Skocz do zawartości

Francowaty silnik ok 2.0 do gazu


natek

Rekomendowane odpowiedzi

Poszukuje sobie na spokojnie jakiegoś francuskiego kombi z dużym naciskiem na bezproblemowe i niedrogie użytkowanie. Jeśli benzyna to pojemność ok 2.0 i moc ok 140 KM. 1.8 to raczej za mało, max 2.5, ale 3.0 już odpadają.

W miarę pasuje mi Laguna III, ale tam jest niestety benzynowy silnik M4R Nissana, który do gazu się nie nadaje. Nadaje się do gazu 2.0 z Renault ale one były montowane w Lagunie II a ta mnie już nie interesuje. Zostaje mi na placu boju Citroen C5 z 2.0 136 KM albo 140 KM (HPI oczywiscie odpada). Ponoć oba silniki maja hydrauliczną regulację luzów zaworowych. Może ktoś potwierdzić, oraz to, że do gazu się nadają dobrze?

Jeszcze jakieś propozycję? Tylko rozsądne. Ople mi się nie podobają, Ford nie za bardzo, nie mam więcej pomysłów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poszukuje sobie na spokojnie jakiegoś francuskiego kombi z dużym naciskiem na bezproblemowe i

> niedrogie użytkowanie. Jeśli benzyna to pojemność ok 2.0 i moc ok 140 KM. 1.8 to raczej za

> mało, max 2.5, ale 3.0 już odpadają.

> W miarę pasuje mi Laguna III, ale tam jest niestety benzynowy silnik M4R Nissana, który do gazu się

> nie nadaje. Nadaje się do gazu 2.0 z Renault ale one były montowane w Lagunie II a ta mnie już

> nie interesuje. Zostaje mi na placu boju Citroen C5 z 2.0 136 KM albo 140 KM (HPI oczywiscie

> odpada). Ponoć oba silniki maja hydrauliczną regulację luzów zaworowych. Może ktoś

> potwierdzić, oraz to, że do gazu się nadają dobrze?

> Jeszcze jakieś propozycję? Tylko rozsądne. Ople mi się nie podobają, Ford nie za bardzo, nie mam

> więcej pomysłów.

Z tego co sie orientuje, to 2.0 PSA sie nadaja bez problemow ok.gif

Jeszcze chyba 2.0T z Renault mozna gazowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co sie orientuje, to 2.0 PSA sie nadaja bez problemow

> Jeszcze chyba 2.0T z Renault mozna gazowac.

no ponoć ten 170 KM z turbo do gazu tak, ale turbo to ryzyko i w LIII jest kojarzony chyba tylko z automatyczną skrzynią a to też ryzyko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poszukuje sobie na spokojnie jakiegoś francuskiego kombi z dużym naciskiem na bezproblemowe i

> niedrogie użytkowanie. Jeśli benzyna to pojemność ok 2.0 i moc ok 140 KM. 1.8 to raczej za

> mało, max 2.5, ale 3.0 już odpadają.

> W miarę pasuje mi Laguna III, ale tam jest niestety benzynowy silnik M4R Nissana, który do gazu się

> nie nadaje. Nadaje się do gazu 2.0 z Renault ale one były montowane w Lagunie II a ta mnie już

> nie interesuje. Zostaje mi na placu boju Citroen C5 z 2.0 136 KM albo 140 KM (HPI oczywiscie

> odpada). Ponoć oba silniki maja hydrauliczną regulację luzów zaworowych. Może ktoś

> potwierdzić, oraz to, że do gazu się nadają dobrze?

> Jeszcze jakieś propozycję? Tylko rozsądne. Ople mi się nie podobają, Ford nie za bardzo, nie mam

> więcej pomysłów.

2.0 Z PSA gazuje się bezproblemowo. A i silnik fajny tylko koniecznie z 6 biegową skrzynią bo inaczej na trasie sporo pali przy prędkościach autostradowych. W mieści też trochę żłopie, 36 litrów wystarcza na 220-250km (tak mi wychodzi po 70kkm przejechanych w p307 ale szwagier ma na taryfie c5 i podobne spalanie) Na trasie udawało mi się nawet 400km zrobić na baku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę że mamy podobne kryteria,

też chcę kombi, tylko mi pasuje LII po lifcie

rzuciłem też okiem, na ople skody fordy ale jakos mi nie podchodzą zlosnik.gif

boję się trochę zawieszenia w C5,

jest jeszcze 407'mka - są nieco droższe niż LIIphII ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W miarę pasuje mi Laguna III, ale tam jest niestety benzynowy silnik M4R Nissana, który do gazu się

> nie nadaje.

Z opinii wyczytanych na forum laguna.pl stwierdzam, że się nadaje. Ponoć całkiem nieźle. Poczytaj - może zmienisz zdanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widzę że mamy podobne kryteria,

> też chcę kombi, tylko mi pasuje LII po lifcie

> rzuciłem też okiem, na ople skody fordy ale jakos mi nie podchodzą

> boję się trochę zawieszenia w C5,

> jest jeszcze 407'mka - są nieco droższe niż LIIphII

to już nie Volvo ? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Zostaje mi na placu boju Citroen C5 z 2.0 136 KM albo 140 KM (HPI oczywiscie

> odpada). Ponoć oba silniki maja hydrauliczną regulację luzów zaworowych. Może ktoś

> potwierdzić, oraz to, że do gazu się nadają dobrze?

Mamy w domu 307'mkę z silnikiem EW10A (143KM) - ma hydrauliczną regulację i bardzo dobrze nadaje się do gazu. Z instalacją BRC Seqent24 przejchał już 100kkm i nie było najmniejszych problemów z instalką. Raz tylko najedliśmy się strachu bo coś zaczęło cykać w rytm pracy silnika - na ucho szklanka. Okazało się że listwa wtrysków lpg się poluzowała i hałasowała o pokrywę rozrządu.

W necie czytałem o problemach ze szklankami w tych silnikach - u nas nic się nie działo ale to może być efekt wymiany oleju co 15kkm a nie 30kkm jak każe producent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z opinii wyczytanych na forum laguna.pl stwierdzam, że się nadaje. Ponoć całkiem nieźle. Poczytaj -

> może zmienisz zdanie?

czytałem też opinie, ze sie jednak nie nadaje, tzn założyć gaz mozna ale różnie z tym bywa później. A z założenia ma to być auto bezproblemowe i bezobsługowe jak Meganka 1.4 16V, którą mam w domu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widzę że mamy podobne kryteria,

> też chcę kombi, tylko mi pasuje LII po lifcie

> rzuciłem też okiem, na ople skody fordy ale jakos mi nie podchodzą

> boję się trochę zawieszenia w C5,

> jest jeszcze 407'mka - są nieco droższe niż LIIphII

Nie ma się co bać zawieszenia w C5, problemowo i kosztowo nie odbiega od zwykłych sprężyn, ale za to bije je na głowę w komforcie i funkcjonalności (choćby stały prześwit czy możliwość podniesienia o kilka cm)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najbardziej trzeba sie bac poprzedniego wlasciciela, ktory naprawial auto na drut

Nie ma w tej ogólnej prawdzie absolutnie nic ekskluzywnego dla C5.

A hydro w C5 nikt nie drutuje, bo to się najzwyczajniej w świecie nic a nic nie psuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nieprawda, rurki hydrauliki rdzewieją. Trzeba wymieniać. Mam dwóch kolegów z C5 i obaj już po 1

> rurce wymieniali ...

Zawias w C5 jest mało problematyczny.Padają inne duperele ale auto jest miłe i tanie do codziennej jazdy.Silnik zagazowany i normalnie śmiga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co tam może szarpnąć po kieszeni ?

> bo taka C5 mk1 kombi po lificie

C5 po Lifcie to C5II 2004-2008, od 2008 to C funf smile.gif czyli C5 III

A co może szarpnąć ? Wszystko i nic smile.gif wszystko zależy od poprzednika smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moja szarpneła mnie ostatnio na 70zł kiedy pękł wkład lusterka przy wymianie maty podgrzewajacej z

> winy wymieniacza czyli mnie

Tak przy okazji podpytam o C5. Jak wygląda ilość miejsca w kabinie? Czy przy prawie 2 metrach kierowcy słusznej postury icon_rolleyes.gif ktoś się jeszcze zmieści z tyłu? Jak z miejscem nad głową? Jakieś odniesienie (passab b5, omega)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co tam może szarpnąć po kieszeni ?

> bo taka C5 mk1 kombi po lificie

Tylne zaciski (korozja na styku z wahaczem), przednie zaciski (cięgiełka ręcznego), linki i prowadnice ręcznego, łożyskowanie tylnych wahaczy (czy nie strzela/skrzypi i prosto stoi) - to bym sprawdził.

Te powyższe rzeczy to niby nic takiego ale za darmo się nie naprawia.

Jest niestety szansa, że jak te przykładowe rzeczy ktoś ma do zrobienia to ich nie robi przed sprzedażą.

Oprócz tego to co w każdym innym aucie, zwłaszcza silnik, bezwypadkowość itp.

Z elektryki to włącznik świateł (czy to pooprawili w MKII ?), motoreduktory klimy (chyba że ręczna) i coś tam w kombi z tylną szybą lubi szwankować.

Klamki wewnętrzne umieją się urwać ale wymiana jest łatwizna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak przy okazji podpytam o C5. Jak wygląda ilość miejsca w kabinie? Czy przy prawie 2 metrach

> kierowcy słusznej postury ktoś się jeszcze zmieści z tyłu? Jak z miejscem nad głową? Jakieś

> odniesienie (passab b5, omega)?

Wg mnie miejsca jest naprawdę sporo jak na segment D, wrzesz, wzdłuż i do góry.

Na pewno jest luźniej niż w Passat.

Zarówno z przodu jak i z tyłu.

Ale ja mam niecałe 180.

Może (ale nie każdemu) nieodpowiadać twardy plastik tunelu przy prawym kolanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak przy okazji podpytam o C5. Jak wygląda ilość miejsca w kabinie? Czy przy prawie 2 metrach

> kierowcy słusznej postury ktoś się jeszcze zmieści z tyłu? Jak z miejscem nad głową? Jakieś

> odniesienie (passab b5, omega)?

Przymierzałem sie do C5. Fotel z przodu odsunięty ale na tyle, że z tyłu dość swobodnie się mieściłem. Jak wsiadłem do przodu to nie sięgałem nogami ściany grodzi. No ale mam tylko 176cm.

IMO ilość miejsca zacna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moja szarpneła mnie ostatnio na 70zł kiedy pękł wkład lusterka przy wymianie maty podgrzewajacej z

> winy wymieniacza czyli mnie

stłukłeś lusterko ? smile.gif no to teraz 7 lat nieszczęść smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> stłukłeś lusterko ? no to teraz 7 lat nieszczęść

Zabrałem sie za wymianae maty grzewczej,mało podgrzałem szkło i pękło.Kupiony zamiennik na alledrogo za 54 plus wysyłka w serwisie 190zł oryg.Całkiem znośny ten zamiennik złącza do prądu pasują i ładnie grzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Potrzebuję podpowiedzi znawców tematu, dotyczącej Citroena C4, 2.0 benzyna do gazu. Interesuje mnie, czy silnik 2.0 w wer mocy 138KM, 140KM i 143KM dobrze współpracuje z Lpg? Czy silniki te posiadają hydraulikę zaworową i wolne są od bezpośredniego wtrysku benzyny(HPI?)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Potrzebuję podpowiedzi znawców tematu, dotyczącej Citroena C4, 2.0 benzyna do gazu.

> Interesuje mnie, czy silnik 2.0 w wer mocy 138KM, 140KM i 143KM dobrze współpracuje z Lpg? Czy

> silniki te posiadają hydraulikę zaworową i wolne są od bezpośredniego wtrysku benzyny(HPI?)?

Do gazu szukaj normalnego 2.0 16V (np 136 albo 138km) a nie HPI, te bez problemu działają z gazem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem o ktorych modelach mowi... w Twoim napewno nie ma

Rozmawiałem z gościem w ASO Citroena i udzielił mi takiej właśnie odp. że w silnikach 2.0 benzynowych w C4 pierwszej generacji są DKZ, a pytałem o rocznik 2006-2007. Jeśli jest inaczej to bdb wiadomość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co tam może szarpnąć po kieszeni ?

> bo taka C5 mk1 kombi po lificie

V6 mnie szarpnęło gdy po 240 tys. kkm zabrałem się za rozrząd, pasek osprzętu z kołem pasowym, napinaczami, rolkami, poduchy pod silnikiem i teraz przy 252 kkm wymieniłem katalizatory (trafiły się w okazyjnej cenie używki z anglika po 130 kkm) ;-)

Ogólnie przy takim przebiegu auto zaczyna mieć duszę ;-) Ale śmiga jak mój były VTS (dzisiaj Muzykowóz), do tego wszyscy pasażerowie ciągle chwalą go za komfort weekendowych podróży z Warszawy do Wrocławia i nie planuję zmiany ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.