Skocz do zawartości

C5 2003-2006 przed i polift


Pipper

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! 20.GIF

Czy ktoś mógłby mi napisać jakie różnice poza wizualnymi są w pojazdach prze liftem i po?

Wersja hatchback, silniki 1,8 i 2,0 pod lpg wchodzą w grę, skrzynia raczej manualna, no chyba, że automaty są dobre?

Jak w tych pojazdach z zawiasem, bo, że mocno komfortowe to wiem serduszka.gif

Co może dolegać tym pojazdom?

Jaka max butla lpg wejdzie do tego pojazdu we wnękę koła? food.gif

Pozdrawiam

Szymon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> Czy ktoś mógłby mi napisać jakie różnice poza wizualnymi są w pojazdach prze liftem i po?

> Wersja hatchback, silniki 1,8 i 2,0 pod lpg wchodzą w grę, skrzynia raczej manualna, no chyba, że

> automaty są dobre?

> Jak w tych pojazdach z zawiasem, bo, że mocno komfortowe to wiem

> Co może dolegać tym pojazdom?

> Jaka max butla lpg wejdzie do tego pojazdu we wnękę koła?

> Pozdrawiam

> Szymon

mechanicznie to są te same auta.

co do zawiasu i komfortu po np 200 000km zawias jest praktycznie do remontu sfery zawieszenia nadają się do wymiany, No i klasyka tego zawiasu tył się rozjeżdża, to też trzeba zrobić go się geometrii nie ustawi a koła tylne mogą być w różne strony.

co do automatów mi osobiście nie leżą długi i wolne na miasto, 4 biegi za mało na trasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mechanicznie to są te same auta.

> co do zawiasu i komfortu po np 200 000km zawias jest praktycznie do remontu sfery zawieszenia

> nadają się do wymiany, No i klasyka tego zawiasu tył się rozjeżdża, to też trzeba zrobić go

> się geometrii nie ustawi a koła tylne mogą być w różne strony.

> co do automatów mi osobiście nie leżą długi i wolne na miasto, 4 biegi za mało na trasę.

W tradycyjnym zawieszeniu po 200kkm tez w zasadzie wszystko nadaje sie do wymiany, lacznie z amoryzatorami...

Wiec tutaj bym nie demonizowal ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W tradycyjnym zawieszeniu po 200kkm tez w zasadzie wszystko nadaje sie do wymiany, lacznie z

> amoryzatorami...

> Wiec tutaj bym nie demonizowal

moja toyota ma oryginalny zawias a ma ponad 200 000 i wszystko sprawne i nic nie puka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mechanicznie to są te same auta.

> co do zawiasu i komfortu po np 200 000km zawias jest praktycznie do remontu sfery zawieszenia

> nadają się do wymiany, No i klasyka tego zawiasu tył się rozjeżdża, to też trzeba zrobić go

> się geometrii nie ustawi a koła tylne mogą być w różne strony.

o co chodzi z tym rozjeżdżającym się tyłem?

po 200kkm wiem, że zawias do wymiany cały, na to jestem przygotowany wink.gif

Co jeszcze może się walnąć, na co zwrócić uwagę?

> co do automatów mi osobiście nie leżą długi i wolne na miasto, 4 biegi za mało na trasę.

czyli lepiej manual 5b?

ma być komfortowo, nie musi być szybko zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W tradycyjnym zawieszeniu po 200kkm tez w zasadzie wszystko nadaje sie do wymiany, lacznie z

> amoryzatorami...

> Wiec tutaj bym nie demonizowal

True wink.gif

Co tam wchodzi w skład zawiasu i jaki jest koszt zabawy z nim?

Po zakupie chciałbym ogarnąć na tip-top całość, więc nie wiem jaki "pakiet startowy" ogarnąć zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moja toyota ma oryginalny zawias a ma ponad 200 000 i wszystko sprawne i nic nie puka.

Wymien amortyzatory na nowe a zobaczysz jaka bedzie roznica ok.gif

Chcesz powiedziec, ze laczniki i wszystkie tuleje sa jeszcze fabryczne? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moja toyota ma oryginalny zawias a ma ponad 200 000 i wszystko sprawne i nic nie puka.

Czekaj, bo moje Punto 2fl z 2005r. ma 223kkm i caaaalutki przedni zawias fabryczny, a że jesteśmy pierwszymi właścicielami, to jestem pewien tego co w pojeździe mam zlosnik.gif

Tył ze względu na hak i lpg miał wymienione sprężyny i amorki na twardsze i tak sobie śmigają w dalszym ciągu ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymien amortyzatory na nowe a zobaczysz jaka bedzie roznica

> Chcesz powiedziec, ze laczniki i wszystkie tuleje sa jeszcze fabryczne?

sprawność przodu w zeszłym roku na przeglądzie 82% tyłu nie pamiętam wink.gif

to po co zmieniać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawność przodu w zeszłym roku na przeglądzie 82% tyłu nie pamiętam

Już dawno udowodniono, że te wartości procentowe pozwalają jedynie na określenie różnic pomiędzy poszczególnymi kołami.

> to po co zmieniać

Wymień, to się dowiesz. 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co do zawiasu i komfortu po np 200 000km zawias jest praktycznie do remontu sfery zawieszenia

> nadają się do wymiany

Skąd takie info? Twierdzę, że to nieprawda. C5 to nie Xantia.

> No i klasyka tego zawiasu tył się rozjeżdża, to też trzeba zrobić go

Owszem, łożyskowanie tylnych wahaczy raczej 200,000 nie wytrzyma, tylko że to kiedy trzeba to zrobić doskonale widać, słychać i czuć. I jak dobrze zrobić to na następne 100-200kkm spokój.

W C5 zawieszenie jest solidne, niemal bezawaryjne, trwałe i tanie w utrzymaniu.

Są za to inne bolączki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co tam wchodzi w skład zawiasu i jaki jest koszt zabawy z nim?

> Po zakupie chciałbym ogarnąć na tip-top całość, więc nie wiem jaki "pakiet startowy" ogarnąć

Z hydrauliką nic nie rób na siłę. Zresztą powymieniać wszystko na nowe to majątek.

To tak jak z pompą hamulcową - po prostu działa i nic się nie robi "na zapas".

Skupiłbym się na kontroli standardowych części zawieszenia (silentblocki, łączniki i wspomniane wyżej łożyskowanie tyłu)

100 razy bardziej awaryjny jest układ hamulcowy w C5 (tylne zaciski z powodu korozji, przednie zaciski z powodu ręcznego, oraz linki i prowadnice ręcznego)

W mojej c5 (230kkm) hydraulika jest fabryczna, nic nie cieknie, wszystko działa. Oczywiście jak w każdej C5 spocony wąż wspomagania, aczkolwiek (stałe miejsce parkingowe) nie zarejestrowałem jeszcze nigdy żeby kropla spadła, ani w najmniejszym stopniu ubyło LDS-u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Było już to pytanie chyba 2 razy, i za każdym razem dyskusja była długa ja pisałem sporo na

> Francowanych, poszukaj.

> W sumie od poszukania powinno się zacząć.

Szukałem, poczytałem, miałem nadzieję, że z biegiem lat coś jeszcze wyskoczy, czytałem o ręcznym i jego upierdliwościach swiety.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z hydrauliką nic nie rób na siłę.

ok.gif święte słowa

> Skupiłbym się na kontroli standardowych części zawieszenia (silentblocki, łączniki i wspomniane

> wyżej łożyskowanie tyłu)

drink.gif dobrze pisze

> 100 razy bardziej awaryjny jest układ hamulcowy w C5 (tylne zaciski z powodu korozji, przednie

> zaciski z powodu ręcznego, oraz linki i prowadnice ręcznego)

ok.gif do ogarnięcia

> W mojej c5 (230kkm) hydraulika jest fabryczna, nic nie cieknie, wszystko działa. Oczywiście jak w

> każdej C5 spocony wąż wspomagania, aczkolwiek (stałe miejsce parkingowe) nie zarejestrowałem

> jeszcze nigdy żeby kropla spadła, ani w najmniejszym stopniu ubyło LDS-u.

o to tak jak u mnie smile.gif

od siebie dodam że:

-każdy ma swoje łączniki. Ja stawiam na Polskie ! ta sama żywotność ale za to cena jak za wino markowe smile.gif

-napiszę jeszcze raz: sfery zawieszenia się nie wymienia na zapas. Można kupić ale bez sensu wymieniać dobre na leprze.

-po lifcie brak uchwytu na kubek - sick.gif

-H6W - oslabiony.gif

-H7 - mam sposoba na szybką wymianę devil.gif

-brać z nawigacją, przydaje się.

-dołożyć dzienne i używać automatycznego czujnika zmierzchu

-jak nie ma dołożyć chińskie czujniki cofania (tylko takie szybsze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czemu ludzie wciąż sie boją hydro - prawda taka że jest tańsze do utrzymania niż

> wielowachaczowe wymysły niektórych producentów.

W wiekszych miastach faktycznie znajdziesz kogos kto to ogarnia bez problemu ok.gif

W mmniejszych pewnie juz nie jest tak latwo wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czemu ludzie wciąż sie boją hydro - prawda taka że jest tańsze do utrzymania niż

> wielowachaczowe wymysły niektórych producentów.

i bardzo dobrze że się boją. Niech się boją jak najdłużej. Przynajmniej można je kupić w dobrej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i bardzo dobrze że się boją. Niech się boją jak najdłużej. Przynajmniej można je kupić w dobrej

> cenie.

Niestety w związku z powyższym sprzedać już niekoniecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To raczej dotyczyło BXów - w xantii raczej problem z dostepnością dystrybutora hamulcowego (chyba

> tak to się nazywa).

> Poza tym co za problem zarobić przewody

Wcale to nie jest taka miła sprawa.Zgnił mi 5270RL koszt dorobienia 225zł plus LDS 32zł za litr plus zwalenie zbiornika i robota.Nie zapomniane wrazenie jazdy z opadnietym tyłem sick.gif

a został jeszcze reczny do poprawki ściezka z tyłu raczej będzie to jedyne C5 i ostatnie jakie miałem.Dodam ze odma zamarzła i olej z bagnetu jak z fontanny no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To raczej dotyczyło BXów - w xantii raczej problem z dostepnością dystrybutora hamulcowego (chyba

> tak to się nazywa).

> Poza tym co za problem zarobić przewody

przewody ham. mają inną średnicę z tego co mi jeden klient gadał w Szczecinie ktoś to robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wcale to nie jest taka miła sprawa.Zgnił mi 5270RL koszt dorobienia 225zł plus LDS 32zł za litr

> plus zwalenie zbiornika i robota.Nie zapomniane wrazenie jazdy z opadnietym tyłem

> a został jeszcze reczny do poprawki ściezka z tyłu raczej będzie to jedyne C5 i ostatnie jakie

> miałem.Dodam ze odma zamarzła i olej z bagnetu jak z fontanny

jak w xsantia jedzie na przymusowej glebie to hamulców nie ma wink.gif

wiem jak mnie pierwszy raz tym wynalazkiem w robocie podpuścili to bym samochodem klienta na warsztacie prawie w montażownicę do opon wjechał wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.