Skocz do zawartości

Olej 5W30 czy 5W40 ?


piotr1982

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam dylemat natury zakupowej i eksploatacyjnej.

Auto zbliża się do przebiegu 90tys km. Do tej pory było lane Shell 5W30

Producent (a raczej serwis) nie wiem co zaleca.... jedni twierdzą że 5W30 inni że 5W40 więc tradycyjnie.... ile serwisów tyle opinii

Producenci olejów też są podzieleni jedni twierdzą że 5W30 inni że 5W40

A co Szanowni użytkownicy polecą?

Auto z instalacją LPG, silnik 1,4 16v BXW, przebieg 90tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie powiedzialbym. Na 5W30 silnik zauwazalnie lzej kreci na mrozie wzgledem 5W40 - testowalem na

> tym samym oleju Valvo SynPower roznily sie tylko wspomnianym jednym parametrem

Różniły się pewnie znacząco lepkością niskotemperaturową oraz pompowalnością. A to, że oba 5W - cóż... Norma jest szeroka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podaj co to za samochód i podaj rok produkcji.

> Bo jednak producenci różnią się w zaleceniach stosowanych olejów...

seat ibiza 6j 1,4 16v 85KM kod silnika BXW (+LPG)

rok 2010

shell zaleca 5W30

motul, milers, liqui, castrol albo mobil 5W30 i 5W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> seat ibiza 6j 1,4 16v 85KM kod silnika BXW (+LPG)

> rok 2010

> shell zaleca 5W30

> motul, milers, liqui, castrol albo mobil 5W30 i 5W40

Kup dobry syntetyczny olej 5W30 i po sprawie.

Jaki? To już Twoje widzi mi się grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> seat ibiza 6j 1,4 16v 85KM kod silnika BXW (+LPG)

> rok 2010

> shell zaleca 5W30

> motul, milers, liqui, castrol albo mobil 5W30 i 5W40

Czasem się zastanawiam , po co takie rozważania na temat tego co zalać do 1.4 16v 85 KM sick.gif

Obojętnie co wlejesz do tego silnika, a będzie spełniało normy producenta ... Dodam ,że normy to nie tylko lepkość ...

To auto będzie jeździło bez różnicy... TO JEST TYLKO 1.4 ... do tego niewysilone smile.gif

A wy robicie z tego taki problem jakby to była Formuła 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czasem się zastanawiam , po co takie rozważania na temat tego co zalać do 1.4 16v 85 KM

> Obojętnie co wlejesz do tego silnika, a będzie spełniało normy producenta ... Dodam ,że normy to

> nie tylko lepkość ...

> To auto będzie jeździło bez różnicy... TO JEST TYLKO 1.4 ... do tego niewysilone

> A wy robicie z tego taki problem jakby to była Formuła 1

I co z tego, że nie wysilone? Jak instrukcja nie wymaga konkretnej normy VW, to lałbym olej z jak najnowszą normą A3/B4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie uprawiając krypto reklamy czy taki olej spełnia wymogi dobry i syntetyczny

> shell helix ultra extra 5W30

> cena 105zł

koło syntetycznego to nawet nie stał , i prawdziwy syntetyk drugie tyle kosztuje , np popatrz na ceny millers-a , amsoil-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I to zależy od oleju?

Testy nie były przeprowadzane w kontrolowanym środowisku i powtarzane na olejach o róźnej lepkości, ale z dużą dozą prawdopodobieństwa tak. Po wymianie na 5W40 widać, że olej osiąga niższe temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> koło syntetycznego to nawet nie stał , i prawdziwy syntetyk drugie tyle kosztuje , np popatrz na

> ceny millers-a , amsoil-a

Skoro jest informacja Full Syntetic to dlaczego uważasz że to pól syntetyk czy mineralny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Testy nie były przeprowadzane w kontrolowanym środowisku i powtarzane na olejach o róźnej lepkości,

> ale z dużą dozą prawdopodobieństwa tak. Po wymianie na 5W40 widać, że olej osiąga niższe

> temperatury.

Tutaj to chyba bardziej problem z silnikiem a nie wina oleum ... niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Testy nie były przeprowadzane w kontrolowanym środowisku i powtarzane na olejach o róźnej lepkości,

> ale z dużą dozą prawdopodobieństwa tak. Po wymianie na 5W40 widać, że olej osiąga niższe

> temperatury.

Ale to co pokazałeś to temp. płynu chłodniczego nie oleju ...

Takie rzeczy to się dzieją przy niesprawnym układzie chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoro jest informacja Full Syntetic to dlaczego uważasz że to pól syntetyk czy mineralny?

ehhh.... poczytaj sobie co to olej Hydrocrackowany... i o wygranym procesie Castrola o nazwe syntetyk

ps. Wszystkie oleje do 150zł za bańke to hydrocrackowane , a nie syntetyczne wink.gif

Ani Mobil Ani Castrol , nie ma już oleju 5w30 w pełni syntetycznego ,tylko Hydrocrackowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Testy nie były przeprowadzane w kontrolowanym środowisku i powtarzane na olejach o róźnej lepkości,

> ale z dużą dozą prawdopodobieństwa tak. Po wymianie na 5W40 widać, że olej osiąga niższe

> temperatury.

Wiara potrafi czynić cuda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to co pokazałeś to temp. płynu chłodniczego nie oleju ...

> Takie rzeczy to się dzieją przy niesprawnym układzie chłodzenia.

To co pokazałem to tempetura oleum. Temperatura płynu chłodniczego jest w innym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ehhh.... poczytaj sobie co to olej Hydrocrackowany... i o wygranym procesie Castrola o nazwe

> syntetyk

> ps. Wszystkie oleje do 150zł za bańke to hydrocrackowane , a nie syntetyczne

> Ani Mobil Ani Castrol , nie ma już oleju 5w30 w pełni syntetycznego ,tylko Hydrocrackowany.

Co to zmienia?

Zwłaszcza dla silnika 1.4, który równie dobrze będzie jeździł na 10

W40 po 16zł za litr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A chciałbyś, jadąc autostradą zobaczyć coś takiego na wskaźnikach?

Jaki byś olej nie zalał, jak będą ku temu warunki to na autostradzie go spokojnie przegrzejesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To co pokazałem to tempetura oleum. Temperatura płynu chłodniczego jest w innym miejscu.

To w takim razie wszystko jest w porządku ... przy pałowaniu silnika taka temp. oleju nie dziwi ....

Jeśli ktoś upala silnik to granic możliwości to powinien lać 5w40 wink.gif

Ale latanie 1.4 z vmax to proszenie się o problemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co Szanowni użytkownicy polecą?

> Auto z instalacją LPG, silnik 1,4 16v BXW, przebieg 90tys km

Dowiedz się co zaleca producent do tego silnika - jakiej lepkości i jakiej jakości olej.

Nie ma co zgadywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoro jest informacja Full Syntetic to dlaczego uważasz że to pól syntetyk czy mineralny?

Bo olejowi puryści uważają że olej typu HC to nie jest pełny syntetyk mimo, że producenci mają prawo tak go nazywać a według specjalistów pod pewnymi względami te oleje są nawet lepsze.

Znam człowieka który na olej do swojego silnika benzynowego wydaje jakieś kosmiczne pieniądze, kupując od kogoś kto przywozi go zza granicy bo ma być Full Synthetic, oryginał, nie z Polski itp. Silnik seryjny, jazda normalna. Z silnikiem cały czas miał problemy bo a to LPG a to coś innego. W końcu padła uszczelka pod głowicą, została wymieniona i znowu padła bo pech chciał, że trafiła się wadliwa oslabiony.gif Więc czy warto aż tak kombinować z olejem? Niezawodność silnika nie zależy wyłącznie od oleju.

Dla porównania taki sam silnik, zaniedbany, jeżdżony od nowości w PL, zalewany różnymi najtańszymi olejami półsyntetycznymi w wiejskich warsztatach (pewnie czasami była wymiana tylko na papierze) po przebiegu 350kkm w środku czyściutki bez najmniejszych progów na cylindrach czy innych oznak mocnego zużycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę sie pod temat. Mam podobny dylemat smile.gif

Czy jeśli mój Hyundai i30 benzyna 1,4 przejechane 70 tys km jeździł dotychczas na Castrolu Edge 5W30 przez 6 wiosen, mogę go zalać np. Castrolem Magnatec 5W40 lub innym olejem o specyfikacji 5W40 np. LOTUS. Będzie to jakaś niekorzystna zmiana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podepnę sie pod temat. Mam podobny dylemat

> Czy jeśli mój Hyundai i30 benzyna 1,4 przejechane 70 tys km jeździł dotychczas na Castrolu Edge

> 5W30 przez 6 wiosen, mogę go zalać np. Castrolem Magnatec 5W40 lub innym olejem o specyfikacji

> 5W40 np. LOTUS. Będzie to jakaś niekorzystna zmiana?

ja bym kombinował w ten sposób: jeżeli oleju nie bierze to może byc 5W30 jeżeli bierze to 5W40 bo będzie brał trochę mniej. Czyli generalnie kosztami. I oczywiście tym co producent zaleca. Jeżeli ma być koniecznie W30 to nie ma sensu kombinować z W40. Natomiast większość starszych normalnych silników wymaga W40 w naszych warunkach klimatycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podepnę sie pod temat. Mam podobny dylemat

> Czy jeśli mój Hyundai i30 benzyna 1,4 przejechane 70 tys km jeździł dotychczas na Castrolu Edge

> 5W30 przez 6 wiosen, mogę go zalać np. Castrolem Magnatec 5W40 lub innym olejem o specyfikacji

> 5W40 np. LOTUS. Będzie to jakaś niekorzystna zmiana?

Jeśli chcesz taniej to: 5W30 GM

A jeśli insza inszość to lej cokolwiek zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli producent zaleca 40W, po co płacić za rzadszy po nagrzaniu silnika olej, co nie przyniesie

> większych korzyści.

Zastosowanie zbyt lekko-bieżnego oleju może, w przypadku silników z luźnym pasowaniem dodatkowo postarzonych przez ząb czasu, spadek ciśnienia oleju... Migać nic jeszcze nie będzie, ale smarowanie góry silnika może być dużo słabsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To w takim razie wszystko jest w porządku ... przy pałowaniu silnika taka temp. oleju nie dziwi

> ....

> Jeśli ktoś upala silnik to granic możliwości to powinien lać 5w40lub w50 ok.gif

> Ale latanie 1.4 z vmax to proszenie się o problemy yikes.gif

1.8 już nie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rzadszy wydawało mi się będzie łatwiej smarował i pozwalał osiągać wyższe ciśnienie.

Olej o mniejsze lepkości lepiej odbiera temperaturę.

Dodatkowo poprzez mniejszą pracę potrzebną do jego "przeciskania" sam nie zwiększa tak temperatury, jak olej o większej lepkości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.