Jump to content

Co spełniłoby takie wymagania?


Recommended Posts

Chyba przez to że obecne auto mam raptem od maja i się z nim nic nie dzieje, myślę czy kupić jakieś drugie, albo czy nie zmienić środka lokomocji wcześniej niż to planowałem.

Wymagania są następujące:

-komfortowe zawieszenie nastawione na amortyzowanie a nie na bezwzględne trzymanie się drogi

-dobre wyciszenie ale cudów nie oczekuję

-silnik benzynowy, moc od 120KM, najlepiej do 2.0 pojemności (jeśli spalanie nie byłoby dużo większe niż w silniku 2.0 to może być i większa pojemność - powiedzmy do 2.5 litra), dobrze tolerujący LPG

-skrzynia biegów raczej manualna ale do przemyślenia (obawiam się kosztownych awarii skrzyń automatycznych)

-bezpieczeństwo powiedzmy na poziomie minimum 4 gwiazdek NCAP - pomińmy proszę metodykę przeprowadzania testów i ich przełożenia na świat realny

-nadwozie typu SUV lub podobne podwyższone, nie rdzewiejące, z ilością miejsca z przodu mniej więcej jak w klasie D

-bagażnik minimum 450 litrów

-co do wyposażenia to obowiązkowo ESP, klimatyzacja, sterowanie radiem z kierownicy a także miło jakby miał podgrzewane fotele

-awaryjność w granicach rozsądku wraz z dostępnością i cenami części

Budżet powiedzmy do 25-40 tyś pln. Da się czy będą same ulepy?

Link to post
Share on other sites

> Gdyby nie wymagania dot. SUVa, proponowałbym Cytrynę C5. Albo Lagunę III.

A ja Scenica II 2,0i. Dobry komfort, bagażnik taki jak podano, dobry do LPG, zero rdzy i cena w podanym zakresie lub nawet poniżej. smile.gif

Link to post
Share on other sites

> To auto to taczki, brak komfortu.

Potwierdzam głośne, twarde i do tego trzeszczące wnętrze dla mnie porażka. Chociaż zewnątrz bardzo mi się podoba wink.gif

Link to post
Share on other sites

> wydaje mi się ze większość spełnia Suzuki Grand Vitara II

Auto znane niestety ze swojej hałaśliwości. Z wyglądu może się podobać. Charakterystyki zawieszenia nie znam.

Link to post
Share on other sites

komfort - rzecz względna. Może poceluj w C5 ale musisz się przejechać. Plus taki że jak trafisz na regulowane zawieszenie to sobie podniesiesz i będziesz miał chwilowo SUV'a. Outback też dobry pomysł ale nie wiem czy budżet oraz ceny części Ci podpasują. Z Outbackiem powinieneś celować w automat 5EAT i silnik 2.5 lub H6. Ceny części trochę wysokie, opony, rozrząd itd.... Jeżeli bardziej Ci zależy na komforcie to może coś spod znaku gwiazdy Mercedesa, E200 wink.gif Pewnie będą krzyczeć o jego awariach ale wszystko jest do ogarnięcia. Sporo tego jeździ na taksówkach a oni taxi drivery nie lubią wygórowanych kosztów grinser006.gif

Generalnie musisz się przejechać i celować albo w hydropneumatykę lub klasę średnią/wyższą.

Link to post
Share on other sites

> Chyba przez to że obecne auto mam raptem od maja i się z nim nic nie dzieje, myślę czy kupić jakieś

> drugie, albo czy nie zmienić środka lokomocji wcześniej niż to planowałem.

> Wymagania są następujące:

> -komfortowe zawieszenie nastawione na amortyzowanie a nie na bezwzględne trzymanie się drogi

> -dobre wyciszenie ale cudów nie oczekuję

> -silnik benzynowy, moc od 120KM, najlepiej do 2.0 pojemności (jeśli spalanie nie byłoby dużo

> większe niż w silniku 2.0 to może być i większa pojemność - powiedzmy do 2.5 litra), dobrze

> tolerujący LPG

> -skrzynia biegów raczej manualna ale do przemyślenia (obawiam się kosztownych awarii skrzyń

> automatycznych)

> -bezpieczeństwo powiedzmy na poziomie minimum 4 gwiazdek NCAP - pomińmy proszę metodykę

> przeprowadzania testów i ich przełożenia na świat realny

> -nadwozie typu SUV lub podobne podwyższone, nie rdzewiejące, z ilością miejsca z przodu mniej

> więcej jak w klasie D

> -bagażnik minimum 450 litrów

> -co do wyposażenia to obowiązkowo ESP, klimatyzacja, sterowanie radiem z kierownicy a także miło

> jakby miał podgrzewane fotele

> -awaryjność w granicach rozsądku wraz z dostępnością i cenami części

> Budżet powiedzmy do 25-40 tyś pln. Da się czy będą same ulepy?

Wypisz wymaluj - Vel Satis z 2.0T.

Link to post
Share on other sites

> komfort - rzecz względna. Może poceluj w C5 ale musisz się przejechać. Plus taki że jak trafisz na

> regulowane zawieszenie to sobie podniesiesz i będziesz miał chwilowo SUV'a.

W tym budżecie to raczej o sensownym MKIII (>=2008) nie ma co marzyć

A MKII i MKI hydropneumatyczne zawieszenie miały wszystkie bez wyjątku

Link to post
Share on other sites

> Z tej półki CR-V komfortem przypomina osobówkę...

Prawie kupiłem CR-V ale po sprawdzeniu VIN okazało się że nie miał ESP.

> Unikaj X-Trail-a. Wóz drabiniasty.

W sensie twarde zawieszenie?

Link to post
Share on other sites

...

> W sensie twarde zawieszenie?

Trzęsie prawie jak pick-up. Po przesiadce z innego pick-up-a lub dużej terenówki nie przeszkadzałoby ale po przesiadce z CR-V to było męczące.

Tylko na równej trasie było OK.

Jeździłem wcześniej 315Mm. CR-V, po 100Mm dwoma Navarami i koło setki Hi-Lux-em. Pod względem komfortu Najbliżej mu do Navary.

CR-V bliżej do Civick-a.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

> Gdyby nie wymagania dot. SUVa, proponowałbym Cytrynę C5. Albo Lagunę III.

> Pozdro

> Bartek

Gdyby nie musiałby to być SUV to faktycznie to są niezłe kanapowozy. Laguną III nie jeździłem ale słuchy chodzą że bliżej im teraz do aut niemieckich jeśli chodzi o amortyzowanie a nie do miękkości aut francuskich - prawda to? hmm.gif

Link to post
Share on other sites

W tym budzecie, blizej gornej granicy mozesz pokusic sie o poszukanie Outbacka wink.gif

> Wymagania są następujące:

> -komfortowe zawieszenie nastawione na amortyzowanie a nie na bezwzględne trzymanie się drogi

ok.gif profil 215/60 powoduje ze lagodnie przechdozi przez dziury a dosc dobrze zgrane zawieszenie oraz rozklad mas powoduje, ze swietnie trzyma sie drogi, mimo wiekszego przeswitu

> -dobre wyciszenie ale cudów nie oczekuję

jak na klase D jest przyzwoicie

> -silnik benzynowy, moc od 120KM, najlepiej do 2.0 pojemności (jeśli spalanie nie byłoby dużo

> większe niż w silniku 2.0 to może być i większa pojemność - powiedzmy do 2.5 litra), dobrze

> tolerujący LPG

wybor jest raczej prosty 2.5 165KM, idealny pod lpg, lub 3.0 H6, mniej polecany pod lpg. subarowskie 2.5 potrafi byc nawet oszczedny, udalo mi s zejsc ponizej 7l na jednej trasie, zaraz po kupnie auta grinser006.gif. Srednia z ok 80kkm 50% miasto (Warszawa) / 50% trasa to 12,5 l lpg/100km

> -skrzynia biegów raczej manualna ale do przemyślenia (obawiam się kosztownych awarii skrzyń

> automatycznych)

moze byc prosty i bardzo trwaly, klasyczny automat, ale jest wolny i sporo zabiera frajdy. W manualu za to jest gratis reduktor.

> -bezpieczeństwo powiedzmy na poziomie minimum 4 gwiazdek NCAP - pomińmy proszę metodykę

> przeprowadzania testów i ich przełożenia na świat realny

Nie interesowalem sie NCAP, ale w amerykanskich testach byl jednym z najwzyej ocenianych aut tamtych lat

> -nadwozie typu SUV lub podobne podwyższone, nie rdzewiejące, z ilością miejsca z przodu mniej

> więcej jak w klasie D

ok.gif, lepiej prowadzacy sie niz SUV

> -bagażnik minimum 450 litrów

ma cos kolo tego, bagaznik jest duzy ... niestety troche kosztem wnetrza, ale jest ustawny i w przeciwienstwie do wysrubowanych kompaktow z olbrzymimi baganikami Obk ma znacznie wieksza podstawe, miejsza ma wysokosc, stad mniej l.

> -co do wyposażenia to obowiązkowo ESP, klimatyzacja, sterowanie radiem z kierownicy a także miło

> jakby miał podgrzewane fotele

wszystko to jest w std w EUDM, ESP jest zawsze przy automacie, w manualu moglo byc jako opcja.

> -awaryjność w granicach rozsądku wraz z dostępnością i cenami części

ok.gif, proste i bardzo trwale auto. Podstawa jednak to dobry serwis, ktory trzeba namierzyc w okolicy.

> Budżet powiedzmy do 25-40 tyś pln. Da się czy będą same ulepy?

My04-My07 (czyli po FL)

Link to post
Share on other sites

> Outback też dobry

> pomysł ale nie wiem czy budżet oraz ceny części Ci podpasują. Z Outbackiem powinieneś celować

> w automat 5EAT i silnik 2.5 lub H6.

Nie ma tak albo 4EAT i 2.5 albo 5EAT i H6 270751858-jezyk.gif, oczywiscie pisze o rocznikach odp budzecie.

Link to post
Share on other sites
  • 9 months later...

> Z tej półki CR-V komfortem przypomina osobówkę...

> Unikaj X-Trail-a. Wóz drabiniasty.

Przepraszam że odświeżam temat ale co jeszcze innego spełniającego wymagania z postu tytułowego spełni wymagania będąc wygodnym, nie drabiniastym autem? hmm.gif

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.