Skocz do zawartości

Nieznany element


golibroda

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Podczas odjazdu z miejsca parkowania (tylko ja tam parkuję) znalazłem pod samochodem:

812_20131207_155242_tn.jpg

Zaniepokojony wjechałem na kanał i nie zauważyłem żadnych braków pod podwoziem.

Może ktoś podrzucił część. Co to może być ? Wygląda jak od ciężarówki a nie opelka smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Podczas odjazdu z miejsca parkowania (tylko ja tam parkuję) znalazłem pod samochodem:

> Zaniepokojony wjechałem na kanał i nie zauważyłem żadnych braków pod podwoziem.

> Może ktoś podrzucił część. Co to może być ? Wygląda jak od ciężarówki a nie opelka

z czego to jest wykonane, jakie wymiary (pi razy oko) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest to połowa ciężarka zakładanego w serwisie na przednią rurę wydechową. Robiono to w Astrze F

> 60KM klientów którzy skarżyli się na rezonans układu wydechowego.

To jest trop. Robili to u mnie. Ale wspawali takie połączenie elastyczne. Nie widziałem na rurze takiego złomu. Zresztą niepokoi mnie ta całkowicie zardzewiała śruba, Jakby się urwało byłaby świeża.

Jest też od tego druga polówka ? Rozumiem,że zakładane było to na rurę (dwie połówki) i skręcane ?

Jakby to było moje to jest to coś groźnego ?

Pewnie znów trzeba na kanał smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest to połowa ciężarka zakładanego w serwisie na przednią rurę wydechową. Robiono to w Astrze F

> 60KM klientów którzy skarżyli się na rezonans układu wydechowego.

To było zakładane na tą pierwszą rurę zaraz za kolektorem, a przed katalizatorem? Wymieniałem ostatnio oba tłumiki w X14NZ i po tym zabiegu przy 3000 obr/min wydech wpada mi w rezonans (tłumiki bosal, śruby i wieszaki też nowe). Oglądałem dokładnie stan całego układu i nic takiego nie znalazłem. Myślę nad założeniem złącza elastycznego (skręcanego). Pomoże to coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Myślę nad założeniem złącza elastycznego (skręcanego). Pomoże to coś?

mi w ramach gwarancji do X14NZ dołożyli plecionkę w 2001 roku, wcześniej nie dało się usiedzieć na tylnej kanapie.

Po założeniu - cisza.

A patentu z w/w załącznikiem: nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 20-25cm

> przed katem, już jak rura zakręciła do położenia w poziomie.

Kurcze ja u siebie jak robiłem wydech również wmontowałem plecionkę w mniej więcej w tym miejscu co opisałeś.

Efekt:

- faktycznie ciszej

- plecionka się rozciągnęła pod ciężarem rury od kolektora i opadała niżej niż cały wydech

- w połączeniu z uklepanymi sprężynami kayaby zahaczałem rurą praktycznie o każdego leżącego policjanta.

Aby nie uszkodzić kolektora musiałem wywalić plecionkę, ale kusi mnie wymyślenie patentu podwieszenia przedniej rury od kolektora i dołożenie plecionki, przy sprawnych tłumikach jazda z plecionką staje się naprawdę komfortowa i nie ma wibracji.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kurcze ja u siebie jak robiłem wydech również wmontowałem plecionkę w mniej więcej w tym miejscu co

> opisałeś.

Może - jak ze wszystkim - są plecionki i tanie plecionki? Nie wiem co mi założyli w ASO, ta "moja" plecionka ma 12 lat i widać, że przyjęła już nie jeden garb na drodze wink.gif

Ale przedmuchów nie ma, a bez niej głowa pękała jadącym na tylnej kanapie, takie głuche buczenie przy pewnych obrotach silnika. Jako że zazwyczaj byłem kierowcą to nie wiedziałem o co wszystkim chodzi screwy.gif, aż po imprezie zostałem wywalony do tyłu... żałowałem, że wypiłem grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może - jak ze wszystkim - są plecionki i tanie plecionki? Nie wiem co mi założyli w ASO, ta "moja"

> plecionka ma 12 lat i widać, że przyjęła już nie jeden garb na drodze

Mi zakładali cały komplet od rury od katalizatora po końcowy, zamiast katalizatora mam wmontowany tłumik, wszystko płuciennik. Zaleciłem również montaż wspomnianej plecionki, ale czy ona była z płuciennika to nie wiem.

> Ale przedmuchów nie ma, a bez niej głowa pękała jadącym na tylnej kanapie, takie głuche buczenie przy pewnych obrotach silnika.

O toto dokładnie. Ja jeszcze mam podwieszony wyżej tłumik i potrafi w tych wibracjach zadzwonić o karoserię.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi zakładali cały komplet od rury od katalizatora po końcowy, zamiast katalizatora mam wmontowany

> tłumik, wszystko płuciennik. Zaleciłem również montaż wspomnianej plecionki, ale czy ona była

> z płuciennika to nie wiem.

> O toto dokładnie. Ja jeszcze mam podwieszony wyżej tłumik i potrafi w tych wibracjach zadzwonić o

> karoserię.

Plecionkę 45x200 montowało się przed katalizatorem, ważne jest to, że ma być to plecionka wzmocniona a nie zwykła,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I tu pewnie leży pies pogrzebany, poszukam zaraz na necie takich plecionek i pewnie jeszcze w tym

> roku zamontuje.

być może - ma być wzmocniona spiralą z drutu płaskiego, a nie siatką,

ma być tak jak na tym rysunku poglądowym

287380675-lacznik-elastyczny-power_7300.jpg

brat

post-98214-14352522590762_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co prawda nie ma zdjęcia wewnątrz ale chyba to jest to o co chodzi tak sądząc po przekroju,

Poszukałem fotek na necie tych plecionek i stwierdzam, że moja plecionka nie miała wzmocnienia co faktycznie mogło wpłynąć na jej wyciągnięcie. W środku widać było siatkę a nie peszla z płaskiego drutu.

Tutaj elegancko widać o co chodzi z tym wzmocnieniem.

Dzięki wielkie za rozjaśnienie, do tej pory nie myślałem o ponownym montażu plecionki bez podwieszania.

Wypróbuje opcję ze wzmocnioną plecionką.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poszukałem fotek na necie tych plecionek i stwierdzam, że moja plecionka nie miała wzmocnienia co

> faktycznie mogło wpłynąć na jej wyciągnięcie. W środku widać było siatkę a nie peszla z

> płaskiego drutu.

> Tutaj elegancko widać o co chodzi z tym wzmocnieniem.

właśnie o to chodzi,

u mnie w A-G niby wzmocniona ale cała siatkowa wytrzymała 3 miesiące, a wzmocniona tą spiralą z drutu pracowała drugi rok kiedy sprzedawałem auto i było OK, więc różnica jest duża w wytrzymałości,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Podczas odjazdu z miejsca parkowania (tylko ja tam parkuję) znalazłem pod samochodem:

> Zaniepokojony wjechałem na kanał i nie zauważyłem żadnych braków pod podwoziem.

> Może ktoś podrzucił część. Co to może być ? Wygląda jak od ciężarówki a nie opelka

A nie będzie to ciężarek z długiej półosi ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie będzie to ciężarek z długiej półosi ?

> Pozdrawiam

Jakiś mechanior też o tym wspominał ale na półosiach nie znalazłem nic podobnego.

Chodzi Ci o półosie wychodzące ze skrzyni w kierunku kół ?

Może jakieś zdjęcia obraz albo plik z serwisówki ktoś ma ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o tych wymiarach ?

Wymiary nie są aż takie duże, jeżeli jest to wysokie na 4 cm to po połączeniu dwóch połówek nie może to obejmować średnicy większej jak 3-4 cm. Widziałem właśnie taki kształt na jakiejś półosi ale nie pamiętam co to było.

Najbliżej to wygląda na Forda Escorta wink.gif

post-10633-14352522636533_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jeszcze musisz trochę postać zlosnik.gif

Przyznam szczerze, że na początku też czułem że to jest element antywibracyjny półosi ale po sprawdzeniu w EPC ten element w C/X14NZ nie występował. Mimo wszystko nie znamy pochodzenia skrzyni biegów, być może była przekładana z innego Opla i stąd obecność przeciwwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No widzisz, a wiem że go u siebie mam na 100%

> Może było tak, że zakładali to gdzie chcieli...

a jaki masz rocznik?

One były stosowane (jeśli w ogóle były) tylko do 1995 (tylko przy X14XE + X17DTL nie ma takiego info).

Czary smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No jeszcze musisz trochę postać

> Przyznam szczerze, że na początku też czułem że to jest element antywibracyjny półosi ale po

> sprawdzeniu w EPC ten element w C/X14NZ nie występował. Mimo wszystko nie znamy pochodzenia

> skrzyni biegów, być może była przekładana z innego Opla i stąd obecność przeciwwagi.

Skrzynia oryginalna, prosto z fabryki od nowości. Nic nie było robione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.