malat Napisano 8 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 witam,chcę sprawdzić poprawność ustawienia rozrządu czy są tam znaki i czy jest to widoczne ,gdzie je znajdę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cumel Napisano 8 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 > witam,chcę sprawdzić poprawność ustawienia rozrządu czy są tam znaki i czy jest to widoczne ,gdzie > je znajdę? Znaków nie ma Szukaj kogoś w blokadami do tego silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 8 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 > Znaków nie ma Szukaj kogoś w blokadami do tego silnika Można poradzić sobie bez blokad. Trzeba upewnić się że tłoki są ustawione na równo w połowie suwu i dopasować jakąś śrubę jako blokadę wałka. Można posiłkować się eLearnem do Stilona 1,2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aras Napisano 9 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 > witam,chcę sprawdzić poprawność ustawienia rozrządu czy są tam znaki i czy jest to widoczne ,gdzie > je znajdę? Siema, jak wiesz mam ten sam problem z odpalaniem jak Ty. Właśnie jestem po wymianie kompletnego rozrządu w ASO, jeśli podejrzewasz rozrząd to niestety ale u mnie po wymianie bez zmian. Szukamy nadal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 9 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2014 > Siema, jak wiesz mam ten sam problem z odpalaniem jak Ty. Właśnie jestem po wymianie kompletnego > rozrządu w ASO, jeśli podejrzewasz rozrząd to niestety ale u mnie po wymianie bez zmian. > Szukamy nadal Czy geniusze z ASO sprawdzali koło pasowe wału korbowego? Chodzi mi konkretnie o klin na tym kole. Mi kiedyś ścieło i były problemy z odpalaniem, falowaniem obrotów i nikt nie mógł dojść o co chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malat Napisano 10 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 > Czy geniusze z ASO sprawdzali koło pasowe wału korbowego? Chodzi mi konkretnie o klin na tym kole. > Mi kiedyś ścieło i były problemy z odpalaniem, falowaniem obrotów i nikt nie mógł dojść o co > chodzi. czy jak zdejmę osłonę rozrządu to będzie widać ten klin czy jest O.K.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 10 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 > czy jak zdejmę osłonę rozrządu to będzie widać ten klin czy jest O.K.? Niestety musisz zdjąć koło pasowe, klin jest od środka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaRo2k Napisano 11 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 Do zablokowania wałków pasuje idealnie imbus 10, dol ustawisz tak jak kolega mowil, wystarcza od biedy dwie szprychy rowerowe - wykrecasz swiece i wkladasz po 1 szprychy do 1 i 2 garnka i ustawiasz zeby bylo rowno... Tyle ze to tez dzie ustawic w dwojaki sposob, na kole pasowym walu korbowego masz mala wypustke(punkt) do ustalenia odpowiedniej pozycji kola pasowego alternatora i tak wypustka musi byc ustawiona od tylu pojazdu sciagnij se ten manual do stilo http://www.fiatstilo.com.pl/download/category/1-manuale?download=55%3Arozrzad-silnik-12-by-dwaoczka to tam jest pokazane te kolo pasowe i bedziesz wiedziec o co chodzi. bo jak obrocisz o 180* to wtedy nie odpalisz auta pomimo ze ustawienie rozrzadu pozornie bedzie dobre, oczywiscie to wszystko sie sprawdzi jak masz ten klin sprawny. W w/w instrukcji masz ladnie opisane o co mi wyzej chodzilo... Quote: Uwaga! Tłoki znajdą się w równym położeniu dwa razy w ciągu jednego obrotu wału korbowego i cztery razy w ciągu jednego obrotu wałka rozrządczego.. Należy więc zwrócić szczególną uwagę na znacznik na kole wału korbowego – ustalić położenie naprzeciw czujnika (rysunek na poprzedniej stronie), przy jednoczesnym pokryciu się nacięć na blokady. Pozwoli to uniknąć sytuacji gdy tłoki będą na jednym poziomie, ale wał korbowy obrócony będzie o 180o od położenia nas interesującego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malat Napisano 13 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 czy jest jeszcze coś na co powinienem zwrócić uwagę?np.jakiś czujnik ,cokolwiek co może mieć wpływ na problem z odpalaniem,dodam tylko że na gorącym nie chce zapalić ,wygląda to tak jakby wał korbowy i cała reszta musiała ustawić się w odpowiednim miejscu i wtedy zapali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 > Do zablokowania wałków pasuje idealnie imbus 10, dol ustawisz tak jak kolega mowil, wystarcza od > biedy dwie szprychy rowerowe - wykrecasz swiece i wkladasz po 1 szprychy do 1 i 2 garnka i > ustawiasz zeby bylo rowno... Tyle ze to tez dzie ustawic w dwojaki sposob, na kole pasowym > walu korbowego masz mala wypustke(punkt) do ustalenia odpowiedniej pozycji kola pasowego > alternatora i tak wypustka musi byc ustawiona od tylu pojazdu > sciagnij se ten manual do stilo > http://www.fiatstilo.com.pl/download/category/1-manuale?download=55%3Arozrzad-silnik-12-by-dwaoczka > to tam jest pokazane te kolo pasowe i bedziesz wiedziec o co chodzi. > bo jak obrocisz o 180* to wtedy nie odpalisz auta pomimo ze ustawienie rozrzadu pozornie bedzie > dobre, oczywiscie to wszystko sie sprawdzi jak masz ten klin sprawny. > W w/w instrukcji masz ladnie opisane o co mi wyzej chodzilo... > Quote: > Uwaga! Tłoki znajdą się w równym położeniu dwa razy w ciągu jednego obrotu wału korbowego i cztery > razy w ciągu jednego obrotu > wałka rozrządczego.. Należy więc zwrócić szczególną uwagę na znacznik na kole wału korbowego > – ustalić położenie naprzeciw czujnika > (rysunek na poprzedniej stronie), przy jednoczesnym pokryciu się nacięć na blokady. Pozwoli to > uniknąć sytuacji gdy tłoki będą na jednym > poziomie, ale wał korbowy obrócony będzie o 180o od położenia nas interesującego. Tak czytam co tu piszecie w tym watku i sie zastanawiam czy ja poprostu mialem kompletnego fuksa, czy jednak to nie jest tak bardzo skomplikowane. Jak ostatnim razem zmianialem rozrzad, to poprostu oznaczylem sobie korektorem polozenie kol zebatych od walu korbowego i walka rozrzadu. Zdjalem pasek i zalozylem nowy tak aby oznaczenia sie pokryly. I to wsumie wszystko. To bylo 5 lat temu (60kkm) i auto caly czas jezdzi jak zloto. Co wiecej - byla to juz druga wymiana rozrzadu (przy 160kkm) - teraz auto ma 220kkm. Nie wymienilem pompy wody bo stwierdzilem ze nie trzeba. I mimo tego auto nadal jezdzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 > Jak ostatnim razem zmianialem rozrzad, to poprostu oznaczylem sobie korektorem polozenie kol > zebatych od walu korbowego i walka rozrzadu. Ten sposób całkiem nieźle się sprawdza pod warunkiem , że do tej pory miałeś rozrząd ustawiony prawidłowo . Ale jak widać samo potwierdzenie tego faktu już jest bardziej skomplikowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malat Napisano 20 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 > Jak ostatnim razem zmianialem rozrzad, to poprostu oznaczylem sobie korektorem polozenie kol > zebatych od walu korbowego i walka rozrzadu. Ten sposób całkiem nieźle się sprawdza pod warunkiem , że do tej pory miałeś rozrząd ustawiony prawidłowo . u mnie też rozrząd był zmieniany na tzw.pisak a wcześniej ojciec zmieniał w salonie jak wiecie mam problem z odpalaniem i szukam wszędzie gdzie tylko mogę aby usunąć tą usterkę,teraz jak jest ciepło to jakoś zapali,problem jest natomiast przy odpalaniu gorącego silnika ,rozrusznik nie chce(albo nie może)obrócić wałem,cofam kluczyk i albo się uda i kręci jak nowy albo kolejny raz cofam i próbuję ponownie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aquila Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 czujnik położenia wału wymieniłeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malat Napisano 21 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > czujnik położenia wału wymieniłeś ? nie wymieniałem czujnika,myślisz że to może być wina czujnika że na mrozie też ma problemy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aquila Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > nie wymieniałem czujnika,myślisz że to może być wina czujnika że na mrozie też ma problemy? Piszesz że masz problem na ciepłym silniku, jest to jakiś trop. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malat Napisano 21 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > Piszesz że masz problem na ciepłym silniku, jest to jakiś trop. jak jest około zera i poniżej to też nie chce zapalić (objawy jak przy słabym akumulatorze)ale zastanawia mnie dlaczego na gorącym silniku nie chce zapalić (jak silnik pracuje 30 min. to akumulator trochę podładuje),jak już zapali to silnik pracuje prawidłowo i nic złego się nie dzieje więc nie wiem czy czujnik położenia wału może dawać o sobie znać tylko podczas rozruchu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aras Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 Pożycz aku od kumpla, taki z 45Ah i żeby miał prawdziwy prąd rozruchu z 400A i porównaj. U mnie dolegliwości ustąpiły, a miałem identycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malat Napisano 23 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 > Pożycz aku od kumpla, taki z 45Ah i żeby miał prawdziwy prąd rozruchu z 400A i porównaj. U mnie > dolegliwości ustąpiły, a miałem identycznie. pożyczyłem swój akumulator koledze do takiej samej bravy jak moja i nie zauważył przy odpalaniu nic niepokojącego,będę miał czas to sprawdzę to koło zębate na wale i ten klin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malat Napisano 24 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 > dzwoniłem dzisiaj do "znajomego" z byłego > fiata w Z.Górze i powiedział mi że gdyby mi się > przestawił rozrząd to zapaliła by się kontrolka > (nie wiem jaka że niby fazy rozrządu są chyba jakoś > monitorowane) i podpowiedział mi że jeśli na > ciepłym raz pali a raz nie to mogę mieć najprędzej > uwalony akumulator(problem z oberwaną celą ,i raz > styka a raz nie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 24 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 U mnie przy przestawionym rozrządzie poprzez ścięty klin na wale nie paliła się żadna kontrolka. A z odpalaniem były takie cyrki jakby się silnik blokował i nawet najlepsze akumulatory nie pomagały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malat Napisano 24 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 > U mnie przy przestawionym rozrządzie poprzez ścięty klin na wale nie paliła się żadna kontrolka. A > z odpalaniem były takie cyrki jakby się silnik blokował i nawet najlepsze akumulatory nie > pomagały. dlatego jak będzie lato to sprawdzę ten trop,a problem miałeś tylko z odpaleniem (na ciepłym też )czy jak już chodził to nie chodził tak jak trzeba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 26 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2014 > dlatego jak będzie lato to sprawdzę ten trop,a problem miałeś tylko z odpaleniem (na ciepłym też > )czy jak już chodził to nie chodził tak jak trzeba? Jak zimny to musiał dostać dobrego prądu żeby odpalił bo się zachowywał jakby rozrusznik się kończył i słabo kręcił, na ciepłym odpalał w miarę. Wolne falowały, potrafił zgasnąć ale np. przy bucie w podłodze i generalnie na wyższych obrotach chodził w miarę normalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malat Napisano 26 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2014 > Jak zimny to musiał dostać dobrego prądu żeby odpalił bo się zachowywał jakby rozrusznik się > kończył i słabo kręcił, na ciepłym odpalał w miarę. Wolne falowały, potrafił zgasnąć ale np. > przy bucie w podłodze i generalnie na wyższych obrotach chodził w miarę normalnie. u mnie jest tylko problem z odpalaniem,pytałem jeszcze raz magika z ASO jeden czujnik jest na wale korbowym kolejny jest na wałku rozrządu ,oba skojarzone centralką ,jakiekolwiek uchybienia w odczycie czujników zapala się lampka(marchewka),gość sugeruje raczej uwaloną celę akumulatora dlatego raz pali a raz nie,zależy czy się cela przyklei czy odklei (znikomy prąd rozruchowy) silnik mam 1.2 16V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.