Skocz do zawartości

Wtryskiwacz Coupe Turbo dane techniczne


RUFF

Rekomendowane odpowiedzi

Elo nr wtryskiwacza to 0 280 150 450 w katalogu wydajność jest 335,3cm3, nie mogę znaleźć przy jakim ciśnieniu. Dzisiaj sprawdzałem i wychodzi mi prawie 400cm/min przy pełnym otwarciu z tym że przy ciśnieniu ok 3,5bar. Zna ktoś prawidłowe ciśnienie oraz czy wtryskiwacz powinien rozpylać paliwo pod kątem ok 30st w przeciwnym kierunku od wtyczki? Chce spr czy mój jest sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Elo nr wtryskiwacza to 0 280 150 450 w katalogu wydajność jest 335,3cm3, nie mogę znaleźć przy

> jakim ciśnieniu. Dzisiaj sprawdzałem i wychodzi mi prawie 400cm/min przy pełnym otwarciu z tym

> że przy ciśnieniu ok 3,5bar. Zna ktoś prawidłowe ciśnienie oraz czy wtryskiwacz powinien

> rozpylać paliwo pod kątem ok 30st w przeciwnym kierunku od wtyczki? Chce spr czy mój jest

> sprawny.

qa56.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie, na taką tabelkę nie trafiłem. Czyli jednak rozpyla jakoś specyficznie ma 4 otworki a z wszystkich leje pod jednym kątem. Jednak nadal wydajność mi sie nie zgadza. Ją mierzy się na 100% otwarcia czy 80?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki wielkie, na taką tabelkę nie trafiłem. Czyli jednak rozpyla jakoś specyficznie ma 4 otworki

> a z wszystkich leje pod jednym kątem. Jednak nadal wydajność mi się nie zgadza. Ją mierzy się

> na 100% otwarcia czy 80?

wydaje mi się że w katalogach jest przy 100%, a twoje pomiary by się zgadzały bo to co w tabelce jest przy 3 barach, przy 3,5 może być prawe 400

tutaj masz kalkulatorek może ci się przyda : http://www.deatschwerks.com/resources/fuel-calculators/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak średnio się zgadza z 335cm3 po podniesieniu ciśnienia o 0,5bar robi się 361cm3 a mnie wydał prawie 400. Z ciekawości spr również pomarańczowe IAW057 powinny mieć 140 u mnie wychodzi ok 150. Trudno znaleźć wtryski ponad 330cm3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak średnio się zgadza z 335cm3 po podniesieniu ciśnienia o 0,5bar robi się 361cm3 a mnie wydał

> prawie 400. Z ciekawości spr również pomarańczowe IAW057 powinny mieć 140 u mnie wychodzi ok

> 150. Trudno znaleźć wtryski ponad 330cm3.

według tego katalogu co mam wychodzi że twoje wtryski przy 3 barach dają 373ml(cm3)/min

tutaj masz BOSCHa 330 i większe

http://imageshack.us/a/img856/8974/c5wp.jpg

c5wp.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg tej tabelki wszystko się zgadza. Ja spr na http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm i w innych tez podawali 335cm. Na dodatek jako jeden z niewielu leje pod kątem. Teraz się niema co dziwić dlaczego te Fiaty i Lancie chleją jak świnie. Wtryski w tabelką są ale upolować gdzieś jedną używkę w rozsądnych cenach to wyzwanie co nie wbije w alledrogo to nic niema poza tymi do 1.8t z VW a dla mnie są za małe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wg tej tabelki wszystko się zgadza. Ja spr na http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm i w

> innych tez podawali 335cm. Na dodatek jako jeden z niewielu leje pod kątem. Teraz się niema co

> dziwić dlaczego te Fiaty i Lancie chleją jak świnie. Wtryski w tabelką są ale upolować gdzieś

> jedną używkę w rozsądnych cenach to wyzwanie co nie wbije w alledrogo to nic niema poza tymi

> do 1.8t z VW a dla mnie są za małe.

powiedz może co knujesz ? smile.gif nie dał byś rady zmatować 2 wtrysków?

z tych w miarę łatwo dostępnych szukał bym jeszcze od :

C20LET - 0280150420 - 339ml/min dla 3Bar

Z20LEH - 0280156021 - 339ml/min dla 3Bar

VOLVO T5 - 0280155830 - 373ml/min dla 3bar

VOLVO T6 - 0280155831 - 339ml/min dla 3Bar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 2 cyl i jednym kanale dolotowym to trochę bez sensu dawać dwa wtryski. Deta mam podłączonego w trybie FI i na razie strojenie idzie opornie. Może lepiej przejść na tryb "świnka".

post-57759-14352522586404_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy 2 cyl i jednym kanale dolotowym to trochę bez sensu dawać dwa wtryski. Deta mam podłączonego w

> trybie FI i na razie strojenie idzie opornie. Może lepiej przejść na tryb "świnka".

nie wiem czemu ale mam wrażenie że coś pomieszałeś przy obliczeniach wtrysku chcesz z 2 cyl wykrzesać ponad 55koni ?

co do strojenia to z czym masz konkretnie problem ? może coś uda się doradzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wg tej tabelki wszystko się zgadza. Ja spr na http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm i w

> innych tez podawali 335cm. Na dodatek jako jeden z niewielu leje pod kątem. Teraz się niema co

> dziwić dlaczego te Fiaty i Lancie chleją jak świnie. Wtryski w tabelką są ale upolować gdzieś

> jedną używkę w rozsądnych cenach to wyzwanie co nie wbije w alledrogo to nic niema poza tymi

> do 1.8t z VW a dla mnie są za małe.

Naprawde to taki duży wydatek kupić jeden nowy wtrysk ? Np 525 ccm kosztuje 215 zł klik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

330cm3 było liczone na 50KM. Moje silniki mają ok 45KM tak że z małym zapasem. Jak będzie potrzeba to 50KM też się zrobi. Co do kosztów to ten z coupe kosztował 25zł może nówka za 200 to nie majątek ale reszta systemu kosztowała już mnie okrągłą sumkę, a tak dokupować kolejne puzle żeby okazało się że to i tak nie zadziała to trochę bezsens.

Co do strojenia to miałem nadzieje że po wpisaniu wszystkich parametrów silnik jako tako będzie chodził. Na razie po 2h walki odpala i ma płynne wolne obr o wkręcaniu się itp, można zapomnieć. Bez Deta chodził o wiele lepiej, krokowy stabilizował mu obr tyle że słabo to jechało. Na razie ustawiłem mu zapłon wyjściowo na wolnych obr. Oraz modze mapę VE, wzbogaceń jeszcze nie dotknąłem. W Trybie FI używa się Fuel Table?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kurde żeby tak zawsze się tanio dało, ja szukam dla siebie nówek i brak

Ogolnie wtryskiwacze kosztuja 200 - 300 zł, niezaleznie od wydajności. W ostatnich latach do samochodow robionych u nas wsadzamy tylko nowe wtryski.

Jakie potrzebujesz ? Może coś pomoge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 330cm3 było liczone na 50KM. Moje silniki mają ok 45KM tak że z małym zapasem. Jak będzie potrzeba

> to 50KM też się zrobi. Co do kosztów to ten z coupe kosztował 25zł może nówka za 200 to nie

> majątek ale reszta systemu kosztowała już mnie okrągłą sumkę, a tak dokupować kolejne puzle

> żeby okazało się że to i tak nie zadziała to trochę bezsens.

> Co do strojenia to miałem nadzieje że po wpisaniu wszystkich parametrów silnik jako tako będzie

> chodził. Na razie po 2h walki odpala i ma płynne wolne obr o wkręcaniu się itp, można

> zapomnieć. Bez Deta chodził o wiele lepiej, krokowy stabilizował mu obr tyle że słabo to

> jechało. Na razie ustawiłem mu zapłon wyjściowo na wolnych obr. Oraz modze mapę VE, wzbogaceń

> jeszcze nie dotknąłem. W Trybie FI używa się Fuel Table?

Fuel table używasz w przyadku konwersji przeplywki na map. Przyczyny braku wkręcania na obroty poszukaj w zakladce "acceleration enrichment" ok.gif i mapie zapłonu ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem wtrysk jaki masz przy ciśnieniu jakie masz starczy ci w tym silniku bez problemu ze sporym zapasem, musisz powalczyć z ustawieniami DETa i może poprawić umiejscowienie wtrysku (ważne żeby rozpylał a nie lal po ściance dolotu):

l2xb.jpg

TUTAJ jest fajny projekt smile.gif dolot z 2 przepustnicami i wtryskami od jakiegoś motoru dał by ci niezły potencjał

8ded9657b2db.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaka pojemnosć tej rzeźby kolego że musisz tak kombinowac

Czuczu to standardowa 700, nic nie muszę. Po 10 latach z malcem po prostu chce wprowadzić jakieś nowe rozwiązania, i się czegoś nauczyć.

Wuniek kolektor mam tak przygotowany żę nie chcę już nic poprawiać a wtrysk pewnie leje po ściance. Mam pod wtryskiwacz typu 0280150... muszę porównać ten 155 od Volvo T5 nie ukrywam że lepiej podpasuję bo i tak jest mało miejsca. Co do tej wydumki co zapodaleś na foto to jednak projekt wykracza poza moje możliwości. A nie ukrywam że ja potrzebuje silnika do walki na torze a nie co ładnie wygląda na fotach w necie. Wał bisa - korby - tłoki + kompresor + wtrysk jak dla mnie to trochę za dużo jak na konstrukcje silnika co w serii już ma problemy z wytrzymałością.

Zapłon wydaje się być dobrze, aceleration jeszcze nie ruszałem. Nie mam szeroko pasmówki więc wszystko robię na słuch. wrzucę potem jakieś screeny do oceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tamten projekt to już pojechanie po całości smile.gif

nie masz szerokopasmówki wiec będzie ci ciężko ustawić to tak jak trzeba, moim zdaniem go przelewasz na wolnych obr nadmiar paliwa zaczyna płynąć po dolocie i przy większym gazie wszystko spływa i zaczyna zalewać

najlepiej by było jak byś mógł upchnąć ten wtrysk zaraz przed zaworami, gdzieś po środku tego elementu:

d4e2a5d2e24a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomnę że mam głowice standard na jednym kanale. W załącznikach Log na wolnych oraz po przegazówce i do odcinki. Dołożyłem jeszcze paliwa od 3tyś w zwyż oraz na czuja namieszałem w dTps. Niestety Screen mapy sie nie zapisał. Na wolnych mam ustawione 70 koniec mapy na 160 jednostek, a zapłon ustawiony idealnie na 10st (wolne). Nie ma sensu męczyć na tym wtrysku z FC, na wolnych daje po ściance i trzeba mocno go podlać. W przyszłym tyg podpasuje tego od Volvo. Strojenie w Pń to koszt ok 800pln, Chcę chociaż tak to ustawić żeby dojechać o własnych siłach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wyjechałem na odcinek testowy na początku nie dało sie jechać. Po podlaniu na górze i zmniejszeniu w okolicy 3tyś i idzie jak kuna. Ale z wolnych do tych 3tys bardzo słabo się wkręca. Czasem nawet prychnie w dolot. Erichement już przestawiałem na najmożliwsze sposoby jak jest za mało to jeszcze bardziej prycha. Zapłon jest ustawiony poprawnie. Wyjściowo wyprzedzenie na 10st. Ma ktoś może udostępnić mape zapłonu z 900 na wtrysku bo od 4tyś na stroboskopie już mi się sygnał zamazuje. Jeszcze jestem ciekawy po co jest WarmUp skoro i tak jest korekcja pod główną mapą. Generalnie jest już w miarę o wiele lepiej niż bez Deta. Jeszcze nie wiem czy mam map dobrze skonfigurowany. Mam wersje 4bar wbudowaną a używam tylko połowę mapy. W załączniku przykładowa mapa że silnik już jako tak jedzie.

post-57759-14352522671996_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wczoraj wyjechałem na odcinek testowy na początku nie dało sie jechać. Po podlaniu na górze i

> zmniejszeniu w okolicy 3tyś i idzie jak kuna. Ale z wolnych do tych 3tys bardzo słabo się

> wkręca. Czasem nawet prychnie w dolot. Erichement już przestawiałem na najmożliwsze sposoby

> jak jest za mało to jeszcze bardziej prycha. Zapłon jest ustawiony poprawnie. Wyjściowo

> wyprzedzenie na 10st. Ma ktoś może udostępnić mape zapłonu z 900 na wtrysku bo od 4tyś na

> stroboskopie już mi się sygnał zamazuje. Jeszcze jestem ciekawy po co jest WarmUp skoro i tak

> jest korekcja pod główną mapą. Generalnie jest już w miarę o wiele lepiej niż bez Deta.

> Jeszcze nie wiem czy mam map dobrze skonfigurowany. Mam wersje 4bar wbudowaną a używam tylko

> połowę mapy. W załączniku przykładowa mapa że silnik już jako tak jedzie.

czyli z tego co czytam masz kompa z 900tki i dolozony wieksze wtrysk zamiast jednego z spi tak ?? DET steruje wtryskami tak ?? Bo z tego co widze na mapie paliwa to w podcisnieniu obcinasz mu czasy wtrysku o 50% czyli nic dziwnego ze nie chce wtedy jechac bo wtryskiwacz moze miec wtedy zbyt krotki czas otwarcia wtryskiwacza, aby on wogule zareagowal. Mapa ustawiona na 100% to jest identyczny czas na wyjsciu co na wejsciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik a cc 900 jako baza. Jeden wtryskiwacz mniejszy od mono za przepustnicą. Silnik pracuje tylko w tym obszarze mapy która jest zmieniona. W zasadzie to ciśnienie sie za bardzo nie zmienia, chyba że mam żle map wyskalowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sterownik a cc 900 jako baza. Jeden wtryskiwacz mniejszy od mono za przepustnicą. Silnik pracuje

> tylko w tym obszarze mapy która jest zmieniona. W zasadzie to ciśnienie sie za bardzo nie

> zmienia, chyba że mam żle map wyskalowany.

silnik powinien pracowac w przedziale od 20 do 96, powyzej masz juz nadcisnienie. Z tego co widze na wykresie ktory dawales powyzej to map Ci odczytuje chyba cisnienie atmosferyczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana wartości Map tylko zmienia skale. Motorownia chodzi tak od 45-100kpa. Chyba że zmienić Map Voltage, ale nie mam pojęcia co wpisać bo jest wbudowany. Wczoraj znowu męczyłem, "poprawiłem" po swojemu mape. I generalnie jeździ szału nie ma ale idzie górą moc co prawda dostaje skokowo ale jedzie. Nadal lubi strzelić w dolot przy wkręcaniu z dołu. Pomogło tylko podlaniu na dole, na enrichements za bardzo nie reaguje, chyba że zmniejszam wartości to strzela jeszcze bardziej.

post-57759-14352522683308_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zmiana wartości Map tylko zmienia skale. Motorownia chodzi tak od 45-100kpa. Chyba że zmienić Map

> Voltage, ale nie mam pojęcia co wpisać bo jest wbudowany. Wczoraj znowu męczyłem, "poprawiłem"

> po swojemu mape. I generalnie jeździ szału nie ma ale idzie górą moc co prawda dostaje skokowo

> ale jedzie. Nadal lubi strzelić w dolot przy wkręcaniu z dołu. Pomogło tylko podlaniu na dole,

> na enrichements za bardzo nie reaguje, chyba że zmniejszam wartości to strzela jeszcze

> bardziej.

Zacznij od docelowego ustawienia sklal na mapach bo teraz wykorzystujesz połowę mapy frown.gif

Korekcje na razie wyłącz wo gule i postaraj się to wystroić jako tako, korygowanie jednocześnie map i korekcji jest bez sensu bo nie wiesz za bardzo co pomogło.

mapę powinieneś sobie ustawić od mniej więcej 20 do 115 kPa

post-70018-14352522684409_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jak by kogoś interesowało to malec wystrojony w Alpha-N. Dojechał na strojenie o własnych siłach, moja mapa do śmietnika po 4h strojenia chodzi jak należy. Vmax w 2 os wg gps 155Km/h na IV biegu kręci 6900obr (skrzynia seria). Jeszcze w styczniu wjadę na hamownie z ciekawości co z tego wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.