Skocz do zawartości

Citroen C5 czy Laguna III - 2010 r.?


natek

Rekomendowane odpowiedzi

Do wyboru dwa auta. Citroen C5 kombi z silnikiem 2.0HDI, albo 140 albo 163 KM i Laguna III kombi z silnikiem 2.0 dCi chyba 150 KM. Oba auta z 2010 r. Zakładamy, że wyposażenie i cena bardzo podobne. Który byście wybrali i dlaczego?

Dodatkowe pytanie, czy któryś z tych silnikow ma rozwiazane wypalanie DPF przez podawania paliwa z 5-go wtryskiwacza bezpośrednio do filtra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wolałbym C5 na hydro. Byłem juz bliski zakupu, ale wyszło inaczej

rozumiem, że nie każda sztuka ma hydropneumatyczne zawieszenie? za dzwignią skrzyni biegów powinien być chyba przycisk, tak?

A jeśli chodzi o jakość, trwałość i niezawodność silnika? Słyszałem, że HDI to dośc dobre silniki i na pewno bardzo oszczędne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozumiem, że nie każda sztuka ma hydropneumatyczne zawieszenie? za dzwignią skrzyni biegów powinien

> być chyba przycisk, tak?

> A jeśli chodzi o jakość, trwałość i niezawodność silnika? Słyszałem, że HDI to dośc dobre silniki i

> na pewno bardzo oszczędne.

Ogólnie wysokie wyposażenia z mocnymi silnikami mają HYDRO. Exclusive 163 ma na 100% hydro, 138 chyba też

HDi są najbardziej niezawodnymi silnikami diesela w obecnych czasach, do tego ekonomicznymi. Ja polecam wszystkim niezdecydowanym , a mam już 5 HDi i to z niemałymi przebiegami najniższy ma teraz 100kkm, a najwyższy miał 250kkm i nic poza eksploatacyjnymi wymianami nie było robione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cena nie bedzie podobna. Laguna bedzie tansza. Wybralem lagune.

jak patrzylem na mobile.de to od ok 11500 E sie zaczynają a za 13 kola można byłoby już coś wybrac, zarówno w jednym jak i drugim przypadku

wizualnie z zewnątrz bardziej pasi mi citroen, jeśli chodzi o silnik to minimalnie też bardziej Citroen, nie jestem do końca przekonany niesymetryczną deską rozdzielczą i nieruchomym środkiem kierownicy. Ale na pewno zaleta jest zawieszenie. Jak rozumiem, przejeżdzając przez zaspę zima można je dośc mocno podnieść?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak patrzylem na mobile.de to od ok 11500 E sie zaczynają a za 13 kola można byłoby już coś wybrac,

> zarówno w jednym jak i drugim przypadku

> wizualnie z zewnątrz bardziej pasi mi citroen, jeśli chodzi o silnik to minimalnie też bardziej

> Citroen, nie jestem do końca przekonany niesymetryczną deską rozdzielczą i nieruchomym

> środkiem kierownicy. Ale na pewno zaleta jest zawieszenie. Jak rozumiem, przejeżdzając przez

> zaspę zima można je dośc mocno podnieść?

Tak dosyć wysoko smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do wyboru dwa auta. Citroen C5 kombi z silnikiem 2.0HDI, albo 140 albo 163 KM i Laguna III kombi z

> silnikiem 2.0 dCi chyba 150 KM. Oba auta z 2010 r. Zakładamy, że wyposażenie i cena bardzo

> podobne. Który byście wybrali i dlaczego?

> Dodatkowe pytanie, czy któryś z tych silnikow ma rozwiazane wypalanie DPF przez podawania paliwa z

> 5-go wtryskiwacza bezpośrednio do filtra?

jak chcesz poprostu tanie, duże i pospolite kombi - bierz Lagunę.

jak chcesz mieć kombi, które jest wyjątkowe - bierz C5. w tym segmencie i tej cenie, nie znajdziesz lepszego komfortu podróżowaania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wybrac mozna. Przy podobnym wyposazeniu laguna bedzie tansza. Albo z mniejszym przebiegiem

Polowalem na C5 albo L3 i nie znalazlem C5ki w zadanych pieniadzach w takim stanie zebym chcial ja kupic. Do tego nieruchoma kierownica i zawieszenie. Niby fajne ale przy nowym aucie, przy uzywanym moze byc roznie. Mam sporo km do pracy i pewnosc mobilnosci jest dla mnie wazna. Jak mi cos pizgnie w Lagunie w zawieszeniu to bez problemow dojade do mechanika. W C5 moze sie nie udac...

Nie wiem jak z awaryjnoscia elektroniki w C5 ale mam L3 w maksymalnej wersji i jakos nic sie nie dzieje. Co do silnika to jest to jeden z lepszych diesli na rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wybrac mozna. Przy podobnym wyposazeniu laguna bedzie tansza. Albo z mniejszym przebiegiem

> Polowalem na C5 albo L3 i nie znalazlem C5ki w zadanych pieniadzach w takim stanie zebym chcial ja

> kupic. Do tego nieruchoma kierownica i zawieszenie. Niby fajne ale przy nowym aucie, przy

> uzywanym moze byc roznie. Mam sporo km do pracy i pewnosc mobilnosci jest dla mnie wazna. Jak

> mi cos pizgnie w Lagunie w zawieszeniu to bez problemow dojade do mechanika. W C5 moze sie nie

> udac...

> Nie wiem jak z awaryjnoscia elektroniki w C5 ale mam L3 w maksymalnej wersji i jakos nic sie nie

> dzieje. Co do silnika to jest to jeden z lepszych diesli na rynku.

Odzywa się stereotyp Polaka smile.gif

Ja tam jeżdżę citroenami z HYDRO od 23 lat i nie narzekam, a nigdy nie były nowe. Zawsze dojechałem do celu, nawet jak coś - jak piszesz "pizgnie" w zawieszeniu, a zdarzyło się to może ze 2 razy za cały ten okres smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odzywa się stereotyp Polaka

> Ja tam jeżdżę citroenami z HYDRO od 23 lat i nie narzekam, a nigdy nie były nowe. Zawsze dojechałem

> do celu, nawet jak coś - jak piszesz "pizgnie" w zawieszeniu, a zdarzyło się to może ze 2 razy

> za cały ten okres

ciesze sie Twoim szczesciem. Mi sie jednak srednio oplaca tracenie 4 godzin dziennie w przypadku wtopy, nawet jak zdarza sie to raz na jakis czas. Szczegolnie, ze zwykle zawieszenie naprawi kazdy w miare kumaty mechanik (i to szybko) a z hydro to juz nie bardzo i moge tak sobie jezdzic autobusem do roboty i tydzien.

Jak z elektronika? Jest choinka w C5kach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciesze sie Twoim szczesciem. Mi sie jednak srednio oplaca tracenie 4 godzin dziennie w przypadku

> wtopy, nawet jak zdarza sie to raz na jakis czas. Szczegolnie, ze zwykle zawieszenie naprawi

> kazdy w miare kumaty mechanik (i to szybko) a z hydro to juz nie bardzo

Hydro nie jest skomplikowane ani awaryjne, także bez obaw.

Kupione auto ma być 3-4 latkiem więc tym bardziej.

W bardzo leciwych można teoretycznie obawiać się stanu przewodów ciśnieniowych.

Jeżeli w sprężynowcu pęknie sprężyna to też nie pojedziesz.

Miałem/mam 2 hydrowozy, jeden kupiony jako nastolatek, drugi prawie.

Jedyną usterką związaną z hydro było urwanie końcówki gumowego wężyka powrotnego z przodu. Starzenie gumy w pracującym miejscu.

Usterka zdiagnozowana osobiście przy wymianie opon, naprawiona w 5 sekund przy pomocy ręki i szmaty do wytarcia ręki.

Skutek usterki to wykapane pojedyncze mililitry płynu LDS.

Dodam, że obydwa Citroeny były kupione w stanie średnim rynkowym allegrowym czyli zaniedbane generalnie.

W obecnej C5 posypało się to i owo, ale nic z hydro (poza wpsomnianym).

Pompa trwała, gruchy trwałe, nawet razu LDS nie dolewałem.

Każdy następny będzie z hydro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie jestem do końca przekonany niesymetryczną deską rozdzielczą...

O co chodzi z tą niesymetrycznością? niewiem.gif

> i nieruchomym środkiem kierownicy.

Ujeżdżam toto od 5ciu lat. Rzeczywiście mogli by sobie dać spokój z tym "wynalazkiem" (i dali ok.gif). To jedyny rzecz jaka mi w tym aucie przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O co chodzi z tą niesymetrycznością?

> Ujeżdżam toto od 5ciu lat. Rzeczywiście mogli by sobie dać spokój z tym "wynalazkiem" (i dali ). To

> jedyny rzecz jaka mi w tym aucie przeszkadza.

zobacz kratki wentylacyjne środkowe i okienko nawki (jakieś przesunięte)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam symetryczne do bólu. Nie mam nawki tylko zwykły wyświetlacz.

dobrze wiesz o co mi chodzi i głupiego nie udawaj. Jak się patrzy na tunel środkowy, panel radio/klima i nad panelem to coś ewidentnie nie gra, brak symetrii. Tobie to może nie przeszkadza ale mnie to uwiera troche

287350620-CitroenC5IIdeska.jpg

post-31088-14352522477621_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dobrze wiesz o co mi chodzi i głupiego nie udawaj. Jak się patrzy na tunel środkowy, panel

> radio/klima i nad panelem to coś ewidentnie nie gra, brak symetrii. Tobie to może nie

> przeszkadza ale mnie to uwiera troche

Od roku jeżdżę C5 i na te asymetryczność w ogóle nie zwróciłem uwagi,.. czyli mi nie przeszkadza. Natomiast przeszkadza mi pare innych rzeczy i więcej bym tego auta nie kupił. Mam wrażenie, że projektowała je grupa osób bez prawa jazdy. Estetyka była najważniejsza w każdym elemencie nawet kosztem funkcjonalności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dobrze wiesz o co mi chodzi i głupiego nie udawaj. Jak się patrzy na tunel środkowy, panel

> radio/klima i nad panelem to coś ewidentnie nie gra, brak symetrii. Tobie to może nie

> przeszkadza ale mnie to uwiera troche

Symetria jest NIE MODNA, nie artystycza.

A licznik i kierownicą pół lewej Ci nie przeszkadza ? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od roku jeżdżę C5 i na te asymetryczność w ogóle nie zwróciłem uwagi,.. czyli mi nie przeszkadza.

> Natomiast przeszkadza mi pare innych rzeczy i więcej bym tego auta nie kupił. Mam wrażenie, że

> projektowała je grupa osób bez prawa jazdy. Estetyka była najważniejsza w każdym elemencie

> nawet kosztem funkcjonalności.

Napisz co jeszcze wedlug ciebie jest nie ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napisz co jeszcze wedlug ciebie jest nie ok

Zaczne od zawieszenia hydro - niczym mnie nie urzekło. Jak dla mnie komfortem zawieszenia nie odstaje od innych aut w podobnym segmencie. Fajnie płynie,.. owszem,.. ale po równej autostradzie. Jak zaczynają się nierówności to z pewnością nie jest jak w reklamie tv. A wolna jazda po nierównej drodze to tak buja na boki, że mało mi głowa nie odpadnie. No i te nurkowanie przy hamowaniu. Dla wrażliwego pasażera rzygawiczne. Bujanie się na boki w tej sytuacji ma jeszcze jedną niedogodność - można przywalić głową w uchwyt (?! po jaką cholerę kierowcy uchwyt na głową?). Mądry projektant strasznie zwęził to auto u góry więc wspomniany uchwyt jest niemal nad głową. Jak przesunę okulary na czoło i spojrzę się w lewo to oczywiście okularami zawadzam o uchwyt.

Co dalej...

1. kompletny brak podręcznych i poręcznych schowków gdzie mógłbym położyć klucze, długopis i wspomniane okulary, które lepiej zdjąć niż przesunąć na czoło. Pod radiem mała półka na telefon, itp - ok. Ale klucze najczęściej kłade ma mieszku zmiany biegów lub fotelu pasażera. Jest schowek w podłokietniku ale mało poręczny. No i dramatyczne kieszenie ( schowki ) w drzwiach. Nie dość, że małe to jeszcze tak zabudowane, że trzeba mieć małą, chińską rączke żeby się tam dostać.

2. Trzeba mieć też małą rączke żeby zapiąć pasy. Między fotelem, a tunelem jest tak ciasno, że tylko jeden typ wypracowanego uchwytu pozwala mi złapać zapięcie, wsadzić tam dłoń i zapiąć pas. Byle jak się tego nie zrobi.

3. Lusterko wsteczne umieszczone za nisko. Zasłania mi przestrzeń pomiędzy godziną 13-tą, a 14-tą. Żeby zobaczyć czy coś z tamtąd nie nadjeżdza albo ktoś nie idzie muszę się schylić i zerknąć pod lusterkiem.

4. Ramię pedału sprzęgła źle wyprofilowane - to Ci dopiero majsterszyk kostrukcyjny! Auto jest zdecydowanie dla ludzi z rozmiarem buta max.44 i to bez czuba! W "normalnym" pedale sprzęgła ramię jest tak wyprofilowane jak odwrócony znak zapytania. W tym "brzuszku" jest miejsce na czubek buta, który się tam pojawia przy wciskaniu sprzęgła. W C5 takiego wybrzuszenia nie ma. Więc przy moim bucie 45/46 jak założe buty z jakimś lekko dłuższym czubem lub buty zimowe o nieco większych gabarytach to wciskając pedał sprzęgłą czubek buta opiera się o ramię pedału. Jest to dosyć niewygodne, a do tego i bolesne. Więc muszę wciskać pedał czubkiem buta, palcami stopy, jak jakaś baletnica. Jest to równie niewygodne i wk..jące.

Może ktoś powiedzieć, że to drobiazgi. Ale gdyby to było Tico to bym mógł machnąć ręką. Lecz takie drobiazgi w C5 są dla mnie nie do zaakceptowania.

I jeszcze na koniec - po C5 wiem, że już nigdy nie kupie auta z tak nisko posadowionym fotelem. Najpierw tam wpadam, a potem się muszę wygramolić. Ale to już pewnie kwestia wieku. O wiele sprawniej ta operacja wychodzi mi w Stilo, które jest ciut wyższe.

Oczywiście są też jakieś plusy tego auta ale właśnie głównie plusów oczekiwałem po przesiadce ze Stilo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze zbyt daleko mimowolnie kładzioną noga na pedale sprzęgła spotkałem się w renówkach w Megane I, Twingo, ale w moim przypadku wystarczyło kłaść noge niżej i już nie czulem pałąku pedału. U ciebie pewnie jest jeszcze problem wysokiego wzrostu

co do hydrobujania, to odniosłem lekko takie wrażenie jadąc C5 poprzedni model, podczas przyspieszania wydawało mi się, ze wyraźnie wychyla sie ku tyłowi i przy hamowaniu odwrotnie. Wtedy nie było to dla mnie większym problemem, mam nadzieje, że na dłuższą mete też by nie było.

w salonie oglądając C5 zauważyłem, że boczki fotela (oparcie i głównie boczek siedziska) jest dość wysoki, pewnie bardziej sportowe trzymanie na boki ale ja zeslizguje się zawsze z fotela i taki wysoki boczek spowoduje, że szybko będzie wyglądał na zużyty fotel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Napiszcie jeszcze jakie silniki benzynowe w tych dwóch autach nadają się do gazu, chodzi o 2.0,

> które miały wtrysk pośredni, to może też jest opcja?

Jak już chcesz gazować to szukaj C5 III V6 3.0 smile.gif różnica w spalaniu będzie niewielka ale za to jaka przyjemność z jazdy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak już chcesz gazować to szukaj C5 III V6 3.0 różnica w spalaniu będzie niewielka ale za to jaka

> przyjemność z jazdy

wolałbym coś prostego, bez wodotrysków, nieskomplikowanego i niedrogiego w eksploatacji. Auto 140 KM i 6 biegowa skrzynia mi wystarczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wolałbym coś prostego, bez wodotrysków, nieskomplikowanego i niedrogiego w eksploatacji. Auto 140

> KM i 6 biegowa skrzynia mi wystarczy

Widzisz tylko nie jestem pewien czy w tamtym okresie 2009/2010 z 2 litrowym motorem benzynowym występowała 6 manual smile.gif

Jak chciałem zamówić w salonie na koniec 2009 roku takie właśnie połączenie to NIE BYŁO. Tylko 2.0i (140KM) i BVM5 frown.gif

W 2.0 HDi były zawsze BVM6 i BVA6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.