Skocz do zawartości

duster 4x2 czy 4x4


maciejfiorino

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam dylematy kupi 4x4 czy 4x2? Jezdziłem wersją 4x4 i w głębokim śniegu idzie jak burza. Mieszkam 750m .n.p.m i mam podjazd z wioski i do wioski 30%. Na dwa buty daję radę ale.. Czy nie lepiej 4x4? Dziś jechałem po świeżym śniegu pod górę moją pandą na przedni napęd ale nowe oponki zimowe uniroyal i wyprzedziłęm nawet przy tym bmw1 którą majtało na lewo i prawo:) Czy ktoś ma jakiś podobne dylematy i je rozwiązał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Mam dylematy kupi 4x4 czy 4x2? Jezdziłem wersją 4x4 i w głębokim śniegu idzie jak burza.

> Mieszkam 750m .n.p.m i mam podjazd z wioski i do wioski 30%. Na dwa buty daję radę ale.. Czy

> nie lepiej 4x4? Dziś jechałem po świeżym śniegu pod górę moją pandą na przedni napęd ale nowe

> oponki zimowe uniroyal i wyprzedziłęm nawet przy tym bmw1 którą majtało na lewo i prawo:) Czy

> ktoś ma jakiś podobne dylematy i je rozwiązał?

BMW ma napęd na tył więc nic dziwnego, że miotało zlosnik.gif

Jaka różnica w cenie między 4x4 a 4x2?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko 4x4, moim zdaniem kupowanie auta typu Duster, SX4 czy inny Qashqai z napędem 4x2 jest bez sensu, testowałem kiedyś mojego SX4 na maleńkim wzniesieniu w zimie, różnica przy przełączeniu FWD, a 4x4 była taka że FWD stał w miejscu a 4x4 jechał bez większego problemu. To samo w Yeti, wystarczy deszcz żeby docenić napęd 4x4 przy wyjeździe z jakiegoś skrzyżowania pod lekką górkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko 4x4 .. inaczej takie auto nie ma najmniejszego sensu.

ale dlaczego tylko 4x4? Wiele osób takimi Dusterami czy Kaszkajami jeździ tylko po czarnym a jazdę offroadową ogranicza do polnych dróg, którymi przejechałby nawet Lanos.

A z opisu autora wątku wynika, że terenu taki Duster nie zaliczy wcale i będzie jeździł po drogach, na których radzą sobie samochody napędzane na jedną oś.

A różnica w cenie między 4x2 a 4x4 zapewne spora. Może tą różnicę przeznaczyć na mocniejszy silnik czy jakieś dodatki zwiększające bezpieczeństwo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale dlaczego tylko 4x4? Wiele osób takimi Dusterami czy Kaszkajami jeździ tylko po czarnym a jazdę

> offroadową ogranicza do polnych dróg, którymi przejechałby nawet Lanos.

> A z opisu autora wątku wynika, że terenu taki Duster nie zaliczy wcale i będzie jeździł po drogach,

> na których radzą sobie samochody napędzane na jedną oś.

> A różnica w cenie między 4x2 a 4x4 zapewne spora. Może tą różnicę przeznaczyć na mocniejszy silnik

> czy jakieś dodatki zwiększające bezpieczeństwo?

Napisał też, że u niego jest już śnieg i stromy podjazd.

4x4 się przydaje bardzo nawet na płaskim jeśli jest śnieg.

Jeżeli nie jest to jakaś kosmiczna różnica w cenie to ja bym się nie zastanawiał tylko brał 4x4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie dlatego żeby nie stać jak baran pod góra jak lekko popada śnieg. Ja w kwietniu tego roku nowym samochodem z przednim napędem i dobrymi oponami zimowymi nie byłem w stanie ruszyć pod wzniesienie o nachyleniu kilku stopni. 115 koni mieliło kołami w miejscu kontrola trakcji migała a ja stałem w miejscu. Dodam, że nie był to żaden offroadowy teren tylko musiałem ruszyć spod klatki u teściów.......więc jeśli jest taka możliwość to brałbym tylko 4x4.

> ale dlaczego tylko 4x4? Wiele osób takimi Dusterami czy Kaszkajami jeździ tylko po czarnym a jazdę

> offroadową ogranicza do polnych dróg, którymi przejechałby nawet Lanos.

> A z opisu autora wątku wynika, że terenu taki Duster nie zaliczy wcale i będzie jeździł po drogach,

> na których radzą sobie samochody napędzane na jedną oś.

> A różnica w cenie między 4x2 a 4x4 zapewne spora. Może tą różnicę przeznaczyć na mocniejszy silnik

> czy jakieś dodatki zwiększające bezpieczeństwo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko 4x4 .. inaczej takie auto nie ma najmniejszego sensu.

A niby dlaczego nie ma sensu? Czy to że dany model występuje z jakimś wyposażeniem dodatkowym (a 4x4 takim przecież jest) oznacza że należy zawsze je zamawiać? Nie każdy potrzebuje napędu na 4 koła, czasami lepiej te pieniądze przeznaczyć na coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie dlatego żeby nie stać jak baran pod góra jak lekko popada śnieg. Ja w kwietniu tego roku

> nowym samochodem z przednim napędem i dobrymi oponami zimowymi nie byłem w stanie ruszyć pod

> wzniesienie o nachyleniu kilku stopni. 115 koni mieliło kołami w miejscu kontrola trakcji

> migała a ja stałem w miejscu. Dodam, że nie był to żaden offroadowy teren tylko musiałem

> ruszyć spod klatki u teściów.......więc jeśli jest taka możliwość to brałbym tylko 4x4.

> > czy jakieś dodatki zwiększające bezpieczeństwo?

Ja odnoszę wrażenie, że za bardzo gloryfikujecie 4x4 i uważacie, że taki napęd dokonuje cudów.

A ja dalej będę się upierał, że 4x4 nie jest lekiem na wszystko. Przez blisko ćwierć wieku tylko raz, czy dwa przydałby się napęd na dodatkową oś ale suma summarum i tak poradziłem sobie na jednej ośce. Dalej twierdzę, że kupując pseudoterenówkę warto rozważyć zakup wersji z napędem na jedną oś a różnicę w cenie przeznaczyć ewentualnie na inne, bardziej potrzebne w codziennej jeździe wyposażenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja odnoszę wrażenie, że za bardzo gloryfikujecie 4x4 i uważacie, że taki napęd dokonuje cudów.

> A ja dalej będę się upierał, że 4x4 nie jest lekiem na wszystko. Przez blisko ćwierć wieku tylko

> raz, czy dwa przydałby się napęd na dodatkową oś ale suma summarum i tak poradziłem sobie na

> jednej ośce. Dalej twierdzę, że kupując pseudoterenówkę warto rozważyć zakup wersji z napędem

> na jedną oś a różnicę w cenie przeznaczyć ewentualnie na inne, bardziej potrzebne w codziennej

> jeździe wyposażenie

To trzeba po prostu poczuć. Miasto, opady śniegu, wszyscy stoją a Ty jedziesz. Ruszasz spod świateł jak po suchym, dodajesz gazu a inni stoją. A jak chcesz to wchodzisz bokiem w łuk z kontrą i jeszcze jest wesoło.

Zapinasz przyczepkę - jedziesz.

Ja nie wiem, może Ty jeździsz tylko po suchym i w niedzielę ale zrób sobie kiedyś porównanie, najlepiej jak spadnie śnieg i nie zdążą jeszcze odsunąć go z dróg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To trzeba po prostu poczuć. Miasto, opady śniegu, wszyscy stoją a Ty jedziesz. Ruszasz spod świateł

> jak po suchym, dodajesz gazu a inni stoją. A jak chcesz to wchodzisz bokiem w łuk z kontrą i

> jeszcze jest wesoło.

> Zapinasz przyczepkę - jedziesz.

> Ja nie wiem, może Ty jeździsz tylko po suchym i w niedzielę ale zrób sobie kiedyś porównanie,

> najlepiej jak spadnie śnieg i nie zdążą jeszcze odsunąć go z dróg.

Pewnie, że mieć 4x4 lepiej. Lepiej też mieć 50 calowy TV zamiast 42 calowego.

Na co dzień jeżdżę 4x2, choć 4x4 też w domku jest.

Nie wiem, jak inni ale mnie ogarnięcie jednej ośki w największe śnieżyce i błoto pośniegowe jakoś nie sprawia trudności. Owszem, z 4x4 byłoby jeszcze wygodniej ale na boga nie jest tak, że zimą na jednej ośce nie da się jeździć facepalm%5B1%5D.gif

- ruszanie z pod świateł - zero problemów

- dodaje gazu - jadę (czy inni stoją nie bardzo mnie to interesuje)

- przyczepki nie zapinam bo nie mam potrzeby

- wchodzenie po łuku bokiem - wyrosłem z tego jakieś 15 lat temu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napisał też, że u niego jest już śnieg i stromy podjazd.

> 4x4 się przydaje bardzo nawet na płaskim jeśli jest śnieg.

> Jeżeli nie jest to jakaś kosmiczna różnica w cenie to ja bym się nie zastanawiał tylko brał 4x4.

Jezdziłem dusterem 4x4 110Km diesel i powiem Wam że muł straszny ale jak wjechałem w zaspę to tylko na 4 koła dałem rae jechac:) fajna zabawa

No więc tak. Różnica w cenie duża

http://www.dacia.pl/media/duster/att00139327/AM13_DST_NEU.pdf

Ja biorę pod uwagę wrsję LPg a 4x4 nie wystęuje. Zwykłą benzyna odpada bo bedzie mi tu palic 15l. diesel występuje tylko dci 110KM z dwumasą i turbiną ze zmienną geometrią do tego filtr cząstek stałych (same problemy). Jedziłęm tu na 2 koła tylko i jakoś przeżywałem zimy dziś jechałem rano po świeżym śniegu i fakt że przód znosi ale podjechałem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie, że mieć 4x4 lepiej. Lepiej też mieć 50 calowy TV zamiast 42 calowego.

> Na co dzień jeżdżę 4x2, choć 4x4 też w domku jest.

> Nie wiem, jak inni ale mnie ogarnięcie jednej ośki w największe śnieżyce i błoto pośniegowe jakoś

> nie sprawia trudności. Owszem, z 4x4 byłoby jeszcze wygodniej ale na boga nie jest tak, że

> zimą na jednej ośce nie da się jeździć

> - ruszanie z pod świateł - zero problemów

> - dodaje gazu - jadę (czy inni stoją nie bardzo mnie to interesuje)

> - przyczepki nie zapinam bo nie mam potrzeby

> - wchodzenie po łuku bokiem - wyrosłem z tego jakieś 15 lat temu

Dokładnie. Kiedyś miałem pierwsze auto i kupiłem używki zimówki no i na prostej drodze obrót i wpadłem do rowu. Od tego czasu tylko nowe i nowe. Teraz mam 2 autka na przód napęd i na obu nowe oponki zimowe. W zeszłą zimę miałem 2 letnie i już cięzko było ale ekstremalnych sytuacji było może 2-3, więc myśłę, że w tym roku również dam radę bo przedewszystkim rozwaga itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolega opisywal warunki jakie u niego pasuja, wiec 4x4 to oczywisty wybor. swoja droga po co

> kupowac podwyzszone auto? do jezdzenia do marketu?

Żeby nie rozwalić zderzaka przy podjeżdżaniu do krawężnika grinser006.gif

Różnica między cywilną Pandą, a Stilo jest ogromna, całe 7cm, a robi różnicę oink.gif

Do podjazdów zimowych 4x4 i dobre opony ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A niby dlaczego nie ma sensu? Czy to że dany model występuje z jakimś wyposażeniem dodatkowym (a

> 4x4 takim przecież jest) oznacza że należy zawsze je zamawiać? Nie każdy potrzebuje napędu na

> 4 koła, czasami lepiej te pieniądze przeznaczyć na coś innego.

to zależy w którą stronę to działa.

Czy auto było od początku robione z zamysłem 4x4, czyli większość SUV, wtedy 4x2 to kastracja i auto traci na właściwościach jezdnych ogólnie.

Jeżeli 4x4 jest dokładka do zwykłego sedana to faktycznie jest to zwyczajne wyposażenie dodatkowe, auto było projektowane pod 4x2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie, że mieć 4x4 lepiej. Lepiej też mieć 50 calowy TV zamiast 42 calowego.

> Na co dzień jeżdżę 4x2, choć 4x4 też w domku jest.

> Nie wiem, jak inni ale mnie ogarnięcie jednej ośki w największe śnieżyce i błoto pośniegowe jakoś

> nie sprawia trudności. Owszem, z 4x4 byłoby jeszcze wygodniej ale na boga nie jest tak, że

> zimą na jednej ośce nie da się jeździć

> - ruszanie z pod świateł - zero problemów

> - dodaje gazu - jadę (czy inni stoją nie bardzo mnie to interesuje)

> - przyczepki nie zapinam bo nie mam potrzeby

> - wchodzenie po łuku bokiem - wyrosłem z tego jakieś 15 lat temu

pewnie, że tak. W 100% się zgadam z tym co napisałeś.

Co nie zmienia faktu, że jak wracałem w nocy krajową 1. po ledwo ubitym 30cm, świeżym puchu to jednak wolałem to 4x4 mieć wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie, że mieć 4x4 lepiej. Lepiej też mieć 50 calowy TV zamiast 42 calowego.

> Na co dzień jeżdżę 4x2, choć 4x4 też w domku jest.

i wstajesz rano, jest biało, do pracy pod górkę

jedziesz 4x4 czy 4x2 ?

bo u mnie jest walka o vitarke grinser006.gif

IMO kupowanie dustera 4x2 jest bez sensu, bo główną zaleta daci jest wlasnie 4x4

4x2 to mozna ceed,a kupic czy cruze hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i wstajesz rano, jest biało, do pracy pod górkę

> jedziesz 4x4 czy 4x2 ?

> bo u mnie jest walka o vitarke

> IMO kupowanie dustera 4x2 jest bez sensu, bo główną zaleta daci jest wlasnie 4x4

> 4x2 to mozna ceed,a kupic czy cruze

Jadę Toyotą 4x2 bo... ma podgrzewane fotele hehe.gif

A na poważnie wczoraj miałem okazję po masakrycznie śliskim bruku pod górkę podjeżdżać tą właśnie Toyotą. Zero jakichkolwiek problemów choć bez systemów wspomagających pewnie byłoby trudno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A na poważnie wczoraj miałem okazję po masakrycznie śliskim bruku pod górkę podjeżdżać tą właśnie

> Toyotą. Zero jakichkolwiek problemów choć bez systemów wspomagających pewnie byłoby trudno

Też uważam, że lepiej zainwestować w kurs jazdy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też uważam, że lepiej zainwestować w kurs jazdy

kia z podpisu to 4wd czy fwd ?

to jest tak jak silnikami, można mieć 60KM w kompakcie (miałem i nawet z przyczepką kempingową jeździłem)

a można mieć 120-140KM

jednym i drugim da sie jeździć i coś wyprzedzić, ale jednak tym drugim jakoś przyjemniej grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kia z podpisu to 4wd czy fwd ?

4wd. Co w niczym nie zmienia faktu że zrobiłem kupę kilometrów ośką w zimie po górach. I jakoś specjalnych problemów nie było. Oczywiście porządne 4WD jest fajniejsze. Tylko widziałem gościa (rejestrację pominę litościwym milczeniem) zakładającego łańcuchy na Outlandera w miejscu, gdzie podjechaliśmy Lancią bez spinania. Na brak umiejętności i pług śnieżny nie pomoże.

Szwagier pół życia mieszka w Bukowinie i jeździ ośką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 4wd. Co w niczym nie zmienia faktu że zrobiłem kupę kilometrów ośką w zimie po górach. I jakoś

> specjalnych problemów nie było. Oczywiście porządne 4WD jest fajniejsze. Tylko widziałem

> gościa (rejestrację pominę litościwym milczeniem) zakładającego łańcuchy na Outlandera w

> miejscu, gdzie podjechaliśmy Lancią bez spinania. Na brak umiejętności i pług śnieżny nie

> pomoże.

> Szwagier pół życia mieszka w Bukowinie i jeździ ośką.

To po co masz dwa auta 4x4?

Wiesz, ja tez 90% czasu uzywam fwd, ale kilka razy vitarka sie przydała

Nawet podjazd pod wyciag, oska dojechałbym na parking z ktoregojest 300m podejscia, vitarka zawiozla pod sama kasę grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To po co masz dwa auta 4x4?

Subaru zawsze chciałem mieć. A Kijanka trafiła się w takiej cenie, że grzech było nie kupić. Trochę przypadek. A miała być Laguna.

> Wiesz, ja tez 90% czasu uzywam fwd, ale kilka razy vitarka sie przydała

> Nawet podjazd pod wyciag, oska dojechałbym na parking z ktoregojest 300m podejscia, vitarka

> zawiozla pod sama kasę

Ja nie twierdzę że się nie przydaje. Tylko że 4x4 nie zastąpi braku umiejętności. A odnoszę wrażenie że niektórzy tak myślą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolega opisywal warunki jakie u niego pasuja, wiec 4x4 to oczywisty wybor. swoja droga po co

> kupowac podwyzszone auto? do jezdzenia do marketu?

chociazby po to by wygodniej sie wsiadalo

lepiej sie na droge patrzy z takiej wyzszaj pozycji

mniej oslepiaja inni kierowcy

co nie zmienia faktu ze jezeli juz musialbym kupic dustera to jednak pod uwage bralbym tylko 4x4 nawet jezeli mialby robic za typowo miejski samochod

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie dlatego żeby nie stać jak baran pod góra jak lekko popada śnieg. Ja w kwietniu tego roku

> nowym samochodem z przednim napędem i dobrymi oponami zimowymi nie byłem w stanie ruszyć pod

> wzniesienie o nachyleniu kilku stopni. 115 koni mieliło kołami w miejscu kontrola trakcji

> migała a ja stałem w miejscu.

a wystarczylo wylaczyc kontrole trakcji i bys pojechal

chyba ze nie masz takiej mozliwosci to... pech

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja odnoszę wrażenie, że za bardzo gloryfikujecie 4x4 i uważacie, że taki napęd dokonuje cudów.

> A ja dalej będę się upierał, że 4x4 nie jest lekiem na wszystko. Przez blisko ćwierć wieku tylko

> raz, czy dwa przydałby się napęd na dodatkową oś ale suma summarum i tak poradziłem sobie na

> jednej ośce. Dalej twierdzę, że kupując pseudoterenówkę warto rozważyć zakup wersji z napędem

> na jedną oś a różnicę w cenie przeznaczyć ewentualnie na inne, bardziej potrzebne w codziennej

> jeździe wyposażenie

nie bylo tez zimowych opon i jakos sie dawalo rade ale

po to sa takie rzeczy jak zimowa opona jak naped 4x4 i wiele innych by sobie uproscic zywot

sam mam samochodzik z napedem na oske a drugi 4x4

i mimo tego ze nigdy przez 25 lat jak mam prawko nie utknalem samochodem z napedem na oske to jednak szczegolnie jak jade gdzies za miasto zimowa pora to wole wsadzic 4 litery do autka 4x4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chociazby po to by wygodniej sie wsiadalo

akurat do dustera wsiada się beznadziejnie - odstający próg

> lepiej sie na droge patrzy z takiej wyzszaj pozycji

> mniej oslepiaja inni kierowcy

porównywalne z autami typu berlingo, minivan

a prowadzenie np c-max'a i dustera'a ... nawet nie ma co porównywać wink.gif

> co nie zmienia faktu ze jezeli juz musialbym kupic dustera to jednak pod uwage bralbym tylko 4x4

> nawet jezeli mialby robic za typowo miejski samochod

otóż to

o ile np kaszkaja fwd można kupić bo auto niczym nie odstaje od przeciętnego kompakta, tak daćka fwd niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Troche tak glupio miec podwyzszonego suva 4x2 grinser006.gif

To tak, jak by skakac na jednej nodze, majac dwie, ale sie okazuje, ze ta druga to tylko atrapa.

To od bidy lepiej juz wziac 4x4 z automatycznie dolaczanym napedem (chociaz za takie rozwiazania powinny byc conajmniej kary chlosty), jesli stale 4x4 przeszkadza/jest zadrogie.

Szczerze, to lepiej miec osobowke z napedem 4x4, niz suva udajacego terenowke o wlasciwosciach sanek bobslejowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Troche tak glupio miec podwyzszonego suva 4x2

> To tak, jak by skakac na jednej nodze, majac dwie, ale sie okazuje, ze ta druga to tylko atrapa.

> To od bidy lepiej juz wziac 4x4 z automatycznie dolaczanym napedem (chociaz za takie rozwiazania

> powinny byc conajmniej kary chlosty), jesli stale 4x4 przeszkadza/jest zadrogie.

> Szczerze, to lepiej miec osobowke z napedem 4x4, niz suva udajacego terenowke o wlasciwosciach

> sanek bobslejowych.

Tez tak kiedys myslalem, ale nie kazdy potrzebuje 4x4 wink.gif. Kiedys SUV = 4x4, teraz nie mimo, ze wiele osob nadal tak to kojarzy. Dlaczego SUV potrafi byc dalej dobrym pomyslem, mimo 4x2 ? Dlatego bo reszte zalet zachowuje, jest wyzszy, wygodniej sie wsiada, lepiej widzi, dobrze sie jezdzi tym po miescie, parkujac na kraweznikach. Mozna tym przejechac polna droga bez obawy ze sie cos urwie.

Moze nie sprawdzi sie w gorach, czy przy dojazdach przez blotnista droga na przedmiesciach, ale wiekszosc ludzi potrafi zaspokoic i 4x2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tez tak kiedys myslalem, ale nie kazdy potrzebuje 4x4 . Kiedys SUV = 4x4, teraz nie mimo, ze

> wiele osob nadal tak to kojarzy. Dlaczego SUV potrafi byc dalej dobrym pomyslem, mimo 4x2 ?

> Dlatego bo reszte zalet zachowuje, jest wyzszy, wygodniej sie wsiada, lepiej widzi, dobrze sie

> jezdzi tym po miescie, parkujac na kraweznikach. Mozna tym przejechac polna droga bez obawy ze

> sie cos urwie.

> Moze nie sprawdzi sie w gorach, czy przy dojazdach przez blotnista droga na przedmiesciach, ale

> wiekszosc ludzi potrafi zaspokoic i 4x2.

W latach 80 z rodzicami jeździliśmy bardzo często na grzyby. Mieliśmy zwykłego Maluszka i Zastavę 1100. Ojciec jeździł nimi bez problemów w takich miejscach, po których do jeżdżenia dziś ludzie kupują 4x4. A wszystko to przez robiących im wodę z mózgu marketingowcach, którzy w reklamach udowadniają, że przez błotko i koleiny nie da rady bez 4x4 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W latach 80 z rodzicami jeździliśmy bardzo często na grzyby. Mieliśmy zwykłego Maluszka i Zastavę

> 1100. Ojciec jeździł nimi bez problemów w takich miejscach, po których do jeżdżenia dziś

> ludzie kupują 4x4. A wszystko to przez robiących im wodę z mózgu marketingowcach, którzy w

> reklamach udowadniają, że przez błotko i koleiny nie da rady bez 4x4

sa drogi lesne.. ziew.gif

ekl4.jpg

i sa drogi lesne .. grinser006.gif

du4l.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sa drogi lesne..

> i sa drogi lesne ..

taaa... zwłaszcza po tej drugiej dusterkiem czy innym seryjnym suvem 4x4 sobie pojedziesz facepalm%5B1%5D.gif

Ty powinieneś wiedzieć, że dobry fotograf zrobi dobre zdjęcie telefonem komórkowym a pierdoła spierniczy ujęcie nawet mając pełną klatkę. zlosnik.gif

Z 4x4 jest tak samo. Pierdoła utknie 4x4 na MT tam, gdzie ktoś myślący przejedzie ośką zlosnik.gif

Nie dalej jak dwa tygodnie temu na pikniku WOŚP można było sobie obejrzeć taki przykład. Wojskowy Humve utknął w miejscu, gdzie seryjne SUVy na szosowych oponkach przejechały panic.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> taaa... zwłaszcza po tej drugiej dusterkiem czy innym seryjnym suvem 4x4 sobie pojedziesz

no wlasnie dal tam rade Ford Ranger na oponach wielosezonowych oraz Toyota 4Runner, opony zimowe ... a Uazem i Grand Cherokeem na 35'' MT polegl grinser006.gif moj XJ tez to ladnie przelecial z odpowiednim dawkowaniem gazu ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W latach 80 z rodzicami jeździliśmy bardzo często na grzyby. Mieliśmy zwykłego Maluszka i Zastavę

> 1100. Ojciec jeździł nimi bez problemów w takich miejscach, po których do jeżdżenia dziś

> ludzie kupują 4x4. A wszystko to przez robiących im wodę z mózgu marketingowcach, którzy w

> reklamach udowadniają, że przez błotko i koleiny nie da rady bez 4x4

Niby tak , ale dla takiego maluszka wystarczylo troche blotka czy bardziej zasniezona droga i bylo po jezdzie tongue.gif, od czasu kiedy zamienilem malucha na fwd przestalem sie zagrzebywac w sniegu co chwila a od czasu kiedy zmienilem na awd to i gleboki sieg nie straszny wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To od bidy lepiej juz wziac 4x4 z automatycznie dolaczanym napedem (chociaz za takie rozwiazania

> powinny byc conajmniej kary chlosty), jesli stale 4x4 przeszkadza/jest zadrogie.

A co złego jest w dołączanym 4x4? Do normalnej jazdy (czyli 75%) używam napędu na przód, spalanie jak kompakt itd.. Ja napierniczy mi sniegu przed garażem, albo jadę na grzyby i mamodcinek błotnistej drogi, albo na rybach dojeżdżam przez mokrą łąkę, to robię "pstryk" i mam 4x4.

Stały napęd to nie zawsze kwestia braku kasy. Czasami nie bardzo jest wybór spośród modeli spełniających wybrane kryteria.

Ja np. szukałem niewielkiego podwyższonego samochodu z 4x4 i wybór tyłka nie urywał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niby tak , ale dla takiego maluszka wystarczylo troche blotka czy bardziej zasniezona droga i bylo

> po jezdzie , od czasu kiedy zamienilem malucha na fwd przestalem sie zagrzebywac w sniegu co

Tu ja mam inne doświadczenia, napęd na dociążony tył był sprawniejszy w maluchu ni z w większości FWD. Jak był snieg to tylko "maluchowcy" wjeżdżali na parking przed blokiem, bo był pod dość stromą górkę. Wszyscy inni w połowie tylko mielili kołami i rezygnowali. biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tu ja mam inne doświadczenia, napęd na dociążony tył był sprawniejszy w maluchu ni z w większości

> FWD. Jak był snieg to tylko "maluchowcy" wjeżdżali na parking przed blokiem, bo był pod dość

> stromą górkę. Wszyscy inni w połowie tylko mielili kołami i rezygnowali.

Maluch z dobrą gumą przejedzie póki na podłodze nie siądzie old.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tu ja mam inne doświadczenia, napęd na dociążony tył był sprawniejszy w maluchu ni z w większości

> FWD. Jak był snieg to tylko "maluchowcy" wjeżdżali na parking przed blokiem, bo był pod dość

> stromą górkę. Wszyscy inni w połowie tylko mielili kołami i rezygnowali.

maluchem to mozna bylo wjezdzac tylko z rozpedu, gorzej bylo jak nie przejechal, wtedy trzeba bylo wyciagac tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co złego jest w dołączanym 4x4?

> (...) to robię "pstryk" i mam 4x4.

Chodzilo mi o automatycznie dolaczany na wiskozie albo czyms takim, gdzie user nie ma kontroli nad wlasnym autem.

Dolaczany naped ale na sztywno, bez uslizgu, tez jest dobry.

Najgorsze sa te, ktore sie wlaczaja jak wykryja poslizg. To jest porazka a nie 4x4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.