paw19 Napisano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 Witam Mój problem polega na tym, że delikatnie przyspieszając (trzymając pedał gazu np w 30%) samochód nie przyspiesza płynnie tylko takimi jakimiś "falami" tzn ma jakieś takie dziwne jakby przestoje – przyspiesza nierówno. Drugi problem to po puszczeniu gazu jest szarpnięcie. Podczas jazdy na biegu (bez wciskania gazu) gdy nacisnę gaz to jest mocne szarpnięcie. Podczas ruszania często jest takie szarpnięcie, że na śliskiej nawierzchni prawie zawsze koła zrywają przyczepność. Określiłbym to wszystko: brak delikatności podczas przejścia z naciśniętego gazu na zwloniony gaz i na odwrót. Pacjent to Mazda 5 2.0 benzyna 2005 r. z przebiegiem 110kkm. Instalacja BRC Sequent (nie Light). Dodatkowo: Czysta przepustnica, filtry, EGR, przepływomierz, świece zmieniane 12kkm temu. Po podłączeniu pod interfejs nie ma żadnych błędów, czujnik położenia przepustnicy podaje raczej dobre wartości. Gazownicy nie znaleźli żadnego problemu. Na benzynie samochód jeździ prawie bezproblemowo. Może są zauważalne te objawy ale w stopniu 30 razy mniejszym. Na myśl przychodzi mi już: świece lub cewki.... ale jak to zdiagnozować nie mam funduszy na wymianę 4 cewek i świeć tak na próbę Spotkał się ktoś z czymś takim? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tdon Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 > ... Na benzynie samochód jeździ prawie bezproblemowo. Może są zauważalne te > objawy ale w stopniu 30 > razy mniejszym. Czyli jednak na benzynie nie jest idealnie ... To się zaczęło jakoś nagle ??? > ... Gazownicy nie znaleźli żadnego problemu. Widocznie słabo szukali. Może należy się przejechać z podpiętym kompem rysując wykres ważniejszych parametrów (czasy wtrysków, ciśnienie gazu, sonda lambda, obroty...) ? Być może coś ciekawego się narysuje. > Na myśl przychodzi mi już: świece lub cewki.... Świece, odkąd jeżdżę na LPG (14 lat), standardowo wymieniam co 15 kkm, zatem w Twoim wypadku są one raczej dość stare (według moich kryteriów). Czy zmniejszasz szczelinę w świecach ??? Zawsze to robię odkąd uwaliłem listwę w Felicii wiele lat temu... Uważam że szczelina 0,7mm jest optymalna do LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobraluk Napisano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 a zawory kiedy sprawdzane/regulowane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cezarek Napisano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 mialem podobne objawy winne byly 2 cewki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paw19 Napisano 19 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 > mialem podobne objawy winne byly 2 cewki A jak doszedłeś do tego, że to cewki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paw19 Napisano 19 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 > a zawory kiedy sprawdzane/regulowane? Nigdy, może faktycznie można by podjechać i sprawdzić. Chociaż nie wiem czy w tym silniku się to w ogóle robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paw19 Napisano 19 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 > Czy zmniejszasz szczelinę w świecach ??? > Uważam że szczelina 0,7mm jest optymalna do LPG. Jutro/pojutrze to zrobię dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cezarek Napisano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2014 byly podmienione od innego auta.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.