Swiko Napisano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 W poniższym wątku możecie zamieszczać wszelką aktywność związaną z naprawami Waszych Fiordów . W tytule umieszczamy model oraz nazwę tego, czego dotyczy manual zawarty w poście . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 9 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 http://www.filtron.pl/katalog/instrukcje/1054k.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 9 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 Czesto pojawiaja sie pytania o wtryskiwacze w Mondeo MK3 TDCI Jak sprawdzić czy wtryskiacze są już "nowe" - a wiec poliftowe? najlepiej po nr czesci: finis: 1307705 nr: 4S7Q 9K546 BD były montowane w modelach 2003.09.15 2004.02.15 2006.03.15 Po rozkodowaniu VINu auta czasami pojawia sie dopisek HPCR - rowniez wskazuje to na "nowe" wtryski co sie zmienilo? Sa to wtryskiwacze HPCR (High Pressure Common Rail). Czym to sie rozni od zwyklego CRa? Przede wszystkim wyzsze jest cisnienie wtrysku i wieksza ilosc faz wtrysku (od 5 do 7). Co to daje? bardziej "miekka" prace i lepsze spalanie paliwa. Jakie minusy? Cisnienie wtrysku jest wieksze wiec teoretycznie wieksza praca do zrobienia przez pompe. Informacja do sprawdzenia to to, ze HPCR sa piezoelektryczne a nie magnetyczne jak w modelach przedliftowych. Co ciekawe w TDDI zdarzaly sie wtryskiwacze Boscha ogolnie uznawane za bardziej pancerne. Co bylo w jakich modelach Forda pokazuje ponizsza tabelka: Kolejna sprawa jest magiczna czerwona sprezynka Na ogol jej zapalenie kojarzy sie z duzymi kosztami, ale wcale tak byc nie musi. Bardzo tanim skutkiem zapalenia sie sprezynki jest uszkodzenie / zawieszanie sie czujnika położenia wałka rozrządu. Książkowy objaw jego uszkodzenia to zapalenie sie sprezynki i gwaltowna utrata mocy albo gasniecie auta po puszczeniu gazu. Najczesciej dzieje sie to zaraz po zagrzaniu auta. Po wystapieniu bledu nie udaje sie od razu odpalic auta - trzeba chwile odczekac i silnik startuje bez problemow. Objawy potrafia sie szybko nasilac wiec przypadki sprezynki beda sie pojawiac czesciej i dluzej bedzie trzeba czekac przed ponownym odpaleniem samochodu. Proponuje za dlugo nie czekac bo skonczy sie na lawecie. Czujnik kosztuje malo, a jego wymiana jest bezproblemowa - dostep do niego jest z przodu silnika. Jesli ktos ma plastikowa oslone silnika to nalezy ja zdjac. Potem pozostaje wypiecie jednej wtyczki i odkrecenie jednej sruby. Niestety wiekszosc przypadkow sprezynki oznacza problemy z wtryskami / listwa / pompa. Objawami typowymi sa - sprezynka pojawiajaca sie po mocnym butowaniu auta na wyzszych obrotach Nierowna praca szczegolnie na zimnym silniku Dymienie Dziwne zachowanie auta jesli chodzi o moc Wszystkie powyzsze objawy zawsze koncza sie zapaleniem kontrolki i zapisaniem bledu. Jesli wystepuje dymenie na czarno, dziwne dziury w mocy auta (szczegolnie widoczne przy przechodzeniu przez 2 tys obrotow), wyczuwalny brak mocy w calym zakresie ale sprezynka sie nie zapala to problemow nalezy szukac w dziurach Krotko mowiac najprawdopodobniej zrobila sie dziura, w ktoryms elemencie gumowym i auto spala za duzo paliwa wzgledem zarejestrowanej przez czujnik ilosci powietrza. Trzeba sprawdzic wszystkie elementy gumowe / gumowoplastikowe idac od puszki filtra powietrza itd. Jest duza szansa, ze w pierwszej kolejnosci peknie rura wychodzaca z EGRa i idaca w dół ku interkoolerowi. Wyglada to tak: i nazywa sie przewód elastyczny od intercoolera Motorcraft 1222831, posiada oznaczenie nr czesci 2S7Q-6N696-AA (jest naklejka na rurze). Kosztuje to niestety ok 230 plnów. Drugim elementem lubiacym pekac to rura miedzy filtrem powietrza a turbina (peka najczesciej na tym zebrowaniu) I to by bylo na tyle. Jak mi sie cos przypomni to dopisze. Mam nadzieje, ze pomoze to kupujacym w sprawdzeniu auta a posiadaczom w ewentualnej diagnostyce problemow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 9 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 Kolega z FKP znalazł rozwiązanie, w sumie banalne. Odsyłam do lektury na FKP LINK DO FORUM Ogólnie potrzebne są nam 2 zaworki zwrotne z jakiegoś fiata chyba, aukcja podana na FKP Wyglądają one tak Montujemy je przed wejściem do spryskiwacza ... Szczegóły na FKP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 9 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 http://forum.autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=285519179&an=&page=0&vc=1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 9 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 http://forum.autokacik.pl/showthreaded.p...0#Post287367648 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 18 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2014 Pare rzeczy w naszych fordach mozna samemu zaprogramowac/ ustawic. Szczegolnie w tych nowszych. Wyłączanie/włączanie brzeczyka od pasów: Wlacz stacyjke. Naciskaj przycisk odpinania pasa kierowcy tak dlugo az na desce zamiga kilka razy kontrokla od pasów. Zgas stacyjke. Gotowe. Nie działa automatyczne otwieranie/zamykanie okien: Zdarza sie po odłączeniu aku. Opusc szybe na sam dół. Zaraz po opuszczeniu ponownie naciśnij opuszczanie szyby na 5sek. Nastepnie podnies szybe na max do gory. Nacisnij podnoszeniei przytrzymaj 5sek. Ponownie nacisnij podnoszenie na 5sek. gotowe Otwieranie z pilota wszystkich drzwi na raz/tylko drzwi kierowcy: Przytrzymaj przycisk otwierania i zamykania na pilocie wcisniete jednoczesnie az zamigają kierunkowskazy. gotowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.