Skocz do zawartości

Co spełniłoby takie wymagania?


Tenenberg

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba przez to że obecne auto mam raptem od maja i się z nim nic nie dzieje, myślę czy kupić jakieś drugie, albo czy nie zmienić środka lokomocji wcześniej niż to planowałem.

Wymagania są następujące:

-komfortowe zawieszenie nastawione na amortyzowanie a nie na bezwzględne trzymanie się drogi

-dobre wyciszenie ale cudów nie oczekuję

-silnik benzynowy, moc od 120KM, najlepiej do 2.0 pojemności (jeśli spalanie nie byłoby dużo większe niż w silniku 2.0 to może być i większa pojemność - powiedzmy do 2.5 litra), dobrze tolerujący LPG

-skrzynia biegów raczej manualna ale do przemyślenia (obawiam się kosztownych awarii skrzyń automatycznych)

-bezpieczeństwo powiedzmy na poziomie minimum 4 gwiazdek NCAP - pomińmy proszę metodykę przeprowadzania testów i ich przełożenia na świat realny

-nadwozie typu SUV lub podobne podwyższone, nie rdzewiejące, z ilością miejsca z przodu mniej więcej jak w klasie D

-bagażnik minimum 450 litrów

-co do wyposażenia to obowiązkowo ESP, klimatyzacja, sterowanie radiem z kierownicy a także miło jakby miał podgrzewane fotele

-awaryjność w granicach rozsądku wraz z dostępnością i cenami części

Budżet powiedzmy do 25-40 tyś pln. Da się czy będą same ulepy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komfort - rzecz względna. Może poceluj w C5 ale musisz się przejechać. Plus taki że jak trafisz na regulowane zawieszenie to sobie podniesiesz i będziesz miał chwilowo SUV'a. Outback też dobry pomysł ale nie wiem czy budżet oraz ceny części Ci podpasują. Z Outbackiem powinieneś celować w automat 5EAT i silnik 2.5 lub H6. Ceny części trochę wysokie, opony, rozrząd itd.... Jeżeli bardziej Ci zależy na komforcie to może coś spod znaku gwiazdy Mercedesa, E200 wink.gif Pewnie będą krzyczeć o jego awariach ale wszystko jest do ogarnięcia. Sporo tego jeździ na taksówkach a oni taxi drivery nie lubią wygórowanych kosztów grinser006.gif

Generalnie musisz się przejechać i celować albo w hydropneumatykę lub klasę średnią/wyższą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba przez to że obecne auto mam raptem od maja i się z nim nic nie dzieje, myślę czy kupić jakieś

> drugie, albo czy nie zmienić środka lokomocji wcześniej niż to planowałem.

> Wymagania są następujące:

> -komfortowe zawieszenie nastawione na amortyzowanie a nie na bezwzględne trzymanie się drogi

> -dobre wyciszenie ale cudów nie oczekuję

> -silnik benzynowy, moc od 120KM, najlepiej do 2.0 pojemności (jeśli spalanie nie byłoby dużo

> większe niż w silniku 2.0 to może być i większa pojemność - powiedzmy do 2.5 litra), dobrze

> tolerujący LPG

> -skrzynia biegów raczej manualna ale do przemyślenia (obawiam się kosztownych awarii skrzyń

> automatycznych)

> -bezpieczeństwo powiedzmy na poziomie minimum 4 gwiazdek NCAP - pomińmy proszę metodykę

> przeprowadzania testów i ich przełożenia na świat realny

> -nadwozie typu SUV lub podobne podwyższone, nie rdzewiejące, z ilością miejsca z przodu mniej

> więcej jak w klasie D

> -bagażnik minimum 450 litrów

> -co do wyposażenia to obowiązkowo ESP, klimatyzacja, sterowanie radiem z kierownicy a także miło

> jakby miał podgrzewane fotele

> -awaryjność w granicach rozsądku wraz z dostępnością i cenami części

> Budżet powiedzmy do 25-40 tyś pln. Da się czy będą same ulepy?

Wypisz wymaluj - Vel Satis z 2.0T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> komfort - rzecz względna. Może poceluj w C5 ale musisz się przejechać. Plus taki że jak trafisz na

> regulowane zawieszenie to sobie podniesiesz i będziesz miał chwilowo SUV'a.

W tym budżecie to raczej o sensownym MKIII (>=2008) nie ma co marzyć

A MKII i MKI hydropneumatyczne zawieszenie miały wszystkie bez wyjątku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

> W sensie twarde zawieszenie?

Trzęsie prawie jak pick-up. Po przesiadce z innego pick-up-a lub dużej terenówki nie przeszkadzałoby ale po przesiadce z CR-V to było męczące.

Tylko na równej trasie było OK.

Jeździłem wcześniej 315Mm. CR-V, po 100Mm dwoma Navarami i koło setki Hi-Lux-em. Pod względem komfortu Najbliżej mu do Navary.

CR-V bliżej do Civick-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> Gdyby nie wymagania dot. SUVa, proponowałbym Cytrynę C5. Albo Lagunę III.

> Pozdro

> Bartek

Gdyby nie musiałby to być SUV to faktycznie to są niezłe kanapowozy. Laguną III nie jeździłem ale słuchy chodzą że bliżej im teraz do aut niemieckich jeśli chodzi o amortyzowanie a nie do miękkości aut francuskich - prawda to? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym budzecie, blizej gornej granicy mozesz pokusic sie o poszukanie Outbacka wink.gif

> Wymagania są następujące:

> -komfortowe zawieszenie nastawione na amortyzowanie a nie na bezwzględne trzymanie się drogi

ok.gif profil 215/60 powoduje ze lagodnie przechdozi przez dziury a dosc dobrze zgrane zawieszenie oraz rozklad mas powoduje, ze swietnie trzyma sie drogi, mimo wiekszego przeswitu

> -dobre wyciszenie ale cudów nie oczekuję

jak na klase D jest przyzwoicie

> -silnik benzynowy, moc od 120KM, najlepiej do 2.0 pojemności (jeśli spalanie nie byłoby dużo

> większe niż w silniku 2.0 to może być i większa pojemność - powiedzmy do 2.5 litra), dobrze

> tolerujący LPG

wybor jest raczej prosty 2.5 165KM, idealny pod lpg, lub 3.0 H6, mniej polecany pod lpg. subarowskie 2.5 potrafi byc nawet oszczedny, udalo mi s zejsc ponizej 7l na jednej trasie, zaraz po kupnie auta grinser006.gif. Srednia z ok 80kkm 50% miasto (Warszawa) / 50% trasa to 12,5 l lpg/100km

> -skrzynia biegów raczej manualna ale do przemyślenia (obawiam się kosztownych awarii skrzyń

> automatycznych)

moze byc prosty i bardzo trwaly, klasyczny automat, ale jest wolny i sporo zabiera frajdy. W manualu za to jest gratis reduktor.

> -bezpieczeństwo powiedzmy na poziomie minimum 4 gwiazdek NCAP - pomińmy proszę metodykę

> przeprowadzania testów i ich przełożenia na świat realny

Nie interesowalem sie NCAP, ale w amerykanskich testach byl jednym z najwzyej ocenianych aut tamtych lat

> -nadwozie typu SUV lub podobne podwyższone, nie rdzewiejące, z ilością miejsca z przodu mniej

> więcej jak w klasie D

ok.gif, lepiej prowadzacy sie niz SUV

> -bagażnik minimum 450 litrów

ma cos kolo tego, bagaznik jest duzy ... niestety troche kosztem wnetrza, ale jest ustawny i w przeciwienstwie do wysrubowanych kompaktow z olbrzymimi baganikami Obk ma znacznie wieksza podstawe, miejsza ma wysokosc, stad mniej l.

> -co do wyposażenia to obowiązkowo ESP, klimatyzacja, sterowanie radiem z kierownicy a także miło

> jakby miał podgrzewane fotele

wszystko to jest w std w EUDM, ESP jest zawsze przy automacie, w manualu moglo byc jako opcja.

> -awaryjność w granicach rozsądku wraz z dostępnością i cenami części

ok.gif, proste i bardzo trwale auto. Podstawa jednak to dobry serwis, ktory trzeba namierzyc w okolicy.

> Budżet powiedzmy do 25-40 tyś pln. Da się czy będą same ulepy?

My04-My07 (czyli po FL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Outback też dobry

> pomysł ale nie wiem czy budżet oraz ceny części Ci podpasują. Z Outbackiem powinieneś celować

> w automat 5EAT i silnik 2.5 lub H6.

Nie ma tak albo 4EAT i 2.5 albo 5EAT i H6 270751858-jezyk.gif, oczywiscie pisze o rocznikach odp budzecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.