Skocz do zawartości

Rozrząd 1.8 TDCI


el_guapo

Rekomendowane odpowiedzi

Poszukuje pewnych informacji związanych z wymianą rozrządu w 1.8 TDCI 125km.

Na 99,9% mam konfigurację pasek+pasek w kasecie; rozumiem że podczas wymiany rozrządu powinno wymienić się oba te komponenty?

Czy możecie polecić jakiś serwis w Wwie i okolicach, który wie w ogóle o co kaman - bo szereg obdzwonionych mechaniorów robiło wielkie oczy, że są tam 2 paski (albo opcjonalnie pasek+łańcuch).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poszukuje pewnych informacji związanych z wymianą rozrządu w 1.8 TDCI 125km.

> Na 99,9% mam konfigurację pasek+pasek w kasecie; rozumiem że podczas wymiany rozrządu powinno

> wymienić się oba te komponenty?

> Czy możecie polecić jakiś serwis w Wwie i okolicach, który wie w ogóle o co kaman - bo szereg

> obdzwonionych mechaniorów robiło wielkie oczy, że są tam 2 paski (albo opcjonalnie

> pasek+łańcuch).

MotoBull w Izabelinie albo niejaki Zbycho czy jakoś tak z Pragi Płn (polecany na FCP)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stołowałeś się tam? Robiłeś rozrząd?

MotoBull - robię tam regularnie przeglądy. Gość jest byłym pracownikiem ASO (kilka rzeczy mi poprawił po ASO zlosnik.gif ) i jest bardzo ogarnięty chociaż nie najtańszy (i rozgadany). Jest również polecany na FCP. Lipy mi jeszcze nie odstawił nigdy ok.gif

Sąsiad (taxi - Mondeo 1.8 TDCi) robił gdzieś we Włochach i wymienili mu tylko górny. Klika tys km później strzelił mu mokry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stołowałeś się tam? Robiłeś rozrząd?

Zbych jest ogarnięty zlosnik.gif

Ja u niego auta nigdy nie robiłem, ale gadałem kiedyś i nie sprawia wrażenia ściemniacza i naciągacza, wręcz odwrotnie, taką ilość fok co on to chyba mało kto przerobił zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zbych jest ogarnięty

> Ja u niego auta nigdy nie robiłem, ale gadałem kiedyś i nie sprawia wrażenia ściemniacza i

> naciągacza, wręcz odwrotnie, taką ilość fok co on to chyba mało kto przerobił

Pamiętasz do niego adres internetowy ? Nie chce mi się logoawać na FCP żeby grzebać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponoc tutaj sa ogarnieci nawet:

Mechanika i Elektromechanika, Ford Serwis

Adres: Tarnogórska 20, 03-679 Warszawa

Telefon:22 679 04 02

Godziny:

czwartek 09:30–17:30 - Zobacz wszystko

------------------------

a to co chciales:

ZBI CAR Zbigniew Porczyński

Adres warsztatu:

Naddnieprzańska 8

04-205 Warszawa

Godziny otwarcia:

Poniedziałek-Piątek: 08:00 - 17:00

Sobota: nieczynne

Niedziela: nieczynne

Kontakt:

Telefon: +48 22 378 42 16

Email: wyślij email

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://zbicar.motointegrator.pl/

Ja się zacząłem rozglądać za DKZ (chociaż tragedii u mnie nie ma, ale trzeba być naszykowanym). Wstępny koszt 3100 brutto z wymianą na oryginał (komplet ze sprzęgłem, wysprzeglikiem itp)

Muszę się zorientować o ile za dużo mi powiedzieli zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja się zacząłem rozglądać za DKZ (chociaż tragedii u mnie nie ma, ale trzeba być naszykowanym).

> Wstępny koszt 3100 brutto z wymianą na oryginał (komplet ze sprzęgłem, wysprzeglikiem itp)

> Muszę się zorientować o ile za dużo mi powiedzieli

Lekko za drogo zlosnik.gif

Ja w myślach mam ok. 2000 zł brutto a nie ponad 3000 grinser006.gif

Ale lookając to faktycznie same części oryginalne to już ca. 2400-2500 zł hehe.gif W ASO taka wymiana na dobrych rabatach to pewnie z 4500 zł lekko wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lekko za drogo

> Ja w myślach mam ok. 2000 zł brutto a nie ponad 3000

> Ale lookając to faktycznie same części oryginalne to już ca. 2400-2500 zł W ASO taka wymiana na

> dobrych rabatach to pewnie z 4500 zł lekko

Rzekomo 2500 brutto kompletne DKZ + sprzęgło + wysprzęglik i jakieś klamoty

600 robocizna

Wszystko na FV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy 200kkm, czyli wskazane przy 180kkm masz rozrząd - też okolice 1500-2000 zł

eee to jeszcze pojeżdżę, przy wymianie oleju zlecę sprawdzenie pasków i rolek bo coś tam żężoli z rana zawsze zlosnik.gif Pewnie klinowy czy inny piptolec zaczyna marudzić i za 100 kkm strzeli wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to jak to w końcu jest, ja dostałem informację że w kasecie w Focusie II 1.8 115KM jest łańcuch,

> więc nie ma potrzeby wymiany , tylko Ford sobie zmienił zalecenie by co 200tkm lub 10 lat

> zmienić

W przedliftowym jest łańcuch + pasek, w polifcie dwa paski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> eee to jeszcze pojeżdżę, przy wymianie oleju zlecę sprawdzenie pasków i rolek bo coś tam żężoli z

> rana zawsze Pewnie klinowy czy inny piptolec zaczyna marudzić i za 100 kkm strzeli

Pocieszę Cię , że w moim mk2 które miałem rzęził alternator zlosnik.gif oczywiście padł w zimę hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to jak to w końcu jest, ja dostałem informację że w kasecie w Focusie II 1.8 115KM jest łańcuch,

> więc nie ma potrzeby wymiany , tylko Ford sobie zmienił zalecenie by co 200tkm lub 10 lat

> zmienić

chyba do 2007 albo 2008. potem zrobili nam dobrze i koszty rosna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam assistance

> W mnie paski piszczą lekko na zimnym, rzężoliło coś raz w Czechach, ale chwilę później już nie

Widzę, że Ford ma zdolności "samonaprawiania". Mi nie odbijał pedał sprzęgła po raz drugi w ciągu prawie 2 lat i znów się naprawiło facepalm%5B1%5D.gif Ale już ustawiłem przegląd w tej sprawie bo nie lubię rzeczy niedorobionych, nienaprawionych sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W przedliftowym jest łańcuch + pasek, w polifcie dwa paski.

no to tu jest inaczej, bo lancuch napedu pompy:

http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Naped-rozrzadu-pompy-wtryskowej-1.8-TDCi-TDDi-1198056-FORD/206

jest dostepny dla:

* FORD Focus Mk2 od 04/2005 do 12/2007

1.8 TDCi

* FORD Focus Mk2 FL od 12/2007 do 10/01/2008

1.8 TDCi

wynika z tego, ze zarowno przed jak i po liftingu byl lancuch.

ale szukajac dalej mamy:

http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Naped-rozrzadu-pompy-wtryskowej-1.8-TDCi-1562244-FORD/3516

* FORD Focus Mk2 FL od 01/2008 ->

1.8 TDCi

wiec wychodzi na to, ze od 2008 roku zastosowali ten pasek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Faktura VAT zamknęła się w kwocie 1805zł

I teraz tak:

- przebieg licznikowy 168000km - mechanior twierdzi że prawdziwy, bo wcześniej rozrządu nikt nie ruszał,

- pierwszy pasek rozrządu (ten na wierzchu) w stanie dobrym+ (dojechałby do zalecanych przez fabrykę 200.000km.)

- pasek w kasecie (ten pod spodem) w stanie miernym (nie dojechałby do zalecanych przez fabrykę 200.000km), popękany, fragmenty paska powyrywane, zęby całe

- koła kasety - wybite na sworzniu

Zmieniajcie kasety old.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Faktura VAT zamknęła się w kwocie 1805zł

> I teraz tak:

> - przebieg licznikowy 168000km - mechanior twierdzi że prawdziwy, bo wcześniej rozrządu nikt nie

> ruszał,

> - pierwszy pasek rozrządu (ten na wierzchu) w stanie dobrym+ (dojechałby do zalecanych przez

> fabrykę 200.000km.)

> - pasek w kasecie (ten pod spodem) w stanie miernym (nie dojechałby do zalecanych przez fabrykę

> 200.000km), popękany, fragmenty paska powyrywane, zęby całe

> - koła kasety - wybite na sworzniu

> Zmieniajcie kasety

Nie jest źle jak na rozrząd raz na 150 kkm zlosnik.gif

To mam jeszcze z 2 lata spokoju co najmniej ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - pasek w kasecie (ten pod spodem) w stanie miernym (nie dojechałby do zalecanych przez fabrykę

> 200.000km), popękany, fragmenty paska powyrywane, zęby całe

> - koła kasety - wybite na sworzniu

> Zmieniajcie kasety

Już wszystko jasne ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Faktura VAT zamknęła się w kwocie 1805zł

> I teraz tak:

> - przebieg licznikowy 168000km - mechanior twierdzi że prawdziwy, bo wcześniej rozrządu nikt nie

> ruszał,

> - pierwszy pasek rozrządu (ten na wierzchu) w stanie dobrym+ (dojechałby do zalecanych przez

> fabrykę 200.000km.)

> - pasek w kasecie (ten pod spodem) w stanie miernym (nie dojechałby do zalecanych przez fabrykę

> 200.000km), popękany, fragmenty paska powyrywane, zęby całe

> - koła kasety - wybite na sworzniu

> Zmieniajcie kasety

No własnie dziś mnie czeka rozmowa ze ZbiCarem, do którego wstawiłem auto na serwis (Wymiana DKZ + sprzęgło + wysprzęglik i jakiś dynks "hydrauliczny" oraz wszystkie tarcze i klocki

Koszt...dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach zlosnik.gifsick.gif

No i rozmawiałem o rozrządzie i on twierdzi, że mam łańcuch i się tego nie tyka , a ja mam wiedzę odwrotną. Ma mi sprawdzić na popołudnie ale chyba mu pokazę posta quapo zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i rozmawiałem o rozrządzie i on twierdzi, że mam łańcuch i się tego nie tyka , a ja mam wiedzę

> odwrotną. Ma mi sprawdzić na popołudnie ale chyba mu pokazę posta quapo

Jakie masz autko i jaki motor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No własnie dziś mnie czeka rozmowa ze ZbiCarem,

To ten w Izabelinie?

Ja w końcu zrobiłem na Dorodniej 35 - jestem zadowolony, facet wszystko wytłumaczył pokazał, fochów nie stroił jak chciałem być przy rozbieraniu rozrządu.

P.S. Nie da się zastąpić kasety z paskiem, kasetą z łańcuchem - a takie mu pytanie zdadałem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ten w Izabelinie?

Nie, to ten polecany m.in na forum ogólnym Forda.

Sympatyczny i rzeczowy - ma czysto w warsztacie (w porównaniu z innymi zlosnik.gif ) Cenowo też idzie się dogadać nawet na FV

MotoBull jest trochę specyficzny i droższy. Ale fachowości i porządności wykonanych prac nie można mu odmówić

> Ja w końcu zrobiłem na Dorodniej 35 - jestem zadowolony, facet wszystko wytłumaczył pokazał, fochów

> nie stroił jak chciałem być przy rozbieraniu rozrządu.

Hmm...trochę bliżej niż do Zbi - Naddnieprzańska icon_rolleyes.gif

> P.S. Nie da się zastąpić kasety z paskiem, kasetą z łańcuchem - a takie mu pytanie zdadałem

no cóż...gospodarka kręcić się musi i zycie produktu się skraca sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie też byłem u Zbycha i przy okazji sprawdzenia DKZ zapytałem o tą kasetę i dostałem taką

> samą informację co ty

Sąsiadowi w Mondeo 1.8 TDCi (125KM) - TAXI - walnął ten w kasecie niedawno. Mechanik na wcześniejszym serwisie wymienił tylko ten normalny.

A w końcu zapomniałem zapytać Zbycha, ale mechanik z MotoBull potwierdził, że jest tam pasek i należy go wymienić tak jak to zrobił el_quapo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja to chyba zamiast rozrządu zmienię auto...tańsza opcja

Ty nie stracisz ponad 40 k PLN więc tutaj nie widzę problemu grinser006.gif

W 2009 roku foka kosztowała firmę ponad 70 k PLN hehe.gif

Teraz to już trzeba jeździć póki sensowych kosztów nie będzie widać wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No własnie dziś mnie czeka rozmowa ze ZbiCarem, do którego wstawiłem auto na serwis (Wymiana DKZ +

> sprzęgło + wysprzęglik i jakiś dynks "hydrauliczny" oraz wszystkie tarcze i klocki

Przy jakim przebiegu ten zestaw do wymiany?

Sąsiad takie coś robił przy 140tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i co sie stalo z silnikiem w sumie?

nie do konca pamietam. Wspominal cos o szukaniu uzywanych dwoch tlokow i czegos jeszcze i o duzym problemie z ich znalezieniem, bo to silniki podobno rzadko padajace.. W kazdym razie auto uziemione 2-3 tygodnie jak pamietam.

Podpytam nasteonym razem i wrzuce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy jakim przebiegu ten zestaw do wymiany?

> Sąsiad takie coś robił przy 140tys.

Bardzo podobnie. 152kkm. Sprzeglo juz byla na wykoczeniu i padajacy wysprzeglik.. DKZ mialo juz spory luz ale jeszcze z 50kkm moze by przejechalo.wspominalem kiedys o nieodbijajacym sprzegle ktore potem "samo sie naprawilo". To byly poczatki inpierwsze objawy. Inne to drgawki silnika i postukiwanie na wolnych obrotach oraz charakterystyczne lekkie telepanie w okolicach 1800-2000 obr.

Koszty...2.6 na fakture ze wszystkim

Dodatkowo wszystkie tarcze i klocki

Zaszalalem przed swietami ale nie lubie miec czegokolwiek niesprawnego. Najwyzej przyszly kupujacy prezent bedzie mial

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ty nie stracisz ponad 40 k PLN więc tutaj nie widzę problemu

> W 2009 roku foka kosztowała firmę ponad 70 k PLN

juz sie zamortyzowala takze nie licz "straty" 40k zlosnik.gif

> Teraz to już trzeba jeździć póki sensowych kosztów nie będzie widać

Ja juz cel mam...teraz tylko musze ostudzic emocje zakupowe i poczekac ostatecznie czy ryzykowac z vatem bo mam obawy...zreszta nie tylko ja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> juz sie zamortyzowala takze nie licz "straty" 40k

> Ja juz cel mam...teraz tylko musze ostudzic emocje zakupowe i poczekac ostatecznie czy ryzykowac z

> vatem bo mam obawy...zreszta nie tylko ja

Ja wyloozowałem trochę emocje bo boję się właśnie US, narazie nie było przypałów i chyba wole żeby tak zostało, SuperB fajny, też mi się podoba zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja wyloozowałem trochę emocje bo boję się właśnie US, narazie nie było przypałów i chyba wole żeby

> tak zostało,

problem w tym ze powstaje kolejny przepis w ktorym urzedas bedzie mogl sobie wybrac interpretacje wg. wlasnego widzimisie...

> SuperB fajny, też mi się podoba

generalnie auto ma byc raczej duze i wygkdne zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie do konca pamietam. Wspominal cos o szukaniu uzywanych dwoch tlokow i czegos jeszcze i o duzym

> problemie z ich znalezieniem, bo to silniki podobno rzadko padajace.. W kazdym razie auto

> uziemione 2-3 tygodnie jak pamietam.

> Podpytam nasteonym razem i wrzuce

ale ten pasek w kasecie to co napedza?

chyba pompe paliwa tylko?

wiec jak mozliwe sa uszkodzenia tlokow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale ten pasek w kasecie to co napedza?

> chyba pompe paliwa tylko?

> wiec jak mozliwe sa uszkodzenia tlokow?

Napęd jest taki:

wał korbowy -> pasek w kasecie -> napęd pompy wysokiego ciśnienia -> pasek rozrządu -> wałek w głowicy.

Przerwiesz ten logiczny ciąg, masz klasyczną kolizję zaworów z tłokami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

> Na razie wyczaiłem za 1700zł - komplet: pasek+rolka+kaseta z paskiem+jakieś uszczelniacze, itp.

> pierdulety.

Gdzie za tyle? Napinacza do kasety nie wymieniałeś? Kaseta na pewno oryginał, a reszta części?

Ja chyba do Zbycha pojadę, paska górnego nie wymieniam, założony kilka tysięcy temu oryginał o istnieniu dolnego niestety ktoś nie wiedział.

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.