Skocz do zawartości

Zawias do KJS


Mars_wrc

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

trochę mnie przypiliło, bo sezon KJS się zaraz zaczyna.

Szukam zawiasu do KJS. Miałem kiedyś CC, potem SC i w obu miałem B6+Eibach. Było GIT.

Teraz po 3 latach pauzy kupiłem sobie CC, z tym, że mam tam założone Krosno. No BETON taki, że plomby mi wyskakują i jak sobie pomyślę o szybkiej jeździe KJS to aż mi budy szkoda, bo prosta jeszcze ... Nie da się na tym jeździć.

Szukam ... wiadomo, B6. Ale ni ma. Używek jak na złość nie ma, a nówki za 590zł/sztuka za przód. Kapkę drogo.

Co myślicie, żeby za 550zł brutto (odliczę sobie VAT potem zlosnik.gif, czyli finalnie wyszły by mnie ok. 370zł) kupić nowy komplet Kayaby Excel-G i do tego dorzucić sprężynę Eibach?

Będzie lepiej niż seryjny amor? Będzie chociaż minimalnie "sportowo"? Nie strzelę dacha przy nawrocie?

To krosno to dramat jakiś, a B6 nie ma, a ja muszę coś kupić grinser006.gif

Wyjdzie poniżej 400zł, później Krosno można pogonić, wyjdzie sumarycznie tanio. Nada się na 2-3 KJS na suchym + 1 szutry + 2x śnieg? W połowie sezonu liczę, że trafię B6.

Poradźcie smile.gif

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B6 nowe to już nie te same co kiedyś - inna konstrukcja i te nowe są o wiele gorsze, lepiej szukać starszych i dać zregenerować. Jest tego trochę - co jakiś czas trafiają się ogłoszenia na rajdy.hoga.pl tylko za komplet trzeba wydać około 1600-2000pln bo tyle kosztują niestety ale to są te prawdziwe B6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe B6 są na cienkiej ladze i nie są upside-down tylko tradycyjne. Szukaj starych.

Jak myślisz o Excel-G to sobie odpuść to jest za mientkie. Polecam Koni STR.T jeśli już.

B6:

stare:

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/image...Coy8A3t59AvriTq

nowe:

http://www.plocka.republika.pl/cc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://tablica.pl/oferta/bilstein-b6-gwint-do-cc-sc-rajd-kjs-vk-abarth-CID5-ID3yugl.html tutaj coś jest

Excel G nie kupuj, kiedyś jezdziłem na tym w KJS również z Eibachami bo znajomy mnie namówił. W ogóle sie nie nadaje, miękkie g..., wolałbym serie oddać do przerobienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nowe B6 są na cienkiej ladze i nie są upside-down tylko tradycyjne. Szukaj starych.

> Jak myślisz o Excel-G to sobie odpuść to jest za mientkie. Polecam Koni STR.T jeśli już.

> B6:

> stare:

> https://encrypted-tbn2.gstatic.com/image...Coy8A3t59AvriTq

> nowe:

> http://www.plocka.republika.pl/cc.jpg

te nowe też są do regeneracji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim to już nie ten sam amortyzator tylko tak samo oznaczony (B6). Inna charakterystyka, inna wytrzymałość inna konstrukcja. Moim zdaniem nie warta swojej ceny (670zł na allegro za 1szt).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to do czego służy ta śrubka pod spodem amorka

Niestety nie wiem. Dalej nie wnikałem, to była tylko luźna gadka z właścicielem zakładu jak oddawałem swoje do regeneracji

Generalnie mówił że te nowe to już nie to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://tablica.pl/oferta/bilstein-b6-gwint-do-cc-sc-rajd-kjs-vk-abarth-CID5-ID3yugl.html tutaj coś

> jest

> Excel G nie kupuj, kiedyś jezdziłem na tym w KJS również z Eibachami bo znajomy mnie namówił. W

> ogóle sie nie nadaje, miękkie g..., wolałbym serie oddać do przerobienia

To co na szybko począć? W pierwszej polowie sezonu mamy 1-2 imprezy po śniegu, 1 po szutrze i ze 2 usyfione dziurawe asfalty. Krosno odpada. Myslalem ze excel i eibach w tych warunkach dadza rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To co na szybko począć? W pierwszej polowie sezonu mamy 1-2 imprezy po śniegu, 1 po szutrze i ze 2

> usyfione dziurawe asfalty. Krosno odpada. Myslalem ze excel i eibach w tych warunkach dadza

> rade.

Przeciez Ci kolega podeslal linka do gotowego zestawu. Pytasz sie co poczac? Targowac sie i brac smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na śnieg i szuter Excel-G da rade moim zdaniem.

> Pytanie czy chcesz teraz wydać kasę, żeby za 2 miesiące kupić kolejny zawias.

Tamto B6 nie aktualne :/

Zrobię tak że kupię to excel + eibach. Po sprzedaniu krosna to z montazem wyjdzie mnie 600 razem z eibachem. I teraz ujdzie a na b6 będę polować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co sądzicie o KONI z regulacją??

> Czy FK to to samo?? był ostatnio na tablicy za 400 zł!!

> ps. eibach + kexcel-g to pomyłka, już lepiej śmigał monroe.

Że niby taki monroe?

http://allegro.pl/amortyzator-amortyzatory-fiat-cinquecento-monroe-i3906312942.html

A może na szuter / śnieg / jakiś zasyfiony asfalt styknie B4 + Eibach?

http://allegro.pl/amortyzator-bilstein-b4-fiat-cinquecento-seicento-i3886619556.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Że niby taki monroe?

> http://allegro.pl/amortyzator-amortyzatory-fiat-cinquecento-monroe-i3906312942.html

> A może na szuter / śnieg / jakiś zasyfiony asfalt styknie B4 + Eibach?

> http://allegro.pl/amortyzator-bilstein-b4-fiat-cinquecento-seicento-i3886619556.html

Albo takie KONI

http://allegro.pl/amortyzatory-sportowe-koni-cinquecento-seicento-i3887039544.html

Albo coś takiego

http://allegro.pl/mts-amortyzatory-przod-cinquecento-seicento-wawa-i3878459957.html

Ma ktoś jakieś opinie? Kombinuje, bo B6 nie mogę znaleźć (te co są za 1650 to wyścigowe, kolejne 400 minimum na zmianę nastawów, wychodzi z wysyłką 2100, a to troszkę drogo), a potrzebuję coś na JUŻ. A nowe amorki wrzucam w koszty i mam je za 65% ceny brutto. Do tego sprzedaje stare, więc koszt nie jest duży. Kwestia żeby kupić coś co jakkolwiek się nadaje do szybszej jazdy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B4+Eibach to jest praktycznie to samo co Excel-G+Eibach

KONI STR.T - ja mam i jestem zachwycony. (do tego super cena w konfrontacji z B6). Na KJSach walcze o czolowe lokaty z kierowcami na B6.

Dla mnie super, aczkolwiek mam zestaw :

Przód KONI STR.T pomarańczowe

Tył KONI Sport żółte z regulowaną twardością (odbiciem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> B4+Eibach to jest praktycznie to samo co Excel-G+Eibach

> KONI STR.T - ja mam i jestem zachwycony. (do tego super cena w konfrontacji z B6). Na KJSach walcze

> o czolowe lokaty z kierowcami na B6.

> Dla mnie super, aczkolwiek mam zestaw :

> Przód KONI STR.T pomarańczowe

> Tył KONI Sport żółte z regulowaną twardością (odbiciem).

O, to ciekawe devil.gif

A powiedz mi, sprężyne masz jaką?

Masz jakieś doświadczenia z B6? Jak on Twoim zdaniem wypada w konfrontacji z tymi Koni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O, to ciekawe

> A powiedz mi, sprężyne masz jaką?

> Masz jakieś doświadczenia z B6? Jak on Twoim zdaniem wypada w konfrontacji z tymi Koni?

sprężyne mam FK -40

Porównanie do B6 ? W swoim nie miałem , zrobiłem trochę kilometrów na gwintowanym B6 z zerkopolu, ale odczucia są mało miarodajne bo tamto auto było surowe, zaklatkowane i z kubłami więc wszystko się wydawało mega twarde wink.gif A mój w środku cywil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprężyne mam FK -40

> Porównanie do B6 ? W swoim nie miałem , zrobiłem trochę kilometrów na gwintowanym B6 z zerkopolu,

> ale odczucia są mało miarodajne bo tamto auto było surowe, zaklatkowane i z kubłami więc

> wszystko się wydawało mega twarde A mój w środku cywil.

To chyba dołóże ciutkę i wezmę to KONI skoro polecasz. Skoro tak nie odbiega od B6 jakoś strasznie to może przelatam na tym sezon spineyes.gif a B6 sprawie sobie pod choinkę za rok razem ze szperą zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To chyba dołóże ciutkę i wezmę to KONI skoro polecasz. Skoro tak nie odbiega od B6 jakoś strasznie

> to może przelatam na tym sezon a B6 sprawie sobie pod choinkę za rok razem ze szperą

B6 (te którego szukasz) jest na grubej ladze i jest praktycznie niezniszczalne (podobno). Można je regenerować i ustawić w zerkopolu "jak chcesz". Koni (STR.T pomarańczowe) nie jest takie super natomiast tak jak napisałem, walcze na nim o czołówkę w okręgówce wygrywając też próby w klasie Motor mam raczej słabszy od konkurentów, także uważam ,że to dobry zawias. Porównuje bezpośrednio do Excel-G bo taki miałem wcześniej i jest niebo ,a ziemia.

Ja nie żałuje wydanej kasy i nie rozglądam się za innym zawiasem, a w przypadku KYB tak było wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem:

1. eibachy z monroe refleks (chyba już nie produkowane) = dobrze

2. eibachy z KYB excel-g = średnio

3. sportingowe + KONI regulowane, na razie tylko na tyle i jest bardzo dobrze, podobno jest to pancerny zawias

na B6 nie jeździłem w SC wiec nie mogę porównać :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Okej, przody kupię to KONI. A co z tyłami? KONI sport znalazłem po 420zł/szt. Drogo

> Wybór wątły ... B4, Excel-G, MTS ...

Zawsze możesz kupić tył też Koni STR.T wink.gif

Z moich danych wynika ,że cena powinna być w okolicach:

274zł/szt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dobrze rozumiem:

> KONI sport to te z regulacją siły dobijania?

> KONI SRT.T to takie bez regulacji

> Czym one się różnią? wytrzymałością, które lepsze??

Dobrze rozumiesz wink.gif

KONI SPORT - kolor żółty z regulacją siły tłumienia ,a właściwie to odbicia

KONI STR.T - kolor pomarańczowy - amortyzator bez jakiejkolwiek regulacji

Różnią się twardością (SPORT twardsze), nie wiem jak z wytrzymałością... generalnie sporty lepsze, ale drogie koło 700zł /szt na przód i trudno upolować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pojawiło się nowe ogłoszenie na rajdy.hoga.pl:

> B6 + sprężyny

Hogę plądruję regularnie wink.gif

Ale to tylko same przody ...

W sumie z tematyki kjsowej wypadłem 3 lata temu kończąc starty i widzę, że ceny się pozmieniały. Jak rozbierałem rajdówkę sprzedałem B6 na grubej ladze komplet P+T za 1200zł. I teraz też tak liczyłem, a widzę, że bez 1600-1800 ni ma czego szukać.

Odpuszczam teraz B6. Skumulowało się kilka wydatków, najbliższe 5-6 imprez to śniegi, szutry i błotniaste syfy.

Kupię na przód Koni SR.T, a na tył walnę albo jakieś szportowe MTS'y, albo Excel G i do tego Eibach Pro Kit. Na razie styknie.

W połowie sezonu jak będzie źle to kupię B6. Teraz za dużo wydatków by 2000 w zawias wrzucić. A na używane B6 FV nie dostanę, a na nowe dostanę, a to robi różnicę w cenie. Dzięki za pomoc wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I mam nadzieję, że STR.T na przodzie + Sporty na tyle i Eibach da radę.

Ja mam co prawda FK-40 do takiego samego zestawu amorków, ale myślę ,że będziesz zadowolony ok.gif

> Ty ruszałeś coś z ustawieniami swoich sportów na tyle?

Ustawiłem na średni i tak zostało. Był najbardziej bliski tego jak fabrycznie ustawiony jest STR.T. Na zimę chciałem dać bardziej miękko, ale jak przyszło co do czego to mi się schylać nie chciało i marznąć grinser006.gif

Pamiętaj ,że nie regulujesz twardości tylko odbicie. Czyli jak ustawisz na max to amortyzator będzie wolniej wracał natomiast siła potrzebna do jego ściśnięcia będzie cały czas taka sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam co prawda FK-40 do takiego samego zestawu amorków, ale myślę ,że będziesz zadowolony

> Ustawiłem na średni i tak zostało. Był najbardziej bliski tego jak fabrycznie ustawiony jest STR.T.

> Na zimę chciałem dać bardziej miękko, ale jak przyszło co do czego to mi się schylać nie

> chciało i marznąć

> Pamiętaj ,że nie regulujesz twardości tylko odbicie. Czyli jak ustawisz na max to amortyzator

> będzie wolniej wracał natomiast siła potrzebna do jego ściśnięcia będzie cały czas taka sama.

Podziękował cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam! odgrzebuje trochę temat, nadchodzi pomału sezon i chciałbym się poradzić przed zakupem odnośnie opinie jazdy na amorkach koni, a na bilstainach B6 na wąskiej ladze, na allegro są dostępne te dwie opcje:

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=4985825287&ref=last-visited

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=4976152083&ref=last-visited

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam, że STR.T to jest bardzo uczciwy stosunek ceny do jakości, może nawet bardzo dobry.

Co do Billa na "chudej" ladze słyszałem wiele negatywnych opini, że to już nie to samo co na grubej i generalnei łączy je tylko nazwa, natomiast nie jeździłem więc się nie sugeruj. Cena w stosunku do grubej lagi też jest dużo niższa więc może akurat adekwatna do zmian jakie wprowadzili wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.