Skocz do zawartości

Duży problem w małym UNO


sling

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie po długiej przerwie...

Mam problem i liczę na pomoc.

W lecie po uprzednim zagotowaniu silnika (co się nigdy nie zdarzyło) wywaliło mi cały płyn z chłodnicy. Wyciek chyba z pompy. Zalałem wodą i problem się już nie pojawił. 3 dni temu chłodnica została zalana nowym płynem, odpowietrzona, po krótkiej jeździe (8km) wskazówka temperatury wchodzi na czerwone pole, następuje duży wyciek w okolicach rozrządu, wentylator nie działa, brak ogrzewania. Pojawił się też obfity wyciek z uszczelki pod deklem...

Dzisiaj dolałem płynu, wentylator chłodnicy zrobiłem na włącznik i znowu to samo.

Po 5km wylało płyn, temp. max, brak ogrzewania.

Co trzeba wymienić lub naprawić ???

Jakie orientacyjne koszty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie po długiej przerwie...

> Mam problem i liczę na pomoc.

> W lecie po uprzednim zagotowaniu silnika (co się nigdy nie zdarzyło) wywaliło mi cały płyn z

> chłodnicy. Wyciek chyba z pompy. Zalałem wodą i problem się już nie pojawił. 3 dni temu

> chłodnica została zalana nowym płynem, odpowietrzona, po krótkiej jeździe (8km) wskazówka

> temperatury wchodzi na czerwone pole, następuje duży wyciek w okolicach rozrządu, wentylator

> nie działa, brak ogrzewania. Pojawił się też obfity wyciek z uszczelki pod deklem...

> Dzisiaj dolałem płynu, wentylator chłodnicy zrobiłem na włącznik i znowu to samo.

> Po 5km wylało płyn, temp. max, brak ogrzewania.

> Co trzeba wymienić lub naprawić ???

> Jakie orientacyjne koszty ?

wymieniasz pompe wody, termostat i chłodnicę potem odpowietrzasz układ, musi pomóc, nie ma więcej elementów do popsucia grinser006.gif

chyba że w między czasie puściła uszczelka pod głowicą to już inny temat grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wymieniając pompę wody warto wymienić cały rozrząd

To jest 1.0 - bezkolizyjne. Jak rolka nie szumi a pasek nie pęka to szkoda kasy.

Wygląda na rozszczelnioną pompę ale ten wyciek spod dekla jest niepokojący. Jak poziom oleju i czystość korka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest 1.0 - bezkolizyjne. Jak rolka nie szumi a pasek nie pęka to szkoda kasy.

> Wygląda na rozszczelnioną pompę ale ten wyciek spod dekla jest niepokojący. Jak poziom oleju i

> czystość korka?

Poziom oleju w normie, olej dosyć czysty, na korku brak nalotów.

Wyciek spod dekla mógł być spowodowany przegrzaniem silnika, a że uszczelka była robiona już kilka razy, więc mogła puścić i teraz.

Czyli do wymiany chyba będzie pompa i termostat. Jakie koszty za części ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poziom oleju w normie, olej dosyć czysty, na korku brak nalotów.

> Wyciek spod dekla mógł być spowodowany przegrzaniem silnika, a że uszczelka była robiona już kilka

> razy, więc mogła puścić i teraz.

> Czyli do wymiany chyba będzie pompa i termostat. Jakie koszty za części ???

Ceny części Ci podam około południa jak będę w pracy.

A głowicy to nie masz pękniętej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie po długiej przerwie...

> Mam problem i liczę na pomoc.

> W lecie po uprzednim zagotowaniu silnika (co się nigdy nie zdarzyło) wywaliło mi cały płyn z

> chłodnicy. Wyciek chyba z pompy. Zalałem wodą i problem się już nie pojawił. 3 dni temu

> chłodnica została zalana nowym płynem, odpowietrzona, po krótkiej jeździe (8km) wskazówka

> temperatury wchodzi na czerwone pole, następuje duży wyciek w okolicach rozrządu, wentylator

> nie działa, brak ogrzewania. Pojawił się też obfity wyciek z uszczelki pod deklem...

> Dzisiaj dolałem płynu, wentylator chłodnicy zrobiłem na włącznik i znowu to samo.

> Po 5km wylało płyn, temp. max, brak ogrzewania.

> Co trzeba wymienić lub naprawić ???

> Jakie orientacyjne koszty ?

Kiedyś ktoś mi tłumaczył że woda ma większe cząsteczki niż płyn, miałem to samo. Jak była woda nic nie ciekło, jak nalałem płyn zaraz spierdzielał przez przeciek przy pompie. Po wymianie pompy problem znikną. Brak ogrzewania i nie włączający się czujnik to brak płynu w układzie chłodzenia (na czujniku nie ma płynu z którego bierze temperaturę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.