maciejfiorino Napisano 29 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2013 Witam. Mam dylematy kupi 4x4 czy 4x2? Jezdziłem wersją 4x4 i w głębokim śniegu idzie jak burza. Mieszkam 750m .n.p.m i mam podjazd z wioski i do wioski 30%. Na dwa buty daję radę ale.. Czy nie lepiej 4x4? Dziś jechałem po świeżym śniegu pod górę moją pandą na przedni napęd ale nowe oponki zimowe uniroyal i wyprzedziłęm nawet przy tym bmw1 którą majtało na lewo i prawo:) Czy ktoś ma jakiś podobne dylematy i je rozwiązał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herbatnik Napisano 29 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2013 > Witam. Mam dylematy kupi 4x4 czy 4x2? Jezdziłem wersją 4x4 i w głębokim śniegu idzie jak burza. > Mieszkam 750m .n.p.m i mam podjazd z wioski i do wioski 30%. Na dwa buty daję radę ale.. Czy > nie lepiej 4x4? Dziś jechałem po świeżym śniegu pod górę moją pandą na przedni napęd ale nowe > oponki zimowe uniroyal i wyprzedziłęm nawet przy tym bmw1 którą majtało na lewo i prawo:) Czy > ktoś ma jakiś podobne dylematy i je rozwiązał? BMW ma napęd na tył więc nic dziwnego, że miotało Jaka różnica w cenie między 4x4 a 4x2? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paulluck Napisano 29 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2013 Tylko 4x4, moim zdaniem kupowanie auta typu Duster, SX4 czy inny Qashqai z napędem 4x2 jest bez sensu, testowałem kiedyś mojego SX4 na maleńkim wzniesieniu w zimie, różnica przy przełączeniu FWD, a 4x4 była taka że FWD stał w miejscu a 4x4 jechał bez większego problemu. To samo w Yeti, wystarczy deszcz żeby docenić napęd 4x4 przy wyjeździe z jakiegoś skrzyżowania pod lekką górkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 29 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2013 Tylko 4x4 .. inaczej takie auto nie ma najmniejszego sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herbatnik Napisano 30 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 > Tylko 4x4 .. inaczej takie auto nie ma najmniejszego sensu. ale dlaczego tylko 4x4? Wiele osób takimi Dusterami czy Kaszkajami jeździ tylko po czarnym a jazdę offroadową ogranicza do polnych dróg, którymi przejechałby nawet Lanos. A z opisu autora wątku wynika, że terenu taki Duster nie zaliczy wcale i będzie jeździł po drogach, na których radzą sobie samochody napędzane na jedną oś. A różnica w cenie między 4x2 a 4x4 zapewne spora. Może tą różnicę przeznaczyć na mocniejszy silnik czy jakieś dodatki zwiększające bezpieczeństwo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 30 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 > ale dlaczego tylko 4x4? Wiele osób takimi Dusterami czy Kaszkajami jeździ tylko po czarnym a jazdę > offroadową ogranicza do polnych dróg, którymi przejechałby nawet Lanos. > A z opisu autora wątku wynika, że terenu taki Duster nie zaliczy wcale i będzie jeździł po drogach, > na których radzą sobie samochody napędzane na jedną oś. > A różnica w cenie między 4x2 a 4x4 zapewne spora. Może tą różnicę przeznaczyć na mocniejszy silnik > czy jakieś dodatki zwiększające bezpieczeństwo? Napisał też, że u niego jest już śnieg i stromy podjazd. 4x4 się przydaje bardzo nawet na płaskim jeśli jest śnieg. Jeżeli nie jest to jakaś kosmiczna różnica w cenie to ja bym się nie zastanawiał tylko brał 4x4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 30 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 > ale dlaczego tylko 4x4? bo głupio utknąć w śniegu, który nie dochodzi do progu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrad` Napisano 30 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 Pewnie dlatego żeby nie stać jak baran pod góra jak lekko popada śnieg. Ja w kwietniu tego roku nowym samochodem z przednim napędem i dobrymi oponami zimowymi nie byłem w stanie ruszyć pod wzniesienie o nachyleniu kilku stopni. 115 koni mieliło kołami w miejscu kontrola trakcji migała a ja stałem w miejscu. Dodam, że nie był to żaden offroadowy teren tylko musiałem ruszyć spod klatki u teściów.......więc jeśli jest taka możliwość to brałbym tylko 4x4. > ale dlaczego tylko 4x4? Wiele osób takimi Dusterami czy Kaszkajami jeździ tylko po czarnym a jazdę > offroadową ogranicza do polnych dróg, którymi przejechałby nawet Lanos. > A z opisu autora wątku wynika, że terenu taki Duster nie zaliczy wcale i będzie jeździł po drogach, > na których radzą sobie samochody napędzane na jedną oś. > A różnica w cenie między 4x2 a 4x4 zapewne spora. Może tą różnicę przeznaczyć na mocniejszy silnik > czy jakieś dodatki zwiększające bezpieczeństwo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dellti Napisano 30 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 > Tylko 4x4 .. inaczej takie auto nie ma najmniejszego sensu. A niby dlaczego nie ma sensu? Czy to że dany model występuje z jakimś wyposażeniem dodatkowym (a 4x4 takim przecież jest) oznacza że należy zawsze je zamawiać? Nie każdy potrzebuje napędu na 4 koła, czasami lepiej te pieniądze przeznaczyć na coś innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herbatnik Napisano 30 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 > Pewnie dlatego żeby nie stać jak baran pod góra jak lekko popada śnieg. Ja w kwietniu tego roku > nowym samochodem z przednim napędem i dobrymi oponami zimowymi nie byłem w stanie ruszyć pod > wzniesienie o nachyleniu kilku stopni. 115 koni mieliło kołami w miejscu kontrola trakcji > migała a ja stałem w miejscu. Dodam, że nie był to żaden offroadowy teren tylko musiałem > ruszyć spod klatki u teściów.......więc jeśli jest taka możliwość to brałbym tylko 4x4. > > czy jakieś dodatki zwiększające bezpieczeństwo? Ja odnoszę wrażenie, że za bardzo gloryfikujecie 4x4 i uważacie, że taki napęd dokonuje cudów. A ja dalej będę się upierał, że 4x4 nie jest lekiem na wszystko. Przez blisko ćwierć wieku tylko raz, czy dwa przydałby się napęd na dodatkową oś ale suma summarum i tak poradziłem sobie na jednej ośce. Dalej twierdzę, że kupując pseudoterenówkę warto rozważyć zakup wersji z napędem na jedną oś a różnicę w cenie przeznaczyć ewentualnie na inne, bardziej potrzebne w codziennej jeździe wyposażenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 30 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 jak śnieg długo leży bierz 4x4 będzie wygodniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 30 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 > Ja odnoszę wrażenie, że za bardzo gloryfikujecie 4x4 i uważacie, że taki napęd dokonuje cudów. > A ja dalej będę się upierał, że 4x4 nie jest lekiem na wszystko. Przez blisko ćwierć wieku tylko > raz, czy dwa przydałby się napęd na dodatkową oś ale suma summarum i tak poradziłem sobie na > jednej ośce. Dalej twierdzę, że kupując pseudoterenówkę warto rozważyć zakup wersji z napędem > na jedną oś a różnicę w cenie przeznaczyć ewentualnie na inne, bardziej potrzebne w codziennej > jeździe wyposażenie To trzeba po prostu poczuć. Miasto, opady śniegu, wszyscy stoją a Ty jedziesz. Ruszasz spod świateł jak po suchym, dodajesz gazu a inni stoją. A jak chcesz to wchodzisz bokiem w łuk z kontrą i jeszcze jest wesoło. Zapinasz przyczepkę - jedziesz. Ja nie wiem, może Ty jeździsz tylko po suchym i w niedzielę ale zrób sobie kiedyś porównanie, najlepiej jak spadnie śnieg i nie zdążą jeszcze odsunąć go z dróg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herbatnik Napisano 30 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 > To trzeba po prostu poczuć. Miasto, opady śniegu, wszyscy stoją a Ty jedziesz. Ruszasz spod świateł > jak po suchym, dodajesz gazu a inni stoją. A jak chcesz to wchodzisz bokiem w łuk z kontrą i > jeszcze jest wesoło. > Zapinasz przyczepkę - jedziesz. > Ja nie wiem, może Ty jeździsz tylko po suchym i w niedzielę ale zrób sobie kiedyś porównanie, > najlepiej jak spadnie śnieg i nie zdążą jeszcze odsunąć go z dróg. Pewnie, że mieć 4x4 lepiej. Lepiej też mieć 50 calowy TV zamiast 42 calowego. Na co dzień jeżdżę 4x2, choć 4x4 też w domku jest. Nie wiem, jak inni ale mnie ogarnięcie jednej ośki w największe śnieżyce i błoto pośniegowe jakoś nie sprawia trudności. Owszem, z 4x4 byłoby jeszcze wygodniej ale na boga nie jest tak, że zimą na jednej ośce nie da się jeździć - ruszanie z pod świateł - zero problemów - dodaje gazu - jadę (czy inni stoją nie bardzo mnie to interesuje) - przyczepki nie zapinam bo nie mam potrzeby - wchodzenie po łuku bokiem - wyrosłem z tego jakieś 15 lat temu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciejfiorino Napisano 30 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 > Napisał też, że u niego jest już śnieg i stromy podjazd. > 4x4 się przydaje bardzo nawet na płaskim jeśli jest śnieg. > Jeżeli nie jest to jakaś kosmiczna różnica w cenie to ja bym się nie zastanawiał tylko brał 4x4. Jezdziłem dusterem 4x4 110Km diesel i powiem Wam że muł straszny ale jak wjechałem w zaspę to tylko na 4 koła dałem rae jechac:) fajna zabawa No więc tak. Różnica w cenie duża http://www.dacia.pl/media/duster/att00139327/AM13_DST_NEU.pdf Ja biorę pod uwagę wrsję LPg a 4x4 nie wystęuje. Zwykłą benzyna odpada bo bedzie mi tu palic 15l. diesel występuje tylko dci 110KM z dwumasą i turbiną ze zmienną geometrią do tego filtr cząstek stałych (same problemy). Jedziłęm tu na 2 koła tylko i jakoś przeżywałem zimy dziś jechałem rano po świeżym śniegu i fakt że przód znosi ale podjechałem:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciejfiorino Napisano 30 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 > Pewnie, że mieć 4x4 lepiej. Lepiej też mieć 50 calowy TV zamiast 42 calowego. > Na co dzień jeżdżę 4x2, choć 4x4 też w domku jest. > Nie wiem, jak inni ale mnie ogarnięcie jednej ośki w największe śnieżyce i błoto pośniegowe jakoś > nie sprawia trudności. Owszem, z 4x4 byłoby jeszcze wygodniej ale na boga nie jest tak, że > zimą na jednej ośce nie da się jeździć > - ruszanie z pod świateł - zero problemów > - dodaje gazu - jadę (czy inni stoją nie bardzo mnie to interesuje) > - przyczepki nie zapinam bo nie mam potrzeby > - wchodzenie po łuku bokiem - wyrosłem z tego jakieś 15 lat temu Dokładnie. Kiedyś miałem pierwsze auto i kupiłem używki zimówki no i na prostej drodze obrót i wpadłem do rowu. Od tego czasu tylko nowe i nowe. Teraz mam 2 autka na przód napęd i na obu nowe oponki zimowe. W zeszłą zimę miałem 2 letnie i już cięzko było ale ekstremalnych sytuacji było może 2-3, więc myśłę, że w tym roku również dam radę bo przedewszystkim rozwaga itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2013 > ale dlaczego tylko 4x4? kolega opisywal warunki jakie u niego pasuja, wiec 4x4 to oczywisty wybor. swoja droga po co kupowac podwyzszone auto? do jezdzenia do marketu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2013 > kolega opisywal warunki jakie u niego pasuja, wiec 4x4 to oczywisty wybor. swoja droga po co > kupowac podwyzszone auto? do jezdzenia do marketu? Żeby nie rozwalić zderzaka przy podjeżdżaniu do krawężnika Różnica między cywilną Pandą, a Stilo jest ogromna, całe 7cm, a robi różnicę Do podjazdów zimowych 4x4 i dobre opony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2013 > A niby dlaczego nie ma sensu? Czy to że dany model występuje z jakimś wyposażeniem dodatkowym (a > 4x4 takim przecież jest) oznacza że należy zawsze je zamawiać? Nie każdy potrzebuje napędu na > 4 koła, czasami lepiej te pieniądze przeznaczyć na coś innego. to zależy w którą stronę to działa. Czy auto było od początku robione z zamysłem 4x4, czyli większość SUV, wtedy 4x2 to kastracja i auto traci na właściwościach jezdnych ogólnie. Jeżeli 4x4 jest dokładka do zwykłego sedana to faktycznie jest to zwyczajne wyposażenie dodatkowe, auto było projektowane pod 4x2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2013 > Pewnie, że mieć 4x4 lepiej. Lepiej też mieć 50 calowy TV zamiast 42 calowego. > Na co dzień jeżdżę 4x2, choć 4x4 też w domku jest. > Nie wiem, jak inni ale mnie ogarnięcie jednej ośki w największe śnieżyce i błoto pośniegowe jakoś > nie sprawia trudności. Owszem, z 4x4 byłoby jeszcze wygodniej ale na boga nie jest tak, że > zimą na jednej ośce nie da się jeździć > - ruszanie z pod świateł - zero problemów > - dodaje gazu - jadę (czy inni stoją nie bardzo mnie to interesuje) > - przyczepki nie zapinam bo nie mam potrzeby > - wchodzenie po łuku bokiem - wyrosłem z tego jakieś 15 lat temu pewnie, że tak. W 100% się zgadam z tym co napisałeś. Co nie zmienia faktu, że jak wracałem w nocy krajową 1. po ledwo ubitym 30cm, świeżym puchu to jednak wolałem to 4x4 mieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > Pewnie, że mieć 4x4 lepiej. Lepiej też mieć 50 calowy TV zamiast 42 calowego. > Na co dzień jeżdżę 4x2, choć 4x4 też w domku jest. i wstajesz rano, jest biało, do pracy pod górkę jedziesz 4x4 czy 4x2 ? bo u mnie jest walka o vitarke IMO kupowanie dustera 4x2 jest bez sensu, bo główną zaleta daci jest wlasnie 4x4 4x2 to mozna ceed,a kupic czy cruze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herbatnik Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > i wstajesz rano, jest biało, do pracy pod górkę > jedziesz 4x4 czy 4x2 ? > bo u mnie jest walka o vitarke > IMO kupowanie dustera 4x2 jest bez sensu, bo główną zaleta daci jest wlasnie 4x4 > 4x2 to mozna ceed,a kupic czy cruze Jadę Toyotą 4x2 bo... ma podgrzewane fotele A na poważnie wczoraj miałem okazję po masakrycznie śliskim bruku pod górkę podjeżdżać tą właśnie Toyotą. Zero jakichkolwiek problemów choć bez systemów wspomagających pewnie byłoby trudno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 > A na poważnie wczoraj miałem okazję po masakrycznie śliskim bruku pod górkę podjeżdżać tą właśnie > Toyotą. Zero jakichkolwiek problemów choć bez systemów wspomagających pewnie byłoby trudno Też uważam, że lepiej zainwestować w kurs jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 > Też uważam, że lepiej zainwestować w kurs jazdy kia z podpisu to 4wd czy fwd ? to jest tak jak silnikami, można mieć 60KM w kompakcie (miałem i nawet z przyczepką kempingową jeździłem) a można mieć 120-140KM jednym i drugim da sie jeździć i coś wyprzedzić, ale jednak tym drugim jakoś przyjemniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 > kia z podpisu to 4wd czy fwd ? 4wd. Co w niczym nie zmienia faktu że zrobiłem kupę kilometrów ośką w zimie po górach. I jakoś specjalnych problemów nie było. Oczywiście porządne 4WD jest fajniejsze. Tylko widziałem gościa (rejestrację pominę litościwym milczeniem) zakładającego łańcuchy na Outlandera w miejscu, gdzie podjechaliśmy Lancią bez spinania. Na brak umiejętności i pług śnieżny nie pomoże. Szwagier pół życia mieszka w Bukowinie i jeździ ośką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 > 4wd. Co w niczym nie zmienia faktu że zrobiłem kupę kilometrów ośką w zimie po górach. I jakoś > specjalnych problemów nie było. Oczywiście porządne 4WD jest fajniejsze. Tylko widziałem > gościa (rejestrację pominę litościwym milczeniem) zakładającego łańcuchy na Outlandera w > miejscu, gdzie podjechaliśmy Lancią bez spinania. Na brak umiejętności i pług śnieżny nie > pomoże. > Szwagier pół życia mieszka w Bukowinie i jeździ ośką. To po co masz dwa auta 4x4? Wiesz, ja tez 90% czasu uzywam fwd, ale kilka razy vitarka sie przydała Nawet podjazd pod wyciag, oska dojechałbym na parking z ktoregojest 300m podejscia, vitarka zawiozla pod sama kasę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 > To po co masz dwa auta 4x4? Subaru zawsze chciałem mieć. A Kijanka trafiła się w takiej cenie, że grzech było nie kupić. Trochę przypadek. A miała być Laguna. > Wiesz, ja tez 90% czasu uzywam fwd, ale kilka razy vitarka sie przydała > Nawet podjazd pod wyciag, oska dojechałbym na parking z ktoregojest 300m podejscia, vitarka > zawiozla pod sama kasę Ja nie twierdzę że się nie przydaje. Tylko że 4x4 nie zastąpi braku umiejętności. A odnoszę wrażenie że niektórzy tak myślą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 > Ja nie twierdzę że się nie przydaje. Tylko że 4x4 nie zastąpi braku umiejętności. A odnoszę > wrażenie że niektórzy tak myślą. bo zastapi - wciskasz pedal gazu i jedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pabu Napisano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 Dusterem już trochę jeżdżę i to auto o ile można polubić to właśnie za napęd 4x4. Kupno ośki nie ma zupełnie sensu w przypadku tego modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 > kolega opisywal warunki jakie u niego pasuja, wiec 4x4 to oczywisty wybor. swoja droga po co > kupowac podwyzszone auto? do jezdzenia do marketu? chociazby po to by wygodniej sie wsiadalo lepiej sie na droge patrzy z takiej wyzszaj pozycji mniej oslepiaja inni kierowcy co nie zmienia faktu ze jezeli juz musialbym kupic dustera to jednak pod uwage bralbym tylko 4x4 nawet jezeli mialby robic za typowo miejski samochod Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 > Pewnie dlatego żeby nie stać jak baran pod góra jak lekko popada śnieg. Ja w kwietniu tego roku > nowym samochodem z przednim napędem i dobrymi oponami zimowymi nie byłem w stanie ruszyć pod > wzniesienie o nachyleniu kilku stopni. 115 koni mieliło kołami w miejscu kontrola trakcji > migała a ja stałem w miejscu. a wystarczylo wylaczyc kontrole trakcji i bys pojechal chyba ze nie masz takiej mozliwosci to... pech Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 > Ja odnoszę wrażenie, że za bardzo gloryfikujecie 4x4 i uważacie, że taki napęd dokonuje cudów. > A ja dalej będę się upierał, że 4x4 nie jest lekiem na wszystko. Przez blisko ćwierć wieku tylko > raz, czy dwa przydałby się napęd na dodatkową oś ale suma summarum i tak poradziłem sobie na > jednej ośce. Dalej twierdzę, że kupując pseudoterenówkę warto rozważyć zakup wersji z napędem > na jedną oś a różnicę w cenie przeznaczyć ewentualnie na inne, bardziej potrzebne w codziennej > jeździe wyposażenie nie bylo tez zimowych opon i jakos sie dawalo rade ale po to sa takie rzeczy jak zimowa opona jak naped 4x4 i wiele innych by sobie uproscic zywot sam mam samochodzik z napedem na oske a drugi 4x4 i mimo tego ze nigdy przez 25 lat jak mam prawko nie utknalem samochodem z napedem na oske to jednak szczegolnie jak jade gdzies za miasto zimowa pora to wole wsadzic 4 litery do autka 4x4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 > chociazby po to by wygodniej sie wsiadalo akurat do dustera wsiada się beznadziejnie - odstający próg > lepiej sie na droge patrzy z takiej wyzszaj pozycji > mniej oslepiaja inni kierowcy porównywalne z autami typu berlingo, minivan a prowadzenie np c-max'a i dustera'a ... nawet nie ma co porównywać > co nie zmienia faktu ze jezeli juz musialbym kupic dustera to jednak pod uwage bralbym tylko 4x4 > nawet jezeli mialby robic za typowo miejski samochod otóż to o ile np kaszkaja fwd można kupić bo auto niczym nie odstaje od przeciętnego kompakta, tak daćka fwd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrad` Napisano 25 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2013 Mam możliwość wyłączenia ESP. Nic to niestety nie zmieniło > a wystarczylo wylaczyc kontrole trakcji i bys pojechal > chyba ze nie masz takiej mozliwosci to... pech Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > Dusterem już trochę jeżdżę i to auto o ile można polubić to właśnie za napęd 4x4. Kupno ośki nie ma > zupełnie sensu w przypadku tego modelu. bo ........ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > bo ........ tak jak pisali, tak to będzie zwykły bulwarek ze średnim bagażnikiem i tyle, lodgy chociaż przewieziesz sporo rzeczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
glaeken Napisano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 Troche tak glupio miec podwyzszonego suva 4x2 To tak, jak by skakac na jednej nodze, majac dwie, ale sie okazuje, ze ta druga to tylko atrapa. To od bidy lepiej juz wziac 4x4 z automatycznie dolaczanym napedem (chociaz za takie rozwiazania powinny byc conajmniej kary chlosty), jesli stale 4x4 przeszkadza/jest zadrogie. Szczerze, to lepiej miec osobowke z napedem 4x4, niz suva udajacego terenowke o wlasciwosciach sanek bobslejowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 > Troche tak glupio miec podwyzszonego suva 4x2 > To tak, jak by skakac na jednej nodze, majac dwie, ale sie okazuje, ze ta druga to tylko atrapa. > To od bidy lepiej juz wziac 4x4 z automatycznie dolaczanym napedem (chociaz za takie rozwiazania > powinny byc conajmniej kary chlosty), jesli stale 4x4 przeszkadza/jest zadrogie. > Szczerze, to lepiej miec osobowke z napedem 4x4, niz suva udajacego terenowke o wlasciwosciach > sanek bobslejowych. Tez tak kiedys myslalem, ale nie kazdy potrzebuje 4x4 . Kiedys SUV = 4x4, teraz nie mimo, ze wiele osob nadal tak to kojarzy. Dlaczego SUV potrafi byc dalej dobrym pomyslem, mimo 4x2 ? Dlatego bo reszte zalet zachowuje, jest wyzszy, wygodniej sie wsiada, lepiej widzi, dobrze sie jezdzi tym po miescie, parkujac na kraweznikach. Mozna tym przejechac polna droga bez obawy ze sie cos urwie. Moze nie sprawdzi sie w gorach, czy przy dojazdach przez blotnista droga na przedmiesciach, ale wiekszosc ludzi potrafi zaspokoic i 4x2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herbatnik Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 > Tez tak kiedys myslalem, ale nie kazdy potrzebuje 4x4 . Kiedys SUV = 4x4, teraz nie mimo, ze > wiele osob nadal tak to kojarzy. Dlaczego SUV potrafi byc dalej dobrym pomyslem, mimo 4x2 ? > Dlatego bo reszte zalet zachowuje, jest wyzszy, wygodniej sie wsiada, lepiej widzi, dobrze sie > jezdzi tym po miescie, parkujac na kraweznikach. Mozna tym przejechac polna droga bez obawy ze > sie cos urwie. > Moze nie sprawdzi sie w gorach, czy przy dojazdach przez blotnista droga na przedmiesciach, ale > wiekszosc ludzi potrafi zaspokoic i 4x2. W latach 80 z rodzicami jeździliśmy bardzo często na grzyby. Mieliśmy zwykłego Maluszka i Zastavę 1100. Ojciec jeździł nimi bez problemów w takich miejscach, po których do jeżdżenia dziś ludzie kupują 4x4. A wszystko to przez robiących im wodę z mózgu marketingowcach, którzy w reklamach udowadniają, że przez błotko i koleiny nie da rady bez 4x4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 > W latach 80 z rodzicami jeździliśmy bardzo często na grzyby. Mieliśmy zwykłego Maluszka i Zastavę > 1100. Ojciec jeździł nimi bez problemów w takich miejscach, po których do jeżdżenia dziś > ludzie kupują 4x4. A wszystko to przez robiących im wodę z mózgu marketingowcach, którzy w > reklamach udowadniają, że przez błotko i koleiny nie da rady bez 4x4 sa drogi lesne.. i sa drogi lesne .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herbatnik Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 > sa drogi lesne.. > i sa drogi lesne .. taaa... zwłaszcza po tej drugiej dusterkiem czy innym seryjnym suvem 4x4 sobie pojedziesz Ty powinieneś wiedzieć, że dobry fotograf zrobi dobre zdjęcie telefonem komórkowym a pierdoła spierniczy ujęcie nawet mając pełną klatkę. Z 4x4 jest tak samo. Pierdoła utknie 4x4 na MT tam, gdzie ktoś myślący przejedzie ośką Nie dalej jak dwa tygodnie temu na pikniku WOŚP można było sobie obejrzeć taki przykład. Wojskowy Humve utknął w miejscu, gdzie seryjne SUVy na szosowych oponkach przejechały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 > taaa... zwłaszcza po tej drugiej dusterkiem czy innym seryjnym suvem 4x4 sobie pojedziesz no wlasnie dal tam rade Ford Ranger na oponach wielosezonowych oraz Toyota 4Runner, opony zimowe ... a Uazem i Grand Cherokeem na 35'' MT polegl moj XJ tez to ladnie przelecial z odpowiednim dawkowaniem gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 > W latach 80 z rodzicami jeździliśmy bardzo często na grzyby. Mieliśmy zwykłego Maluszka i Zastavę > 1100. Ojciec jeździł nimi bez problemów w takich miejscach, po których do jeżdżenia dziś > ludzie kupują 4x4. A wszystko to przez robiących im wodę z mózgu marketingowcach, którzy w > reklamach udowadniają, że przez błotko i koleiny nie da rady bez 4x4 Niby tak , ale dla takiego maluszka wystarczylo troche blotka czy bardziej zasniezona droga i bylo po jezdzie , od czasu kiedy zamienilem malucha na fwd przestalem sie zagrzebywac w sniegu co chwila a od czasu kiedy zmienilem na awd to i gleboki sieg nie straszny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 > To od bidy lepiej juz wziac 4x4 z automatycznie dolaczanym napedem (chociaz za takie rozwiazania > powinny byc conajmniej kary chlosty), jesli stale 4x4 przeszkadza/jest zadrogie. A co złego jest w dołączanym 4x4? Do normalnej jazdy (czyli 75%) używam napędu na przód, spalanie jak kompakt itd.. Ja napierniczy mi sniegu przed garażem, albo jadę na grzyby i mamodcinek błotnistej drogi, albo na rybach dojeżdżam przez mokrą łąkę, to robię "pstryk" i mam 4x4. Stały napęd to nie zawsze kwestia braku kasy. Czasami nie bardzo jest wybór spośród modeli spełniających wybrane kryteria. Ja np. szukałem niewielkiego podwyższonego samochodu z 4x4 i wybór tyłka nie urywał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 > Niby tak , ale dla takiego maluszka wystarczylo troche blotka czy bardziej zasniezona droga i bylo > po jezdzie , od czasu kiedy zamienilem malucha na fwd przestalem sie zagrzebywac w sniegu co Tu ja mam inne doświadczenia, napęd na dociążony tył był sprawniejszy w maluchu ni z w większości FWD. Jak był snieg to tylko "maluchowcy" wjeżdżali na parking przed blokiem, bo był pod dość stromą górkę. Wszyscy inni w połowie tylko mielili kołami i rezygnowali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 > Tu ja mam inne doświadczenia, napęd na dociążony tył był sprawniejszy w maluchu ni z w większości > FWD. Jak był snieg to tylko "maluchowcy" wjeżdżali na parking przed blokiem, bo był pod dość > stromą górkę. Wszyscy inni w połowie tylko mielili kołami i rezygnowali. Maluch z dobrą gumą przejedzie póki na podłodze nie siądzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 > Tu ja mam inne doświadczenia, napęd na dociążony tył był sprawniejszy w maluchu ni z w większości > FWD. Jak był snieg to tylko "maluchowcy" wjeżdżali na parking przed blokiem, bo był pod dość > stromą górkę. Wszyscy inni w połowie tylko mielili kołami i rezygnowali. maluchem to mozna bylo wjezdzac tylko z rozpedu, gorzej bylo jak nie przejechal, wtedy trzeba bylo wyciagac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 > maluchem to mozna bylo wjezdzac tylko z rozpedu, gorzej bylo jak nie przejechal, wtedy trzeba bylo > wyciagac Opony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 > Opony D124, ale to byly czasy gdy nikt nie zakladal opon zimowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 > D124, ale to byly czasy gdy nikt nie zakladal opon zimowych. A nie, były jakieś prymitywne stomile i na śniegu czy błocie były OK. Kumpel miał w swoim a ja d124 i miałem porównanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
glaeken Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 > A co złego jest w dołączanym 4x4? > (...) to robię "pstryk" i mam 4x4. Chodzilo mi o automatycznie dolaczany na wiskozie albo czyms takim, gdzie user nie ma kontroli nad wlasnym autem. Dolaczany naped ale na sztywno, bez uslizgu, tez jest dobry. Najgorsze sa te, ktore sie wlaczaja jak wykryja poslizg. To jest porazka a nie 4x4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.