Skocz do zawartości

1.2 8v - nierowna praca na wolnych / reszta bez zarzutu


Astyn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od paru dni nierówno pracuje na wolnych.

Moc jest, przyspiesza ok nie przerywa jedyne co to wolne obroty.

Kupiłem nowe kable i świece bo wieczorem zauważyłem że skacze iskra - nic nie pomogło.

Podmieniłem cewki - nic nie pomogło.

Podmieniłem krokowca - nic nie pomogło.

Podłączłem sie pod kompa zrobiłem reset krokowca i mieszanki.

Po tym zabiegu auto chodziło przez chwile normalnie a po 2 min jak traktor.

Zrobiłem test: CEWEK, WTRYSKÓW, POMPY wszystko zaliczone.

Sonda oscyluje w przedziale 0.97 - 1,02 wiec ok.

Nie mam już pojecia co jeszcze.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Od paru dni nierówno pracuje na wolnych.

> Moc jest, przyspiesza ok nie przerywa jedyne co to wolne obroty.

> Kupiłem nowe kable i świece bo wieczorem zauważyłem że skacze iskra - nic nie pomogło.

> Podmieniłem cewki - nic nie pomogło.

> Podmieniłem krokowca - nic nie pomogło.

> Podłączłem sie pod kompa zrobiłem reset krokowca i mieszanki.

> Po tym zabiegu auto chodziło przez chwile normalnie a po 2 min jak traktor.

> Zrobiłem test: CEWEK, WTRYSKÓW, POMPY wszystko zaliczone.

> Sonda oscyluje w przedziale 0.97 - 1,02 wiec ok.

> Nie mam już pojecia co jeszcze.....

"Zaliczone" testy nic nie znaczą, to są tylko procedury do odpalania urządzeń na wyłączonym silniku, żebyś sam mógł sobie organoleptycznie zobaczyć czy wszystko działa.

Nie wiem co mu jest, ale ja sam zobaczyłbym jeszcze jak chodzi na odłączonej lambdzie. Odłącz jej wtyczkę, zresetuj adaptację paliwa (koniecznie, bo jeżeli to jej wina to na pewno jest pojechana) i zobacz co będzie. A tak w sumie na początek to jak masz już diagnozę i umiesz się nią posługiwać to poka jakie są parametry adaptacji paliwa po tym jak zaczyna nierówno chodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj od 3 strony 71 postu masz podobny problem

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2182487-60.html

problem mozesz miec mechaniczny np. wytarte krzywki przez co masz tez takie podcisnienie w kolektorze.U siebie wymienilem wszystko i dalej nierowno chodzil jak u ciebie odlaczenie sondy tylko pomagalo lecz auto wtedy wiecej palilo.

Ostatecznie problem zostal rozwiazany ecumasterem zauwazylem ze jak za duzo podlalem mu w komórkach jałowych to znowu zaczynal nierowno chodzic jak znowu za ubogo to tez musialem znalesc odpowiednia mieszanke zeby rowno zaczol chodzić na jalowym niepamietam ile to bylo afr lecz napewno cos okolo stechiometrycznej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem do Twojego, doszukiwałem się różnych przyczyn łącznie z czyszczeniem przepustnicy i nic nie pomagało. U mnie winowajcą był obluzowany przewód powietrza od map sensora, po uszczelnieniu (trytytką a jakże) jak ręką odjął mlot.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak dobrze pamiętam to sonda powinna oscylować wokół 0.5V

> 1V to koniec jej pracy

Pamiętasz dobrze, tylko to jest korekta (mnożnik) a nie napięcie i jest jak najbardziej ok.gif Te kompy (oprócz 18FD, ale to też jest nieudokumentowane) nie pokazują napięcia na lambdzie, co jest czasem uciążliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pamiętasz dobrze, tylko to jest korekta (mnożnik) a nie napięcie i jest jak najbardziej Te kompy

> (oprócz 18FD, ale to też jest nieudokumentowane) nie pokazują napięcia na lambdzie, co jest

> czasem uciążliwe.

A tak,nie zwróciłem uwagi że nie ma V za wartościami.

Teraz jeszcze obejrzałem filmik i wydaję mi się że jest coś nie tak z podciśnieniem.

Na wolnych nie powinno być sporo mniejsze ok 200hpa lub mniej?

Nieszczelność przy mapie lub kolektora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tak,nie zwróciłem uwagi że nie ma V za wartościami.

> Teraz jeszcze obejrzałem filmik i wydaję mi się że jest coś nie tak z podciśnieniem.

> Na wolnych nie powinno być sporo mniejsze ok 200hpa lub mniej?

> Nieszczelność przy mapie lub kolektora?

Nie, ciśnienie jest jak najbardziej OK, tylko przy hamowaniu silnikiem schodzi do poziomu 300hPa. Mój stary 1.1 SPI utrzymywał coś około 320hPa na wolnych, ale przy bardziej oddychającym silnku jest to wyżej. Aktualnie mam coś około 450-480hPa.

Mi się osobiście wydaje, że kolega powinien popróbować bez lamdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, ciśnienie jest jak najbardziej OK, tylko przy hamowaniu silnikiem schodzi do poziomu 300hPa.

> Mój stary 1.1 SPI utrzymywał coś około 320hPa na wolnych, ale przy bardziej oddychającym

> silnku jest to wyżej. Aktualnie mam coś około 450-480hPa.

> Mi się osobiście wydaje, że kolega powinien popróbować bez lamdy.

Oceniam na podstawie swojego auta .

U mnie na wolnych jest w granicach 250.

I ogólnie w pb powinno się wahać w przedziale 200-350hpa.

Ale masz rację niektóre silniki mogą mieć więcej.

Tak czy siak sprawdził bym mapa i nieszczelności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam troche inne pytanie. Czy w sterownikach ilosc krokow silniczka krokowego zapisana jest na stale w jakiejs mapie uwzgledniajacej temp silnika i jest na biezaco korygowana na podstawie biezacych odczytow ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja mam troche inne pytanie. Czy w sterownikach ilosc krokow silniczka krokowego zapisana jest na

> stale w jakiejs mapie uwzgledniajacej temp silnika i jest na biezaco korygowana na podstawie

> biezacych odczytow ??

W starszych IAW-ach jest mapa po obciążeniu RPM/MAP jak w speed-density, która daje podstawową ilość kroków dla silniczka, a potem jest już zasadniczo tylko kontrola PID-em, choć ta być może bierze jakieś aspekty temperaturowe pod uwagę też. W IAW-ie 4AF od MPI jest już trochę inaczej, też jest na bazie obciążenia, ale nie faktycznego z mapy speed-density, tylko oszacowanego z tego czy (a) samochód jest na biegu, (b) czy jest włączona klima, © jakie jest obciążenie elektryczne ogólne na podstawie napięcia w systemie, i pewnie jakichś innych rzeczy. Do tego jeszcze (tak mi wychodzi z badań) przy większym obciążeniu ECU podnosi docelowy poziom wolnych obrotów, żeby nie zdychał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W starszych IAW-ach jest mapa po obciążeniu RPM/MAP jak w speed-density, która daje podstawową

> ilość kroków dla silniczka, a potem jest już zasadniczo tylko kontrola PID-em, choć ta być

> może bierze jakieś aspekty temperaturowe pod uwagę też. W IAW-ie 4AF od MPI jest już trochę

> inaczej, też jest na bazie obciążenia, ale nie faktycznego z mapy speed-density, tylko

> oszacowanego z tego czy (a) samochód jest na biegu, (b) czy jest włączona klima, © jakie

> jest obciążenie elektryczne ogólne na podstawie napięcia w systemie, i pewnie jakichś innych

> rzeczy. Do tego jeszcze (tak mi wychodzi z badań) przy większym obciążeniu ECU podnosi

> docelowy poziom wolnych obrotów, żeby nie zdychał.

dzieki za odpowiedz ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.