Jump to content
lukaszmiler

PRoblem z ciśnieniem oleju

Recommended Posts

Siema,

Mam mały problem,

Po zamontowaniu Turbiny do cc 1.2 8v jak silnik nabierze temperatury na wolnych obrotach zaczyna świecić się kontorlka oleju.

Wymieniłem w silniku pierścienie panewki uszczelniacze zaworowe czujnik ciśnienia oleju lecz problem nie ustępuje.

Mam dwa pytania.

Czy np. Przez podłączenie Turbiny może nie być ciśnienia ??

Olej podłączyłem do jednego z otwórów zaraz przy filtrze oleju. Czy jest różnica do którego. Górny otwór dolny?

Pzdr.

Ps: Olej i filtr jest również nowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Siema,

> Mam mały problem,

> Po zamontowaniu Turbiny do cc 1.2 8v jak silnik nabierze temperatury na wolnych obrotach zaczyna

> świecić się kontorlka oleju.

> Wymieniłem w silniku pierścienie panewki uszczelniacze zaworowe czujnik ciśnienia oleju lecz

> problem nie ustępuje.

> Mam dwa pytania.

> Czy np. Przez podłączenie Turbiny może nie być ciśnienia ??

> Olej podłączyłem do jednego z otwórów zaraz przy filtrze oleju. Czy jest różnica do którego. Górny

> otwór dolny?

> Pzdr.

> Ps: Olej i filtr jest również nowy.

A masz restrykcje na przewodzie do turbiny?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A masz restrykcje na przewodzie do turbiny?

A i nie mam:)

Szczerze ominąłem to z niewiadomych przyczyn ...

Rozumiem że muszę założyć przed turbiną. Za było by za duże ciśnienie i wywaliło by uszczelnienie w turbinie? dobrze myślę?

Podpowie ktoś jak i gdzie założyć restrykcje ?:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A i nie mam:)

> Szczerze ominąłem to z niewiadomych przyczyn ...

> Rozumiem że muszę założyć przed turbiną. Za było by za duże ciśnienie i wywaliło by uszczelnienie w

> turbinie? dobrze myślę?

> Podpowie ktoś jak i gdzie założyć restrykcje ?:)

zakladasz pomiedzy pompa oleju a turbina

Share this post


Link to post
Share on other sites

> zakladasz pomiedzy pompa oleju a turbina

Wiecie czy można gdzieś kupić taką restrykcję? Szukam szukam i znaleśc nie mogę. obdzwoniłem kilka warsztatów z pneumatyką i nic. Macie jakiś sprawdzony pomysł?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Wiecie czy można gdzieś kupić taką restrykcję? Szukam szukam i znaleśc nie mogę. obdzwoniłem kilka

> warsztatów z pneumatyką i nic. Macie jakiś sprawdzony pomysł?

kupic srube 18x1,5 wywiercic w jej srodku wiekszy otwor (nie do konca!) i nagwintowa pod soczewke przewodu, a na samym dwie sruby wywiercic maly otworek. Ja tak zrobilem i dziala

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Górny

> otwór dolny?

Górny, olej tam jest filtrowany ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Odnawiam temat. Restrykcję zrobiłem na 2mm około. I dalej olej po rozgrzaniu się świeci.

za duza. zrob max 1mm

Share this post


Link to post
Share on other sites

> za duza. zrob max 1mm

A jeśli to nie pomoże np regulacja ciśnienia na pompie oleju mogła by odnieść jakikolwiek skutek? Rozebrałem drugi silnik i widze ze jest chyba taka regulacja na pompie. Czy raczej szukać gdzie indziej przyczyn??

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A jeśli to nie pomoże np regulacja ciśnienia na pompie oleju mogła by odnieść jakikolwiek skutek?

> Rozebrałem drugi silnik i widze ze jest chyba taka regulacja na pompie. Czy raczej szukać

> gdzie indziej przyczyn??

Regulacja owszem jest, ale maksymalnego ciśnienia. Roboczego ciśnienia nie da się wyregulować. Ja bym na początek sprawdził czy czujnik ciśnienia nie jest trafiony i manometrem jakie to ciśnienie naprawdę jest.

EDIT: A jaki olej lejesz? Być może masz po prostu pompę już na wyjściu, w moim starym 1.1 bez turbo lampka się tliła konkretnie jak go porządnie rozgrzałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Regulacja owszem jest, ale maksymalnego ciśnienia. Roboczego ciśnienia nie da się wyregulować. Ja

> bym na początek sprawdził czy czujnik ciśnienia nie jest trafiony i manometrem jakie to

> ciśnienie naprawdę jest.

> EDIT: A jaki olej lejesz? Być może masz po prostu pompę już na wyjściu, w moim starym 1.1 bez turbo

> lampka się tliła konkretnie jak go porządnie rozgrzałem.

Półsyntetyk 10w40. Przed wsadzeniem Turbo nie miałem takiego problemu z lampką.

Share this post


Link to post
Share on other sites

próboj tak jak ci mówili wyzej restrykcje 1mm , ja mam 1.5mm i jest niby dobrze.

Korzystajac z okazji zapytam wlasnie odnosnie oleju do uturbionych jaki lac najlepiej ? znalazlem na jednej stronce ze do uno turbo polecają 5w40 a silnik jest prawie taki sam,

silnik oczywiscie po wymianie wszystkich uszczelniaczy pierscieni itp.kwestia jaki olej jest kompromisem miedzy silnikiem a turbiną ,dla turbiny chyba lepiej 5w a silnik wolalby pewnie 10w

chodzi oczywiscie o silnik z tematu czyli 1.2 8vT

??

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Korzystajac z okazji zapytam wlasnie odnosnie oleju do uturbionych jaki lac najlepiej ? znalazlem

> na jednej stronce ze do uno turbo polecają 5w40 a silnik jest prawie taki sam,

> silnik oczywiscie po wymianie wszystkich uszczelniaczy pierscieni itp.kwestia jaki olej jest

> kompromisem miedzy silnikiem a turbiną ,dla turbiny chyba lepiej 5w a silnik wolalby pewnie

> 10w

> chodzi oczywiscie o silnik z tematu czyli 1.2 8vT

> ??

Chyba silnik więcej wybaczy niż turbina. Niech się inni wypowiedzą ale chyba lepiej dostosować olej pod nią. . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Chyba silnik więcej wybaczy niż turbina. Niech się inni wypowiedzą ale chyba lepiej dostosować olej

> pod nią. . .

ja leje 10w60 valvoline...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Zrobiłem na 1mm. Ciśnienie robocze 0.6 Bara. Powinno być 0.7?

wszystko mocno zależny od temperatury silnika i samego oleju jak również czujnika jaki masz:

Gwint zewnętrzny [mm]:

M 14 x 1,5

Rozmiar klucza:

21

Punkty zmienne [bar]:

0,2-0,5

ale możesz mieć również

Wymiar gwintu:

M14x1.5

Punkty zmienne [bar]:

0.30

albo

Wymiar gwintu:

M 14x1,5

Cisnienie załączania [bar]:

0,30-0,60

photo-a04e4c1d-34a0-4843-af2a-b5966de04cb8-for_zoom.jpg

cabaffb24218eb05e5d179608dbb572c.jpg

b34b4170d65be9777555488adc5a086e.jpg

wymieniałeś ten czujnik na nowy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, 

 

Niedawno pojawił się problem z Sejem 1.1MPI, przebieg 180 tyś. Od niedawna, co prawda sporadycznie, żarzy się kontrolka oleju na rozgrzanym silniku na biegu jałowym. Dzieje się to od czasu do czasu, najczęściej w korkach. 

Kupiłem nowy czujnik profilaktycznie ale wcześniej zmierzyłem ciśnienie. Na zimnym wynosiło niecałe 5 ( Barów? Atmosfer? :D ) na rozgrzanym wskazówka na luzie wskazywała niewiele ponad 0. Przy delikatnym dodaniu gazu od razu ciśnienie rośnie. 

 

Olej wymieniony 2000km temu - Mobil Super 3000 5W40 + filtr oleju Filtron. 

 

Jakiew pomysły co dalej? Czy ktoś miał podobne objawy? 

 

Pozdrawiam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie po co restryktory do tych turbin ??? Co one dają ?? Tylko się turba przycieraja 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 20.05.2018 o 11:17, Bartez194 napisał:

Witam, 

 

Niedawno pojawił się problem z Sejem 1.1MPI, przebieg 180 tyś. Od niedawna, co prawda sporadycznie, żarzy się kontrolka oleju na rozgrzanym silniku na biegu jałowym. Dzieje się to od czasu do czasu, najczęściej w korkach. 

Kupiłem nowy czujnik profilaktycznie ale wcześniej zmierzyłem ciśnienie. Na zimnym wynosiło niecałe 5 ( Barów? Atmosfer? :D ) na rozgrzanym wskazówka na luzie wskazywała niewiele ponad 0. Przy delikatnym dodaniu gazu od razu ciśnienie rośnie. 

 

Olej wymieniony 2000km temu - Mobil Super 3000 5W40 + filtr oleju Filtron. 

 

Jakiew pomysły co dalej? Czy ktoś miał podobne objawy? 

 

Pozdrawiam :)

Może czujnik umiera . Ja mam manometr wyskalowany od 0-100PSI i jak zapalam zimny to wskazówka skacze do 100 i stopniowo spada wraz ze wzrostem temperatury oleju. Na wolnych przy pełnym rozgrzaniu ma ok 10PSI jak jade to przy ok 4000obr/m ma 30-40 PSI Żadna kontrolka nawet minimalnie sie nie świeci smarowanie jest wiec wydaje mi sie że jest OK olej tez 5W40. Podmień czujnik koszt 15pln i jak dalej bedzie świecic to wtedy sie martw

Share this post


Link to post
Share on other sites

podpowiedz zapożyczyłem z forum sc.

 

44. Mruga/świeci się lampka oleju - mimo, że olej w normie
Zacząć należy, iż NIE jest to kontrolka niskiego stanu oleju, a jego ciśnienia!
Może dawać o sobie znać z powodu uszkodzenia samego czujnika, bądź przewodu, który doń prowadzi.
Jednakże może to świadczyć o niedostatecznym ciśnieniu oleju = zużyte panewki bądź wręcz pompa olejowa- coby miało to nie być nie jest zalecana jazda autem w takim stanie dopóki nie usuniemy usterki!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nie zakładam żadnych restryktorow i nic się nie dzieje i turba nie puszczają oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.