lucash Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 Szukam jakiegoś rozwiązania do zamontowania lampek coby poświecić sobie w siną dal jak nie za bardzo widać. Montaż albo na zderzaku albo na dachu/bagażniku dachowym (raczej to 2 rozwiązanie). Macie coś sprawdzonego co nie ma kształtu kwadrata (opory powietrza) i nie zabije instalacji elektrycznej? Myślę o czymś takim lub pozycja 64 stąd pacjent to outback, rozwiązanie fajne znalazłem tutaj Pytanie czy lepiej dach czy zderzak wybrać na montaż.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamilwl Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 Te z pierwszego linku to lampy robocze więc daleko nie poświecą. Co do montażu to raczej zderzak. Jak są zamontowane na dachu oświetlają też maskę co może denerwować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eryko Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 > Szukam jakiegoś rozwiązania do zamontowania lampek coby poświecić sobie w siną dal jak nie za > bardzo widać. Montaż albo na zderzaku albo na dachu/bagażniku dachowym (raczej to 2 > rozwiązanie). Macie coś sprawdzonego co nie ma kształtu kwadrata (opory powietrza) i nie > zabije instalacji elektrycznej? > Myślę o czymś takim > lub > pozycja 64 stąd > pacjent to outback, rozwiązanie fajne znalazłem tutaj > Pytanie czy lepiej dach czy zderzak wybrać na montaż.. ta 64 to też nie jest dalekosiężna , dalekosiężne zaczynają się od poz. 78 ale to ponad 2 kola będzie cię kosztować , kup WASEMY pozycja 103 albo jak chcesz chromik 104 zapodaj dobre żarówki H3 jakieś rally i będziesz miał elektrowenie jak WuRC . edyta : co do mocowanie to 4 sztuki mimo wszystko będę troche ważyć i bezpośrednio w zderzaku mogą lekko się kiwać musiał być dać sobie dorobić jakieś mocowanie coś w stylu mini orurowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurian Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 skoro to mają być lampy dalekosiężne to nie ma prawa aby oświetlały maskę. Kupując dodatkowe oświetlenie zwróć uwagę jakiego są typu: p. mgielne, dalekosiężne czy robocze. każda z tych lamp będzie inaczej świeciła. Przeglądnij sobie katalog Wesema, oni maja fajne rysunki obrazujące sposób świecenia poszczególnych modeli. Reflektory na dachu fajnie komponują się z koszem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 > Montaż albo na zderzaku albo na dachu/bagażniku dachowym (raczej to 2 rozwiązanie). Ogólnie co do zasady to im wyżej tym lepiej. Ale ze względu na opór powietrza licz się ze wzrostem spalania po dołożeniu pary reflektorów na dachu (0.5 -1l przy jeździe w trasie trzeba doliczyć). Jeśli zamierzasz tego używać w nocy na drogach publicznych (na takiej zasadzie jak np.ciężarówki) to szukaj reflektorów homologowanych jako światła drogowe (długie): takich świateł można legalnie mieć cztery sztuki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 > Pytanie czy lepiej dach czy zderzak wybrać na montaż.. zdecydowanie zderzak większość Szwecji tak jeździ LINK1 LINK2 LINK3 LINK4 wstawiaj dwie lub trzy okrągłe lampy na zderzak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 dalekosiezne na zderzak, robocze na dach ja mam na zderzaku dalekosiezne i chyba zmienie ja na robocze, bo za bardzo mi sie nie przydaja w terenie, wolal bym widziec co sie dzieje po bokach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati1.6dohc Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 atalog Wesema, oni maja fajne rysunki > obrazujące sposób świecenia poszczególnych modeli. > Reflektory na dachu fajnie komponują się z koszem Bzdurki. Te z dasPasnik swieca nawet na kolana kierowcy Do osobowki przed maską. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 12 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 > ta 64 to też nie jest dalekosiężna , dalekosiężne zaczynają się od poz. 78 ale to ponad 2 kola > będzie cię kosztować , kup WASEMY pozycja 103 albo jak chcesz chromik 104 zapodaj dobre > żarówki H3 jakieś rally i będziesz miał elektrowenie jak WuRC . > edyta : co do mocowanie to 4 sztuki mimo wszystko będę troche ważyć i bezpośrednio w zderzaku mogą > lekko się kiwać musiał być dać sobie dorobić jakieś mocowanie coś w stylu mini orurowania. no dobra czyli wybiorę mocowanie na zderzaku. Pytanie za 100pkt.: czy jak podepnę 200W (np. 2 żarówki 100W rally) to czy alternator to uciągnie. Rozumiem że ledowych to nie ma co szukać z takim zasięgiem i poziomem światła co zwykłe żarówy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzel Napisano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 przecież nie jeździsz non stop z takimi lampami, ja założyłem u siebie 100W do dalekosiężnych i włączam je od czasu do czasu, nic złego się nie dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 12 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 > przecież nie jeździsz non stop z takimi lampami, ja założyłem u siebie 100W do dalekosiężnych i > włączam je od czasu do czasu, nic złego się nie dzieje o to mi chodziło, dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 > Ogólnie co do zasady to im wyżej tym lepiej. Ale ze względu na opór powietrza licz się ze wzrostem > spalania po dołożeniu pary reflektorów na dachu (0.5 -1l przy jeździe w trasie trzeba > doliczyć). > Jeśli zamierzasz tego używać w nocy na drogach publicznych (na takiej zasadzie jak np.ciężarówki) > to szukaj reflektorów homologowanych jako światła drogowe (długie): takich świateł można > legalnie mieć cztery sztuki. Nie zawsze im wyżej tym lepiej. W ciężarówkach zakłada się je nad szybą bo te na dole ze względu na ogromną odległość od kierowcy zostawiają ciemne plamy na drodze przy każdym mini pagórku. Ale tych na górze nie da się używać przy ograniczonej przejrzystości. Byle jaki kurz, mgła, inne opady i jak zapalisz na dachu to masz mleko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 > Nie zawsze im wyżej tym lepiej. Ogólnie to obniżając lampy traci się mocno na ich efektywnym zasięgu - i z tym trzeba się liczyć, dużo zależy od priorytetów. Gdy jest mgła/kurz/gęsty śnieg, to nawet fabryczne światła drogowe nie spełniają dobrze swojej roli. Przy lampach na dachu w terenówce problemem może być światło odbite w masce (ale maskę można pomalować matem albo okleić). W osobówce przednia szyba jest nachylona dużo mocniej, więc trzebaby przetestować, czy przypadkiem nie świeci się samemu sobie na deskę. Problemem może być też i to, że dużo świateł dalekosiężnych z homologacją drogową produkowane jest w rozmiarze "ciężarówkowym". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 > Ogólnie to obniżając lampy traci się mocno na ich efektywnym zasięgu - i z tym trzeba się liczyć, > dużo zależy od priorytetów. Gdy jest mgła/kurz/gęsty śnieg, to nawet fabryczne światła > drogowe nie spełniają dobrze swojej roli. > Przy lampach na dachu w terenówce problemem może być światło odbite w masce (ale maskę można > pomalować matem albo okleić). W osobówce przednia szyba jest nachylona dużo mocniej, więc > trzebaby przetestować, czy przypadkiem nie świeci się samemu sobie na deskę. > Problemem może być też i to, że dużo świateł dalekosiężnych z homologacją drogową produkowane jest > w rozmiarze "ciężarówkowym". na dachu jest tez jeszcze jeden problem - galezie ktore lubia "zdejmowac" rozne rzeczy ostatnio kumplowi "zdjely" solidny bagaznik turystyczny wraz z oswietleniem i snorkelem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 Dobierz coś w zamian za światła przeciwmgielne w zderzak. Tam jest sporo miejsca i całkiem niezła średnica się zmieści a instalacja już gotowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariusz12879 Napisano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 > na dachu jest tez jeszcze jeden problem - galezie ktore lubia "zdejmowac" rozne rzeczy ostatnio > kumplowi "zdjely" solidny bagaznik turystyczny wraz z oswietleniem i snorkelem Chyba się rolował po tych gałęziach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 > Chyba się rolował po tych gałęziach nie, po prostu gruuube byly .. tak jak i predkosc przejazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konger Napisano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2014 > Szukam jakiegoś rozwiązania do zamontowania lampek coby poświecić sobie w siną dal jak nie za > bardzo widać. Montaż albo na zderzaku albo na dachu/bagażniku dachowym (raczej to 2 Ja bym na dachu nie montował, kolega miał w Landzie i jak jechaliśmy gdzieś nocą i włączył lampki to w zasadzie mało co do przodu widziałem z uwagi na to, że światło strasznie od maski się "odbijało". Może nie odbijało, ale maska była oświetlona, co przeszkadzało w skupieniu uwagi przed samochodem. Chyba, że jakieś soczewki świecące punktowo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati1.6dohc Napisano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2014 > Ogólnie to obniżając lampy traci się mocno na ich efektywnym zasięgu - i z tym trzeba się liczyć, > dużo zależy od priorytetów. Gdy jest mgła/kurz/gęsty śnieg, to nawet fabryczne światła > drogowe nie spełniają dobrze swojej roli. > Przy lampach na dachu w terenówce problemem może być światło odbite w masce (ale maskę można > pomalować matem albo okleić). W osobówce przednia szyba jest nachylona dużo mocniej, więc > trzebaby przetestować, czy przypadkiem nie świeci się samemu sobie na deskę. > Problemem może być też i to, że dużo świateł dalekosiężnych z homologacją drogową produkowane jest > w rozmiarze "ciężarówkowym". co do rozmiaru polecam hella ff 55 czy jakoś podobnie. z resztą się zgadzam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 > Szukam jakiegoś rozwiązania do zamontowania lampek coby poświecić sobie w siną dal jak nie za > bardzo widać. Montaż albo na zderzaku albo na dachu/bagażniku dachowym (raczej to 2 > rozwiązanie). Macie coś sprawdzonego co nie ma kształtu kwadrata (opory powietrza) i nie > zabije instalacji elektrycznej? > Myślę o czymś takim > lub > pozycja 64 stąd > pacjent to outback, rozwiązanie fajne znalazłem tutaj > Pytanie czy lepiej dach czy zderzak wybrać na montaż.. Na relingi sobie zamontuj takie coś: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 21 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 > Na relingi sobie zamontuj takie coś: nie wygląda toto na święcące dalej niż 10m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 > nie wygląda toto na święcące dalej niż 10m taa.. widzialem na zywo jak takie listwy swieca.. dzien sie robi poszukaj na YT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 > nie wygląda toto na święcące dalej niż 10m byś się zdziwił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 21 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 > taa.. widzialem na zywo jak takie listwy swieca.. dzien sie robi > poszukaj na YT a jakas nazwa tego konkretna? Bo LED bar'ów na youtubie jest sporo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 > a jakas nazwa tego konkretna? Bo LED bar'ów na youtubie jest sporo nie mam pojecia co to za bar, ale wiekszosc dziala podobnie dlaczego sadzisz ze ten swieci kiepsko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Magdoc Napisano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 > nie mam pojecia co to za bar, ale wiekszosc dziala podobnie dlaczego sadzisz ze ten swieci > kiepsko? Nie tanie http://allegro.pl/lampa-robocza-40-led120-wat-lampa-dodatkowa-zmota-i3889757614.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 > Nie tanie > http://allegro.pl/lampa-robocza-40-led120-wat-lampa-dodatkowa-zmota-i3889757614.html 80 LED 240 Wat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 22 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 > Nie tanie > http://allegro.pl/lampa-robocza-40-led120-wat-lampa-dodatkowa-zmota-i3889757614.html odpada z racji ceny. Wybieram tańszą opcję Jak zamontuje to się pochwalę. Narazie springi i amory czekają w bagażniku na wymianę. Powoli wychodzę z samochodem na prostą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 > nie wygląda toto na święcące dalej niż 10m Zdziwił bys się - używałem kiedyś takich lamp dalekosiężnych: KLIK, zastąpiłem je rok temu dwoma polskimi lampami 4xLED (po 9 diod z odbłyśnikami w każdej w każdej lampce, KILK), świecą bez porównania lepiej. Tylko pytanie, czy to jest dyskusja o lampach dalekosiężnych w ogóle, czy o lampach daleoksiężnych w osobówce? Bo jeśli wciąż chodzi o auto osobowe, to rozważanie takich wynalazków jest bez sensu - one nie mają homologacji jako światła drogowe, więc na drogach publicznych nie wolno ich używać. Gdzie będziesz je włączał, na podjeździe do garażu? Jeśli chodzi o auto osobowe i chcesz tych świateł używać jako dodatkowych świateł drogowych albo zamiast fabrycznych świateł drogowych (obie opcje są dopuszczalne) to przede wszystkim musisz szukać wśród lamp, które mają holomogację jako światła drogowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 23 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 użycie ewentualnie na drogach nieutwardzonych w polu/lesie. Nie mam zamiaru zastępować obecnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
glaeken Napisano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 > czy jak podepnę 200W (np. 2 żarówki 100W rally) to czy alternator to uciągnie. Uciagnie spokojnie do 500W bez zajakniecia. Chyba ze parzysz kawe przy okazji? 2 x 100W to bedzie porazka przy halogenach :/ 2 x 200W to juz by poswiecilo troche. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.