeby uważać na jednego mechanika od skrzyń a drugiemu chyba więcej nie powierzę swojego auta.

Ehhh.... wyżaliłem się, dziękuję skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> współczuję, ja robiłem kszynie w ASO Fiata, bez przebojów, Staram sie Mietków omijać, właśnie ze

> względu na późniejsze użerania,

Podejrzewam, że robota skrzyni biegów w 10 letnim aucie wydarłaby mnie z butów. Bo chyba nie bawiliby się w naprawę tylko wymianę na nówkę? Mylę się? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podejrzewam, że robota skrzyni biegów w 10 letnim aucie wydarłaby mnie z butów. Bo chyba nie

> bawiliby się w naprawę tylko wymianę na nówkę? Mylę się?

A nie mogles wymienic samych lozysk?

IMHO pchanie sie w uzywke niewiadomego pochodznia to troche loteria...

Nawet jesli dostales jakas "gwarancje".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podejrzewam, że robota skrzyni biegów w 10 letnim aucie wydarłaby mnie z butów. Bo chyba nie

> bawiliby się w naprawę tylko wymianę na nówkę? Mylę się?

Moje miało 5 lat, wymieniali tylko łożyska (6 szt.) Zapłaciłem 2300

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie mogles wymienic samych lozysk?

> IMHO pchanie sie w uzywke niewiadomego pochodznia to troche loteria...

> Nawet jesli dostales jakas "gwarancje".

Gdybym się znał to bym pewnie sam wymienił.

Oddałem auto do mechanika i usłyszałem:

- wymiana łożysk bez gwarancji - około 1400 zł,

- wymiana skrzyni na pewniaka - około 1500 zł + gwarancja na rok.

Co byś zrobił na moim miejscu?

Po długim weekendzie odbieram auto od jednych mechaników i umawiam się z gościem od skrzyni. Ma to być zrobione jak należy. Koniec bycia dobrym dla wszystkich angryfire.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moje miało 5 lat, wymieniali tylko łożyska (6 szt.) Zapłaciłem 2300

nie chcę Ciebie martwić ale równie dobrze Twoją skrzynię naprawiał niejaki "Hukałowicz"- także mogłeś zapłacić za jego robotę + demontaż i montaż skrzyni w ASO rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawiłem przyciski w dwóch klamkach. Ciekawe na ile wystarczą. Koszt 1 zł.

W Megane mechanik wymienił mi osłone amortyzatora z przodu. Rozlazła się na łączeniu bałwanka z harmonijką. koszt 30 zł (Febi). W zamian (za robociznę) naprawiłem mechanikowi rower smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napinacz + łańcuch pomiędzy wałkami rozrządu, jeden wałek rozrządu, jedna dźwigienka zaworowa, koło pasowe (założone sztywne), rolka pośrednia paska klinowego, uszczelniacz półosi + łożysko, końcówka drążka kierowniczego, spawanie fotela kierowcy, uszczelnienie wtryskiwaczy i kilka innych drobiazgów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> weź zapas żarówek

mijania mają 2 m-ce, long lify osrama, pozycja jedna jest nowa, druga stara, a drugą nową mam odebrać po długim weekendzie. Kierunkowskazy sie raczej nie palą, stopy są led'ami - także żarówki raczej nie powinny nawalić zlosnik.gif

EDIT: za tydzień lepsiejsza wypłata, więc kolega Muzyk będzie pewnie mnie musiał obsłużyć zakupowo zlosnik.gif

Za to dzisiaj dostałem ceny z ASO Renault, lakier zaprawkowy 50 zł, kapselki do felg po 45 zł (musze kupić 2, a najlepiej 3, o trzeci jest brzydki) .... więc już mam 200 do zostawienia u nich frown.gif

Chyba, że znacie na allegro jakieś ASO które daje duże rabaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

C5 MK1: hamulce tył, praca własna:

- wymiana tarcz, klocków i regeneracja zacisków ( wymiana el. gumowych w zaciskach, przyszlifowanie utlenienia, dosztukowanie "uszu" śruby ustalającej i próba separacji galwanicznej - tym razem poprzez warstwę lakieru do zacisków położoną na płaszczyznę wahacza)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie chłodziła ?

Chlodzila ale ja lubie miec w aucie tip top jak juz cos robie a dodatkowo nieco smierdzialo grzybem wg mnie malo uzywana w zimie wiec serwis musial byc dodtakowo jak maluch bedzie jezdzic wiec musi byc porzadnie zrobione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chlodzila ale ja lubie miec w aucie tip top jak juz cos robie a dodatkowo nieco smierdzialo grzybem

> wg mnie malo uzywana w zimie wiec serwis musial byc dodtakowo jak maluch bedzie jezdzic wiec

> musi byc porzadnie zrobione.

No to gratulacje grinser006.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serwis klimy , jakoś tak ciulato chłodziła zlosnik.gif oraz sprężarka głośno działała :-)

Czynnika było 200g więć dobicie sprawdzenie szczelności ozonowanie w środku koszt 120zł smile.gif chłodzi aż sutki stają grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrzad INA do tego pompa wody SKF. Olej Total 5w40.

Rozrzad niekoniecznie potrzebnie bo jednak handlarz prawde mowil bo poprzednia wymiana byla w 2012 (wg oznaczen na napinaczu). W kadym razie spokoj na jakis czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój autobus mignął mi komunikatem, że "Możliwe zatkania filtra cząstek stałych. Zajrzyj do instrukcji, co z tym zrobić."

do instrukcji nie zaglądałem, tylko wybrałem się na autostradę, wymusiłem Vbieg i prędkość 130km/h. W sam raz 3.000 obr/min.

Zrobiłem tak 20km w jedną + w druga stronę. Komunikat zniknął.

Mam się martwić, czy mam spokój z FAPem?

Pozdro

B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój autobus mignął mi komunikatem, że "Możliwe zatkania filtra cząstek stałych. Zajrzyj do

> instrukcji, co z tym zrobić."

> do instrukcji nie zaglądałem, tylko wybrałem się na autostradę, wymusiłem Vbieg i prędkość 130km/h.

> W sam raz 3.000 obr/min.

> Zrobiłem tak 20km w jedną + w druga stronę. Komunikat zniknął.

> Mam się martwić, czy mam spokój z FAPem?

> Pozdro

> B

U mnie kilkakrotnie wystarczało na jakiś czas. Ale w perspektywie kilku miesięcy pojawił się na stałe smile.gif Konieczne było uzupełnienie Eolys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie kilkakrotnie wystarczało na jakiś czas. Ale w perspektywie kilku miesięcy pojawił się na

> stałe Konieczne było uzupełnienie Eolys.

Podpiąć DB/LEX sprawdzić stan Eolys'a i średni przebieg z 5 ostatnich wypaleń.

Jak pamiętam szukałeś/kupiłeś C8 z przebiegiwm około 100000 km, czyli jeszcze przed jakimkolwiek serwisem FAPa smile.gif Czasami lepiej kupić z większym bo wówczas już to poprzednik zrobił smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podpiąć DB/LEX sprawdzić stan Eolys'a i średni przebieg z 5 ostatnich wypaleń.

Mi mechanicy mówili, że samym kompem nie da się sprawdzić rzeczywistego poziomu, bo to jest tylko wynik obliczeń: ostatnie uzupełnieni vs przebieg. Aby poznać stan rzeczywisty, trzeba dobrać się do baniaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi mechanicy mówili, że samym kompem nie da się sprawdzić rzeczywistego poziomu, bo to jest tylko

> wynik obliczeń: ostatnie uzupełnieni vs przebieg. Aby poznać stan rzeczywisty, trzeba dobrać

> się do baniaka.

Tak, to będzie najpewniejsze w kwestii ilości Eolys'u.

Natomiast przebiegi powiedzą czy jest to wina nierozpoczynania/niekończenia wypalania związanego ze stylem jazdy (małe przebiegi miejskie) i wystarczy przejechać kilkanaście/dziesiąt kilometrów jakiegoś odcinka trasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pozbyć się dziadostwa

I za własne pieniądze mieć jeszcze więcej problemów smile.gif

Zrobić jak pisałem lub dolać jeśli potrzeba i dalej jeździć bez problemów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podpiąć DB/LEX sprawdzić stan Eolys'a i średni przebieg z 5 ostatnich wypaleń.

Jak mi się ponownie pokaże taki komunikat, to się pewnie z jakimś LEXem umówię na spotkanie. Na razie sie nie przejmuję.

> Jak pamiętam szukałeś/kupiłeś C8 z przebiegiwm około 100000 km, czyli jeszcze przed jakimkolwiek

> serwisem FAPa Czasami lepiej kupić z większym bo wówczas już to poprzednik zrobił

Mój ma obecnie 86tys. Jak go kupowałem, to miał 73.

W przypadku kupowania używanego samochodu ciężko jest brać pod uwagę sprawę przebiegu, "żeby był po serwisie FAPa". Zazwyczaj szuka sie takiego, aby miał przebieg niski bądź względnie odpowiadający średnim przebiegom rocznym dla danego segmentu.

Pozdro

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak mi się ponownie pokaże taki komunikat, to się pewnie z jakimś LEXem umówię na spotkanie. Na

> razie sie nie przejmuję.

> Mój ma obecnie 86tys. Jak go kupowałem, to miał 73.

> W przypadku kupowania używanego samochodu ciężko jest brać pod uwagę sprawę przebiegu, "żeby był po

> serwisie FAPa". Zazwyczaj szuka sie takiego, aby miał przebieg niski bądź względnie

> odpowiadający średnim przebiegom rocznym dla danego segmentu.

> Pozdro

No to musiałbyś mieć z 2x większym w dniu zakupu smile.gif żeby na Zachodzie było juz po serwisie FAP'a (uzupełnieniu Eolys'a) smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniona kierownica na skórzaną.

288408756-2015-05-1611.00.42.jpg

ale jest mały [motyla noga] up, wywaliło mi błędem poduszki.... Sama rozpinanie, wymiana kiery i zapinanie poduchy odbyło się przy zdjętej klemie i nie wiem dlaczemu się poducha oburzyła.

Teraz czy to wymaga kompa do skasowania czy da się jakoś inaczej?

Oczywiście obstawiam, że najpierw znajdę przyczynę.

post-36421-14352530529503_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.