Skocz do zawartości

Nie oszukujcie mnie....


chojnik

Rekomendowane odpowiedzi

> albo jeżdzone na krótkich odcinkach

Codziennie 2x2 km do pracy i z powrotem. Jeździ moja mulher.gif więc nie wiem czy są inne objawy... w czasie jazdy dzisiaj nic nie zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak nie ma inncyh obajowo, to takie jezdzeni bez rozgrzania wystarczy...

Jak otworzyłem zbiorniczek przed chwilą i dałem gazu to leci dużo małych bąbelków. Lecą powoli, są wielkości jak w piwie lub mniejsze. Natomiast oleju nie przybyło, płynu chyba też nie z wydechu też nic złego nie leci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak odkręcisz korek zbiorniczka wyrównawczego i odpalisz silnik to czuć z niego spaliny? Jak nie to

> nie ma się czym przejmować skoro nie ma innych objawów, pzdr

Nie wąchałem, natomiast tak jak pisałem wyżej leci dużo małych bąbelków jak sie da wyższe obroty.

Ile można z tym jeździć ? Przez święta można się kulać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak na bagnecie będziesz miał masło tzn, że trzeba uszczelkę wymienić. Na korku masło jest normą w

> zimie jeżdżąc krótkie odcinki.

Na bagnecie też jest.. takie białe kropki. Tak na prawdę właśnie sprawdzając poziom oleju zauważyłem na bagnecie dziwne białe kropki, mimo że olej klarowny. Widząc to otworzyłem korek.

Edit:

Pytanie dodatkowe - jak sprawdzić czy wentylator chłodnicy jest sprawny ? Chcę usunąć również przyczynę , nie tylko skutek. Mimo ,że auto robi w chwili obecnej małe przebiegi i mogło się nie dogrzewać do momentu jego załączenia to nie przypominam sobie ,abym go ostatnio słyszał...lepiej sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na bagnecie też jest.. takie białe kropki. Tak na prawdę właśnie sprawdzając poziom oleju

> zauważyłem na bagnecie dziwne białe kropki, mimo że olej klarowny. Widząc to otworzyłem korek.

> Edit:

> Pytanie dodatkowe - jak sprawdzić czy wentylator chłodnicy jest sprawny ? Chcę usunąć również

> przyczynę , nie tylko skutek. Mimo ,że auto robi w chwili obecnej małe przebiegi i mogło się

> nie dogrzewać do momentu jego załączenia to nie przypominam sobie ,abym go ostatnio

> słyszał...lepiej sprawdzić.

wypiac wtyczke czujnika w chlodnicy i zewrzec jej styki. jak dziala, to ok. jak nie, to wypiac wtyczke z silnika wentylatora i podac na styki zasilanie. jak dziala, to znaczy, ze babol w wiazce, jak nie, to raczej wymiana wentylatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam sie, ostatnio też w Hondzie znalazłem masełko pod korkiem oleju (co prawda 1/8 tego co u Ciebie) to mało zawału nie dostałe, starłem szmatką i wieczorem troszkę poupalałem i przez 2 tygodnie miałem spokój potem znowu się troche masła uzbierało. do mpracy mam ok. 5km. jeżdzę codziennie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dymi na biało, płynu ubywa,oleju przybywa? Dla mnie efekt po zdjęciu jazdy na b. krótkich trasach-jeżeli nie ma ww. objawów+ olej.(minerał czy sportowy jakiś?)

Bardzo podobne widoki widziałem u gościa co miał zalany 10w60(astra gsi) i jeździł pół zimy po bułki. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> trasach-jeżeli nie ma ww. objawów+ olej.(minerał czy sportowy jakiś?)

Shell Ultra 5w40

Płynu nie ubyło, natomiast są bąbelki - dużo bardzo małych przy dodawaniu gazu. Natomiast widzę na yt ze przy UPG ludzie mają normalne bulgotanie w zbiorniczkach jak przy gotującej się wodzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Shell Ultra 5w40

> Płynu nie ubyło, natomiast są bąbelki - dużo bardzo małych przy dodawaniu gazu. Natomiast widzę na

> yt ze przy UPG ludzie mają normalne bulgotanie w zbiorniczkach jak przy gotującej się wodzie ?

Pojeździj tak z miesiąc i tez będziesz miał blush.gif

A tak poważnie, to im szybciej się za to zabierzesz tym lepiej - mniejsze szkody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zgadzam sie, ostatnio też w Hondzie znalazłem masełko pod korkiem oleju (co prawda 1/8 tego co u

> Ciebie) to mało zawału nie dostałe, starłem szmatką i wieczorem troszkę poupalałem i przez 2

> tygodnie miałem spokój potem znowu się troche masła uzbierało. do mpracy mam ok. 5km. jeżdzę

> codziennie.

Panowie, bez jaj.

Jazda na krótkich dystansach może powodować delikatny nalot na korku, a to co było na fotce się nijak nie da sie pod to podciągnąć.

Ponadto jak pisał bąble w zbiorniku wyrównawczym też potwierdzają UPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...to jednoznacznie wskazuje na UPG prawda ?

> pińcet złotych starczy ?

Upal to auto po męsku i długo, niech się motor wygrzeje i masło zniknie. Ten majonez świadczy o wilgoci w oleju i jej wytrącaniu się we jego frakcjach w postaci jak na zdjęciu. Upalisz, wygrzejesz, usuniesz wilgoć i wszystko wróci do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak by padło UPG to co maja bąbelki w zbiorniku do tego oleju i płynu nie ubywa, znaczy sie nie

> mieszają, i mowi ze robi krótkie dystanse wniosek prosty

No właśnie mają bardzo wiele.

Objawy UPG mogą być bardzo rożne - zależnie w którym miejscu i jak mocno ją przedmuchało.

Takie masło nie powstanie od samego skrapiania wilgoci z oleju - bo ile by tam musiało być wody żeby zrobić taki szlam.

Jeżeli występują pęcherzyki w zbiorniczku to skąd? Kawitacja tam nie zachodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...to jednoznacznie wskazuje na UPG prawda ?

> pińcet złotych starczy ?

To normalne zjawisko jeśli jeździsz na krótkich odcinkach.. lepiej wyczyść tą siatke co jest w odmie bo jak przyjdzie mroz to ten gumowy korek wystrzeli lepiej niz korek z szampana. Mi to zamarzło przy -26C jak auto było jeszcze na gwarancji....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ile ta fajerka ma przebiegu? Często latem w podłodze i wyłączanie silnika zanim wentyl nie

> schłodził.?

Nigdy nie wyłączany zanim wentylator się nie wyłączy. Przebieg 163 tyś. Przy 115 tyś robiona UPG przy okazji dłubania głowicy i innych dupereli.

>Upal to auto po męsku i długo, niech się motor wygrzeje i masło zniknie.

Obyś miał racje wink.gif

>Zmień Panie olej, bo to co masz w silniku parametrami pewnie stoi na poziomie lotosa city, wlej nowy

Jeśli UPG jest całe to będzie duzo prawdy w tym co piszesz. Auto pierwszy raz jeździ zimą na Shellu. Na poprzednich olejach nic takiego się nie działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najnowsze info:

Odpaliłem, biały dymek z wydechu i mokry wydech, ale zawsze tak było na zimnym przy tych temperaturach. Wytarłem poczyściłem, odetkałem odmę. Przegoniłem go i na ciepłym nie ma w ogóle dymku i wydech suchy. Wentylator też się załącza więc raczej się nie przegrzał.

Zobaczymy kiedy masło znowu się pojawi confused.gif

Jedzie... dupohamownią chyba ok. Licznikowo tak sobie, ale profil opony 70 i mokry asfalt nie sprzyja napędzaniu ;-)

Więc może panika zbyt wczesna. Dam znać co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.