Skocz do zawartości

dymi na biało - odma


ccLot

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

znajomy ma mały problem. W Octavi 1 1,8t ma założony Oil Catch tank (separator odmy). Zaniedbał opróżnianie zbiorniczka i mu zamarzło. Samochód strasznie dymi na biało jak przy UPG, po odkręceniu zaworka od spuszczania syfu z separatora wszystko wraca do normy, więc wygląda na to że czop zrobił się w wężu dochodzącym do dolotu do turbiny i dodatkowo jest duże nadciśnienie w odmie.

Pytanie dlaczego tak dymi i co, na razie nie widać żeby wywaliło jakąś uszczelkę albo zimmeringa, więc co? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> znajomy ma mały problem. W Octavi 1 1,8t ma założony Oil Catch tank (separator odmy). Zaniedbał

> opróżnianie zbiorniczka i mu zamarzło. Samochód strasznie dymi na biało jak przy UPG, po

> odkręceniu zaworka od spuszczania syfu z separatora wszystko wraca do normy, więc wygląda na

> to że czop zrobił się w wężu dochodzącym do dolotu do turbiny i dodatkowo jest duże

> nadciśnienie w odmie.

> Pytanie dlaczego tak dymi i co, na razie nie widać żeby wywaliło jakąś uszczelkę albo zimmeringa,

> więc co?

Ja sprawdzilbym czy ten dolozony uklad czy jest drozny. Niech zalozy oryginalna rure z odmy do dolotu i sprawdzi czy nadal tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja sprawdzilbym czy ten dolozony uklad czy jest drozny. Niech zalozy oryginalna rure z odmy do

> dolotu i sprawdzi czy nadal tak samo.

Że jest niedrożna to ustaliliśmy.

Pytanie skąd ten biały dym się bierze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Piszesz ze po odkreceniu zaworka wszystko wraca do normy, czyli wyglada ze nadal jest niedrozny.

Jest niedrożny i nie szukam rozwiązania, tylko jestem ciekawy skąd się bierze biały dym z wydechu.

Co jest spalane, skąd się bierze i dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest niedrożny i nie szukam rozwiązania, tylko jestem ciekawy skąd się bierze biały dym z wydechu.

> Co jest spalane, skąd się bierze i dlaczego?

Też się nad tym kiedyś zastanawiałem i obstawiam olej który wywala pewnie przez uszczelnienia turbiny. Najwyraźniej zatkana odma powoduje wzrost ciśnienia oleju w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też się nad tym kiedyś zastanawiałem i obstawiam olej który wywala pewnie przez uszczelnienia

> turbiny. Najwyraźniej zatkana odma powoduje wzrost ciśnienia oleju w silniku.

Zatkana odma na pewno powoduje wzrost ciśnienia oleju.

Może faktycznie wywala uszczelnieniem na turbinie i dalej to już z górki do cylindrów.

Czyli raczej turbo będzie do zdjęcia?

Czyszczenie całego dolotu i IC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zatkana odma na pewno powoduje wzrost ciśnienia oleju.

> Może faktycznie wywala uszczelnieniem na turbinie i dalej to już z górki do cylindrów.

> Czyli raczej turbo będzie do zdjęcia?

> Czyszczenie całego dolotu i IC?

Mi kiedyś zamarzła odma w TDI - zachciało mi się poprawiać fabrykę wink.gif

Na szczęście tylko wywaliło dwie uszczelki na wymienniku ciepła pod podstawą filtra oleju plus oczywiście poszedł olej w wydech i chyba dolot. Turbiny nie ruszałem, wylano tylko trochę oleju z IC plus później auto zostało uruchomione i olej został wypalony z wydechu (akurat nie miałem katalizatora także mogłem to zrobić).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zatkana odma na pewno powoduje wzrost ciśnienia oleju.

> Może faktycznie wywala uszczelnieniem na turbinie i dalej to już z górki do cylindrów.

> Czyli raczej turbo będzie do zdjęcia?

> Czyszczenie całego dolotu i IC?

A skąd pewność, że powoduje wzrost ciśnienia oleju. Przecież odma odpowietrza skrzynie korbową. Czyli powoduje wzrost ciśnienia gazów pewnie wypchnięcie uszczelniaczy i wtedy wycieki oleju. Ale nie jestem ekspertem w tej dziedzinie.

Chociaż napewno nie rozbierałbym tak pochopnie części w silniku. Wróciłbym do oryginału pomijając CT i zobaczył najpierw czy coś się będzie działo. i czy dym to biały jak para wodna czy stalowy jak olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A skąd pewność, że powoduje wzrost ciśnienia oleju. Przecież odma odpowietrza skrzynie korbową.

> Czyli powoduje wzrost ciśnienia gazów pewnie wypchnięcie uszczelniaczy i wtedy wycieki oleju.

> Ale nie jestem ekspertem w tej dziedzinie.

> Chociaż napewno nie rozbierałbym tak pochopnie części w silniku. Wróciłbym do oryginału pomijając

> CT i zobaczył najpierw czy coś się będzie działo. i czy dym to biały jak para wodna czy

> stalowy jak olej.

Bo po wyjeciu bagnetu, odkreceniu korka olejulub odkręceniu zaworka od CT czuć mocny podmuch (normalnie tak nie było).

Powrót do oryginału w 1,8t VAG nie jest prosty bo tam jest cała masa różnych rurek od SAI PVC i zaworu kombi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo po wyjeciu bagnetu, odkreceniu korka olejulub odkręceniu zaworka od CT czuć mocny podmuch

> (normalnie tak nie było).

I to jest spowodowane lub powoduje wzrost ciśnienia oleju? hehe.gifpad.gif

A ja naiwnie sądziłem, że za ciśnienie oleju odpowiada pompa, a nie odma... no ale człek się całe życie uczy waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I to jest spowodowane lub powoduje wzrost ciśnienia oleju?

> A ja naiwnie sądziłem, że za ciśnienie oleju odpowiada pompa, a nie odma... no ale człek się całe

> życie uczy

Ja tam ekspertem nie jestem, ale pomyśl jak jest odma to ona wyrównuje (upuszcza) ciśnienie, jak jest zablokowana to dzięki właśnie pompie i przedmuchom z cylindrów ciśnienie niebezpiecznie wzrasta i uchodzi najsłabszym elementem: uszczelniacze, uszczelki, bagnet...

Chyba, że to co napisałem to fantastyka, a ja z chęcią poczytam jak to jest naprawdę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak jest odma to ona wyrównuje (upuszcza) ciśnienie,

Podaje przedmuchy ze skrzyni korbowej do ponownego spalenia w silniku. Dlatego dawno, dawno temu, jak silnik był żywym trupem, to się odmę "łączyło z atmosferą" by jeszcze odwlec agonię...

> jest zablokowana to dzięki właśnie pompie i przedmuchom z cylindrów ciśnienie niebezpiecznie

> wzrasta i uchodzi najsłabszym elementem: uszczelniacze, uszczelki, bagnet...

Ale nie wzrasta ciśnienie oleju, tylko ciśnienie gazów w skrzyni korbowej szuka ujścia i "wypycha" najsłabszy element z tych, które wymieniłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale nie wzrasta ciśnienie oleju, tylko ciśnienie gazów w skrzyni korbowej szuka ujścia i "wypycha"

> najsłabszy element z tych, które wymieniłeś.

No ok, ale efekt jest taki że i tak wali olejem ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale nie wzrasta ciśnienie oleju, tylko ciśnienie gazów w skrzyni korbowej szuka ujścia i "wypycha"

> najsłabszy element z tych, które wymieniłeś.

Skoro nie wzrasta ciśnienie oleju, to jakim cudem przy zapchanej odmie wywaliło mi uszczelki przy wymienniku olej/woda w podstawie filtra? Uszczelki mają kontakt tylko z magistralą olejową.

Nie wspomnę już o oleju który poszedł przez turbo do wydechu - po udrożnieniu odmy turbina przejechała kolejne 150kkm bez problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.