bziunia79 Napisano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2013 Witam, od jakiegoś miesiąca gdy rano odpalam auto(garażowane pod chmurką)pod maską odzywa się coś na zasadzie ślizgającego sie paska??? ćzy jest to normalne?? czy coś złego się dzieje???? Pytanie następne...po zmianie kół na zimówki nagle przy prędkości 80/h trzęsie -czuć to nie na kierownicy tylko na pedale gazu(nadmieniam iż kola byly wywazane i sprawdzane ze 3 razy...Pomózcie!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2013 > Witam, od jakiegoś miesiąca gdy rano odpalam auto(garażowane pod chmurką)pod maską odzywa się coś > na zasadzie ślizgającego sie paska??? ćzy jest to normalne?? czy coś złego się dzieje???? > Pytanie następne...po zmianie kół na zimówki nagle przy prędkości 80/h trzęsie -czuć to nie na > kierownicy tylko na pedale gazu(nadmieniam iż kola byly wywazane i sprawdzane ze 3 > razy...Pomózcie!!! jeśli piszczy - może być napinacz paska, rolka prowadząca pasek. Można spróbować popryskać sylikonem w sprayu (to zadziała długo tylko w przypadku gdy pasek jest już lekko stary). Jeśli zadziała na chwilę - szukamy która rolka mówi "pa pa". Można to sprawdzić np po dłuższej jeździe wjechać na kanał/podnośnik i sprawdzić która rolka ma gorące łożysko. Co do kół. Jeśli wyważone i dokręcone zgodnie ze sztuką (na krzyż) to zmieniamy wulkanizatora. Jeśli opona zaczyna bardziej bić przy wyższych prędkościach a wulkanizator nr 2 nic nie wykazał - prosimy wulkanizatora by dobił dod 1,5 bara do opony i znów wyważył. To nam da inf czy opona nie pęka i tylko ujawnia się to przy większym obciążeniu. p.s. sam walczyłem z wulkanizatorem w służbowym samochodzie gdzie przy prędkości ok 90km/h koło zaczynało bić. Okazało się, że pękała na środku -a przy normalnym ciśnieniu nic wyważarka nie pokazywała - dopiero po dobiciu ciśnienia opona ujawniła pęknięcie i bicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roberciu Napisano 17 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2013 Piskać może też alternator - coś w środku ogólnie mówiąc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bziunia79 Napisano 17 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2013 > Piskać może też alternator - coś w środku ogólnie mówiąc. Jutro auto jedzie na kanał....Pan zajrzy tu i ówdzie....będziemy wiedzieć co stilonka boli....byle nie za duży wydatek był.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nelson Napisano 18 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2013 > Jutro auto jedzie na kanał....Pan zajrzy tu i ówdzie....będziemy wiedzieć co stilonka boli....byle > nie za duży wydatek był.... Witam Miałem to samo piszczało zawsze z rana na zimnym silniku (a nawet przy mroziku nawet cały czas) i jak się okazało pasek osprzętu alternatora był już na wykończeniu. Po wymianie na nowy jest stilak 1.6 16V LPG 5D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 18 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2013 Myszy !!!! jak odpalisz "potwora" to ze strachu piszczą, potem pouciekają i cisza. a na serio raczej pewne,że pasek, w dalszej kolejności łożysko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bziunia79 Napisano 20 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > Myszy !!!! > jak odpalisz "potwora" to ze strachu piszczą, potem pouciekają i cisza. > a na serio raczej pewne,że pasek, w dalszej kolejności łożysko. Witam, pasek wymieniony na nowy..rolki bez zarzutu,ale nie uwierzycie....nadal piszczy.....tylko już ciszej a ja juz jestem bezsilna....jakies pomysly???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 ja bym obstawiał koło pasowe alternatora - tam jest sprzęgło jednokierunkowe i pewnie pomału się kończy - przerabiałem to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > Witam, pasek wymieniony na nowy..rolki bez zarzutu,ale nie uwierzycie....nadal piszczy.....tylko > już ciszej a ja juz jestem bezsilna....jakies pomysly???? a okolice rozrządu ? rolki i pompa + alternator sam z siebie jak już Kolega zaznaczył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bziunia79 Napisano 21 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 > a okolice rozrządu ? rolki i pompa + alternator sam z siebie jak już Kolega zaznaczył. rozrzad roczny kompletny...o alternatorze mechanior nic nie powiedzial....jak to sorawdzic na szybko???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 > rozrzad roczny kompletny...o alternatorze mechanior nic nie powiedzial....jak to sorawdzic na > szybko???? zdjąc pasek napędu alternatora i na chwilę odpalić, jak przestanie piskać to już wiesz, jak nie to szukanie dalej. na pasku do altka jest rolka napinająca, ona też może popiskiwać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 > rozrzad roczny kompletny...o alternatorze mechanior nic nie powiedzial....jak to sorawdzic na > szybko???? Czy moja droga koleżanka pryskała sylikonem po pasku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bziunia79 Napisano 22 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 > Czy moja droga koleżanka pryskała sylikonem po pasku? Mój Drogi Kolego Darku.tak mechanior pryskał ale potem stwierdzil ze pasek jest zmeczony twardy i wymienila mi na nowy bosch-owski...ale nadal cosik piska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 > Mój Drogi Kolego Darku.tak mechanior pryskał ale potem stwierdzil ze pasek jest zmeczony twardy i > wymienila mi na nowy bosch-owski...ale nadal cosik piska a czy na ucho da sie stwierdzić skąd piska ?(lokalizacja: lewo, prawo, doł, góra) może sprzęgło ("łożysko na wyciskaczu"), a pozatym to już nie mam koncepcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bziunia79 Napisano 22 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 > a czy na ucho da sie stwierdzić skąd piska ?(lokalizacja: lewo, prawo, doł, góra) > może sprzęgło ("łożysko na wyciskaczu"), a pozatym to już nie mam koncepcji. jutro pacjenta obsłucham i dam znać...jedyne co mogę powiedziec to to,że to coś musi się kręcić bo to taki wlasnie odgłos czegos co sie obraca..rano go osłucham,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 > Mój Drogi Kolego Darku.tak mechanior pryskał ale potem stwierdzil ze pasek jest zmeczony twardy i > wymienila mi na nowy bosch-owski...ale nadal cosik piska Czy to jest ten sam mechanior co wymieniał aku a później dzwoniłaś do mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bziunia79 Napisano 22 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 > Czy to jest ten sam mechanior co wymieniał aku a później dzwoniłaś do mnie Darku niestety tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 jak odpalisz to poświeć na pasek i sprawdź czy czasem nie skacze , możesz też nagrać film i wrzucić na stronkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 > Darku niestety tak Spoczko - umów się z Twoim i po krótkiej trasie wjedź na kanał, musi ściągnąć 2 osłony (środkowa i prawa) niech dotknie palcami śruby mocujące rolkę prowadzącą i rolkę napinacza. Łożysko padające (piszczące) będzie mocniej rozgrzane jak nie wrzące (jeśli oby dwa są tak samo ciepłe to albo są w dobrej kondycji albo degradacja jeszcze jest za mała lub piszczy pasek (ten jeszcze nie wymieniony). Pasek: możemy prysnąć sylikonem od góry bez wchodzenia pod samochód. Odpal batmana jak będzie piszczał pryskaj na pasek od góry - nie dużo. Jak się uciszy na tydzień i więcej to na 99% pasek. Jak się uciszy na 1 dzień - obstawiam rolkę. Jeśli po tygodniu piski wrócą trzymamy się wersji paska. Możemy go umyć (syf powoduje że się ślizga) lub wymienić jeśli stwierdzimy, że jest twardy i popękany Pasek idący od wału (dłuższy) przed czyszczeniem musimy poluzować. 1. odkręcamy osłony pod silnikiem (środek i prawa) 2. klucz plaski 18` zakładamy na rolkę napinacza tak by wisiał w dół i ciągniemy go do góry ruchem (od dołu do ściany grodziowej aż do zbiorniczka wyrównawczego 3. pasek się nam luzuje - ściągamy go z rolki prowadzącej + ze sprężarki klimatyzacji. 4. pasek jest luźny na tyle, że możemy go spokojnie przekręcać i czyścić. By sprawdzić stan paska czy nie jest popękany należy go wygiąć tak by widzieć rowki prowadzące paska równocześnie układając do w odwrócone "U" Jeśli pasek jest w stanie kiepskim do wymiany musimy odkręcić jeszcze osłony od rozrządu w celu uwolnienia paska z głównego kola pasowego. Wszystko wyżej tyczy się paska dłuższego. Drugi pasek to pasek napędzający alternator poprzez sprężarkę klimatyzacji. Jego wymiana to odkręcenie alternatora (ale dokładnie się temu nie przyglądałem i nie wymieniałem więc z głowy nie powiem jak się za to zabrać i jakie klucze) miłej nocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bziunia79 Napisano 23 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2013 > Spoczko - umów się z Twoim i po krótkiej trasie wjedź na kanał, musi ściągnąć 2 osłony (środkowa > i prawa) niech dotknie palcami śruby mocujące rolkę prowadzącą i rolkę napinacza. Łożysko > padające (piszczące) będzie mocniej rozgrzane jak nie wrzące (jeśli oby dwa są tak samo ciepłe > to albo są w dobrej kondycji albo degradacja jeszcze jest za mała lub piszczy pasek (ten > jeszcze nie wymieniony). > Pasek: możemy prysnąć sylikonem od góry bez wchodzenia pod samochód. Odpal batmana jak będzie > piszczał pryskaj na pasek od góry - nie dużo. Jak się uciszy na tydzień i więcej to na 99% > pasek. Jak się uciszy na 1 dzień - obstawiam rolkę. > Jeśli po tygodniu piski wrócą trzymamy się wersji paska. > Możemy go umyć (syf powoduje że się ślizga) lub wymienić jeśli stwierdzimy, że jest twardy i > popękany > Pasek idący od wału (dłuższy) przed czyszczeniem musimy poluzować. > 1. odkręcamy osłony pod silnikiem (środek i prawa) > 2. klucz plaski 18` zakładamy na rolkę napinacza tak by wisiał w dół i ciągniemy go do góry ruchem > (od dołu do ściany grodziowej aż do zbiorniczka wyrównawczego > 3. pasek się nam luzuje - ściągamy go z rolki prowadzącej + ze sprężarki klimatyzacji. > 4. pasek jest luźny na tyle, że możemy go spokojnie przekręcać i czyścić. > By sprawdzić stan paska czy nie jest popękany należy go wygiąć tak by widzieć rowki prowadzące > paska równocześnie układając do w odwrócone "U" > Jeśli pasek jest w stanie kiepskim do wymiany musimy odkręcić jeszcze osłony od rozrządu w celu > uwolnienia paska z głównego kola pasowego. > Wszystko wyżej tyczy się paska dłuższego. > Drugi pasek to pasek napędzający alternator poprzez sprężarkę klimatyzacji. > Jego wymiana to odkręcenie alternatora (ale dokładnie się temu nie przyglądałem i nie wymieniałem > więc z głowy nie powiem jak się za to zabrać i jakie klucze) > miłej nocy Witam, ten jeden pasek mi wymienili...ake to jest raczej ten dłuższy...czekam na telefon od goscia ma mi podac jego dlugosc bo go ma u siebie... dzisiajwracajac z pracy stwierdzilam ze piszczy tylko wtedy kiedy ma małe odciazenie...przy przyspieszaniu badz jezdzie pod gorke jest cisza i na mniejszym obciazeniu znow piska jest to odgłos jakby metaliczny(zapewne jest to cos krecącego sie) na zimnym silniku to az wstyd przez miasto jechac..ale jak sie ugrzeje to jest ciszej ale jest nadal... Rozrzad wymieniany byl zaraz po kupnie..zaplacilam 1700zł,wiec wymiana byla kompletna.... błagam pomozcie...bo nie mam tu takiego mechaniora ktory znal by sie na batmanie...a nie chce aby mi sie cos tam urwalo,.....bo koszta mnie zabiją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bziunia79 Napisano 23 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2013 > Spoczko - umów się z Twoim i po krótkiej trasie wjedź na kanał, musi ściągnąć 2 osłony (środkowa > i prawa) niech dotknie palcami śruby mocujące rolkę prowadzącą i rolkę napinacza. Łożysko > padające (piszczące) będzie mocniej rozgrzane jak nie wrzące (jeśli oby dwa są tak samo ciepłe > to albo są w dobrej kondycji albo degradacja jeszcze jest za mała lub piszczy pasek (ten > jeszcze nie wymieniony). > Pasek: możemy prysnąć sylikonem od góry bez wchodzenia pod samochód. Odpal batmana jak będzie > piszczał pryskaj na pasek od góry - nie dużo. Jak się uciszy na tydzień i więcej to na 99% > pasek. Jak się uciszy na 1 dzień - obstawiam rolkę. > Jeśli po tygodniu piski wrócą trzymamy się wersji paska. > Możemy go umyć (syf powoduje że się ślizga) lub wymienić jeśli stwierdzimy, że jest twardy i > popękany > Pasek idący od wału (dłuższy) przed czyszczeniem musimy poluzować. > 1. odkręcamy osłony pod silnikiem (środek i prawa) > 2. klucz plaski 18` zakładamy na rolkę napinacza tak by wisiał w dół i ciągniemy go do góry ruchem > (od dołu do ściany grodziowej aż do zbiorniczka wyrównawczego > 3. pasek się nam luzuje - ściągamy go z rolki prowadzącej + ze sprężarki klimatyzacji. > 4. pasek jest luźny na tyle, że możemy go spokojnie przekręcać i czyścić. > By sprawdzić stan paska czy nie jest popękany należy go wygiąć tak by widzieć rowki prowadzące > paska równocześnie układając do w odwrócone "U" > Jeśli pasek jest w stanie kiepskim do wymiany musimy odkręcić jeszcze osłony od rozrządu w celu > uwolnienia paska z głównego kola pasowego. > Wszystko wyżej tyczy się paska dłuższego. > Drugi pasek to pasek napędzający alternator poprzez sprężarkę klimatyzacji. > Jego wymiana to odkręcenie alternatora (ale dokładnie się temu nie przyglądałem i nie wymieniałem > więc z głowy nie powiem jak się za to zabrać i jakie klucze) > miłej nocy ten pasek co mam wymieniny ma długosc 1145mm oznaczenia starego to 6pk.. jesli cos wogole z tego rozumiecie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bziunia79 Napisano 23 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2013 > ten pasek co mam wymieniny ma długosc 1145mm oznaczenia starego to 6pk.. > jesli cos wogole z tego rozumiecie.... i wszystko jasne....rolki do wymiany....w sumie to jedna...ale wolę obie na raz wymienic niż zastanawiac sie kiedy kolejna pojdzie.... co prawda jeszcze dwa dni na tych pojeżdżę...bo wymiana nastanie w piątek.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rfck Napisano 25 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2013 > i wszystko jasne....rolki do wymiany....w sumie to jedna...ale wolę obie na raz wymienic niż > zastanawiac sie kiedy kolejna pojdzie.... > co prawda jeszcze dwa dni na tych pojeżdżę...bo wymiana nastanie w piątek.... Możesz powiedzieć konkretniej jaka rolka została wymieniona ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bziunia79 Napisano 28 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2013 > rozrzad roczny kompletny...o alternatorze mechanior nic nie powiedzial....jak to sorawdzic na > szybko???? Batman naprawiony...wymieniłam obie rolki prowadząca i napiającą...uszkodzona była napinająca...wogóle nie nie obracała pasek po niej sie slizgał....po wymianie ciszaaaaaa koszt całkowity(rolki 250zł,wymiana 20zł)Części firmy SKF... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bziunia79 Napisano 28 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2013 > Batman naprawiony...wymieniłam obie rolki prowadząca i napiającą...uszkodzona była > napinająca...wogóle nie nie obracała pasek po niej sie slizgał....po wymianie ciszaaaaaa koszt > całkowity(rolki 250zł,wymiana 20zł)Części firmy SKF... po nowym roku jeszcze chcę wymienić pasek alternatora....ale to juz na spokojnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 28 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2013 > Batman naprawiony...wymieniłam obie rolki prowadząca i napiającą...uszkodzona była > napinająca...wogóle nie nie obracała pasek po niej sie slizgał....po wymianie ciszaaaaaa koszt > całkowity(rolki 250zł,wymiana 20zł)Części firmy SKF... za dwie rolki zapłaciłem ok 100-120zł (nie pamiętam już dokładnej ceny) Drogo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 28 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2013 > za dwie rolki zapłaciłem ok 100-120zł (nie pamiętam już dokładnej ceny) > Drogo za same prowadzące moze tak, ale tu była jeszcze napinająca a ona tania nie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 28 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2013 > za same prowadzące moze tak, ale tu była jeszcze napinająca a ona tania nie jest za dwie rolki - dobrze napisałem. Jeśli kupuje się cały napinacz to cena rośnie. Rozrzut cenowy do silnika 2.4 jest ogromny. Można kupić np wariator za 1100zł i ten sam za 450zł znalazłem cenę za rolkę prowadzącą - 78zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bziunia79 Napisano 29 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 > za dwie rolki - dobrze napisałem. > Jeśli kupuje się cały napinacz to cena rośnie. > Rozrzut cenowy do silnika 2.4 jest ogromny. > Można kupić np wariator za 1100zł i ten sam za 450zł > znalazłem cenę za rolkę prowadzącą - 78zł Witam, nie patrzyłam w takiej sytuacji na cenę...ważne było dla mnie Aby naprawić i mieć swięty spokoj...ale dzieki za uwagę...musze szukac a moze taniej znajde... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.