Skocz do zawartości

Co zrobiłeś dla swojej Francy czyli bieżące wydatki nasze


Lysy1980

Rekomendowane odpowiedzi

nie nowe lampy:

 

 

Jakiś czas temu zmieniłem kierunki, bo pomarańczowy zamienił się na jakiś taki żółtawy.

Co do kierunków...
 
Było:
IMG201605_sarasxp.jpg
 
Jest z wersji FL:
IMG201605_sarasex.jpg
 
Dziś auto ma wymienione wszystkie filtry, olej, płyn chłodniczy (oraz płukanie), płyn hamulcowy, rozrząd, drążki stabilizatora.
 
No i postępy - trochę wolnego i z tyłu z korbek na elektrykę się przerzuciłem :)
elektryka_saehsqa.jpg
 
Jak będę wymieniał światła od razu "francuski" smaczek wleci w oświetlenie :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zamontowany przełącznik zespolony od wersji z tempomatem, tym razem przełącznik działa, jednak przyciski działają na opak....

Powoli kończą mi się pomysły, choć grunt, że tempomat działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czasie gdy ja się byczyłem i zdobywałem sprawność kierowcy kampera, C3 dostała serwis olejowy + filtry + czyszczenie rozrusznika. A C8 dostał komplet linek ręcznego. Wreszcie działa jak należy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana w Lali rozrzadu z pompa wody, pasek i rolka alternatora, nowy olej z filtrem wraz z filtrem powietrza, klocki tyl oraz filtr gazu. Polecialo grubo a teraz tylko tankowanie i jazda...

LIFE IS TOO SHORT TO RIDE SHIT BIKES

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana stukajacej kolumny kierowniczej, nareszcie w srodku nastala cisza.

Dokrecenie rury dolotowej przy turbo, kogos kto wymyslil taki sposob mocowania powinno to sklada i rozkladac codziennie.

nowa kabinowka.

 

 

To wszystko w C5 ;) za to odwdzieczyła się 1000km na zbiorniku przy normalnej jezdzie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zielona Megane:

nowe sprzęgło kompletne z wysprzęglikiem - oryginały by Renault, wysprzęglik Valeo

płyn hamulcowy TRW DOT4

olej w skrzyni ELF dedykowany

końcówki drążków TRW

łączniki staba TRW

 

W przyszłym tygodniu wymiana:

 

tarcze klocki przód - ori by Renault 

tarcze i klocki tył - ori by Renault

filtry oleju i powietrza oraz kabinowy

olej 5W40 Elf

To tyle zabawy na 120kkm w pojeździe z 2003r.  ;]

A grudniu/styczniu będzie do sprzedania  :facepalm:  :phi:

Części od Muzyka  :oki:

Dzięki Maćku  :piwko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zielona Megane:

 

 

tarcze klocki przód - ori by Renault 

tarcze i klocki tył - ori by Renault

filtry oleju i powietrza oraz kabinowy

olej 5W40 Elf

To tyle zabawy na 120kkm w pojeździe z 2003r.  ;]

A grudniu/styczniu będzie do sprzedania  :facepalm:  :phi:

Części od Muzyka  :oki:

Dzięki Maćku  :piwko:

 

dodatkowo drążki kierownicze + zbieżność

Prowadzi się jak po sznurku, hamuje rewelacyjnie, przyspiesza jeszcze lepiej  :jem:

Człowiek lżejszy o prawie 4kpln na wszystkie wymiany, ale pojazd w stanie odpowiednim dla mnie  :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem rozrząd, po 5 latach i 40tyś,

pompa wody i pasek wielorowkowy,

jestem lżejszy o 750pln

o widzisz,  ja mam 67 kkm i 6,5 pół roku na rozrządzie w K4M... nie wiem czy już zmieniać. Producent podaje 120kkm i 5 lat  :hmm: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o widzisz,  ja mam 67 kkm i 6,5 pół roku na rozrządzie w K4M... nie wiem czy już zmieniać. Producent podaje 120kkm i 5 lat  :hmm:

 

U mnie już była pora, pasek Contitech, widać było już malutkie pęknięcia przy zębach  :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o widzisz,  ja mam 67 kkm i 6,5 pół roku na rozrządzie w K4M... nie wiem czy już zmieniać. Producent podaje 120kkm i 5 lat  :hmm:

 

 

lepiej zrób ten rozrząd, obróbka góry dość drogo wychodzi w tych motorach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Clio dostało nowe świece NGK (były chyba jeszcze oryginalne bo z logo Renault na porcelanie).

A jutro czyszczenie czujnika położenia wału, bo zaczęło gorzej odpalać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ciagu ostatnich dwóch tygodni: wymienione linki i prowadnicę linek ręcznego, nowe żarniki ksenonowe, wymieniony lacznik stabilizatora, zrobiona geometria. Ale najlepsze bylo dzisiaj: wymieniłem klocki z przodu, wyczyscilem zaciski i prowadnice klockow. Jade na jazdę probna. Co jakis czas ostro deptam by sprawdzić czy wszystko jest ok. Nagle wpadł mi pedal w podłogę. Mysle sobie ze zapowietrzone hamulce. Cóż... poniewaz nie chciało juz mi się tego robic pojechałem do warsztatu niedaleko mnie. Niech to zrobią w 5 min. Dojeżdżając do warsztatu mialem dusze na ramieniu bo nagle komunikat o awarii układu hamulcowego i praktycznie zero hamulców... Jak się okazało strzelił gwint przy zacisku tylnym z przewodu hamulcowego. Plynem sikalo jak krwią. Na szczęście w warsztacie dorobil mi na miejscu miedziany przewód. Szczęście w nieszczęściu. Za tydzień nad morze jade i wole sobie nie wyobrażać co by bylo przy awaryjnym hamowaniu na autostradzie... Chyba ktos tam czuwa nade mna. Teraz juz hamulce hulają. Klocki to Textary.

Acha... Znów gora zawieszenie w c5. Na całkowitej glebie jechałem pod samochodem zawieszonym na podnosniku do drugiego podnośnika :D dzieki temu nie musiałem czekać aż zrobia inny samochód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem spełnić marzenie z czasów młodości i startów w KJsach i kupiłem felgi OZ Racing SuperturismoGT dedykowane do PSA o rozmiarze 7x18 ET25 4x108 z oponami 225/40/18. Wchodzą do C5 MkI i MkII bez problemu. Trochę ucierpiał komfort w mieście ale z tym się liczyłem - pojawiły się nierówności w jezdni na które trzeba uważać ale nadal bez stresu jak w alfie 159 brata na seryjnym zawieszeniu i kołach 17. I nadal czuję, że jadę Citroenem ;)

A wygląda to tak:

b9d8037274b79d8780eef544fd7223a2.jpg

ad64419e093bbeb47533832d125a04c0.jpg

983632b8a320c840013fa5349558a004.jpg

8cbd2121451418fd3a135e9e4df7df48.jpg

469e794ece0e2f3d4bea474b524c9e82.jpg

a297a1edbf6242427c1f6f3f0e9a8a3d.jpg

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

o widzisz,  ja mam 67 kkm i 6,5 pół roku na rozrządzie w K4M... nie wiem czy już zmieniać. Producent podaje 120kkm i 5 lat  :hmm:

no i Megi dostała nowy rozrząd, płyn hamulcowy i nowy (używany) ogranicznik drzwi kierowcy. Jutro wskoczą nowe hamulce na przód

Graty jak zwykle od Muzyka, thx :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kupiłem sobie na Allegro przycisk ECO za 32 złote z przesyłką  ;] . Zamontowałem w miejsce istniejącej zaślepki pod którą była wtyczka z wiązki do kompa  :oki: . Średnie spalanie na tej samej trasie w dół z 5,4 na 5,1 - dystans 150km  8] , aż się boję co będzie do końca baku  :hehe: . Taki mały gadżecik, a tak cieszy  :hehe:  :phi: . I jak ładnie świeci  :]

 

 

post-152448-0-72582800-1473351708_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem sobie na Allegro przycisk ECO za 32 złote z przesyłką  ;] . Zamontowałem w miejsce istniejącej zaślepki pod którą była wtyczka z wiązki do kompa  :oki: . Średnie spalanie na tej samej trasie w dół z 5,4 na 5,1 - dystans 150km  8] , aż się boję co będzie do końca baku  :hehe: . Taki mały gadżecik, a tak cieszy  :hehe:  :phi: . I jak ładnie świeci  :]

 

Ale, że jak to niby działa? W połączeniu z tempomatem się tego używa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale, że jak to niby działa? W połączeniu z tempomatem się tego używa?

Nie, w normalnej jeździe w mieście i na autostradzie. Samochód minimalnie się zamulił, klima słabiej działa i tyle. Dajesz buta, a ten jedzie jak byś delikatnie musnął gaz  ;] . U mnie spalanie już -10%, jak ktoś by jeździł agresywnie może być sporo więcej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, w normalnej jeździe w mieście i na autostradzie. Samochód minimalnie się zamulił, klima słabiej działa i tyle. Dajesz buta, a ten jedzie jak byś delikatnie musnął gaz  ;] . U mnie spalanie już -10%, jak ktoś by jeździł agresywnie może być sporo więcej.

Czyli taki tryb "awaryjny" :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj po 5 godzinach walki wymieniłem komplet silentblocków wahaczy przednich. Jedna tylna w stanie agonalnym, druga zerwana do połowy. Przednie nie wyglądały na bardzo zmęczone, ale nauczony doświadczeniem wymieniłem też i te. Koszt razem 4 x 40 zł Lemforder. Praca własna, prasa 12 t ledwo dała radę :). Zniknęło szarpanie kierownicą przy hamowaniu i kanapowe skrzypienie przy przejeździe przez leżących policjantów. Teraz jeszcze zbieżność 70 zł i klocki na przód trzeba nabyć ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wieczorkiem dotarł do mnie przełącznik zespolony do Berlingo... Aż boję się go montować bo w zaprzyjaźnionym szrocie mieli 5 sztuk i z każdym coś było nie tak a demontaż łącznie z kierownicą zajmuje mi już może z 10 minut... Cena za takie cacko używane 245zł zaś nowy kosztuje 650zł na co mnie nie stać :/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wieczorkiem dotarł do mnie przełącznik zespolony do Berlingo... Aż boję się go montować bo w zaprzyjaźnionym szrocie mieli 5 sztuk i z każdym coś było nie tak a demontaż łącznie z kierownicą zajmuje mi już może z 10 minut... Cena za takie cacko używane 245zł zaś nowy kosztuje 650zł na co mnie nie stać :/

Po drugim używanym stwierdzisz że trzeba było brać nowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

megane II grandtour z 2004r 1,5dci :phi:

Wymiany/naprawy trwały ostatnie pół roku, i mam nadzieję że to już koniec... no może jeszcze tylko wyświetlacz zdobędę ;l

 

-rozrząd kompletny

-cztery letnie oponki

-cztery tarcze+ klocki

-serwis klimy- nieszczelność

-sprzęgło, wysprzęglik

-amorki przód+poduszki+łożyska+osłony

-sworzeń wahacza

-zapach

-no i laweta z Italii+ przejażdżka lawetą na miejscu

 

post-163974-0-66278700-1468862714_thumb.jpg

 

w sumie to mogłem za to kupić drugą... ale co mi tam ;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Klocki hamulcowe wpadły na tył, bo obecne miały około 1mm grubości a jeden z nich już zaczynał "szurać" o tarczę. Sama wymiana banalna, ale pod warunkiem posiadania przyrządu do wkręcania tłoczków hamulcowych. Takowy zakupiłem, więc wymiana nie sprawiła trudności.

Pytanie dodatkowe - jaki klucz (+rozmiar) jest potrzebny do odkręcenia jarzma, do którego przykręcany jest zacisk? To jakiś torx jest?

Pytanie na zaś, jak mi przyjdzie wymieniać tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy nabytek (C5X7tourer) dostał nowe zimówki YOKOHAMA W.drive V905 225/55 R17 101V XL :)

A poprzedni nowy nabytek (C4GP II) Continental ContiWinterContact TS830P 225/45 R18 95V XL :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
  • 1 miesiąc później...
  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

w c5 w zeszłym tygodniu wymienione: 2 x końcówki drążka kierowniczego, 1 x łącznik stabilizatora, przedni zacisk hamulcowy, olej i filtr oleju, zrobiona geometria. Dzis przegląd na skp przeszedł z palcem w dziurze :oki:

swoja droga luzy w zawieszeniu mocno wpływają na komfort w c5. Teraz znów jest ponton

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to C4 Picasso II dostało dziś nowy olej (Total INEO ECS 5W30) i wszystkie filtry :) (PURFLUX: oleju, powietrza, paliwa i kabinowy).

Liczydło przekroczyło 122 kkm, zmieniłem interwał z fabrycznych 30000 km i 12 m-cy (tak był eksploatowany we Francji :) ) na moje 20000 km i 18 m-cy.

W BlueHDi wrócono do puszkowych filtrów oleju :) a nie samych wkładów i jest wreszcie tak zamocowany, że nie leje się z niego na blok i miskę :)(wisi uszczelką do góry). Dodatkowo miska w 2.0 BlueHDI 150 jest plastikowa, a korek nie jest już śrubą, tylko zaślepką (z oringiem) i blokowane jest toto zawleczką sprężystą :)

 

A tego skur#$@%, pop$#!@, jeb@#$&* konstruktora co tak wymyślił umiejscowienie kabinowego zatrudniłbym na stałe do jego wymiany i to w sposób jaki sam przewidział. Jest gorzej niż w C4GP I a było tam już przej@#$*&.

Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest demontaż schowka pasażera, 3 plastiki, 7 śrubek, a i tak musi on wisieć na części kabli..... ale można powiedzieć że daje się to wymienić.

 

Na weekend pozostała wymiana klocków z przodu - idą TEXTARy :) i kolejny rok/półtora nudy :)

 

 

 

A z ciekawostek, wiecie KTO jest teraz dostawcą filtrów OEM dla grupy PSA....... dla mnie masakra :( ..............ja zostaję przy Purfluxie... :)

IMAG3831.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.