Skocz do zawartości

Co zrobiłeś dla swojej Francy czyli bieżące wydatki nasze


Lysy1980

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie minął tydzień od zakupu samochodu, przez tydzień kupiłem:

- olej, filtr oleju i filtr powietrza,

- pasek wielorowkowy, rolka napinacza,

- bateria do pilota,

- zacisk hamulcowy

- dwie żarówki postojowe

- dwa krótkie przewody do zacisku, wziąłem na wszelki wypadek, koszt niewielki, a przyda się jakby stary przewód ukręcił się podczas odkręcania od zacisku.

- zestaw do cofania tłoczków - przyda się nie tylko do Citroena

- nowe opony letnie, te zostawię sobie nawet jak bedę auto sprzedawał kiedyś, więc tu nie żałuję.

tak się na razie to wszystko przedstawia zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xsara dostała nowy akumulator, 55Ah P+ 510A EN AUTOCRAFT Ca/Ca (wapniowy)

sposób montażu woła o pomstę do nieba,

dobrze, że już nie będę tego robił devil.gif

kupię chyba też klocki, TRW czy Bosch ? (cena ta sama 100zł)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Xsara dostała nowy akumulator, 55Ah P+ 510A EN AUTOCRAFT Ca/Ca (wapniowy)

> sposób montażu woła o pomstę do nieba,

> dobrze, że już nie będę tego robił

> kupię chyba też klocki, TRW czy Bosch ? (cena ta sama 100zł)

ja mam od 40 kkm TRW - polecam, mało pyłu, nie piszczą, wolno się zużywają, hamują jak fabryczne, które miałem poprzednio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pokaż

co pokaż? grinser006.gif masz tutaj, wziąłem to samo:

http://allegro.pl/show_item.php?item=4471987652

> jakie ?

Barum Bravuris 3HM w rozmiarze 205/55/16, zapłaciłem 863zł z wysyłką. ok.gif

A klocki to Ci polecę RH grinser006.gif

Miałem w poprzednim aucie Bravuris 2 i byłem zadowolony smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co pokaż? masz tutaj, wziąłem to samo:

hmm w sumie klocki wymieniałem w kilku(nastu?) autach i zawsze obyło się bez tego typu przyrządu hmm.gif

zawsze tłoczek jakoś się wciskał, wiem że są wkręcane - takiego nie spotkałem

> A klocki to Ci polecę RH

nie znam firmy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmm w sumie klocki wymieniałem w kilku(nastu?) autach i zawsze obyło się bez tego typu przyrządu

> zawsze tłoczek jakoś się wciskał, wiem że są wkręcane - takiego nie spotkałem

To w Xsarze tylne nie są wkręcane?

> nie znam firmy

RH mają dobry stosunek cena/jakość. Prędzej kupię RH niż Boscha. skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To w Xsarze tylne nie są wkręcane?

nie wiem, tu jeszcze nie robiłem smile.gif

> RH mają dobry stosunek cena/jakość. Prędzej kupię RH niż Boscha.

właśnie dostałem na maila wycenę:

Textar - 90 zł

Ferodo 105 zł

TRW 104 zł

niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ja zacznę

To ja się przyłącze. Xsara Picasso 1.6 8V LPG 2002 aktualnie 160 000 km

Przez 2 lata i ponad 30 000 km:

Po zakupie:

rozrząd, opony, filtry, olej, tylne poduszki zawieszenia, łączniki staba całość ok 1100 zł.

Dalej pomijając eksploatację (oleje, filtry, żarówki, świece ...)

Pierwszy rok eksploatacji:

łączniki staba, akumulator - ok 350 zł

Drugi rok eksploatacji

Progi (sic!) 1200 zł! Niestety paprochy się nie postarały i mimo powtórnego malowania i tak do d... to nie podobne. Ale to tylko estetyka ... łączniki staba, poduszki staba, tylne poduszki wahacza - całość ca 1500 zł

Mechanikom za pracę nie płacę bo naprawy wykonuję sam - mam gdzie (wyposażony warsztat ojca) a i czas się jakoś wygospodaruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam...po jakich drogach jeździsz , że tak ci się zawieszenie sypie? .Nie wiem, może w megance będzie inaczej , ale jak sprzedawałem ośmioletnią Astrę G , z przebiegiem prawie 150 kkm, wszystie elementy zawieszenia miała jeszcze ...fabryczne , i nic jeszcze nie wskazywało na konieczność wymiany czegokolwiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak się zastanawiam...po jakich drogach jeździsz , że tak ci się zawieszenie sypie? .Nie wiem, może

> w megance będzie inaczej , ale jak sprzedawałem ośmioletnią Astrę G , z przebiegiem prawie 150

> kkm, wszystie elementy zawieszenia miała jeszcze ...fabryczne , i nic jeszcze nie wskazywało

> na konieczność wymiany czegokolwiek.

wygląda na to, że megane II ma delikatniejsze zawieszenie od astry, ja przed 135kkm wymieniłem już wszystko oprócz amortyzatorów skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wygląda na to, że megane II ma delikatniejsze zawieszenie od astry, ja przed 135kkm wymieniłem już

> wszystko oprócz amortyzatorów

Zapewne zależy właśnie od tego GDZIE auto jeździło od nowości smile.gif

Moje C3 do 125kkm jeździło po Italy (zazwyczaj autostrdą Novara-Milano), teraz ma 162kkm i nadal ma wszystko oryginalne smile.gif a jeździ już w zasadzie tylko po Warszawie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli mowa o przodzie to wciskany

W autach PSA Citroen/Peugeot WKRĘCANE są tłoczki, które są w zaciskach obsługujących HAMULEC pomocniczy (ręczny/elektryczny).

Jest to mechanizm samopodstawiający, nie wymagający regulacji wraz ze zużyciem klocków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zmieniłem rolkę i pasek wielorowkowy.

Na razie namaczam przewód hamulcowy w zacisku hamulcowym, żeby zminimalizować ryzyko ukręcenia się. W ogóle Panowie to powiem Wam, że trochę w PSA przekombinowali z przewodami hamulcowymi z tyłu w C4/P307, bo jak się ten kawałek w zacisku ukręci to trzeba wymienić cały odcinek około pół metra, odcinek składa się z dłuższej części miedzianej, potem jest przewód elastyczny i potem kawałek przewodu sztywnego przy zacisku, z tego co zauważyłem to w oryginale jest to niewymienne. Tak to wygląda. Żeby przewody miały "ręce i nogi" to musiałbym wymienić te odcinki na sztukowane i dać pomiędzy nie elastyczne, żeby wyglądało to jak w fabryce smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2gi raz po 2 latach padła mi taśma do AirBag w kolumnie kierownicy... 600km od domu wrócę bez

> jaska i wyśle do elcarsu ok raz kolejny

135kkm na liczniku: Linki (obie) hamulca ręcznego powiedziały 30.GIF nowe już kupione cfaniak.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przegoniłem dziada po naszych autobanach, A1 i A2.

Spisało się świetnie (oliwy nie wzieło, spalilo 11l LPG na 100 z klimą i jakieś 10 bez klimy przy tych samych prędkościach , średnia z wyjazdu 85km/h), więc umyłem szybę i uzupełniłem paliwo po ostatnim pęknięciu wężyka...swoją drogą żeby dali taką tandetę plastikową boje_sie.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek rozrządu

Pasek klinowy

Pompa wody

Do tego wymiana uszczelniaczy na zaworach, więc i nowe śruby do głowicy, UPG i sama głowica planowana, no i uszczelka pod klawiaturę.

Zainwestowałem... wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykrakałem pewnie swoim ostatnim wpisem smile.gif

3 rok eksploatacji zaczynam wymianą sondy lambda.

Poniedziałek - rano kontrolka od silnika, mulenie na rozgrzanym

Wtorek - diagnostyka komputerowa 30 zł, P0135, uwalona grzałka

Środa - miernik w łapę, grzałka bez przejścia, sonda wisi na bogato 0,7, sonda zamówiona

Czwartek - kupiona sonda Bosch 0 258 006 027 (dokładnie taka sama jak oryginał) 270 zł, wymiana własna przy użyciu klucza rurkowego 22.

O dziwo mam teraz dokładnie 160 378 km a bosch przewiduje wymianę na 160 000 km smile.gif

Check zgasł, auto jeździ ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.