natek Napisano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2014 Poszukuje sobie na spokojnie jakiegoś francuskiego kombi z dużym naciskiem na bezproblemowe i niedrogie użytkowanie. Jeśli benzyna to pojemność ok 2.0 i moc ok 140 KM. 1.8 to raczej za mało, max 2.5, ale 3.0 już odpadają. W miarę pasuje mi Laguna III, ale tam jest niestety benzynowy silnik M4R Nissana, który do gazu się nie nadaje. Nadaje się do gazu 2.0 z Renault ale one były montowane w Lagunie II a ta mnie już nie interesuje. Zostaje mi na placu boju Citroen C5 z 2.0 136 KM albo 140 KM (HPI oczywiscie odpada). Ponoć oba silniki maja hydrauliczną regulację luzów zaworowych. Może ktoś potwierdzić, oraz to, że do gazu się nadają dobrze? Jeszcze jakieś propozycję? Tylko rozsądne. Ople mi się nie podobają, Ford nie za bardzo, nie mam więcej pomysłów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2014 > Poszukuje sobie na spokojnie jakiegoś francuskiego kombi z dużym naciskiem na bezproblemowe i > niedrogie użytkowanie. Jeśli benzyna to pojemność ok 2.0 i moc ok 140 KM. 1.8 to raczej za > mało, max 2.5, ale 3.0 już odpadają. > W miarę pasuje mi Laguna III, ale tam jest niestety benzynowy silnik M4R Nissana, który do gazu się > nie nadaje. Nadaje się do gazu 2.0 z Renault ale one były montowane w Lagunie II a ta mnie już > nie interesuje. Zostaje mi na placu boju Citroen C5 z 2.0 136 KM albo 140 KM (HPI oczywiscie > odpada). Ponoć oba silniki maja hydrauliczną regulację luzów zaworowych. Może ktoś > potwierdzić, oraz to, że do gazu się nadają dobrze? > Jeszcze jakieś propozycję? Tylko rozsądne. Ople mi się nie podobają, Ford nie za bardzo, nie mam > więcej pomysłów. Z tego co sie orientuje, to 2.0 PSA sie nadaja bez problemow Jeszcze chyba 2.0T z Renault mozna gazowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 20 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2014 > Z tego co sie orientuje, to 2.0 PSA sie nadaja bez problemow > Jeszcze chyba 2.0T z Renault mozna gazowac. no ponoć ten 170 KM z turbo do gazu tak, ale turbo to ryzyko i w LIII jest kojarzony chyba tylko z automatyczną skrzynią a to też ryzyko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KJO Napisano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2014 > Poszukuje sobie na spokojnie jakiegoś francuskiego kombi z dużym naciskiem na bezproblemowe i > niedrogie użytkowanie. Jeśli benzyna to pojemność ok 2.0 i moc ok 140 KM. 1.8 to raczej za > mało, max 2.5, ale 3.0 już odpadają. > W miarę pasuje mi Laguna III, ale tam jest niestety benzynowy silnik M4R Nissana, który do gazu się > nie nadaje. Nadaje się do gazu 2.0 z Renault ale one były montowane w Lagunie II a ta mnie już > nie interesuje. Zostaje mi na placu boju Citroen C5 z 2.0 136 KM albo 140 KM (HPI oczywiscie > odpada). Ponoć oba silniki maja hydrauliczną regulację luzów zaworowych. Może ktoś > potwierdzić, oraz to, że do gazu się nadają dobrze? > Jeszcze jakieś propozycję? Tylko rozsądne. Ople mi się nie podobają, Ford nie za bardzo, nie mam > więcej pomysłów. 2.0 Z PSA gazuje się bezproblemowo. A i silnik fajny tylko koniecznie z 6 biegową skrzynią bo inaczej na trasie sporo pali przy prędkościach autostradowych. W mieści też trochę żłopie, 36 litrów wystarcza na 220-250km (tak mi wychodzi po 70kkm przejechanych w p307 ale szwagier ma na taryfie c5 i podobne spalanie) Na trasie udawało mi się nawet 400km zrobić na baku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek Napisano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2014 widzę że mamy podobne kryteria, też chcę kombi, tylko mi pasuje LII po lifcie rzuciłem też okiem, na ople skody fordy ale jakos mi nie podchodzą boję się trochę zawieszenia w C5, jest jeszcze 407'mka - są nieco droższe niż LIIphII Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FrugOs Napisano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2014 > W miarę pasuje mi Laguna III, ale tam jest niestety benzynowy silnik M4R Nissana, który do gazu się > nie nadaje. Z opinii wyczytanych na forum laguna.pl stwierdzam, że się nadaje. Ponoć całkiem nieźle. Poczytaj - może zmienisz zdanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2014 > widzę że mamy podobne kryteria, > też chcę kombi, tylko mi pasuje LII po lifcie > rzuciłem też okiem, na ople skody fordy ale jakos mi nie podchodzą > boję się trochę zawieszenia w C5, > jest jeszcze 407'mka - są nieco droższe niż LIIphII to już nie Volvo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek Napisano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2014 > to już nie Volvo ? że jakie volvo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2014 > że jakie volvo ? a pisałeś coś na łosiach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek Napisano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2014 > a pisałeś coś na łosiach eee kiedyś mi się Saab wkręcił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2014 >Zostaje mi na placu boju Citroen C5 z 2.0 136 KM albo 140 KM (HPI oczywiscie > odpada). Ponoć oba silniki maja hydrauliczną regulację luzów zaworowych. Może ktoś > potwierdzić, oraz to, że do gazu się nadają dobrze? Mamy w domu 307'mkę z silnikiem EW10A (143KM) - ma hydrauliczną regulację i bardzo dobrze nadaje się do gazu. Z instalacją BRC Seqent24 przejchał już 100kkm i nie było najmniejszych problemów z instalką. Raz tylko najedliśmy się strachu bo coś zaczęło cykać w rytm pracy silnika - na ucho szklanka. Okazało się że listwa wtrysków lpg się poluzowała i hałasowała o pokrywę rozrządu. W necie czytałem o problemach ze szklankami w tych silnikach - u nas nic się nie działo ale to może być efekt wymiany oleju co 15kkm a nie 30kkm jak każe producent. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 21 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 > Z opinii wyczytanych na forum laguna.pl stwierdzam, że się nadaje. Ponoć całkiem nieźle. Poczytaj - > może zmienisz zdanie? czytałem też opinie, ze sie jednak nie nadaje, tzn założyć gaz mozna ale różnie z tym bywa później. A z założenia ma to być auto bezproblemowe i bezobsługowe jak Meganka 1.4 16V, którą mam w domu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 > widzę że mamy podobne kryteria, > też chcę kombi, tylko mi pasuje LII po lifcie > rzuciłem też okiem, na ople skody fordy ale jakos mi nie podchodzą > boję się trochę zawieszenia w C5, > jest jeszcze 407'mka - są nieco droższe niż LIIphII Nie ma się co bać zawieszenia w C5, problemowo i kosztowo nie odbiega od zwykłych sprężyn, ale za to bije je na głowę w komforcie i funkcjonalności (choćby stały prześwit czy możliwość podniesienia o kilka cm) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 > boję się trochę zawieszenia w C5, W C5 możesz się bać wielu rzeczy, ale akurat nie zawieszenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 > W C5 możesz się bać wielu rzeczy, ale akurat nie zawieszenia. Najbardziej trzeba sie bac poprzedniego wlasciciela, ktory naprawial auto na drut Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 > Najbardziej trzeba sie bac poprzedniego wlasciciela, ktory naprawial auto na drut Nie ma w tej ogólnej prawdzie absolutnie nic ekskluzywnego dla C5. A hydro w C5 nikt nie drutuje, bo to się najzwyczajniej w świecie nic a nic nie psuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 > A hydro w C5 nikt nie drutuje, bo to się najzwyczajniej w świecie nic a nic nie psuje. Nieprawda, rurki hydrauliki rdzewieją. Trzeba wymieniać. Mam dwóch kolegów z C5 i obaj już po 1 rurce wymieniali ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 21 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 > Nieprawda, rurki hydrauliki rdzewieją. Trzeba wymieniać. Mam dwóch kolegów z C5 i obaj już po 1 > rurce wymieniali ... ile taka rurka? tyle co łacznik stabiliztora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czajnik23 Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 > Nieprawda, rurki hydrauliki rdzewieją. Trzeba wymieniać. Mam dwóch kolegów z C5 i obaj już po 1 > rurce wymieniali ... Zawias w C5 jest mało problematyczny.Padają inne duperele ale auto jest miłe i tanie do codziennej jazdy.Silnik zagazowany i normalnie śmiga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 > Nieprawda, rurki hydrauliki rdzewieją. Trzeba wymieniać. Mam dwóch kolegów z C5 i obaj już po 1 > rurce wymieniali ... A ja mam trzecią C5 i nic się nie dzieje.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 > A ja mam trzecią C5 i nic się nie dzieje.... co tam może szarpnąć po kieszeni ? bo taka C5 mk1 kombi po lificie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 > co tam może szarpnąć po kieszeni ? > bo taka C5 mk1 kombi po lificie C5 po Lifcie to C5II 2004-2008, od 2008 to C funf czyli C5 III A co może szarpnąć ? Wszystko i nic wszystko zależy od poprzednika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czajnik23 Napisano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 > co tam może szarpnąć po kieszeni ? > bo taka C5 mk1 kombi po lificie Moja szarpneła mnie ostatnio na 70zł kiedy pękł wkład lusterka przy wymianie maty podgrzewajacej z winy wymieniacza czyli mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcelus Napisano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 > Moja szarpneła mnie ostatnio na 70zł kiedy pękł wkład lusterka przy wymianie maty podgrzewajacej z > winy wymieniacza czyli mnie Tak przy okazji podpytam o C5. Jak wygląda ilość miejsca w kabinie? Czy przy prawie 2 metrach kierowcy słusznej postury ktoś się jeszcze zmieści z tyłu? Jak z miejscem nad głową? Jakieś odniesienie (passab b5, omega)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 > co tam może szarpnąć po kieszeni ? > bo taka C5 mk1 kombi po lificie Tylne zaciski (korozja na styku z wahaczem), przednie zaciski (cięgiełka ręcznego), linki i prowadnice ręcznego, łożyskowanie tylnych wahaczy (czy nie strzela/skrzypi i prosto stoi) - to bym sprawdził. Te powyższe rzeczy to niby nic takiego ale za darmo się nie naprawia. Jest niestety szansa, że jak te przykładowe rzeczy ktoś ma do zrobienia to ich nie robi przed sprzedażą. Oprócz tego to co w każdym innym aucie, zwłaszcza silnik, bezwypadkowość itp. Z elektryki to włącznik świateł (czy to pooprawili w MKII ?), motoreduktory klimy (chyba że ręczna) i coś tam w kombi z tylną szybą lubi szwankować. Klamki wewnętrzne umieją się urwać ale wymiana jest łatwizna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 > Tak przy okazji podpytam o C5. Jak wygląda ilość miejsca w kabinie? Czy przy prawie 2 metrach > kierowcy słusznej postury ktoś się jeszcze zmieści z tyłu? Jak z miejscem nad głową? Jakieś > odniesienie (passab b5, omega)? Wg mnie miejsca jest naprawdę sporo jak na segment D, wrzesz, wzdłuż i do góry. Na pewno jest luźniej niż w Passat. Zarówno z przodu jak i z tyłu. Ale ja mam niecałe 180. Może (ale nie każdemu) nieodpowiadać twardy plastik tunelu przy prawym kolanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 > Tak przy okazji podpytam o C5. Jak wygląda ilość miejsca w kabinie? Czy przy prawie 2 metrach > kierowcy słusznej postury ktoś się jeszcze zmieści z tyłu? Jak z miejscem nad głową? Jakieś > odniesienie (passab b5, omega)? Przymierzałem sie do C5. Fotel z przodu odsunięty ale na tyle, że z tyłu dość swobodnie się mieściłem. Jak wsiadłem do przodu to nie sięgałem nogami ściany grodzi. No ale mam tylko 176cm. IMO ilość miejsca zacna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czajnik23 Napisano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 Miejsca skolko ugodno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcelus Napisano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 > Miejsca skolko ugodno. Podobnie myślałem o Audi A6 C5, dopóki nie spróbowałem wsiąść za kierownik gorzej, że to było taxi i miał jakieś radyjko z prawej strony od spodu przymocowane zabolało.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 > Moja szarpneła mnie ostatnio na 70zł kiedy pękł wkład lusterka przy wymianie maty podgrzewajacej z > winy wymieniacza czyli mnie stłukłeś lusterko ? no to teraz 7 lat nieszczęść Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czajnik23 Napisano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 > stłukłeś lusterko ? no to teraz 7 lat nieszczęść Zabrałem sie za wymianae maty grzewczej,mało podgrzałem szkło i pękło.Kupiony zamiennik na alledrogo za 54 plus wysyłka w serwisie 190zł oryg.Całkiem znośny ten zamiennik złącza do prądu pasują i ładnie grzeje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andx Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 Witam. Potrzebuję podpowiedzi znawców tematu, dotyczącej Citroena C4, 2.0 benzyna do gazu. Interesuje mnie, czy silnik 2.0 w wer mocy 138KM, 140KM i 143KM dobrze współpracuje z Lpg? Czy silniki te posiadają hydraulikę zaworową i wolne są od bezpośredniego wtrysku benzyny(HPI?)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KJO Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > Witam. Potrzebuję podpowiedzi znawców tematu, dotyczącej Citroena C4, 2.0 benzyna do gazu. > Interesuje mnie, czy silnik 2.0 w wer mocy 138KM, 140KM i 143KM dobrze współpracuje z Lpg? Czy > silniki te posiadają hydraulikę zaworową i wolne są od bezpośredniego wtrysku benzyny(HPI?)? Do gazu szukaj normalnego 2.0 16V (np 136 albo 138km) a nie HPI, te bez problemu działają z gazem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andx Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > Do gazu szukaj normalnego 2.0 16V (np 136 albo 138km) a nie HPI, te bez problemu działają z gazem. Dzięki. Czyli ta 143KM to jest HPI? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KJO Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > Dzięki. Czyli ta 143KM to jest HPI? tak mówią gugle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > tak mówią gugle A HPI montowali w ogole do C4? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 nie Tylko C5/406 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andx Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > nie > Tylko C5/406 No to fajnie, wszystkie 2.0 w C4 mają hydraulikę zaworową, nie mają wtrysku bezpośredniego, tylko podobno posiadają koło 2masowe, ale ponoć w benzynie nie zużywa się tak jak w klekotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 o jakich rocznikach mowimy ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > o jakich rocznikach mowimy ?? Na serio jest DKZ w tych silnikach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 nie wiem o ktorych modelach mowi... w Twoim napewno nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andx Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > nie wiem o ktorych modelach mowi... w Twoim napewno nie ma Rozmawiałem z gościem w ASO Citroena i udzielił mi takiej właśnie odp. że w silnikach 2.0 benzynowych w C4 pierwszej generacji są DKZ, a pytałem o rocznik 2006-2007. Jeśli jest inaczej to bdb wiadomość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 ja nie wiem kogo oni tam zatrudniaja, ale nie spotkalem sie z DKZ w benzynach citroenowych.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > ja nie wiem kogo oni tam zatrudniaja, ale nie spotkalem sie z DKZ w benzynach citroenowych.... Zaraz sie okaze, ze chodzilo o diesla i w dodatku o kolo pasowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andx Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > ja nie wiem kogo oni tam zatrudniaja, ale nie spotkalem sie z DKZ w benzynach citroenowych.... No, nie wiem, ale skoro nie stosowano DKZ to spoko, następny + za C4 2.0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomcatT4 Napisano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 > co tam może szarpnąć po kieszeni ? > bo taka C5 mk1 kombi po lificie V6 mnie szarpnęło gdy po 240 tys. kkm zabrałem się za rozrząd, pasek osprzętu z kołem pasowym, napinaczami, rolkami, poduchy pod silnikiem i teraz przy 252 kkm wymieniłem katalizatory (trafiły się w okazyjnej cenie używki z anglika po 130 kkm) ;-) Ogólnie przy takim przebiegu auto zaczyna mieć duszę ;-) Ale śmiga jak mój były VTS (dzisiaj Muzykowóz), do tego wszyscy pasażerowie ciągle chwalą go za komfort weekendowych podróży z Warszawy do Wrocławia i nie planuję zmiany ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.