Skocz do zawartości

BRC i lekkie szarpanie


paw19

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mój problem polega na tym, że delikatnie przyspieszając (trzymając pedał gazu np w 30%) samochód nie przyspiesza płynnie tylko takimi jakimiś "falami" tzn ma jakieś takie dziwne jakby przestoje – przyspiesza nierówno.

Drugi problem to po puszczeniu gazu jest szarpnięcie.

Podczas jazdy na biegu (bez wciskania gazu) gdy nacisnę gaz to jest mocne szarpnięcie.

Podczas ruszania często jest takie szarpnięcie, że na śliskiej nawierzchni prawie zawsze koła zrywają przyczepność.

Określiłbym to wszystko: brak delikatności podczas przejścia z naciśniętego gazu na zwloniony gaz i na odwrót.

Pacjent to Mazda 5 2.0 benzyna 2005 r. z przebiegiem 110kkm. Instalacja BRC Sequent (nie Light).

Dodatkowo: Czysta przepustnica, filtry, EGR, przepływomierz, świece zmieniane 12kkm temu.

Po podłączeniu pod interfejs nie ma żadnych błędów, czujnik położenia przepustnicy podaje raczej dobre wartości. Gazownicy nie znaleźli żadnego problemu.

Na benzynie samochód jeździ prawie bezproblemowo. Może są zauważalne te objawy ale w stopniu 30 razy mniejszym.

Na myśl przychodzi mi już: świece lub cewki.... ale jak to zdiagnozować nie mam funduszy na wymianę 4 cewek i świeć tak na próbę smile.gif

Spotkał się ktoś z czymś takim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... Na benzynie samochód jeździ prawie bezproblemowo. Może są zauważalne te > objawy ale w stopniu 30

> razy mniejszym.

Czyli jednak na benzynie nie jest idealnie ...

To się zaczęło jakoś nagle ???

> ... Gazownicy nie znaleźli żadnego problemu.

Widocznie słabo szukali.

Może należy się przejechać z podpiętym kompem rysując wykres ważniejszych parametrów (czasy wtrysków, ciśnienie gazu, sonda lambda, obroty...) ?

Być może coś ciekawego się narysuje.

> Na myśl przychodzi mi już: świece lub cewki....

Świece, odkąd jeżdżę na LPG (14 lat), standardowo wymieniam co 15 kkm, zatem w Twoim wypadku są one raczej dość stare (według moich kryteriów).

Czy zmniejszasz szczelinę w świecach ???

Zawsze to robię odkąd uwaliłem listwę w Felicii wiele lat temu...

Uważam że szczelina 0,7mm jest optymalna do LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.