blondas Napisano 25 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 Pytanko do znawców modelu. jaki silnik się najłatwiej wsadza do Uniaka który by miał minimum ze 100 kucyków. być może się zdecyduję na zmianę silnika i chcę dobrać taki motor aby było przy tym w miarę możliwości jak najmniej roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilmm Napisano 25 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 > Pytanko do znawców modelu. > jaki silnik się najłatwiej wsadza do Uniaka który by miał minimum ze 100 kucyków. > być może się zdecyduję na zmianę silnika i chcę dobrać taki motor aby było przy tym w miarę > możliwości jak najmniej roboty. Pierwsze pytanie - ile masz kasy? Drugie pytanie - jakie masz uno (wersja silnikowa)? Na początek tyle. Na giełdzie jest do wzięcia zestaw od Tschoob'a w baaaardzo dobrej kasie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 25 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 > Pytanko do znawców modelu. > jaki silnik się najłatwiej wsadza do Uniaka który by miał minimum ze 100 kucyków. > być może się zdecyduję na zmianę silnika i chcę dobrać taki motor aby było przy tym w miarę > możliwości jak najmniej roboty. 1.2 16V mam na sell Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 25 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 > Pierwsze pytanie - ile masz kasy? > Drugie pytanie - jakie masz uno (wersja silnikowa)? > Na początek tyle. Na giełdzie jest do wzięcia zestaw od Tschoob'a w baaaardzo dobrej kasie . i pytanie klucz- ile masz kasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blondas Napisano 25 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 > i pytanie klucz- ile masz kasy kasa rzecz nabyta. to problem najmniej ważny. chcę silnik bez turbo (NA) najchętniej o pojemności od 1,4 w górę i najlepiej 16 zaworowa głowica. skrzynia biegów także by mnie interesowała 6 biegowa. Uno obecne to 1,0 z 86 roku 4 biegowa skrzynia. blacha idealna jak nówka. oczywiście rozważę wszelkie możliwości także te z silnikami mniejszymi czyli 1,2 16v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
buhert Napisano 25 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 > kasa rzecz nabyta. to problem najmniej ważny. chcę silnik bez turbo (NA) najchętniej o pojemności > od 1,4 w górę i najlepiej 16 zaworowa głowica. > skrzynia biegów także by mnie interesowała 6 biegowa. > Uno obecne to 1,0 z 86 roku 4 biegowa skrzynia. blacha idealna jak nówka. > oczywiście rozważę wszelkie możliwości także te z silnikami mniejszymi czyli 1,2 16v Jestem pełen podziwu Pokaż tą "nówkę" rocznik 86 Mam tylko nadzieje, że życie nie zweryfikuje Twoich słów "kasa rzecz nabyta. to problem najmniej ważny" w połowie robót itd Swap to koszty (mniejsze, większe...) Czekam na zdjęcia klasyka 86 z blachą idealną jak nówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blondas Napisano 25 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 co do swapu przerabiałem już takie operacje kilkukrotnie to i tym razem jak się uprę to dam radę... a co do Uno czasem się zdarzają rodzynki Tomaszu :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
buhert Napisano 25 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 > co do swapu przerabiałem już takie operacje kilkukrotnie to i tym razem jak się uprę to dam > radę... > a co do Uno czasem się zdarzają rodzynki Tomaszu :-) A to ten co był na sprzedaż po remoncie nie tak dawno(?) Dla mnie szkoda egzemplarza na swap. Zostawiłbym klasyka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 25 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 > co do swapu przerabiałem już takie operacje kilkukrotnie to i tym razem jak się uprę to dam > radę... > a co do Uno czasem się zdarzają rodzynki Tomaszu :-) Poznaję. Ładny. Wg Twoich wymagań pasuje tylko 1.6 16v ale... to nie jedzie zbyt żwawo. No chyba, że te 100 koni Ci wystarczy to będzie bardzo przyjemnie się odpychało, z miejsca będziesz kosił wiele fur a i 200km/h nie będzie problemem. Spalanie będzie super i jeśli trafisz zdrowy motor to będzie bezawaryjnie. Sam swap prosty, mało przeróbek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blondas Napisano 25 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 Auto było na sprzedaż ale finalnie kupca nie znalazło więc ciągle myślę co z nim zrobić. Silnik 1.6 odpada bo za slaby. Juz bym wolał ten 1.4 100hp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 25 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 > Auto było na sprzedaż ale finalnie kupca nie znalazło więc ciągle myślę co z nim zrobić. Silnik > 1.6 odpada bo za slaby. Juz bym wolał ten 1.4 100hp Pisałeś, że 100 koni, że bez turbo a teraz, że za słaby? Zdecyduj się. Idź w t-jeta, skoro kasa nie gra roli to będziesz miał lekki i mocny silnik i nawet skrzynię możesz zostawić tą co masz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blondas Napisano 25 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 Chodziło mi o stosunek mocy do pojemności.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 25 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 > Chodziło mi o stosunek mocy do pojemności.... Ty się nie stosunkuj tylko do rzeczy. Nie chcesz 1.6, wolisz 1.4 16v? Powinno jechać podobnie, nawet lepiej bo lżejszy sporo. Tak czy siak szału to robić nie będzie ale postęp będzie odczuwalny no i fajne brzmienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 25 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 > Pytanko do znawców modelu. > jaki silnik się najłatwiej wsadza do Uniaka który by miał minimum ze 100 kucyków. > być może się zdecyduję na zmianę silnika i chcę dobrać taki motor aby było przy tym w miarę > możliwości jak najmniej roboty. 1.4 16V , mam komplet wiec to jeden dzien roboty , siada na fabrycznych lapach i pasuje ze skrzynia 1.0 z uno fire. Wiazka , komp , silnik z osprzetem + wydech Jak cos to uderzaj na prv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilmm Napisano 25 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 > kasa rzecz nabyta. Nie chcę być niemiły na wstępie, ale to jest akurat wyznacznik tego co można a czego nie. >to problem najmniej ważny. Stanie się ważny, jak zaczną wychodzić różne klocki podczas swapa ). Także naprawdę dobrze się zastanów ile chcesz wydać Jak chcesz 1.4 16V to bierz od Tschoob'a, a jak nie to szukaj kompletnego silnika z Punta I 1,2 16V. Kupowanie nowszych jednostek 16V wiąże się w zasadzie z kupnem całego osprzętu od P1. A trochę to kosztuje . Chociaż jakbym robił teraz jeszcze raz ten sam zabieg, to kupiłbym 1,2 75 KM i myślał nad T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blondas Napisano 25 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 silnik 1,4 moim zdaniem jest bardziej rozwojowy w przyszłości gdybym postanowił iść dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 25 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 > silnik 1,4 moim zdaniem jest bardziej rozwojowy w przyszłości gdybym postanowił iść dalej E-e. To jest fire. Delikatny silnik. Rozwojowy to jest t-jet a on ma trochę mocniejsze bebechy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 25 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 > kasa rzecz nabyta. to problem najmniej ważny. Uwielbiam takie teksty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blondas Napisano 25 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 Cieszę się bardzo. Tak jak już napisałem . Z tych dwóch wolę ten mniejszy. .. tak czy siak Dziękuję za merytoryczne podpowiedzi. Dalej będę kombinować sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilmm Napisano 25 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 > Cieszę się bardzo. > Tak jak już napisałem . Z tych dwóch wolę ten mniejszy. .. > tak czy siak Dziękuję za merytoryczne podpowiedzi. Dalej będę kombinować sam Ja Ci życzę, żeby ta kasa była faktycznie tak mało istotna . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 26 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2013 > Ja Ci życzę, żeby ta kasa była faktycznie tak mało istotna . No jeszcze k... kopię PITa niech Wam chłopak wklei... Coście się tej kasy tak uczepili, może go stać na wsadzenie 3.2V6 a potrzebuje tylko technicznych informacji... UKP... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 26 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2013 > No jeszcze k... kopię PITa niech Wam chłopak wklei... > Coście się tej kasy tak uczepili, może go stać na wsadzenie 3.2V6 Ale on chce ten mniejszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 26 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2013 > Pytanko do znawców modelu. > jaki silnik się najłatwiej wsadza do Uniaka który by miał minimum ze 100 kucyków. > być może się zdecyduję na zmianę silnika i chcę dobrać taki motor aby było przy tym w miarę > możliwości jak najmniej roboty. Ja tam na Twoim miejscu szedł bym w 1.6 16V. Ewentualnie zawsze można potem wstawić wał z większym wykorbieniem i zrobić z tego 1.9 16V, ale to jeśli nie boisz się mechaniki. Pamiętaj, od większej pojemności jest lepsza tylko jeszcze większa pojemność. No chyba, że auto ma być szybsze niż jest, ale pozostać ekonomiczne, to wtedy 1.2 16V i będziesz mieć te 80KM i spalanie w trasie na poziomie 1.0 fabrycznego z Uno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 26 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2013 > Uno obecne to 1,0 z 86 roku 4 biegowa skrzynia. blacha idealna jak nówka. Buda z 1986 roku i blacha idealna? W oleju go zanurzonego trzymałeś? Ja bym się na poważnie zastanowił, w jakim stanie po tylu latach są od wewnątrz podłużnice i czy by mi przód sam nie odjechał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 26 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2013 > Buda z 1986 roku i blacha idealna? W oleju go zanurzonego trzymałeś? > Ja bym się na poważnie zastanowił, w jakim stanie po tylu latach są od wewnątrz podłużnice i czy by > mi przód sam nie odjechał. Powiadam Ci drogi Lucyferze "Nie mierz wszystkich swoją miarą" Ja miałem w 17-letni podłogę niemalże idealną... (jak bardzo będziesz chciał to CI foto poszukam) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 26 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2013 > Ja tam na Twoim miejscu szedł bym w 1.6 16V. Ewentualnie zawsze można potem wstawić wał z większym > wykorbieniem i zrobić z tego 1.9 16V, ale to jeśli nie boisz się mechaniki. A widziałeś szczegółowe zdjęcia takich przeróbek? Niejeden się tu u nas wystraszył szlifowania bloku od środka, przycinania przeciwwag na wale i cięcia stóp korbowodów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 27 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 > Powiadam Ci drogi Lucyferze > "Nie mierz wszystkich swoją miarą" > Ja miałem w 17-letni podłogę niemalże idealną... (jak bardzo będziesz chciał to CI foto poszukam) Dlatego wyraźnie pytałem o wnętrze podłużnic. Jakości materiału i praw fizyki nie pobijesz, Uno ni były cynkowane, zabezpieczane antykorozyjnie też tak sobie, a w środku podłużnic wilgoć działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 27 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 > Dlatego wyraźnie pytałem o wnętrze podłużnic. Jakości materiału i praw fizyki nie pobijesz, Uno ni > były cynkowane, zabezpieczane antykorozyjnie też tak sobie, a w środku podłużnic wilgoć > działa. ale wloskie budy MK1 byly z duzo lepszej blachy...Moja z 86 miala podluznice w stanie IDEALNYM.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 27 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 > ale wloskie budy MK1 byly z duzo lepszej blachy...Moja z 86 miala podluznice w stanie IDEALNYM.... No to chyba, że blacha była lepsza, bo robione u nas niestety mocno korodują. Tyle że korozji na podłużnicach nie widać najdłużej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sim86 Napisano 27 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 Życzę powodzenia, trzymam kciuki i czekam na wiadomośc jak idzie robota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blondas Napisano 27 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 w ciągu dwóch tygodni zapadną decyzje co z Udkiem zrobię. albo pójdę w żółte blachy i zmienię tylko poszycie foteli na nowe albo pójdę w mechanikę. mam na stanie silnik 1,2 8V z 6 skrzynią po mechanicznym i elektronicznej obróbce (około 90koni) zastanawiam się czy go nie wsadzić albo będzie coś mocniejszego. zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
buhert Napisano 27 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 > w ciągu dwóch tygodni zapadną decyzje co z Udkiem zrobię. albo pójdę w żółte blachy i zmienię tylko > poszycie foteli na nowe albo pójdę w mechanikę. mam na stanie silnik 1,2 8V z 6 skrzynią po > mechanicznym i elektronicznej obróbce (około 90koni) zastanawiam się czy go nie wsadzić albo > będzie coś mocniejszego. zobaczymy Zdecydowanie poszedłbym w kierunku żółtych tablic niż swapa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 27 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 > Zdecydowanie poszedłbym w kierunku żółtych tablic niż swapa. zgadzam sie w 100 % Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stolarz Napisano 27 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 > zgadzam sie w 100 % to byłby chyba pierwszy zabytkowy Uniak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 a ja powiem przekornie kolegom: - seryjne 1.3 T zapodać, masz na starcie jakieś 110-115KM lub - 1.0 zaturbić (też coś koło 100 powinno wyjść) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > a ja powiem przekornie kolegom: > - seryjne 1.3 T zapodać, masz na starcie jakieś 110-115KM > lub > - 1.0 zaturbić (też coś koło 100 powinno wyjść) Fenix, weź się prześpij czy nie wiem Seryjne 1.3t nie jedzie. Co innego jak mu się zapoda większe turbo i cały osprzęt. Zaturbić 1.0? Na monowtrysku może jeszcze? Proszę Cię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > Buda z 1986 roku i blacha idealna? W oleju go zanurzonego trzymałeś? > Ja bym się na poważnie zastanowił, w jakim stanie po tylu latach są od wewnątrz podłużnice i czy by > mi przód sam nie odjechał. Mój był z 1988 roku i mimo że oczywiście jak to Uno, rdza tu i tam się pojawiała, to jednak konstrukcyjnie był w bardzo dobrym stanie (choć Uno, nawet 3d, miało wątłą budę, do zardzewiałego Poloneza 5d się nawet nie umywa ). Generalnie im starsze Uno tym lepsze miało blachy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > Mój był z 1988 roku i mimo że oczywiście jak to Uno, rdza tu i tam się pojawiała, to jednak > konstrukcyjnie był w bardzo dobrym stanie (choć Uno, nawet 3d, miało wątłą budę, do > zardzewiałego Poloneza 5d się nawet nie umywa ). Generalnie im starsze Uno tym lepsze miało > blachy Moje jest z 1994 roku i już miało dwa razy gruntownie zmieniane. Ale spotkałem dziś blacharza w sklepie i pytałem o podłużnice - śmiał się, że wsadzimy zbrojenie z prętów szóstek, zalejemy rzadkim betonem i nic ich nie ruszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > Fenix, weź się prześpij czy nie wiem > Seryjne 1.3t nie jedzie. Co innego jak mu się zapoda większe turbo i cały osprzęt. > Zaturbić 1.0? Na monowtrysku może jeszcze? Proszę Cię kolega pisał o 100KM, więc moje propozycje spełniają jego zamiary w 100KM...znaczy się 100%... a że to "nie jedzie"... hm.... ponoć 900-tka też nie jedzie a ciężko bywało niektórych dogonić... ps. tak, po nocnej zmianie jestem ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > kolega pisał o 100KM, więc moje propozycje spełniają jego zamiary w 100KM...znaczy się 100%... Bo kolega nie wie co mówi. Uno jedzie od 150 koni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 29 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2013 > A widziałeś szczegółowe zdjęcia takich przeróbek? > Niejeden się tu u nas wystraszył szlifowania bloku od środka, przycinania przeciwwag na wale i > cięcia stóp korbowodów Widziałem, widziałem i dalej twierdzę, że warto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 29 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2013 > Widziałem, widziałem i dalej twierdzę, że warto. Nie, no wiesz, nie takie bloki się cięło i działają ale już wolałbym się pomęczyć i upchnać 2.0 16vt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 30 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 > Nie, no wiesz, nie takie bloki się cięło i działają ale już wolałbym się pomęczyć i upchnać 2.0 > 16vt Antoni Macierewicz Zamachem na markę Fiat było wsadzanie malutkich silniczków... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 30 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 > Antoni Macierewicz Zamachem na markę Fiat było wsadzanie malutkich silniczków... Zgredzie jeden. 1.3T jest duży i ciężki a ma małą pojemność. Skoro ma być swap na silnik ciężki to niech też będzie mocny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 30 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 > Zgredzie jeden. 1.3T jest duży i ciężki a ma małą pojemność. Skoro ma być swap na silnik ciężki to > niech też będzie mocny oby ta moc nie okazała się złudna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 30 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 > oby ta moc nie okazała się złudna No tak, o trakcję też trzeba zadbać ale czasem trochę dymu spod opon przy 100km/h też potrafi poprawić człowiekowi humor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > Widziałem, widziałem i dalej twierdzę, że warto. Jest więcej takich co twierdzą, że warto. W tej chwili mam 2szt zakutych silników zbudowanych w oparciu o 1.6 16v - 88x78mm i 81x67mm - czyli 1.9 i 1.4. Można też wrzucić wał 90mm, 79,4mm albo nawet 55mm. I to do dowolnego SOHC 8v czy do rzeczonego 1.6 torque. W brazylijskiej Linei jest wolnossak 1.8 16v - blok 86,4mm, wał 78mm - 130hp, ca 180Nm. Jedyne co ruszałem w obu przypadkach to rozwiert bloku i natrysk oleju na denka tłoków. Po wstawieniu większych zaworów ssących można przepchnąć takie ilości powietrza jak np. w dobrym c20let (ostatnio miałem C20LET z TD05 z Evo z overboostem 2bar i stałym 1,8 lekko ponad 400KM). Odpowiedni, krótszy kolektor ssący daje bardzo dużo. W mojej opinii 1.6 16v torque to jeden z najlepszych silników do wykrzesania porządnych cyferek w samochodach pokroju uno, punto. Poza tym jeszcze 1.8 16v (tu można zrobić od 1.4 do 2.0) i 2.0 20v (wał z 2.4 jtd da 2.5l pojemności), po wstawieniu większych zaworów wygenerują bardzo dobre wyniki. Już kiedyś wklejałem: 1.6 16v - seryjna głowica, hydraulika, wałki etc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > Jedyne co ruszałem w obu przypadkach to rozwiert bloku i natrysk oleju na denka tłoków. Rozumiem, że seryjnie 1.6 16V nie ma natrysku? Jak go dorabiałeś? Masz jakieś fotki lub ewentualnie podpowiedziałbyś jak to zrobić? > Odpowiedni, krótszy kolektor ssący daje bardzo dużo. Skracasz seryjny, czy masz patent na kolektor od jakiegoś innego silnika? Mnie właśnie strasznie zaciekawił ten silnik z Linei brazylijskiej. Fakt widziałem fotki jak ludzie szlifowali bloki i stopki korbowodów, ale z drugiej strony, można wziąć blok 1.6 16V z tym większym wykorbieniem i rozwiercić cylindry i wtedy wszystko powinno śmigać bez żadnego cudowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > Rozumiem, że seryjnie 1.6 16V nie ma natrysku? Jak go dorabiałeś? Masz jakieś fotki lub ewentualnie > podpowiedziałbyś jak to zrobić? Ja się przyglądałem tym natryskom i widzę, że są 2 typy. Albo spod panewek albo z magistrali + rurki. Oba można zrobić w każdym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > Ja się przyglądałem tym natryskom i widzę, że są 2 typy. Albo spod panewek albo z magistrali + > rurki. > Oba można zrobić w każdym silniku. Spod panewek też widziałem i generalnie to chyba prostsza opcja. Pytanie tylko, czy wystarczy przewiercenie otworów o określonej średnicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.