djo Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > Rozumiem, że seryjnie 1.6 16V nie ma natrysku? Jak go dorabiałeś? Masz jakieś fotki lub ewentualnie > podpowiedziałbyś jak to zrobić? Zgadza się - nie ma. Jak dla mnie wygodniejsza opcja to przewiert spod panewek. > Skracasz seryjny, czy masz patent na kolektor od jakiegoś innego silnika? Robię od zera. Następny projekt to będzie dwukomorowe plenum: Niemniej jednak skrócenie seryjnego jest jak najbardziej na miejscu i też da efekty przy turbo. > Mnie właśnie strasznie zaciekawił ten silnik z Linei brazylijskiej. Fakt widziałem fotki jak ludzie > szlifowali bloki i stopki korbowodów, ale z drugiej strony, można wziąć blok 1.6 16V z tym > większym wykorbieniem i rozwiercić cylindry i wtedy wszystko powinno śmigać bez żadnego > cudowania. Nie miałem takich problemów, bo mam kute korby, które są mniejsze gabarytowo, zresztą o niestandardowej długości, ze względu na kute tłoki z Y32SE z Opla. Bloku 1.6 16v z 80,5mm (A6000) nie rozwiercisz na 86-87mm, ze względu na to, że kanały wodne są rozmieszczone w mniejszym promieniu niż w A4000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > Spod panewek też widziałem i generalnie to chyba prostsza opcja. Pytanie tylko, czy wystarczy > przewiercenie otworów o określonej średnicy? Nie wydaje mi się że sam otwór da dobry natrysk - lepiej wkręcić dysze. Poza tym w dyszach są zaworki, które puszczają powyżej zadanego ciśnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > Nie wydaje mi się że sam otwór da dobry natrysk - lepiej wkręcić dysze. Poza tym w dyszach są > zaworki, które puszczają powyżej zadanego ciśnienia. Oczywiście - tylko dysze. Ostatnie sztuki dostępne w ASO 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > Oczywiście - tylko dysze. Ostatnie sztuki dostępne w ASO A te dysze to od jakiego silnika wsadzone? Pytanie czysto teoretyczne, czy do n/a trochę podkręconego warto się bawić z natryskiem, czy raczej to taka trochę sztuka dla sztuki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > A te dysze to od jakiego silnika wsadzone? Pytanie czysto teoretyczne, czy do n/a trochę > podkręconego warto się bawić z natryskiem, czy raczej to taka trochę sztuka dla sztuki? Tipo/tempra 1.6 SOHC Natrysk ma swoje zalety, ale i też wady - tyle, że wady wychodzą w specyficznych aplikacjach. Druga rzecz - wiele zależy od konstrukcji tłoków, jakie mamy w silniku, czasem nie ma takiej konieczności. W n/a to przede wszystkim wyważony układ korbowo-tłokowy i lżejszy rozrząd - wtedy można pokręcić, a moc czeka przy wysokich obrotach. Mocno upraszczając - w przeciętnym silniku dysze natryskowe mają więcej zalet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > Tipo/tempra 1.6 SOHC > Natrysk ma swoje zalety, ale i też wady - tyle, że wady wychodzą w specyficznych aplikacjach. > Druga rzecz - wiele zależy od konstrukcji tłoków, jakie mamy w silniku, czasem nie ma takiej > konieczności. > W n/a to przede wszystkim wyważony układ korbowo-tłokowy i lżejszy rozrząd - wtedy można pokręcić, > a moc czeka przy wysokich obrotach. > Mocno upraszczając - w przeciętnym silniku dysze natryskowe mają więcej zalet. Abstrahując od wywodów wyboro-silnikowych - ten swap powinien już być faktem a tu się nic nie dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 z tego co kojarzę to 1.2 mpi 75KM z P1 ma seryjnie taki natrysk, więc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > z tego co kojarzę to 1.2 mpi 75KM z P1 ma seryjnie taki natrysk, więc... Ma natrysk i mam taki blok z porysowanym cylindrem więc jak ktoś chce to mu mogę dysze wykręcić, chyba że... rozwiert zrobić i ten blok jeszcze spożytkować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > Ma natrysk i mam taki blok z porysowanym cylindrem więc jak ktoś chce to mu mogę dysze wykręcić, > chyba że... rozwiert zrobić i ten blok jeszcze spożytkować Chyba w turbo kosiarce do trawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > Chyba w turbo kosiarce do trawy. W sumie - to jest myśl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > Chyba w turbo kosiarce do trawy. Nie kuś go bo on jest nieobliczalny Jeszcze nam przyjdzie oglądać jakis dziwny film z driftowaniem kosiarką między drzewkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > Nie kuś go bo on jest nieobliczalny Jeszcze nam przyjdzie oglądać jakis dziwny film z driftowaniem > kosiarką między drzewkami Na razie bardziej prawdopodobna jest turbo-odśnieżarka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.