Skocz do zawartości

niska masa zmierzonego powietrza


kris19901

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów,

mam takie problem ostatnio zauważyłem w moim stilo kopcenie i taki dołek na niższych obrotach np. przy ruszaniu. Podpiąłem go pod komputer i błędów nie ma, lecz zauważyłem różnicę w zmierzonej a oczekiwanej masie powietrza (niskie obroty- oczekiwana 280 zmierzona 28, wyższe obroty- 1200 do 200 mg/w) i teraz moje pytanie, co może być zatkane lub uszkodzone?

Filtr powietrza wymieniony 3 miesiące wstecz, i nie ma jakiegoś wielkiego spadku mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> należało by jeszcze uzupełnić profil - auto silnik i takie tam aby można było się zastanowić od

> czego zacząć....

Jeżeli to jtd to sprawdź rury od turbiny do silnika. Miałem coś podobnego i wystarczyło rozkręcić rury ,wyczyścić i mocno opaskami skręcić. Jeśli na połączeniach jest olej to przepuszczają powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za szybkie odpowiedzi smile.gif

przepraszam za brak podstawowych informacji o silniku, już uzupełniam: 1.9 jtd, 59kW rok produkcji 2002

Maciek61 faktycznie może to być to, sprawdziłem i jest nieznaczna ilość oleju na przewodach a jak czyszczenie przewodów i uszczelnienie nie pomoże biorę się za wymienię przepływomierza. O wyniku pracy poinformuję. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zablokowany zawór EGR- wyczyścić lub zaślepić. Miałem taki sam przypadek w dwóch Stilakach z tym

> silnikiem.

Faktycznie może byc zawór EGR . Ja zapomniałem o nim bo mam zaślepiony, ale po wyczyszczeniu i skręceniu na nowo rur wyciągałem zaślepkę i silnik tez nie dymił .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli masz zatkany egr to odczyty będą trochę inne i przy wciśnięciu "gazu" auto puści "bączka" potem ilość powietrza się wyrównuje, czyszczenie zaślepionego zaworu nie ma najmniejszego sensu,

odepnij przewpływkę i się przejedź - auto powinno zacząć się zbierać od 1800, sprawdzając parametry żądana masa powietrza będzie się utrzymywać na stałej wartości ok 750, możesz jeszcze sprawdzić tzw. mapsensor - czujnik ciśnienia doładowania wkręcony w kolektor dolotowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeżeli masz zatkany egr to odczyty będą trochę inne i przy wciśnięciu "gazu" auto puści "bączka"

> potem ilość powietrza się wyrównuje, czyszczenie zaślepionego zaworu nie ma najmniejszego

> sensu,

> odepnij przewpływkę i się przejedź - auto powinno zacząć się zbierać od 1800, sprawdzając parametry

> żądana masa powietrza będzie się utrzymywać na stałej wartości ok 750, możesz jeszcze

> sprawdzić tzw. mapsensor - czujnik ciśnienia doładowania wkręcony w kolektor dolotowy

Cos nie tak z tymi baczkami...mój nie puszcza baczków...Czy zaślepiony ,czy odetkany EGR...Jak wszystko sprawne to nie powinien puszczać...., a już w ogóle z zaślepionym EGR ...chyba ,ze nie widzę bo oczy już słabe.....jak miałem rury nieszczelne to puszczał ,ale po wyczyszczeniu i skręceniu dobrze to nie puszcza w ogóle....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR mam NIE zaślepiony, odkręciłem i okazało się że się zacinał bo był delikatnie mówiąc zawalony sadzą, wyczyściłem i zamontowałem przy okazji sprawdziłem rury od turbiny do silnika i są ok. Wymieniłem również przepływomierz. Niestety to nic nie pomogło i nadal masa zmierzonego powietrza jest taka niska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to ciężko stwierdzić co dolega - przy padniętej przepływce taki zabieg jak ci doradziłem działa - wiadomo nie jest to co na sprawnej ale od ok 1800 obr/min czuć że auto chce jechać, a wiązkę od przepływki sprawdzałeś? skoro kilka szt. podmieniałeś i nie było efektu,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak, odpiąłem i nie poczułem znaczącej różnicy, zmierzona masa powietrza po odpięciu była dokładnie

> 6528,4 mg/w

Jeśli można się włączyć. Mam podobne objawy i widzę w tym podobieństwa. Przy odpiętej przepływce zmierzona masa powietrza też 6528,4. Auto idzie tak samo przy załączonej jak i odłączonej, a wskazania na MES zmierzona i oczekiwana jest 10x mniejsza.

EGR pracuje, (w/g wskazań MES-a) jednak nie zamyka do końca: zawsze pozostaje 1% otwarty. i tu mam pytanie: 1) Czy 1% to normalnie, 2) Czy opóźnienie 102 ms wpływa już na wskazania. 3) Jak zapisać wykres, czy się da, czy tylko zrzut ekranu, a może jest jakiś program?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> EGR mam NIE zaślepiony, odkręciłem i okazało się że się zacinał bo był delikatnie mówiąc zawalony

> sadzą, wyczyściłem i zamontowałem przy okazji sprawdziłem rury od turbiny do silnika i są ok.

> Wymieniłem również przepływomierz. Niestety to nic nie pomogło i nadal masa zmierzonego

> powietrza jest taka niska.

Wtrącę swoje 3 grosze ....podłączyłem pod FESa i mam na biegu jałowym blush.gifkoło 400 zmierzonej masy i około 280 oczekiwanej

na wyższych obrotach jest odwrotnie ...więcej oczekiwanej ,a mniej zmierzonej...840 zmierzonej i 1400 oczekiwanej....napięcie przetwornika u mnie od 1,6 volt do 4,42 volt .Nie wiem jak zdjęcie z odczytu podesłać?Jak podłączacie pod komputer to włączcie tez Mase powietrza przetwornik w voltach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie tak

jeszcze jedno !!!

Czy aby Fes dobrze odczytuje???

bo pamiętam jak miałem Mare105jtd to pokazywało zawsze źle...Gdzieś mam dane Boscha o przepływomierzach i coś kojarzę, że napięcie około 4,4 volta to już max przepływu powietrza. Mój dochodzi do 4,4 volta ,a masa odczytana jest blisko 2 razy mniejsza?

http://forum.alfa156.net/forum/forum_posts.asp?TID=36928

pewnie nie odnajdę danych Boscha ,alę myślę ,ze 4,4 volta to powinno pokazać więcej masy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to ciężko stwierdzić co dolega - przy padniętej przepływce taki zabieg jak ci doradziłem działa

> - wiadomo nie jest to co na sprawnej ale od ok 1800 obr/min czuć że auto chce jechać, a wiązkę

> od przepływki sprawdzałeś? skoro kilka szt. podmieniałeś i nie było efektu,

tak sprawdziłem wiązkę i jest ok, podmienianie przepływek nic nie pomogło, nawet z innymi nr próbowałem i nic, no to już nie wiem co szukać, chyba będę musiał złożyć broń, a może być tak że np. mapsensor przekłamuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak sprawdziłem wiązkę i jest ok, podmienianie przepływek nic nie pomogło, nawet z innymi nr

> próbowałem i nic, no to już nie wiem co szukać, chyba będę musiał złożyć broń, a może być tak

> że np. mapsensor przekłamuje?

A czy nie jest to tak, że jest częściowo zatkany katalizator? Mam objawy podobne do kol. Kris19901. Zauważyłem ,że nawet przy ostro wciśniętym gazie ciśnienie z rury jest jakieś mizerne. Jeśli ciężko wydala to i może gorzej ssie. Co o tym sądzicie? Przyczyna jakaś w końcu musi być. Może ktoś to przerabiał? pad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.