Skocz do zawartości

SWaP


blondas

Rekomendowane odpowiedzi

> Rozumiem, że seryjnie 1.6 16V nie ma natrysku? Jak go dorabiałeś? Masz jakieś fotki lub ewentualnie

> podpowiedziałbyś jak to zrobić?

Zgadza się - nie ma.

Jak dla mnie wygodniejsza opcja to przewiert spod panewek. ok.gif

6-drill-4mm3-through.jpg

> Skracasz seryjny, czy masz patent na kolektor od jakiegoś innego silnika?

Robię od zera. Następny projekt to będzie dwukomorowe plenum:

262374d1351973361-intake-runners-straight-curved-audi-racing-turbo-plenum-taper-sm.jpg

Niemniej jednak skrócenie seryjnego jest jak najbardziej na miejscu i też da efekty przy turbo.

> Mnie właśnie strasznie zaciekawił ten silnik z Linei brazylijskiej. Fakt widziałem fotki jak ludzie

> szlifowali bloki i stopki korbowodów, ale z drugiej strony, można wziąć blok 1.6 16V z tym

> większym wykorbieniem i rozwiercić cylindry i wtedy wszystko powinno śmigać bez żadnego

> cudowania.

Nie miałem takich problemów, bo mam kute korby, które są mniejsze gabarytowo, zresztą o niestandardowej długości, ze względu na kute tłoki z Y32SE z Opla.

Bloku 1.6 16v z 80,5mm (A6000) nie rozwiercisz na 86-87mm, ze względu na to, że kanały wodne są rozmieszczone w mniejszym promieniu niż w A4000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spod panewek też widziałem i generalnie to chyba prostsza opcja. Pytanie tylko, czy wystarczy

> przewiercenie otworów o określonej średnicy?

Nie wydaje mi się że sam otwór da dobry natrysk - lepiej wkręcić dysze. Poza tym w dyszach są zaworki, które puszczają powyżej zadanego ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście - tylko dysze. Ostatnie sztuki dostępne w ASO

A te dysze to od jakiego silnika wsadzone? Pytanie czysto teoretyczne, czy do n/a trochę podkręconego warto się bawić z natryskiem, czy raczej to taka trochę sztuka dla sztuki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A te dysze to od jakiego silnika wsadzone? Pytanie czysto teoretyczne, czy do n/a trochę

> podkręconego warto się bawić z natryskiem, czy raczej to taka trochę sztuka dla sztuki?

Tipo/tempra 1.6 SOHC wink.gif

Natrysk ma swoje zalety, ale i też wady - tyle, że wady wychodzą w specyficznych aplikacjach.

Druga rzecz - wiele zależy od konstrukcji tłoków, jakie mamy w silniku, czasem nie ma takiej konieczności.

W n/a to przede wszystkim wyważony układ korbowo-tłokowy i lżejszy rozrząd - wtedy można pokręcić, a moc czeka przy wysokich obrotach.

Mocno upraszczając - w przeciętnym silniku dysze natryskowe mają więcej zalet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tipo/tempra 1.6 SOHC

> Natrysk ma swoje zalety, ale i też wady - tyle, że wady wychodzą w specyficznych aplikacjach.

> Druga rzecz - wiele zależy od konstrukcji tłoków, jakie mamy w silniku, czasem nie ma takiej

> konieczności.

> W n/a to przede wszystkim wyważony układ korbowo-tłokowy i lżejszy rozrząd - wtedy można pokręcić,

> a moc czeka przy wysokich obrotach.

> Mocno upraszczając - w przeciętnym silniku dysze natryskowe mają więcej zalet.

Abstrahując od wywodów wyboro-silnikowych - ten swap powinien już być faktem a tu się nic nie dzieje cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tego co kojarzę to 1.2 mpi 75KM z P1 ma seryjnie taki natrysk, więc...

Ma natrysk i mam taki blok z porysowanym cylindrem więc jak ktoś chce to mu mogę dysze wykręcić, chyba że... rozwiert zrobić i ten blok jeszcze spożytkować hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.