Skocz do zawartości

SWaP


blondas

Rekomendowane odpowiedzi

> Pytanko do znawców modelu.

> jaki silnik się najłatwiej wsadza do Uniaka który by miał minimum ze 100 kucyków.

> być może się zdecyduję na zmianę silnika i chcę dobrać taki motor aby było przy tym w miarę

> możliwości jak najmniej roboty.

Pierwsze pytanie - ile masz kasy?

Drugie pytanie - jakie masz uno (wersja silnikowa)?

Na początek tyle. Na giełdzie jest do wzięcia zestaw od Tschoob'a w baaaardzo dobrej kasie smile.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanko do znawców modelu.

> jaki silnik się najłatwiej wsadza do Uniaka który by miał minimum ze 100 kucyków.

> być może się zdecyduję na zmianę silnika i chcę dobrać taki motor aby było przy tym w miarę

> możliwości jak najmniej roboty.

1.2 16V mam na sell zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i pytanie klucz- ile masz kasy

kasa rzecz nabyta. to problem najmniej ważny. chcę silnik bez turbo (NA) najchętniej o pojemności od 1,4 w górę i najlepiej 16 zaworowa głowica.

skrzynia biegów także by mnie interesowała 6 biegowa.

Uno obecne to 1,0 z 86 roku 4 biegowa skrzynia. blacha idealna jak nówka.

oczywiście rozważę wszelkie możliwości także te z silnikami mniejszymi czyli 1,2 16v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kasa rzecz nabyta. to problem najmniej ważny. chcę silnik bez turbo (NA) najchętniej o pojemności

> od 1,4 w górę i najlepiej 16 zaworowa głowica.

> skrzynia biegów także by mnie interesowała 6 biegowa.

> Uno obecne to 1,0 z 86 roku 4 biegowa skrzynia. blacha idealna jak nówka.

> oczywiście rozważę wszelkie możliwości także te z silnikami mniejszymi czyli 1,2 16v

Jestem pełen podziwu grinser006.gif

Pokaż tą "nówkę" rocznik 86 zlosnik.gif

Mam tylko nadzieje, że życie nie zweryfikuje Twoich słów "kasa rzecz nabyta. to problem najmniej ważny" w połowie robót itd cool.gif

Swap to koszty (mniejsze, większe...) grinser006.gif

Czekam na zdjęcia klasyka 86 z blachą idealną jak nówka smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co do swapu przerabiałem już takie operacje kilkukrotnie to i tym razem jak się uprę to dam

> radę...

> a co do Uno czasem się zdarzają rodzynki Tomaszu :-)

A to ten co był na sprzedaż po remoncie nie tak dawno(?) Dla mnie szkoda egzemplarza na swap. Zostawiłbym klasyka zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co do swapu przerabiałem już takie operacje kilkukrotnie to i tym razem jak się uprę to dam

> radę...

> a co do Uno czasem się zdarzają rodzynki Tomaszu :-)

Poznaję. Ładny.

Wg Twoich wymagań pasuje tylko 1.6 16v ale... to nie jedzie zbyt żwawo. No chyba, że te 100 koni Ci wystarczy to będzie bardzo przyjemnie się odpychało, z miejsca będziesz kosił wiele fur a i 200km/h nie będzie problemem. Spalanie będzie super i jeśli trafisz zdrowy motor to będzie bezawaryjnie.

Sam swap prosty, mało przeróbek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Auto było na sprzedaż ale finalnie kupca nie znalazło więc ciągle myślę co z nim zrobić. Silnik

> 1.6 odpada bo za slaby. Juz bym wolał ten 1.4 100hp

Pisałeś, że 100 koni, że bez turbo a teraz, że za słaby?

Zdecyduj się.

Idź w t-jeta, skoro kasa nie gra roli to będziesz miał lekki i mocny silnik i nawet skrzynię możesz zostawić tą co masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodziło mi o stosunek mocy do pojemności....

Ty się nie stosunkuj tylko do rzeczy.

Nie chcesz 1.6, wolisz 1.4 16v? Powinno jechać podobnie, nawet lepiej bo lżejszy sporo.

Tak czy siak szału to robić nie będzie ale postęp będzie odczuwalny no i fajne brzmienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanko do znawców modelu.

> jaki silnik się najłatwiej wsadza do Uniaka który by miał minimum ze 100 kucyków.

> być może się zdecyduję na zmianę silnika i chcę dobrać taki motor aby było przy tym w miarę

> możliwości jak najmniej roboty.

1.4 16V , mam komplet wiec to jeden dzien roboty , siada na fabrycznych lapach i pasuje ze skrzynia 1.0 z uno fire. Wiazka , komp , silnik z osprzetem + wydech smile.gif Jak cos to uderzaj na prv smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kasa rzecz nabyta.

Nie chcę być niemiły na wstępie, ale to jest akurat wyznacznik tego co można a czego nie.

>to problem najmniej ważny.

Stanie się ważny, jak zaczną wychodzić różne klocki podczas swapa wink.gif). Także naprawdę dobrze się zastanów ile chcesz wydać

Jak chcesz 1.4 16V to bierz od Tschoob'a, a jak nie to szukaj kompletnego silnika z Punta I 1,2 16V. Kupowanie nowszych jednostek 16V wiąże się w zasadzie z kupnem całego osprzętu od P1. A trochę to kosztuje wink.gif. Chociaż jakbym robił teraz jeszcze raz ten sam zabieg, to kupiłbym 1,2 75 KM i myślał nad T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanko do znawców modelu.

> jaki silnik się najłatwiej wsadza do Uniaka który by miał minimum ze 100 kucyków.

> być może się zdecyduję na zmianę silnika i chcę dobrać taki motor aby było przy tym w miarę

> możliwości jak najmniej roboty.

Ja tam na Twoim miejscu szedł bym w 1.6 16V. wink.gif Ewentualnie zawsze można potem wstawić wał z większym wykorbieniem i zrobić z tego 1.9 16V, ale to jeśli nie boisz się mechaniki. Pamiętaj, od większej pojemności jest lepsza tylko jeszcze większa pojemność. wink.gif

No chyba, że auto ma być szybsze niż jest, ale pozostać ekonomiczne, to wtedy 1.2 16V i będziesz mieć te 80KM i spalanie w trasie na poziomie 1.0 fabrycznego z Uno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uno obecne to 1,0 z 86 roku 4 biegowa skrzynia. blacha idealna jak nówka.

Buda z 1986 roku i blacha idealna? W oleju go zanurzonego trzymałeś?

Ja bym się na poważnie zastanowił, w jakim stanie po tylu latach są od wewnątrz podłużnice i czy by mi przód sam nie odjechał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Buda z 1986 roku i blacha idealna? W oleju go zanurzonego trzymałeś?

> Ja bym się na poważnie zastanowił, w jakim stanie po tylu latach są od wewnątrz podłużnice i czy by

> mi przód sam nie odjechał.

Powiadam Ci drogi Lucyferze old.gif

"Nie mierz wszystkich swoją miarą"

Ja miałem w 17-letni podłogę niemalże idealną... (jak bardzo będziesz chciał to CI foto poszukam) grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tam na Twoim miejscu szedł bym w 1.6 16V. Ewentualnie zawsze można potem wstawić wał z większym

> wykorbieniem i zrobić z tego 1.9 16V, ale to jeśli nie boisz się mechaniki.

A widziałeś szczegółowe zdjęcia takich przeróbek?

Niejeden się tu u nas wystraszył szlifowania bloku od środka, przycinania przeciwwag na wale i cięcia stóp korbowodów grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiadam Ci drogi Lucyferze

> "Nie mierz wszystkich swoją miarą"

> Ja miałem w 17-letni podłogę niemalże idealną... (jak bardzo będziesz chciał to CI foto poszukam)

Dlatego wyraźnie pytałem o wnętrze podłużnic. Jakości materiału i praw fizyki nie pobijesz, Uno ni były cynkowane, zabezpieczane antykorozyjnie też tak sobie, a w środku podłużnic wilgoć działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego wyraźnie pytałem o wnętrze podłużnic. Jakości materiału i praw fizyki nie pobijesz, Uno ni

> były cynkowane, zabezpieczane antykorozyjnie też tak sobie, a w środku podłużnic wilgoć

> działa.

ale wloskie budy MK1 byly z duzo lepszej blachy...Moja z 86 miala podluznice w stanie IDEALNYM....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ciągu dwóch tygodni zapadną decyzje co z Udkiem zrobię. albo pójdę w żółte blachy i zmienię tylko poszycie foteli na nowe albo pójdę w mechanikę. mam na stanie silnik 1,2 8V z 6 skrzynią po mechanicznym i elektronicznej obróbce (około 90koni) zastanawiam się czy go nie wsadzić albo będzie coś mocniejszego. zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w ciągu dwóch tygodni zapadną decyzje co z Udkiem zrobię. albo pójdę w żółte blachy i zmienię tylko

> poszycie foteli na nowe albo pójdę w mechanikę. mam na stanie silnik 1,2 8V z 6 skrzynią po

> mechanicznym i elektronicznej obróbce (około 90koni) zastanawiam się czy go nie wsadzić albo

> będzie coś mocniejszego. zobaczymy

Zdecydowanie poszedłbym w kierunku żółtych tablic niż swapa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja powiem przekornie kolegom:

> - seryjne 1.3 T zapodać, masz na starcie jakieś 110-115KM

> lub

> - 1.0 zaturbić (też coś koło 100 powinno wyjść)

Fenix, weź się prześpij czy nie wiem spineyes.gif

Seryjne 1.3t nie jedzie. Co innego jak mu się zapoda większe turbo i cały osprzęt.

Zaturbić 1.0? Na monowtrysku może jeszcze? Proszę Cię grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Buda z 1986 roku i blacha idealna? W oleju go zanurzonego trzymałeś?

> Ja bym się na poważnie zastanowił, w jakim stanie po tylu latach są od wewnątrz podłużnice i czy by

> mi przód sam nie odjechał.

Mój był z 1988 roku i mimo że oczywiście jak to Uno, rdza tu i tam się pojawiała, to jednak konstrukcyjnie był w bardzo dobrym stanie (choć Uno, nawet 3d, miało wątłą budę, do zardzewiałego Poloneza 5d się nawet nie umywa grinser006.gif). Generalnie im starsze Uno tym lepsze miało blachy ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój był z 1988 roku i mimo że oczywiście jak to Uno, rdza tu i tam się pojawiała, to jednak

> konstrukcyjnie był w bardzo dobrym stanie (choć Uno, nawet 3d, miało wątłą budę, do

> zardzewiałego Poloneza 5d się nawet nie umywa ). Generalnie im starsze Uno tym lepsze miało

> blachy

Moje jest z 1994 roku i już miało dwa razy gruntownie zmieniane. Ale spotkałem dziś blacharza w sklepie i pytałem o podłużnice - śmiał się, że wsadzimy zbrojenie z prętów szóstek, zalejemy rzadkim betonem i nic ich nie ruszy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fenix, weź się prześpij czy nie wiem

> Seryjne 1.3t nie jedzie. Co innego jak mu się zapoda większe turbo i cały osprzęt.

> Zaturbić 1.0? Na monowtrysku może jeszcze? Proszę Cię

kolega pisał o 100KM, więc moje propozycje spełniają jego zamiary w 100KM...znaczy się 100%...

a że to "nie jedzie"... hm.... ponoć 900-tka też nie jedzie a ciężko bywało niektórych dogonić... 270635636-JUMP2.gif

ps. tak, po nocnej zmianie jestem ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widziałem, widziałem i dalej twierdzę, że warto.

Jest więcej takich co twierdzą, że warto. wink.gif

W tej chwili mam 2szt zakutych silników zbudowanych w oparciu o 1.6 16v - 88x78mm i 81x67mm - czyli 1.9 i 1.4. Można też wrzucić wał 90mm, 79,4mm albo nawet 55mm. I to do dowolnego SOHC 8v czy do rzeczonego 1.6 torque. W brazylijskiej Linei jest wolnossak 1.8 16v - blok 86,4mm, wał 78mm - 130hp, ca 180Nm.

Jedyne co ruszałem w obu przypadkach to rozwiert bloku i natrysk oleju na denka tłoków. Po wstawieniu większych zaworów ssących można przepchnąć takie ilości powietrza jak np. w dobrym c20let (ostatnio miałem C20LET z TD05 z Evo z overboostem 2bar i stałym 1,8 lekko ponad 400KM). Odpowiedni, krótszy kolektor ssący daje bardzo dużo.

W mojej opinii 1.6 16v torque to jeden z najlepszych silników do wykrzesania porządnych cyferek w samochodach pokroju uno, punto. Poza tym jeszcze 1.8 16v (tu można zrobić od 1.4 do 2.0) i 2.0 20v (wał z 2.4 jtd da 2.5l pojemności), po wstawieniu większych zaworów wygenerują bardzo dobre wyniki.

Już kiedyś wklejałem:

1.6 16v - seryjna głowica, hydraulika, wałki etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jedyne co ruszałem w obu przypadkach to rozwiert bloku i natrysk oleju na denka tłoków.

Rozumiem, że seryjnie 1.6 16V nie ma natrysku? Jak go dorabiałeś? Masz jakieś fotki lub ewentualnie podpowiedziałbyś jak to zrobić?

> Odpowiedni, krótszy kolektor ssący daje bardzo dużo.

Skracasz seryjny, czy masz patent na kolektor od jakiegoś innego silnika?

Mnie właśnie strasznie zaciekawił ten silnik z Linei brazylijskiej. Fakt widziałem fotki jak ludzie szlifowali bloki i stopki korbowodów, ale z drugiej strony, można wziąć blok 1.6 16V z tym większym wykorbieniem i rozwiercić cylindry i wtedy wszystko powinno śmigać bez żadnego cudowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem, że seryjnie 1.6 16V nie ma natrysku? Jak go dorabiałeś? Masz jakieś fotki lub ewentualnie

> podpowiedziałbyś jak to zrobić?

Ja się przyglądałem tym natryskom i widzę, że są 2 typy. Albo spod panewek albo z magistrali + rurki.

Oba można zrobić w każdym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja się przyglądałem tym natryskom i widzę, że są 2 typy. Albo spod panewek albo z magistrali +

> rurki.

> Oba można zrobić w każdym silniku.

Spod panewek też widziałem i generalnie to chyba prostsza opcja. Pytanie tylko, czy wystarczy przewiercenie otworów o określonej średnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.