Skocz do zawartości

Geometria


Glaca

Rekomendowane odpowiedzi

Wjechałem sobie z nudów na stanowisko i zarzuciłem przyrządy.

Ku mojemu wielkiemu zdziwieniu, mimo lat, przeróbek, przekładek, dzikiej furii, schodo-podobnych dróg... geometria niemocy bardzo sympatycznie się prezentuje.

Tył wręcz wzorcowo a z przodu minimalna odchyłka w pochyleniu lewego koła. Biorąc pod uwagę to, ze prawie ćwiartkę sam wspawałem to chyba nieźle wyszło hehe.gif

3pu0.jpg

yxd9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Świeci na czerwono, ale faktycznie odchyłka minimalna. Nie ściąga po puszczeniu kierownicy?

Nie. Kąt pochylenia koła nie wpływa aż tak na ściąganie jak zbieżność, poza tym odchyłka nie jest wielka jak widać.

Inna sprawa, że na maglownicy jest luz i mimo, że koła są ze sobą odpowiednio "spięte" to na kierownicy jest lekki luz. Czasem w koleinach albo przy silnym przyspieszaniu (a to się może zdarzyć skromny.gif) samochód zmienia tor jazdy.

Np. ostatnio przy 220 w deszczu mi slalomował hehe.gif Dlatego dzisiaj go podpiąłem i skorygowałem zbieżność bo była ciut rozjechana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wjechałem sobie z nudów na stanowisko i zarzuciłem przyrządy.

> Ku mojemu wielkiemu zdziwieniu, mimo lat, przeróbek, przekładek, dzikiej furii, schodo-podobnych

> dróg... geometria niemocy bardzo sympatycznie się prezentuje.

> Tył wręcz wzorcowo a z przodu minimalna odchyłka w pochyleniu lewego koła. Biorąc pod uwagę to, ze

> prawie ćwiartkę sam wspawałem to chyba nieźle wyszło

Którą ćwiartkę? panic.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Którą ćwiartkę?

No może przesadziłem z tą ćwiartką.

Wspawałem sam kielich ale z mocowaniem amora/sprężyny więc ma to duży wpływ na kąty a jak widać wyszło super bo to prawa strona była spawana. To było jedyne skorodowane miejsce w tej karoserii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie. Kąt pochylenia koła nie wpływa aż tak na ściąganie jak zbieżność, poza tym odchyłka nie jest

> wielka jak widać.

odwrotnie Wojciechu. To pochylenie ma największy wpływ na ściąganie.

> Inna sprawa, że na maglownicy jest luz i mimo, że koła są ze sobą odpowiednio "spięte" to na

> kierownicy jest lekki luz. Czasem w koleinach albo przy silnym przyspieszaniu (a to się może

> zdarzyć ) samochód zmienia tor jazdy.

> Np. ostatnio przy 220 w deszczu mi slalomował Dlatego dzisiaj go podpiąłem i skorygowałem

> zbieżność bo była ciut rozjechana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie zauważyłem

> A w ogóle widziałeś uniaka z prawidłowym pochyleniem z przodu?

a luzowałeś śruby person-zwrotnica? tam jest jakiś 1mm luzu co na kole daje już np. 2mm. u mnie takie zawracanie dupy facetowi dało dobry efekt ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a luzowałeś śruby person-zwrotnica? tam jest jakiś 1mm luzu co na kole daje już np. 2mm. u mnie

> takie zawracanie dupy facetowi dało dobry efekt

albo zrób delikatną fasolkę, tym bardziej że jakoś bardzo nie wyjeżdża po za normę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie Ci to wyszło. U mnie 24 letnia karoseria z nalotem ponad 200kkm z rozpórką pokazała 1*25' na lewym i i 1*18' na prawym jeśli chodzi o kąt pochylenia kół.

Po bezczelnym rozepchaniu rozpórką udało się osiągnąć (o dziwo) idealnie 1*12' na lewym i 1*12' na prawym. grinser006.gif

PS wychodzi na to, że z tyłu fabrycznie jest tzw. "pozytyw"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ładnie Ci to wyszło. U mnie 24 letnia karoseria z nalotem ponad 200kkm z rozpórką pokazała 1*25' na

> lewym i i 1*18' na prawym jeśli chodzi o kąt pochylenia kół.

> Po bezczelnym rozepchaniu rozpórką udało się osiągnąć (o dziwo) idealnie 1*12' na lewym i 1*12' na

> prawym.

> PS wychodzi na to, że z tyłu fabrycznie jest tzw. "pozytyw"?

A gdzie Ty go tam widzisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nowe nie zawsze znaczy lepsze

> W Uno mam oryginały z nalotem 270 tkm, w Audi z pomad 300. Koledze w Seacie nowe wytrzymały 40 tkm.

Taaa. Mi w Uno nowe - przód - (jakiś badziew) padały po niecałych 20kkm angryfire.gif

W końcu udało mi się dostac jakieś lepsze i droższe i był spokój na dłuższy okres.

Tył nie ruszany i sprzedawałem Uno z przebiegiem coś około 300kkm(za mojej kadencji nakręcone) ile miał faktycznie niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taaa. Mi w Uno nowe - przód - (jakiś badziew) padały po niecałych 20kkm

> W końcu udało mi się dostac jakieś lepsze i droższe i był spokój na dłuższy okres.

> Tył nie ruszany i sprzedawałem Uno z przebiegiem coś około 300kkm(za mojej kadencji nakręcone) ile

> miał faktycznie

Z tyłu mam belkę z UT, może ona jest z lat 80'tych... czas był na zmianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.