Skocz do zawartości

Lampy dalekosiężne


lucash

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam jakiegoś rozwiązania do zamontowania lampek coby poświecić sobie w siną dal jak nie za bardzo widać. Montaż albo na zderzaku albo na dachu/bagażniku dachowym (raczej to 2 rozwiązanie). Macie coś sprawdzonego co nie ma kształtu kwadrata (opory powietrza) i nie zabije instalacji elektrycznej?

Myślę o czymś takim

lub

pozycja 64 stąd

pacjent to outback, rozwiązanie fajne znalazłem tutaj

9180outback_view_edited.jpg

Pytanie czy lepiej dach czy zderzak wybrać na montaż..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szukam jakiegoś rozwiązania do zamontowania lampek coby poświecić sobie w siną dal jak nie za

> bardzo widać. Montaż albo na zderzaku albo na dachu/bagażniku dachowym (raczej to 2

> rozwiązanie). Macie coś sprawdzonego co nie ma kształtu kwadrata (opory powietrza) i nie

> zabije instalacji elektrycznej?

> Myślę o czymś takim

> lub

> pozycja 64 stąd

> pacjent to outback, rozwiązanie fajne znalazłem tutaj

> Pytanie czy lepiej dach czy zderzak wybrać na montaż..

ta 64 to też nie jest dalekosiężna , dalekosiężne zaczynają się od poz. 78 ale to ponad 2 kola będzie cię kosztować , kup WASEMY pozycja 103 albo jak chcesz chromik 104 zapodaj dobre żarówki H3 jakieś rally i będziesz miał elektrowenie jak WuRC .

edyta : co do mocowanie to 4 sztuki mimo wszystko będę troche ważyć i bezpośrednio w zderzaku mogą lekko się kiwać musiał być dać sobie dorobić jakieś mocowanie coś w stylu mini orurowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro to mają być lampy dalekosiężne to nie ma prawa aby oświetlały maskę. Kupując dodatkowe oświetlenie zwróć uwagę jakiego są typu: p. mgielne, dalekosiężne czy robocze. każda z tych lamp będzie inaczej świeciła. Przeglądnij sobie katalog Wesema, oni maja fajne rysunki obrazujące sposób świecenia poszczególnych modeli.

Reflektory na dachu fajnie komponują się z koszem

54679454529446215273216.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Montaż albo na zderzaku albo na dachu/bagażniku dachowym (raczej to 2 rozwiązanie).

Ogólnie co do zasady to im wyżej tym lepiej. Ale ze względu na opór powietrza licz się ze wzrostem spalania po dołożeniu pary reflektorów na dachu (0.5 -1l przy jeździe w trasie trzeba doliczyć).

Jeśli zamierzasz tego używać w nocy na drogach publicznych (na takiej zasadzie jak np.ciężarówki) to szukaj reflektorów homologowanych jako światła drogowe (długie): takich świateł można legalnie mieć cztery sztuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

atalog Wesema, oni maja fajne rysunki

> obrazujące sposób świecenia poszczególnych modeli.

> Reflektory na dachu fajnie komponują się z koszem

Bzdurki.

Te z dasPasnik swieca nawet na kolana kierowcy grinser006.gif

Do osobowki przed maską. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ta 64 to też nie jest dalekosiężna , dalekosiężne zaczynają się od poz. 78 ale to ponad 2 kola

> będzie cię kosztować , kup WASEMY pozycja 103 albo jak chcesz chromik 104 zapodaj dobre

> żarówki H3 jakieś rally i będziesz miał elektrowenie jak WuRC .

> edyta : co do mocowanie to 4 sztuki mimo wszystko będę troche ważyć i bezpośrednio w zderzaku mogą

> lekko się kiwać musiał być dać sobie dorobić jakieś mocowanie coś w stylu mini orurowania.

no dobra czyli wybiorę mocowanie na zderzaku. Pytanie za 100pkt.: czy jak podepnę 200W (np. 2 żarówki 100W rally) to czy alternator to uciągnie.

Rozumiem że ledowych to nie ma co szukać z takim zasięgiem i poziomem światła co zwykłe żarówy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ogólnie co do zasady to im wyżej tym lepiej. Ale ze względu na opór powietrza licz się ze wzrostem

> spalania po dołożeniu pary reflektorów na dachu (0.5 -1l przy jeździe w trasie trzeba

> doliczyć).

> Jeśli zamierzasz tego używać w nocy na drogach publicznych (na takiej zasadzie jak np.ciężarówki)

> to szukaj reflektorów homologowanych jako światła drogowe (długie): takich świateł można

> legalnie mieć cztery sztuki.

Nie zawsze im wyżej tym lepiej. W ciężarówkach zakłada się je nad szybą bo te na dole ze względu na ogromną odległość od kierowcy zostawiają ciemne plamy na drodze przy każdym mini pagórku. Ale tych na górze nie da się używać przy ograniczonej przejrzystości. Byle jaki kurz, mgła, inne opady i jak zapalisz na dachu to masz mleko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie zawsze im wyżej tym lepiej.

Ogólnie to obniżając lampy traci się mocno na ich efektywnym zasięgu - i z tym trzeba się liczyć, dużo zależy od priorytetów. grinser006.gif Gdy jest mgła/kurz/gęsty śnieg, to nawet fabryczne światła drogowe nie spełniają dobrze swojej roli.

Przy lampach na dachu w terenówce problemem może być światło odbite w masce (ale maskę można pomalować matem albo okleić). W osobówce przednia szyba jest nachylona dużo mocniej, więc trzebaby przetestować, czy przypadkiem nie świeci się samemu sobie na deskę.

Problemem może być też i to, że dużo świateł dalekosiężnych z homologacją drogową produkowane jest w rozmiarze "ciężarówkowym". zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ogólnie to obniżając lampy traci się mocno na ich efektywnym zasięgu - i z tym trzeba się liczyć,

> dużo zależy od priorytetów. Gdy jest mgła/kurz/gęsty śnieg, to nawet fabryczne światła

> drogowe nie spełniają dobrze swojej roli.

> Przy lampach na dachu w terenówce problemem może być światło odbite w masce (ale maskę można

> pomalować matem albo okleić). W osobówce przednia szyba jest nachylona dużo mocniej, więc

> trzebaby przetestować, czy przypadkiem nie świeci się samemu sobie na deskę.

> Problemem może być też i to, że dużo świateł dalekosiężnych z homologacją drogową produkowane jest

> w rozmiarze "ciężarówkowym".

na dachu jest tez jeszcze jeden problem - galezie ktore lubia "zdejmowac" rozne rzeczy wink.gif ostatnio kumplowi "zdjely" solidny bagaznik turystyczny wraz z oswietleniem i snorkelem hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szukam jakiegoś rozwiązania do zamontowania lampek coby poświecić sobie w siną dal jak nie za

> bardzo widać. Montaż albo na zderzaku albo na dachu/bagażniku dachowym (raczej to 2

Ja bym na dachu nie montował, kolega miał w Landzie i jak jechaliśmy gdzieś nocą i włączył lampki to w zasadzie mało co do przodu widziałem z uwagi na to, że światło strasznie od maski się "odbijało". Może nie odbijało, ale maska była oświetlona, co przeszkadzało w skupieniu uwagi przed samochodem. Chyba, że jakieś soczewki świecące punktowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ogólnie to obniżając lampy traci się mocno na ich efektywnym zasięgu - i z tym trzeba się liczyć,

> dużo zależy od priorytetów. Gdy jest mgła/kurz/gęsty śnieg, to nawet fabryczne światła

> drogowe nie spełniają dobrze swojej roli.

> Przy lampach na dachu w terenówce problemem może być światło odbite w masce (ale maskę można

> pomalować matem albo okleić). W osobówce przednia szyba jest nachylona dużo mocniej, więc

> trzebaby przetestować, czy przypadkiem nie świeci się samemu sobie na deskę.

> Problemem może być też i to, że dużo świateł dalekosiężnych z homologacją drogową produkowane jest

> w rozmiarze "ciężarówkowym".

co do rozmiaru polecam hella ff 55 czy jakoś podobnie.

z resztą się zgadzam ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szukam jakiegoś rozwiązania do zamontowania lampek coby poświecić sobie w siną dal jak nie za

> bardzo widać. Montaż albo na zderzaku albo na dachu/bagażniku dachowym (raczej to 2

> rozwiązanie). Macie coś sprawdzonego co nie ma kształtu kwadrata (opory powietrza) i nie

> zabije instalacji elektrycznej?

> Myślę o czymś takim

> lub

> pozycja 64 stąd

> pacjent to outback, rozwiązanie fajne znalazłem tutaj

> Pytanie czy lepiej dach czy zderzak wybrać na montaż..

Na relingi sobie zamontuj takie coś: zlosnik.gif

d280838a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie tanie

> http://allegro.pl/lampa-robocza-40-led120-wat-lampa-dodatkowa-zmota-i3889757614.html

odpada z racji ceny. Wybieram tańszą opcję wink.gif Jak zamontuje to się pochwalę. Narazie springi i amory czekają w bagażniku na wymianę. Powoli wychodzę z samochodem na prostą wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wygląda toto na święcące dalej niż 10m

Zdziwił bys się - używałem kiedyś takich lamp dalekosiężnych: KLIK, zastąpiłem je rok temu dwoma polskimi lampami 4xLED (po 9 diod z odbłyśnikami w każdej w każdej lampce, KILK), świecą bez porównania lepiej. ok.gif

Tylko pytanie, czy to jest dyskusja o lampach dalekosiężnych w ogóle, czy o lampach daleoksiężnych w osobówce? hmm.gif Bo jeśli wciąż chodzi o auto osobowe, to rozważanie takich wynalazków jest bez sensu - one nie mają homologacji jako światła drogowe, więc na drogach publicznych nie wolno ich używać. Gdzie będziesz je włączał, na podjeździe do garażu? grinser006.gif

Jeśli chodzi o auto osobowe i chcesz tych świateł używać jako dodatkowych świateł drogowych albo zamiast fabrycznych świateł drogowych (obie opcje są dopuszczalne) to przede wszystkim musisz szukać wśród lamp, które mają holomogację jako światła drogowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.