Skocz do zawartości

Jaka butla do sedana?


jago42

Rekomendowane odpowiedzi

lacetti sedan, butla 630x182x204 stako, wchodzi ok. 38L (praktycznie na pusto - po automatycznym przełączeniu na noPb z 3 razy "wymusiłem" jazdę na lpg).

Wnęka z tego co widać lekko podgięta. Wygładzina bagażnika lekko opiera się na butli (kilka mm wyżej niż bez butli).

Zasięg - 360-380km wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w kabiku ma butle 62 l wchodzi 50-52litry a le to holender i odloga jest troche dzwignieta w bytla wisi na stelazu mocowana do podluznic fachowa robota ale powiem wam ze w kalosie HB mam taka sama upakowana i to bylo moje zdziwienie jak to zobaczylem ale i nie moje bo i diagnosty i gazownika jak ja legalizowal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też miałem "holendra" w sedanie, ale ze względu na brak bagażnika dość szybko się go pozbyłem.

Teraz wyobraz se jak wygladal moj bagaznik z holendrem w HB.

W sam raz starczalo miejsca na dojazdowke i buty zony (na zmiane do dluzszej jazdy) rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz wyobraz se jak wygladal moj bagaznik z holendrem w HB.

> W sam raz starczalo miejsca na dojazdowke i buty zony (na zmiane do dluzszej jazdy)

Też miałeś podłogę z MDF obitą wykłądziną? smile.gif

Nie wiem, kto wpadł na pomysł montowania na stelażu butli h=270, gdy wnęka ma ok. 200. Licząc do tego grubość dołożonej podłogi ubywało jakieś 10 cm wysokości bagażnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też miałeś podłogę z MDF obitą wykłądziną?

Oczywiście.

> Nie wiem, kto wpadł na pomysł montowania na stelażu butli h=270, gdy wnęka ma ok. 200. Licząc do

> tego grubość dołożonej podłogi ubywało jakieś 10 cm wysokości bagażnika.

Jezeli latalo to w trase to zasieg na LPG okolo 500km mozna bylo uzyskac, wiec myslalem, ze to wydumka tego co LPG zakladal, a jak widac chyba ogolnie taki trend panowal (moje L z Belgii bylo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

500 , ja od pustej do pustej taki teścik w lato zrobiłem, ponad 700, głownie po trasie,średnie mi wyszło 7,24, a w kalosie prawie 700 robię, głównie po mieście, powiem tak sam ustawiałem instalkę w kalosie i jest perfekt, choć to instalka już polska i raczej nie wysokich lotów , a silnik 1,4 8v w klosiku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 500 ja odpustej do pustej taki tescik wlato zrobilem ponad 700 glownie po trasie srednie mi wydszlo

> 7,24 a w kalosie prawie 700 robie glownie po miescie powiem tak sam ustawialem instalke w

> kalosie i jest perfekt choc to instalka juz polska i raczej nie wysokich lotow a silnik 1,4 8v

> w kalosiku

Ja tam magikiem spalania nie jestem, w trasie Lacetti 1,4 kopcil mi min. 9L/100 LPG, ale to meczarnia, a nie jazda w trasie.

Pamietam, ze trasa Bialystok-Zakopane-Bialystok sporo wiecej mi wszamala LPG niz 10L/100km, auto swoje wazy, silnik maly, deptac trzeba.

Zona z lekka noga schodzila do 8L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tu czasem nie chodzi o butle do sedana czy to kurs interpunkcji.Ok jestem w tej kwesti

> niepoprawny ale zeby odrazu tak na forum upominac to troche niekulturalne a wystarczylo notke

> na priv puscic

Jeszcze mozesz wyedytowac posty i dostawic kilka przecinkow. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po pierwsz, miales boksa na dachu,

Wiem, to sporo zmienia.

>po drugie jaka instalacja , bo moja to dedykowana fabryczna

> Koltec necam, firma trzejeta przez amerykanski teleflex do dzisiaj ja robia jednak trudna do dostania

Co to jest, to wiem, bo go miałem w aucie, ale ze względu na awarię wtryskiwaczy ustąpił miejsca Stagowi w dobrej kompletacji. Podsumowując: To nie to.

>po trzecie predkosci w granicach 110-140

To ja na pewno nie szybciej, czyli też nie to.

Wychodzi z tego, że sam boks robi taki dramat. Jakby się tak zastanowić, to jest to możliwe, bo aerodynamika auta cierpi na tym bardzo, a przy prędkości powyżej 100 jej rola jest już dominująca w "generowaniu" zużycia paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wychodzi z tego, że sam boks robi taki dramat. Jakby się tak zastanowić, to jest to możliwe, bo

> aerodynamika auta cierpi na tym bardzo, a przy prędkości powyżej 100 jej rola jest już

> dominująca w "generowaniu" zużycia paliwa.

Mi to wychodzi na to, ze kolega jezdzi jak kiedys ktos na IKLu, ktoremu Lanos spalal 5,5L noPb i to srednio.

Jezeli 1,8 zadowolil sie w trasie przy 110-140km/h 7,5L LPG to ten Koltec byl bardzo ubogo zestrojony albo na dachu dodatkowy zagiel dostawiony (ewentualnie tempo trzymal cala droge bez szarpania).

Koledze wierzacego w Kolteca dodam, ze moje paliwozerne 1,4 tez na tej instalce latalo, serwisowane w ASO bylo co przynajmniej sugeruje, ze powinno byc sprawne (co prawda Opla, ale w moich stronach tylko oni tykali to cudo).

Wiem tez, ze 140km/h na autostradzie 1,4, a 1,8 to inna bajka, ale mimo wszystko nie chce sie wieerzyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi to wychodzi na to, ze kolega jezdzi jak kiedys ktos na IKLu, ktoremu Lanos spalal 5,5L noPb i to

> srednio.

Może z góry było....

Np. od Krakowa do Łodzi jest bardziej z góry, a już na pewno bardziej niż w drugą stronę.

hehe.gif

Tak poważniej to, podany wcześniej wynik bardziej pasowałby do jazdy na benzynie w takich warunkach, ale ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może z góry było....

> Np. od Krakowa do Łodzi jest bardziej z góry, a już na pewno bardziej niż w drugą stronę.

> Tak poważniej to, podany wcześniej wynik bardziej pasowałby do jazdy na benzynie w takich

> warunkach, ale ok.

Na LPG też się da takie spalanie osiągnąć, do czasu jak się okaże że z zaworów nie wiele zostało.

Jak dla mnie trudno osiągalny na benzynie a co dopiero LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale przez was zazdrość przemawia ,ze ktos placi pare zlotkow mniej placi, to ja jezdze i nie musze nikomu nic udowadniac a wymiana kolteka na inna instalacje duzy blad a ta instalka jest taka prosta. pozatym auto ma najechane 225000 i na gazie od nowosci a zawory to chyba tobie puscily znawca po spalaniu okresla ze zawory sa wypalone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale przez was zazdrość przemawia ,ze ktos placi pare zlotkow

Bardziej chyba jednak realizm.

>a wymiana kolteka na inna instalacje duzy blad a ta instalka jest taka

> prosta.

Póki działała była spoko, ale wymiana samych wtryskiwaczy kosztowałaby znacząco więcej niż wymiana "przodu" bez reduktora na bardzo przyzwoite graty. Póki się nie psuje, to się ciesz.

Ja na swój obecny setup złego słowa nie mogę też powiedzieć.

>pozatym auto ma najechane 225000 i na gazie od nowosci a zawory to chyba tobie puscily

> znawca po spalaniu okresla ze zawory sa wypalone.

Przy instalacjach mieszalnikowych można było ustawić na ubogo. Sekwencji oczywiście nie, bo i tak sterownik zaadaptuje dłuższy czas wtrysku, w granicznym przypadku zapali checka. Z resztą ta instalacja jest dedykowana i mapy tam się nie ustawia.

Jak Ci auto faktycznie tyle pali w takich warunkach to ok, ja się nie czepiam. Rzekłbym nawet, że cieszę się Twoim szczęściem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale przez was zazdrość przemawia ,ze ktos placi pare zlotkow mniej placi, to ja jezdze i nie musze

> nikomu nic udowadniac a wymiana kolteka na inna instalacje duzy blad a ta instalka jest taka

> prosta. pozatym auto ma najechane 225000 i na gazie od nowosci a zawory to chyba tobie puscily

> znawca po spalaniu okresla ze zawory sa wypalone.

Chłopie jak dla mnie to możesz sobie jeszcze skręcić tą instalkę i robić kolejne rekordy, twój samochód i twoje pieniądze.

Wiem po prostu ile to auto z tym silnikiem spala paliwa i nie wieżę w to że LPG spala mniej lub tyle samo.

Po za tym wiem że co do spalania LPG podawanego z jednej trasy i jednego tankowania to jest kompletna bzdura i niepotrzebne podniecanie się jakie to mam oszczędne auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chłopie jak dla mnie to możesz sobie jeszcze skręcić tą instalkę i robić kolejne rekordy, twój

a czy kiedykolwiek widziales kolteka na oczy tam nie ma tak ze kabelek i cos krecisz i przestawiasz jest to zaprogramowane z gory przez producenta do konkretnego silnika a program win monio jakowu osiadam mozna tylko zmienic podstawowe prametry pracy temp przelaczenia na lpg min cisnienie gazu a reszte sie monitoruje a o przepraszam mozna jeszcze skasowac ewentualne bledy.nie bede cie uczyl o instalacjach lpg ale moja praejechala w ten wikend 1000 km i powiem wyszlo na trasie 7,89 na sto predkosci miedzy 100 a 130

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.