piotr1982 Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 Witam, Mam dylemat natury zakupowej i eksploatacyjnej. Auto zbliża się do przebiegu 90tys km. Do tej pory było lane Shell 5W30 Producent (a raczej serwis) nie wiem co zaleca.... jedni twierdzą że 5W30 inni że 5W40 więc tradycyjnie.... ile serwisów tyle opinii Producenci olejów też są podzieleni jedni twierdzą że 5W30 inni że 5W40 A co Szanowni użytkownicy polecą? Auto z instalacją LPG, silnik 1,4 16v BXW, przebieg 90tys km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 Jak nie wiesz co zaleca producent? A co jest napisane w instrukcji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 Lałem 5W50, teraz 5W30. Nie czuję różnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 >5W30 inni że 5W40 więc 5w30 lepszy na zimę 5w40 lepszy na lato. Jeśli nie katujesz auta to jeden kij, jakbyś trochę dawał w palnik to 5W40 będzie lepszym wyborem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > 5w30 lepszy na zimę > 5w40 lepszy na lato. > Jeśli nie katujesz auta to jeden kij, jakbyś trochę dawał w palnik to 5W40 będzie lepszym wyborem. akurat na zime oba beda mialy takie sameparametry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 Lać to co zaleca producent. 5W40 nie jest "lepszy" od 5W30. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 5w40 stawia większe opory w silniku , i zwiększy się spalanie .... Nie jest to auto wyczynowe , więc 5w30 w zupełności wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > akurat na zime oba beda mialy takie sameparametry nie powiedzialbym. Na 5W30 silnik zauwazalnie lzej kreci na mrozie wzgledem 5W40 - testowalem na tym samym oleju Valvo SynPower roznily sie tylko wspomnianym jednym parametrem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > nie powiedzialbym. Na 5W30 silnik zauwazalnie lzej kreci na mrozie wzgledem 5W40 - testowalem na > tym samym oleju Valvo SynPower roznily sie tylko wspomnianym jednym parametrem Może właśnie dlatego ,że 5w30 wytwarza mniejsze opory w silniku względem 5w40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 Podaj co to za samochód i podaj rok produkcji. Bo jednak producenci różnią się w zaleceniach stosowanych olejów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > nie powiedzialbym. Na 5W30 silnik zauwazalnie lzej kreci na mrozie wzgledem 5W40 - testowalem na > tym samym oleju Valvo SynPower roznily sie tylko wspomnianym jednym parametrem Różniły się pewnie znacząco lepkością niskotemperaturową oraz pompowalnością. A to, że oba 5W - cóż... Norma jest szeroka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr1982 Napisano 4 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > Podaj co to za samochód i podaj rok produkcji. > Bo jednak producenci różnią się w zaleceniach stosowanych olejów... seat ibiza 6j 1,4 16v 85KM kod silnika BXW (+LPG) rok 2010 shell zaleca 5W30 motul, milers, liqui, castrol albo mobil 5W30 i 5W40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > seat ibiza 6j 1,4 16v 85KM kod silnika BXW (+LPG) > rok 2010 > shell zaleca 5W30 > motul, milers, liqui, castrol albo mobil 5W30 i 5W40 Kup dobry syntetyczny olej 5W30 i po sprawie. Jaki? To już Twoje widzi mi się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > seat ibiza 6j 1,4 16v 85KM kod silnika BXW (+LPG) > rok 2010 > shell zaleca 5W30 > motul, milers, liqui, castrol albo mobil 5W30 i 5W40 Czasem się zastanawiam , po co takie rozważania na temat tego co zalać do 1.4 16v 85 KM Obojętnie co wlejesz do tego silnika, a będzie spełniało normy producenta ... Dodam ,że normy to nie tylko lepkość ... To auto będzie jeździło bez różnicy... TO JEST TYLKO 1.4 ... do tego niewysilone A wy robicie z tego taki problem jakby to była Formuła 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr1982 Napisano 4 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > Kup dobry syntetyczny olej 5W30 i po sprawie. > Jaki? To już Twoje widzi mi się nie uprawiając krypto reklamy czy taki olej spełnia wymogi dobry i syntetyczny shell helix ultra extra 5W30 cena 105zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr1982 Napisano 4 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > A wy robicie z tego taki problem jakby to była Formuła 1 ależ nikt (a zwłaszcza ja) problemu nie robi pytam tak "z doświadczenia" auto w wyścigach udziału nie bierze, ale jak jadę autostradą to 70 nie pomykam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > Czasem się zastanawiam , po co takie rozważania na temat tego co zalać do 1.4 16v 85 KM > Obojętnie co wlejesz do tego silnika, a będzie spełniało normy producenta ... Dodam ,że normy to > nie tylko lepkość ... > To auto będzie jeździło bez różnicy... TO JEST TYLKO 1.4 ... do tego niewysilone > A wy robicie z tego taki problem jakby to była Formuła 1 I co z tego, że nie wysilone? Jak instrukcja nie wymaga konkretnej normy VW, to lałbym olej z jak najnowszą normą A3/B4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > nie uprawiając krypto reklamy czy taki olej spełnia wymogi dobry i syntetyczny > shell helix ultra extra 5W30 > cena 105zł koło syntetycznego to nawet nie stał , i prawdziwy syntetyk drugie tyle kosztuje , np popatrz na ceny millers-a , amsoil-a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > A wy robicie z tego taki problem jakby to była Formuła 1 A chciałbyś, jadąc autostradą zobaczyć coś takiego na wskaźnikach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > A chciałbyś, jadąc autostradą zobaczyć coś takiego na wskaźnikach? I to zależy od oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > I to zależy od oleju? Testy nie były przeprowadzane w kontrolowanym środowisku i powtarzane na olejach o róźnej lepkości, ale z dużą dozą prawdopodobieństwa tak. Po wymianie na 5W40 widać, że olej osiąga niższe temperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > koło syntetycznego to nawet nie stał , i prawdziwy syntetyk drugie tyle kosztuje , np popatrz na > ceny millers-a , amsoil-a Skoro jest informacja Full Syntetic to dlaczego uważasz że to pól syntetyk czy mineralny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > Testy nie były przeprowadzane w kontrolowanym środowisku i powtarzane na olejach o róźnej lepkości, > ale z dużą dozą prawdopodobieństwa tak. Po wymianie na 5W40 widać, że olej osiąga niższe > temperatury. Tutaj to chyba bardziej problem z silnikiem a nie wina oleum ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > Testy nie były przeprowadzane w kontrolowanym środowisku i powtarzane na olejach o róźnej lepkości, > ale z dużą dozą prawdopodobieństwa tak. Po wymianie na 5W40 widać, że olej osiąga niższe > temperatury. Ale to co pokazałeś to temp. płynu chłodniczego nie oleju ... Takie rzeczy to się dzieją przy niesprawnym układzie chłodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > Skoro jest informacja Full Syntetic to dlaczego uważasz że to pól syntetyk czy mineralny? ehhh.... poczytaj sobie co to olej Hydrocrackowany... i o wygranym procesie Castrola o nazwe syntetyk ps. Wszystkie oleje do 150zł za bańke to hydrocrackowane , a nie syntetyczne Ani Mobil Ani Castrol , nie ma już oleju 5w30 w pełni syntetycznego ,tylko Hydrocrackowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > I co z tego, że nie wysilone? Jak instrukcja nie wymaga konkretnej normy VW, to lałbym olej z jak > najnowszą normą A3/B4. Pisałem już o tym ,że należy wybrać olej taki , który spełnia klasy jakościowe... W tej chwili nawet najtańszy olej ma klase a3/b4 5w30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > Testy nie były przeprowadzane w kontrolowanym środowisku i powtarzane na olejach o róźnej lepkości, > ale z dużą dozą prawdopodobieństwa tak. Po wymianie na 5W40 widać, że olej osiąga niższe > temperatury. Wiara potrafi czynić cuda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > Ale to co pokazałeś to temp. płynu chłodniczego nie oleju ... > Takie rzeczy to się dzieją przy niesprawnym układzie chłodzenia. To co pokazałem to tempetura oleum. Temperatura płynu chłodniczego jest w innym miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > ehhh.... poczytaj sobie co to olej Hydrocrackowany... i o wygranym procesie Castrola o nazwe > syntetyk > ps. Wszystkie oleje do 150zł za bańke to hydrocrackowane , a nie syntetyczne > Ani Mobil Ani Castrol , nie ma już oleju 5w30 w pełni syntetycznego ,tylko Hydrocrackowany. Co to zmienia? Zwłaszcza dla silnika 1.4, który równie dobrze będzie jeździł na 10 W40 po 16zł za litr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > A chciałbyś, jadąc autostradą zobaczyć coś takiego na wskaźnikach? Jaki byś olej nie zalał, jak będą ku temu warunki to na autostradzie go spokojnie przegrzejesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > Co to zmienia? Właśnie o to chodzi , że nic ... po prostu wlać co tańsze a spełnia normy .... i nie podniecać się ,że to syntetyk\ > Zwłaszcza dla silnika 1.4, który równie dobrze będzie jeździł na 10 > W40 po 16zł za litr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > To co pokazałem to tempetura oleum. Temperatura płynu chłodniczego jest w innym miejscu. To w takim razie wszystko jest w porządku ... przy pałowaniu silnika taka temp. oleju nie dziwi .... Jeśli ktoś upala silnik to granic możliwości to powinien lać 5w40 Ale latanie 1.4 z vmax to proszenie się o problemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > A co Szanowni użytkownicy polecą? > Auto z instalacją LPG, silnik 1,4 16v BXW, przebieg 90tys km Dowiedz się co zaleca producent do tego silnika - jakiej lepkości i jakiej jakości olej. Nie ma co zgadywać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > Skoro jest informacja Full Syntetic to dlaczego uważasz że to pól syntetyk czy mineralny? Bo olejowi puryści uważają że olej typu HC to nie jest pełny syntetyk mimo, że producenci mają prawo tak go nazywać a według specjalistów pod pewnymi względami te oleje są nawet lepsze. Znam człowieka który na olej do swojego silnika benzynowego wydaje jakieś kosmiczne pieniądze, kupując od kogoś kto przywozi go zza granicy bo ma być Full Synthetic, oryginał, nie z Polski itp. Silnik seryjny, jazda normalna. Z silnikiem cały czas miał problemy bo a to LPG a to coś innego. W końcu padła uszczelka pod głowicą, została wymieniona i znowu padła bo pech chciał, że trafiła się wadliwa Więc czy warto aż tak kombinować z olejem? Niezawodność silnika nie zależy wyłącznie od oleju. Dla porównania taki sam silnik, zaniedbany, jeżdżony od nowości w PL, zalewany różnymi najtańszymi olejami półsyntetycznymi w wiejskich warsztatach (pewnie czasami była wymiana tylko na papierze) po przebiegu 350kkm w środku czyściutki bez najmniejszych progów na cylindrach czy innych oznak mocnego zużycia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FlaperB Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 Podepnę sie pod temat. Mam podobny dylemat Czy jeśli mój Hyundai i30 benzyna 1,4 przejechane 70 tys km jeździł dotychczas na Castrolu Edge 5W30 przez 6 wiosen, mogę go zalać np. Castrolem Magnatec 5W40 lub innym olejem o specyfikacji 5W40 np. LOTUS. Będzie to jakaś niekorzystna zmiana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szuwarek Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > Podepnę sie pod temat. Mam podobny dylemat > Czy jeśli mój Hyundai i30 benzyna 1,4 przejechane 70 tys km jeździł dotychczas na Castrolu Edge > 5W30 przez 6 wiosen, mogę go zalać np. Castrolem Magnatec 5W40 lub innym olejem o specyfikacji > 5W40 np. LOTUS. Będzie to jakaś niekorzystna zmiana? ja bym kombinował w ten sposób: jeżeli oleju nie bierze to może byc 5W30 jeżeli bierze to 5W40 bo będzie brał trochę mniej. Czyli generalnie kosztami. I oczywiście tym co producent zaleca. Jeżeli ma być koniecznie W30 to nie ma sensu kombinować z W40. Natomiast większość starszych normalnych silników wymaga W40 w naszych warunkach klimatycznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > Podepnę sie pod temat. Mam podobny dylemat > Czy jeśli mój Hyundai i30 benzyna 1,4 przejechane 70 tys km jeździł dotychczas na Castrolu Edge > 5W30 przez 6 wiosen, mogę go zalać np. Castrolem Magnatec 5W40 lub innym olejem o specyfikacji > 5W40 np. LOTUS. Będzie to jakaś niekorzystna zmiana? Jeśli chcesz taniej to: 5W30 GM A jeśli insza inszość to lej cokolwiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 Lej to co zaleca producent. Nie warto przepłacać za markę - kup ten olej, który spełnia normy/wymagania producenta a przy tym nie jest kosztowny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 mam ten sam silnik i lpg. Leję 5w30 mobila. Za 4 litry płacę 130-140 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 5 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 Jeśli producent zaleca 40W, po co płacić za rzadszy po nagrzaniu silnika olej, co nie przyniesie większych korzyści. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 5 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 > Jeśli producent zaleca 40W, po co płacić za rzadszy po nagrzaniu silnika olej, co nie przyniesie > większych korzyści. Zastosowanie zbyt lekko-bieżnego oleju może, w przypadku silników z luźnym pasowaniem dodatkowo postarzonych przez ząb czasu, spadek ciśnienia oleju... Migać nic jeszcze nie będzie, ale smarowanie góry silnika może być dużo słabsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 > To w takim razie wszystko jest w porządku ... przy pałowaniu silnika taka temp. oleju nie dziwi > .... > Jeśli ktoś upala silnik to granic możliwości to powinien lać 5w40lub w50 > Ale latanie 1.4 z vmax to proszenie się o problemy 1.8 już nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Rzadszy wydawało mi się będzie łatwiej smarował i pozwalał osiągać wyższe ciśnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 > Rzadszy wydawało mi się będzie łatwiej smarował i pozwalał osiągać wyższe ciśnienie. Olej o mniejsze lepkości lepiej odbiera temperaturę. Dodatkowo poprzez mniejszą pracę potrzebną do jego "przeciskania" sam nie zwiększa tak temperatury, jak olej o większej lepkości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.