Jump to content
Sign in to follow this  
piotr1982

Olej 5W30 czy 5W40 ?

Recommended Posts

Witam,

Mam dylemat natury zakupowej i eksploatacyjnej.

Auto zbliża się do przebiegu 90tys km. Do tej pory było lane Shell 5W30

Producent (a raczej serwis) nie wiem co zaleca.... jedni twierdzą że 5W30 inni że 5W40 więc tradycyjnie.... ile serwisów tyle opinii

Producenci olejów też są podzieleni jedni twierdzą że 5W30 inni że 5W40

A co Szanowni użytkownicy polecą?

Auto z instalacją LPG, silnik 1,4 16v BXW, przebieg 90tys km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak nie wiesz co zaleca producent? A co jest napisane w instrukcji?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lałem 5W50, teraz 5W30. Nie czuję różnicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

>5W30 inni że 5W40 więc

5w30 lepszy na zimę

5w40 lepszy na lato.

Jeśli nie katujesz auta to jeden kij, jakbyś trochę dawał w palnik to 5W40 będzie lepszym wyborem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> 5w30 lepszy na zimę

> 5w40 lepszy na lato.

> Jeśli nie katujesz auta to jeden kij, jakbyś trochę dawał w palnik to 5W40 będzie lepszym wyborem.

akurat na zime oba beda mialy takie sameparametry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lać to co zaleca producent. 5W40 nie jest "lepszy" od 5W30.

Share this post


Link to post
Share on other sites

5w40 stawia większe opory w silniku , i zwiększy się spalanie ....

Nie jest to auto wyczynowe , więc 5w30 w zupełności wystarczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> akurat na zime oba beda mialy takie sameparametry

nie powiedzialbym. Na 5W30 silnik zauwazalnie lzej kreci na mrozie wzgledem 5W40 - testowalem na tym samym oleju Valvo SynPower roznily sie tylko wspomnianym jednym parametrem

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nie powiedzialbym. Na 5W30 silnik zauwazalnie lzej kreci na mrozie wzgledem 5W40 - testowalem na

> tym samym oleju Valvo SynPower roznily sie tylko wspomnianym jednym parametrem

Może właśnie dlatego ,że 5w30 wytwarza mniejsze opory w silniku względem 5w40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podaj co to za samochód i podaj rok produkcji.

Bo jednak producenci różnią się w zaleceniach stosowanych olejów...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nie powiedzialbym. Na 5W30 silnik zauwazalnie lzej kreci na mrozie wzgledem 5W40 - testowalem na

> tym samym oleju Valvo SynPower roznily sie tylko wspomnianym jednym parametrem

Różniły się pewnie znacząco lepkością niskotemperaturową oraz pompowalnością. A to, że oba 5W - cóż... Norma jest szeroka...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Podaj co to za samochód i podaj rok produkcji.

> Bo jednak producenci różnią się w zaleceniach stosowanych olejów...

seat ibiza 6j 1,4 16v 85KM kod silnika BXW (+LPG)

rok 2010

shell zaleca 5W30

motul, milers, liqui, castrol albo mobil 5W30 i 5W40

Share this post


Link to post
Share on other sites

> seat ibiza 6j 1,4 16v 85KM kod silnika BXW (+LPG)

> rok 2010

> shell zaleca 5W30

> motul, milers, liqui, castrol albo mobil 5W30 i 5W40

Kup dobry syntetyczny olej 5W30 i po sprawie.

Jaki? To już Twoje widzi mi się grinser006.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> seat ibiza 6j 1,4 16v 85KM kod silnika BXW (+LPG)

> rok 2010

> shell zaleca 5W30

> motul, milers, liqui, castrol albo mobil 5W30 i 5W40

Czasem się zastanawiam , po co takie rozważania na temat tego co zalać do 1.4 16v 85 KM sick.gif

Obojętnie co wlejesz do tego silnika, a będzie spełniało normy producenta ... Dodam ,że normy to nie tylko lepkość ...

To auto będzie jeździło bez różnicy... TO JEST TYLKO 1.4 ... do tego niewysilone smile.gif

A wy robicie z tego taki problem jakby to była Formuła 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Kup dobry syntetyczny olej 5W30 i po sprawie.

> Jaki? To już Twoje widzi mi się

nie uprawiając krypto reklamy czy taki olej spełnia wymogi dobry i syntetyczny

shell helix ultra extra 5W30

cena 105zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A wy robicie z tego taki problem jakby to była Formuła 1

ależ nikt (a zwłaszcza ja) problemu nie robi

pytam tak "z doświadczenia"

auto w wyścigach udziału nie bierze, ale jak jadę autostradą to 70 nie pomykam alien.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Czasem się zastanawiam , po co takie rozważania na temat tego co zalać do 1.4 16v 85 KM

> Obojętnie co wlejesz do tego silnika, a będzie spełniało normy producenta ... Dodam ,że normy to

> nie tylko lepkość ...

> To auto będzie jeździło bez różnicy... TO JEST TYLKO 1.4 ... do tego niewysilone

> A wy robicie z tego taki problem jakby to była Formuła 1

I co z tego, że nie wysilone? Jak instrukcja nie wymaga konkretnej normy VW, to lałbym olej z jak najnowszą normą A3/B4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nie uprawiając krypto reklamy czy taki olej spełnia wymogi dobry i syntetyczny

> shell helix ultra extra 5W30

> cena 105zł

koło syntetycznego to nawet nie stał , i prawdziwy syntetyk drugie tyle kosztuje , np popatrz na ceny millers-a , amsoil-a

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A wy robicie z tego taki problem jakby to była Formuła 1

A chciałbyś, jadąc autostradą zobaczyć coś takiego na wskaźnikach?

img_20120501_104630.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A chciałbyś, jadąc autostradą zobaczyć coś takiego na wskaźnikach?

I to zależy od oleju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> I to zależy od oleju?

Testy nie były przeprowadzane w kontrolowanym środowisku i powtarzane na olejach o róźnej lepkości, ale z dużą dozą prawdopodobieństwa tak. Po wymianie na 5W40 widać, że olej osiąga niższe temperatury.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> koło syntetycznego to nawet nie stał , i prawdziwy syntetyk drugie tyle kosztuje , np popatrz na

> ceny millers-a , amsoil-a

Skoro jest informacja Full Syntetic to dlaczego uważasz że to pól syntetyk czy mineralny?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Testy nie były przeprowadzane w kontrolowanym środowisku i powtarzane na olejach o róźnej lepkości,

> ale z dużą dozą prawdopodobieństwa tak. Po wymianie na 5W40 widać, że olej osiąga niższe

> temperatury.

Tutaj to chyba bardziej problem z silnikiem a nie wina oleum ... niewiem.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Testy nie były przeprowadzane w kontrolowanym środowisku i powtarzane na olejach o róźnej lepkości,

> ale z dużą dozą prawdopodobieństwa tak. Po wymianie na 5W40 widać, że olej osiąga niższe

> temperatury.

Ale to co pokazałeś to temp. płynu chłodniczego nie oleju ...

Takie rzeczy to się dzieją przy niesprawnym układzie chłodzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Skoro jest informacja Full Syntetic to dlaczego uważasz że to pól syntetyk czy mineralny?

ehhh.... poczytaj sobie co to olej Hydrocrackowany... i o wygranym procesie Castrola o nazwe syntetyk

ps. Wszystkie oleje do 150zł za bańke to hydrocrackowane , a nie syntetyczne wink.gif

Ani Mobil Ani Castrol , nie ma już oleju 5w30 w pełni syntetycznego ,tylko Hydrocrackowany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> I co z tego, że nie wysilone? Jak instrukcja nie wymaga konkretnej normy VW, to lałbym olej z jak

> najnowszą normą A3/B4.

Pisałem już o tym ,że należy wybrać olej taki , który spełnia klasy jakościowe... W tej chwili nawet najtańszy olej ma klase a3/b4 5w30

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Testy nie były przeprowadzane w kontrolowanym środowisku i powtarzane na olejach o róźnej lepkości,

> ale z dużą dozą prawdopodobieństwa tak. Po wymianie na 5W40 widać, że olej osiąga niższe

> temperatury.

Wiara potrafi czynić cuda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ale to co pokazałeś to temp. płynu chłodniczego nie oleju ...

> Takie rzeczy to się dzieją przy niesprawnym układzie chłodzenia.

To co pokazałem to tempetura oleum. Temperatura płynu chłodniczego jest w innym miejscu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ehhh.... poczytaj sobie co to olej Hydrocrackowany... i o wygranym procesie Castrola o nazwe

> syntetyk

> ps. Wszystkie oleje do 150zł za bańke to hydrocrackowane , a nie syntetyczne

> Ani Mobil Ani Castrol , nie ma już oleju 5w30 w pełni syntetycznego ,tylko Hydrocrackowany.

Co to zmienia?

Zwłaszcza dla silnika 1.4, który równie dobrze będzie jeździł na 10

W40 po 16zł za litr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A chciałbyś, jadąc autostradą zobaczyć coś takiego na wskaźnikach?

Jaki byś olej nie zalał, jak będą ku temu warunki to na autostradzie go spokojnie przegrzejesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Co to zmienia?

Właśnie o to chodzi , że nic smile.gif ... po prostu wlać co tańsze a spełnia normy .... i nie podniecać się ,że to syntetyk\

> Zwłaszcza dla silnika 1.4, który równie dobrze będzie jeździł na 10

> W40 po 16zł za litr.

claps.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> To co pokazałem to tempetura oleum. Temperatura płynu chłodniczego jest w innym miejscu.

To w takim razie wszystko jest w porządku ... przy pałowaniu silnika taka temp. oleju nie dziwi ....

Jeśli ktoś upala silnik to granic możliwości to powinien lać 5w40 wink.gif

Ale latanie 1.4 z vmax to proszenie się o problemy

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A co Szanowni użytkownicy polecą?

> Auto z instalacją LPG, silnik 1,4 16v BXW, przebieg 90tys km

Dowiedz się co zaleca producent do tego silnika - jakiej lepkości i jakiej jakości olej.

Nie ma co zgadywać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Skoro jest informacja Full Syntetic to dlaczego uważasz że to pól syntetyk czy mineralny?

Bo olejowi puryści uważają że olej typu HC to nie jest pełny syntetyk mimo, że producenci mają prawo tak go nazywać a według specjalistów pod pewnymi względami te oleje są nawet lepsze.

Znam człowieka który na olej do swojego silnika benzynowego wydaje jakieś kosmiczne pieniądze, kupując od kogoś kto przywozi go zza granicy bo ma być Full Synthetic, oryginał, nie z Polski itp. Silnik seryjny, jazda normalna. Z silnikiem cały czas miał problemy bo a to LPG a to coś innego. W końcu padła uszczelka pod głowicą, została wymieniona i znowu padła bo pech chciał, że trafiła się wadliwa oslabiony.gif Więc czy warto aż tak kombinować z olejem? Niezawodność silnika nie zależy wyłącznie od oleju.

Dla porównania taki sam silnik, zaniedbany, jeżdżony od nowości w PL, zalewany różnymi najtańszymi olejami półsyntetycznymi w wiejskich warsztatach (pewnie czasami była wymiana tylko na papierze) po przebiegu 350kkm w środku czyściutki bez najmniejszych progów na cylindrach czy innych oznak mocnego zużycia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podepnę sie pod temat. Mam podobny dylemat smile.gif

Czy jeśli mój Hyundai i30 benzyna 1,4 przejechane 70 tys km jeździł dotychczas na Castrolu Edge 5W30 przez 6 wiosen, mogę go zalać np. Castrolem Magnatec 5W40 lub innym olejem o specyfikacji 5W40 np. LOTUS. Będzie to jakaś niekorzystna zmiana?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Podepnę sie pod temat. Mam podobny dylemat

> Czy jeśli mój Hyundai i30 benzyna 1,4 przejechane 70 tys km jeździł dotychczas na Castrolu Edge

> 5W30 przez 6 wiosen, mogę go zalać np. Castrolem Magnatec 5W40 lub innym olejem o specyfikacji

> 5W40 np. LOTUS. Będzie to jakaś niekorzystna zmiana?

ja bym kombinował w ten sposób: jeżeli oleju nie bierze to może byc 5W30 jeżeli bierze to 5W40 bo będzie brał trochę mniej. Czyli generalnie kosztami. I oczywiście tym co producent zaleca. Jeżeli ma być koniecznie W30 to nie ma sensu kombinować z W40. Natomiast większość starszych normalnych silników wymaga W40 w naszych warunkach klimatycznych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Podepnę sie pod temat. Mam podobny dylemat

> Czy jeśli mój Hyundai i30 benzyna 1,4 przejechane 70 tys km jeździł dotychczas na Castrolu Edge

> 5W30 przez 6 wiosen, mogę go zalać np. Castrolem Magnatec 5W40 lub innym olejem o specyfikacji

> 5W40 np. LOTUS. Będzie to jakaś niekorzystna zmiana?

Jeśli chcesz taniej to: 5W30 GM

A jeśli insza inszość to lej cokolwiek zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lej to co zaleca producent. Nie warto przepłacać za markę - kup ten olej, który spełnia normy/wymagania producenta a przy tym nie jest kosztowny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli producent zaleca 40W, po co płacić za rzadszy po nagrzaniu silnika olej, co nie przyniesie większych korzyści.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jeśli producent zaleca 40W, po co płacić za rzadszy po nagrzaniu silnika olej, co nie przyniesie

> większych korzyści.

Zastosowanie zbyt lekko-bieżnego oleju może, w przypadku silników z luźnym pasowaniem dodatkowo postarzonych przez ząb czasu, spadek ciśnienia oleju... Migać nic jeszcze nie będzie, ale smarowanie góry silnika może być dużo słabsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> To w takim razie wszystko jest w porządku ... przy pałowaniu silnika taka temp. oleju nie dziwi

> ....

> Jeśli ktoś upala silnik to granic możliwości to powinien lać 5w40lub w50 ok.gif

> Ale latanie 1.4 z vmax to proszenie się o problemy yikes.gif

1.8 już nie grinser006.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rzadszy wydawało mi się będzie łatwiej smarował i pozwalał osiągać wyższe ciśnienie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Rzadszy wydawało mi się będzie łatwiej smarował i pozwalał osiągać wyższe ciśnienie.

Olej o mniejsze lepkości lepiej odbiera temperaturę.

Dodatkowo poprzez mniejszą pracę potrzebną do jego "przeciskania" sam nie zwiększa tak temperatury, jak olej o większej lepkości

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.