fred77 Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 Zgodnie z obietnicą prezentuję zdjęcia, schemat i krótki opis. Podłączenie świateł jest banalnie proste i nie powoduje żadnych komplikacji z instalacją elektryczną. Wszelkie podłączenia zostały wykonane w centralce elektrycznej znajdującej się w komorze silnika co wyeliminowało konieczność przeciągania przewodów elektrycznych z kabiny. Z instalacji samochodu potrzebujemy jedynie prąd z jednej przedniej lampy pozycyjnej oraz z plusa pojawiającego się po włączeniu zapłonu. Aby uzyskać prąd zasilający przednią lewą lampę pozycyjną musimy wyjąć z peszla ochronnego przewody zasilające lewy reflektor. Przewód zasilający lampę pozycyjną jest brązowo-biały. Do tego przewodu podpinamy sobie przewód, który następnie wyprowadzamy do centralki elektrycznej w komorze silnika. W moim przypadku użyłem zwykłej klamry mostkującej. Całość zawinąłem taśmą izolacyjną. Aby uzyskać prąd pojawiający się po włączeniu zapłonu to odbezpieczamy dwa zaczepy całego zestawu bezpieczników i przekaźników i trochę podnosimy/otwieramy. W wiązce przewodów znajdujących się pod spodem odnajdujemy przewód koloru pomarańczowego. Do tego pomarańczowego przewodu podpinamy drugi o niewielkiej długości. Tu również użyłem klamry mostkującej. Główny prąd do bezpośredniego zasilania obu lamp bierzemy ze stałego plusa bezpośrednio z akumulatora. Najwygodniej jest przykręcić zasilanie do grubego czerwonego przewodu idącego od akumulatora do zasilania centralki elektrycznej. Za punkt masy posłużyła mi klema minusowa akumulatora. Tam przykręciłem wszystkie przewody masowe. Centralka elektryczna w komorze silnika ma w sobie wygodne dwa zaczepy, które pozwalają na wygodne przypięcie dodatkowych dwóch gniazd przekaźników. Dla oprawki bezpiecznika niestety nie było już zaczepów dlatego wsadziłem go obok przekaźników luzem. Na zdjęciu widoczna centralka elektryczna. U góry zacisk z grubym czerwonym przewodem, który biegnie bezpośrednio z akumulatora (stały plus). Po prawej stronie dwa przekaźniki oraz bezpiecznik. Jeden przekaźnik jest zwierno-rozwierny, a drugi zwierny (nie wiem jak one się fachowo nazywają). Bezpiecznik ma 15A. A tutaj schemat elektryczny. A tutaj kilka odsłon samochodu ze świecącymi światłami. Dodam, że zdjęcia nie oddają pełnego efektu świecenia. Na żywo lampy świecą lepiej. Tu słońce świeci w przód samochodu. Tu słońce świeci w tył samochodu. Tu słońce świeci z boku. Usunąłem ponadwymiarowy obrazek Iron Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 Świetna robota Ładny las Mój moduł dziennych ostatnio staniał do 42,50 i działa bez problemów już pół roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 > W moim przypadku użyłem zwykłej klamry mostkującej. Całość zawinąłem taśmą izolacyjną. dla takich połączeń, takie coś tylko świadczy o osobie montującej to ustrojstwo, wejdzie ci wilgoć i za niedługi czas zrobi spustoszenie, wydajesz tyle $$$ na auto a poszczędziłeś cyny i koszulki termokurczliwej z klejem? takie połączenia jeżeli już jest potrzeba to robi się we wnętrzu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 21 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 Dramatyzujesz. Rozumiem podłączanie ważnych odbiorników w miejscach narażonych na błoto, wilgoć itp. Tu prąd potrzebny jest tylko do zasilenia małej cewki przekaźnika, a całość schowana w komorze silnika i zaizolowana. W kilku samochodach zastosowałem taki sposób połączeń i od kilku lat wszystko działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojocina Napisano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 No super tylko zastanawiam sie po co? Dla oszczędności, , bo inni mają , nie rozumiem tego ciągu do świateł dziennych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 21 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 > No super tylko zastanawiam sie po co? Dla oszczędności, , bo inni mają , nie rozumiem tego ciągu do > świateł dziennych Po co? A tak dla prostej logiki. Po kiego grzyba ma mi się w samochodzie świecić wszelkie oświetlenie, którego największa efektywność świecenia jest wówczas gdy jest ciemno? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojocina Napisano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 > Po co? A tak dla prostej logiki. > Po kiego grzyba ma mi się w samochodzie świecić wszelkie oświetlenie, którego największa > efektywność świecenia jest wówczas gdy jest ciemno? i tylko po to taką rzeźbę robić? Ja lubię jak w aucie jest wszystko jest oryginalne, ale gust jak dupa każdy ma inną... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 > i tylko po to taką rzeźbę robić? Ja lubię jak w aucie jest wszystko jest oryginalne, ale gust jak > dupa każdy ma inną... nie wiem po co te komentarze - jak chłop chciał to se założył i w zasadzie g.. to kogo obchodzi po co te światła , a że trochę" druciarnie" zrobił to on będzie naprawiał nikt inny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 > No super tylko zastanawiam sie po co? Dla oszczędności, , bo inni mają , nie rozumiem tego ciągu do > świateł dziennych W przypadku posiadania oświetlenia typu Xenon , to już ma na pewno sens Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 > W przypadku posiadania oświetlenia typu Xenon to już ma na pewno sens no wlasnie tylko w takim przypadku widze sens montowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 > W przypadku posiadania oświetlenia typu Xenon , to już ma na pewno sens Dlatego pokusiłem się na dzienne Czujnik zmierzchu jeszcze odzyskuje sens przy dziennych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 4 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 > W moim przypadku użyłem zwykłej klamry mostkującej. Całość zawinąłem taśmą izolacyjną. dla takich połączeń, takie coś tylko świadczy o osobie montującej to ustrojstwo, wejdzie ci wilgoć i za niedługi czas zrobi spustoszenie, wydajesz tyle $$$ na auto a poszczędziłeś cyny i koszulki termokurczliwej z klejem? takie połączenia jeżeli już jest potrzeba to robi się we wnętrzu... Minęły dwa lata i wszystko działa, podłączenia spełniają swoją funkcję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.