Skocz do zawartości

Fiat 500L - mój mini test!


jachu93

Rekomendowane odpowiedzi

> Ale porównanie Astry Kombi ze 180 konnym silnikiem turbo do 500L z dizlem mija się z celem.

> Moje konfiguracje na szybko:

> - Fiat 500L Lounge (najbogatsza wersjia z możliwych * lakier metalik + 17 calowe alufelgi) 1.4 16v

> 95 KM - 67 000 zł

> - Citroen C3 Picasso Exclusive (najlepsza możliwa wersja przy tym silniku + dodatki jakie w Fiacie

> są, czyli klima dwustrefowa, szklany dach, esp+asr, alufelgi) 1.4 VTi 95 KM - 73 900 zł

> - Nissan Note Tekna (maksymalna opcja + felgi 16 cali + szklany dach) 1.2 DIG-S 98 KM - 73 911 zł

> - Opel Meriva Enjoy (środkowa opcja wyposażenia + felgi 17 cali + lakier metaliczny), 1.4 XER 100

> KM - 69 300 zł

> - Ford B-Max Titanum (prawie najbogatsza wersja + dach panoramiczny + alarm + lakier metalik), 1.4

> Duratec 90 KM - 72 250 zł

> - Skoda Roomster Elegance (Najbogatsza + lakier metalik + tempomat + dach panoramiczny +

> klimatyzacja automatyczna + elektryczne wszystkie szyby + sterowanie radia z kierownicy +

> felgi 17 cali), 1.4 16v 85 KM, 71 900 zł

Wniosek jest taki, że niestety samochody w tym segmencie B+ są strasznie drogie, szczególnie jeśli mają być lepiej wyposażone.

Jeszcze dla porównania - ix20 w wersji Premium 1.4 90KM (w sumie porównywalna z tym fiacikiem.. coś ma więcej, coś mniej) kosztuje ~67000 (2013 z doliczonym lakierem)

Honda Jazz (1.4 Elegance - czyli znów - dobrze wyposażona, chociaż bez możliwości konfiguracji indywidualnej) kosztuje 66700

Natomiast już dość dawno stwierdziłem, że przy klasie B jest pewien paradoks. Jeśli chce się mieć dobre wyposażenie, to cena szybuje na tyle w górę, że w tej samej cenie można kupić kompakt, z podobnym wyposażeniem (bo tam trzeba mniej dokładać do wyższej wersji). Dodatkowo nawet najlepsze wersje z segmentu B odstają od lepszych kompaktów jakością wykończenia (patrz tapicerka drzwi we wszystkich w/w samochodach).

inaczej wygląda sprawa, gdy zadowolimy się wersjami w miarę podstawowymi.

Ale wtedy okazuje się, że Fiat 500L w wersji Easy kosztuje jakieś 57000 (z lakierem), ix20 - 50000, Note ~50000, Jazz 58-60 (!!! tutaj to nonsens kupowac wersje podstawowe)

Natomiast też należy patrzeć na faktyczne oferty - na przykład na otomoto a nie na cenniki. szczególnie w citroenie, nissanie i renault to cennik lub konfigurator nie ma nic wspólnego z faktycznymi ofertami dealerów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli wychodzi, że 500L nie jest drogi, a wręcz tańszy niż konkurencja

Wszystko zależy jak liczyć. Najwyższa wersja fiata ma na przykład duże felgi i dach szklany w standardzie. W innych markach musisz to dołożyć co automatycznie mocno podbije cenę (więc jest sens porównywać w ten sposób jeśli komuś zależy na 17" i szklanym dachu)

Dodatkowo powyższa cena fiata uwzględnia ofertę wyprzedażową a konfiguratory innych producentów niekoniecznie (szczególnie citroen)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niepotrzebnie sie tak trudzisz. Zauważyłem taką prawidłowość. Jak Fiat jest "drogi" to zaraz

> porównuje sie go do tanszej konkurencji, ale nie wspomina sie , że ta konkurencja to ma szyby

> na korby itp. Ludzie uważają, że jak fiat to ma dać wypasu po uszy za mniejsze pieniądze niż

> inne popularne marki. Niestety Fiat to nie jest chinska marka i tańszy od europejskiej

> konkurencji być nie może. Nie ma nic za darmo. Póki w narodzie będzie jeszcze pokutować ta

> komunistyczna mentalność, póty takie myślenie będzie funkcjonować.

Ale takie kwestie najlepiej weryfikuje rynek...

Jak fiat byl tani to sie sprzedawal dobrze, od czasow Stilo jest niestety rownia pochyla grinser006.gif

Mnie np dziwi, ze we Wloszech latwiej bylo spotkac Golfa czy Audi A3 niz Bravo wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to daj konkrety! Co byś kupił mając 60k zł, żeby bylo fajnie wyposażone, dość przestronne w

> środku i odpowiadającym Ci silnikiem. Obowiązkowo auto ma być nowe.

Teraz: Cruze 1.4T z wyprzedaży. Opel Meriva 1.4T. Astrę 1.4T też się da.

Orlando 1.8 (trochę słaby silnik wink.gif)

Z Fiata - Bravo T-Jet

Yeti TSI... etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Strzelasz pozycjami z cennika, a nie realnymi cenami zakupu (po upustach). Napisałem Ci w

> poprzednim poście co mogę kupić DZIŚ w okolicach 55-60k PLN.

No chyba raczysz żartować... twierdzisz, że dostaniesz upust z okolo 80-90k zł na 55-60k zł???????

Zresztą - kto powiedział, że w salonie Fiata nie możesz się targować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No chyba raczysz żartować... twierdzisz, że dostaniesz upust z okolo 80-90k zł na 55-60k zł???????

> Zresztą - kto powiedział, że w salonie Fiata nie możesz się targować?

Nie wiem skąd wziąłeś kwotę wyjściową 80-90k

Wszystkie auta, o których piszę są dostępne w salonach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No chyba raczysz żartować... twierdzisz, że dostaniesz upust z okolo 80-90k zł na 55-60k zł???????

> Zresztą - kto powiedział, że w salonie Fiata nie możesz się targować?

Popatrz na ceny na otomoto samochodów nowych. To są w miarę miarodajne ceny które można uzyskać u dealerów (już wiele więcej się nie starguje).

A w citroenie upust na przykład 12000 jest czymś zupełnie normalnym.

Na przykład całkiem ładnie wyposażony c3 picasso:

46000PLN

45 700PLN

Meriva:

51200

Jazz:

51500

Wszystko z wyposażeniem/silnikiem porównywalnym albo lepszym

do 500L.

Dla porównania - najtańszy 500L (nowy) z klimą:

53570 (wersja dość podstawowa, bez metalika)

Jeszcze się zdziwiłem jak teraz staniały zwykłe 500.. Za 36tyś można już taką kupić.. Na 3 samochód jak znalazł..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi się bardzo, bardzo podoba, dla mnie ten kokpit jest piękny. Myślę że dyskusje o designie (w

> branży moto czy ogólnie we wzornictwie) są zupełnie bez sensu bo gust jest z zasady

> subiektywny i nie poddający się obiektywnej ocenia.

> W temacie 500L jako całość - samochód bardzo mi się podoba, ale dla mnie jest przekreślony bo

> jedyne zestawienie z automatem to 1,3D 85KM + Dualogic. Jakby był silnik w okolicach co

> najmniej 100KM (np 105KM 1.6MJ albo np 120KM 1.4 turbobenzyna) plus automat TCT z Alfy to było

> by super autko do codziennej jazdy.

benzyna 120KM jest w ofercie. ale manual.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> NIe kompakt, a bagazniki i rozstaw osi jak kompakt. Wypadałoby porównać wymiary wnetrza, ale nie

> chce mi sie w to bawić. Zakładam, że bardziej mu do kompakta niz klasy B

ok.gif wreszcie rozsądny głos.

warto poświęcić trochę czasu na znalezienie wymiarów np z AŚ ... np. quashqai mimo, że większy o ponad 20cm z zewnątrz to wewnątrz znacznie ciaśniejszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wyłożyć nie całe 56 000 zł. Za wersję z wysokoprężnym silnikiem 1.6 Multijet 2 16v w wersji Lounge

> przyjdzie nam wyłożyć już 78 000 zł. a wyrazy bliskoznaczne ?

Jeden mądrzejszy od drugiego a o tym, że "nie całe" pisze się ŁĄCZNIE (niecałe) to nikt nic nie mówi rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.