Tenenberg Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 Chyba przez to że obecne auto mam raptem od maja i się z nim nic nie dzieje, myślę czy kupić jakieś drugie, albo czy nie zmienić środka lokomocji wcześniej niż to planowałem. Wymagania są następujące: -komfortowe zawieszenie nastawione na amortyzowanie a nie na bezwzględne trzymanie się drogi -dobre wyciszenie ale cudów nie oczekuję -silnik benzynowy, moc od 120KM, najlepiej do 2.0 pojemności (jeśli spalanie nie byłoby dużo większe niż w silniku 2.0 to może być i większa pojemność - powiedzmy do 2.5 litra), dobrze tolerujący LPG -skrzynia biegów raczej manualna ale do przemyślenia (obawiam się kosztownych awarii skrzyń automatycznych) -bezpieczeństwo powiedzmy na poziomie minimum 4 gwiazdek NCAP - pomińmy proszę metodykę przeprowadzania testów i ich przełożenia na świat realny -nadwozie typu SUV lub podobne podwyższone, nie rdzewiejące, z ilością miejsca z przodu mniej więcej jak w klasie D -bagażnik minimum 450 litrów -co do wyposażenia to obowiązkowo ESP, klimatyzacja, sterowanie radiem z kierownicy a także miło jakby miał podgrzewane fotele -awaryjność w granicach rozsądku wraz z dostępnością i cenami części Budżet powiedzmy do 25-40 tyś pln. Da się czy będą same ulepy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
neonex Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 wydaje mi się ze większość spełnia Suzuki Grand Vitara II Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wox Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 > wydaje mi się ze większość spełnia Suzuki Grand Vitara II To auto to taczki, brak komfortu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
batarki Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 XC 70 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 Gdyby nie wymagania dot. SUVa, proponowałbym Cytrynę C5. Albo Lagunę III. Pozdro Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 Outback 2.5, xc70 2.5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > Gdyby nie wymagania dot. SUVa, proponowałbym Cytrynę C5. Albo Lagunę III. A ja Scenica II 2,0i. Dobry komfort, bagażnik taki jak podano, dobry do LPG, zero rdzy i cena w podanym zakresie lub nawet poniżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
daryka Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > To auto to taczki, brak komfortu. Potwierdzam głośne, twarde i do tego trzeszczące wnętrze dla mnie porażka. Chociaż zewnątrz bardzo mi się podoba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 2 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > wydaje mi się ze większość spełnia Suzuki Grand Vitara II Auto znane niestety ze swojej hałaśliwości. Z wyglądu może się podobać. Charakterystyki zawieszenia nie znam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 komfort - rzecz względna. Może poceluj w C5 ale musisz się przejechać. Plus taki że jak trafisz na regulowane zawieszenie to sobie podniesiesz i będziesz miał chwilowo SUV'a. Outback też dobry pomysł ale nie wiem czy budżet oraz ceny części Ci podpasują. Z Outbackiem powinieneś celować w automat 5EAT i silnik 2.5 lub H6. Ceny części trochę wysokie, opony, rozrząd itd.... Jeżeli bardziej Ci zależy na komforcie to może coś spod znaku gwiazdy Mercedesa, E200 Pewnie będą krzyczeć o jego awariach ale wszystko jest do ogarnięcia. Sporo tego jeździ na taksówkach a oni taxi drivery nie lubią wygórowanych kosztów Generalnie musisz się przejechać i celować albo w hydropneumatykę lub klasę średnią/wyższą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > Chyba przez to że obecne auto mam raptem od maja i się z nim nic nie dzieje, myślę czy kupić jakieś > drugie, albo czy nie zmienić środka lokomocji wcześniej niż to planowałem. > Wymagania są następujące: > -komfortowe zawieszenie nastawione na amortyzowanie a nie na bezwzględne trzymanie się drogi > -dobre wyciszenie ale cudów nie oczekuję > -silnik benzynowy, moc od 120KM, najlepiej do 2.0 pojemności (jeśli spalanie nie byłoby dużo > większe niż w silniku 2.0 to może być i większa pojemność - powiedzmy do 2.5 litra), dobrze > tolerujący LPG > -skrzynia biegów raczej manualna ale do przemyślenia (obawiam się kosztownych awarii skrzyń > automatycznych) > -bezpieczeństwo powiedzmy na poziomie minimum 4 gwiazdek NCAP - pomińmy proszę metodykę > przeprowadzania testów i ich przełożenia na świat realny > -nadwozie typu SUV lub podobne podwyższone, nie rdzewiejące, z ilością miejsca z przodu mniej > więcej jak w klasie D > -bagażnik minimum 450 litrów > -co do wyposażenia to obowiązkowo ESP, klimatyzacja, sterowanie radiem z kierownicy a także miło > jakby miał podgrzewane fotele > -awaryjność w granicach rozsądku wraz z dostępnością i cenami części > Budżet powiedzmy do 25-40 tyś pln. Da się czy będą same ulepy? Wypisz wymaluj - Vel Satis z 2.0T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 Z tej półki CR-V komfortem przypomina osobówkę... Unikaj X-Trail-a. Wóz drabiniasty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 Zerknij na Nissana Murano Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > komfort - rzecz względna. Może poceluj w C5 ale musisz się przejechać. Plus taki że jak trafisz na > regulowane zawieszenie to sobie podniesiesz i będziesz miał chwilowo SUV'a. W tym budżecie to raczej o sensownym MKIII (>=2008) nie ma co marzyć A MKII i MKI hydropneumatyczne zawieszenie miały wszystkie bez wyjątku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 2 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > Z tej półki CR-V komfortem przypomina osobówkę... Prawie kupiłem CR-V ale po sprawdzeniu VIN okazało się że nie miał ESP. > Unikaj X-Trail-a. Wóz drabiniasty. W sensie twarde zawieszenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 ... > W sensie twarde zawieszenie? Trzęsie prawie jak pick-up. Po przesiadce z innego pick-up-a lub dużej terenówki nie przeszkadzałoby ale po przesiadce z CR-V to było męczące. Tylko na równej trasie było OK. Jeździłem wcześniej 315Mm. CR-V, po 100Mm dwoma Navarami i koło setki Hi-Lux-em. Pod względem komfortu Najbliżej mu do Navary. CR-V bliżej do Civick-a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 27 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 > Gdyby nie wymagania dot. SUVa, proponowałbym Cytrynę C5. Albo Lagunę III. > Pozdro > Bartek Gdyby nie musiałby to być SUV to faktycznie to są niezłe kanapowozy. Laguną III nie jeździłem ale słuchy chodzą że bliżej im teraz do aut niemieckich jeśli chodzi o amortyzowanie a nie do miękkości aut francuskich - prawda to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 W tym budzecie, blizej gornej granicy mozesz pokusic sie o poszukanie Outbacka > Wymagania są następujące: > -komfortowe zawieszenie nastawione na amortyzowanie a nie na bezwzględne trzymanie się drogi profil 215/60 powoduje ze lagodnie przechdozi przez dziury a dosc dobrze zgrane zawieszenie oraz rozklad mas powoduje, ze swietnie trzyma sie drogi, mimo wiekszego przeswitu > -dobre wyciszenie ale cudów nie oczekuję jak na klase D jest przyzwoicie > -silnik benzynowy, moc od 120KM, najlepiej do 2.0 pojemności (jeśli spalanie nie byłoby dużo > większe niż w silniku 2.0 to może być i większa pojemność - powiedzmy do 2.5 litra), dobrze > tolerujący LPG wybor jest raczej prosty 2.5 165KM, idealny pod lpg, lub 3.0 H6, mniej polecany pod lpg. subarowskie 2.5 potrafi byc nawet oszczedny, udalo mi s zejsc ponizej 7l na jednej trasie, zaraz po kupnie auta . Srednia z ok 80kkm 50% miasto (Warszawa) / 50% trasa to 12,5 l lpg/100km > -skrzynia biegów raczej manualna ale do przemyślenia (obawiam się kosztownych awarii skrzyń > automatycznych) moze byc prosty i bardzo trwaly, klasyczny automat, ale jest wolny i sporo zabiera frajdy. W manualu za to jest gratis reduktor. > -bezpieczeństwo powiedzmy na poziomie minimum 4 gwiazdek NCAP - pomińmy proszę metodykę > przeprowadzania testów i ich przełożenia na świat realny Nie interesowalem sie NCAP, ale w amerykanskich testach byl jednym z najwzyej ocenianych aut tamtych lat > -nadwozie typu SUV lub podobne podwyższone, nie rdzewiejące, z ilością miejsca z przodu mniej > więcej jak w klasie D , lepiej prowadzacy sie niz SUV > -bagażnik minimum 450 litrów ma cos kolo tego, bagaznik jest duzy ... niestety troche kosztem wnetrza, ale jest ustawny i w przeciwienstwie do wysrubowanych kompaktow z olbrzymimi baganikami Obk ma znacznie wieksza podstawe, miejsza ma wysokosc, stad mniej l. > -co do wyposażenia to obowiązkowo ESP, klimatyzacja, sterowanie radiem z kierownicy a także miło > jakby miał podgrzewane fotele wszystko to jest w std w EUDM, ESP jest zawsze przy automacie, w manualu moglo byc jako opcja. > -awaryjność w granicach rozsądku wraz z dostępnością i cenami części , proste i bardzo trwale auto. Podstawa jednak to dobry serwis, ktory trzeba namierzyc w okolicy. > Budżet powiedzmy do 25-40 tyś pln. Da się czy będą same ulepy? My04-My07 (czyli po FL) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 > Outback też dobry > pomysł ale nie wiem czy budżet oraz ceny części Ci podpasują. Z Outbackiem powinieneś celować > w automat 5EAT i silnik 2.5 lub H6. Nie ma tak albo 4EAT i 2.5 albo 5EAT i H6 , oczywiscie pisze o rocznikach odp budzecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 1 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2014 > Z tej półki CR-V komfortem przypomina osobówkę... > Unikaj X-Trail-a. Wóz drabiniasty. Przepraszam że odświeżam temat ale co jeszcze innego spełniającego wymagania z postu tytułowego spełni wymagania będąc wygodnym, nie drabiniastym autem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.