Skocz do zawartości
lukaszmiler

PRoblem z ciśnieniem oleju

Rekomendowane odpowiedzi

Siema,

Mam mały problem,

Po zamontowaniu Turbiny do cc 1.2 8v jak silnik nabierze temperatury na wolnych obrotach zaczyna świecić się kontorlka oleju.

Wymieniłem w silniku pierścienie panewki uszczelniacze zaworowe czujnik ciśnienia oleju lecz problem nie ustępuje.

Mam dwa pytania.

Czy np. Przez podłączenie Turbiny może nie być ciśnienia ??

Olej podłączyłem do jednego z otwórów zaraz przy filtrze oleju. Czy jest różnica do którego. Górny otwór dolny?

Pzdr.

Ps: Olej i filtr jest również nowy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> Siema,

> Mam mały problem,

> Po zamontowaniu Turbiny do cc 1.2 8v jak silnik nabierze temperatury na wolnych obrotach zaczyna

> świecić się kontorlka oleju.

> Wymieniłem w silniku pierścienie panewki uszczelniacze zaworowe czujnik ciśnienia oleju lecz

> problem nie ustępuje.

> Mam dwa pytania.

> Czy np. Przez podłączenie Turbiny może nie być ciśnienia ??

> Olej podłączyłem do jednego z otwórów zaraz przy filtrze oleju. Czy jest różnica do którego. Górny

> otwór dolny?

> Pzdr.

> Ps: Olej i filtr jest również nowy.

A masz restrykcje na przewodzie do turbiny?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> A masz restrykcje na przewodzie do turbiny?

A i nie mam:)

Szczerze ominąłem to z niewiadomych przyczyn ...

Rozumiem że muszę założyć przed turbiną. Za było by za duże ciśnienie i wywaliło by uszczelnienie w turbinie? dobrze myślę?

Podpowie ktoś jak i gdzie założyć restrykcje ?:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> A i nie mam:)

> Szczerze ominąłem to z niewiadomych przyczyn ...

> Rozumiem że muszę założyć przed turbiną. Za było by za duże ciśnienie i wywaliło by uszczelnienie w

> turbinie? dobrze myślę?

> Podpowie ktoś jak i gdzie założyć restrykcje ?:)

zakladasz pomiedzy pompa oleju a turbina

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> zakladasz pomiedzy pompa oleju a turbina

Wiecie czy można gdzieś kupić taką restrykcję? Szukam szukam i znaleśc nie mogę. obdzwoniłem kilka warsztatów z pneumatyką i nic. Macie jakiś sprawdzony pomysł?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> Wiecie czy można gdzieś kupić taką restrykcję? Szukam szukam i znaleśc nie mogę. obdzwoniłem kilka

> warsztatów z pneumatyką i nic. Macie jakiś sprawdzony pomysł?

kupic srube 18x1,5 wywiercic w jej srodku wiekszy otwor (nie do konca!) i nagwintowa pod soczewke przewodu, a na samym dwie sruby wywiercic maly otworek. Ja tak zrobilem i dziala

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> Górny

> otwór dolny?

Górny, olej tam jest filtrowany ok.gif

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Odnawiam temat. Restrykcję zrobiłem na 2mm około. I dalej olej po rozgrzaniu się świeci.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> Odnawiam temat. Restrykcję zrobiłem na 2mm około. I dalej olej po rozgrzaniu się świeci.

za duza. zrob max 1mm

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> za duza. zrob max 1mm

A jeśli to nie pomoże np regulacja ciśnienia na pompie oleju mogła by odnieść jakikolwiek skutek? Rozebrałem drugi silnik i widze ze jest chyba taka regulacja na pompie. Czy raczej szukać gdzie indziej przyczyn??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> A jeśli to nie pomoże np regulacja ciśnienia na pompie oleju mogła by odnieść jakikolwiek skutek?

> Rozebrałem drugi silnik i widze ze jest chyba taka regulacja na pompie. Czy raczej szukać

> gdzie indziej przyczyn??

Regulacja owszem jest, ale maksymalnego ciśnienia. Roboczego ciśnienia nie da się wyregulować. Ja bym na początek sprawdził czy czujnik ciśnienia nie jest trafiony i manometrem jakie to ciśnienie naprawdę jest.

EDIT: A jaki olej lejesz? Być może masz po prostu pompę już na wyjściu, w moim starym 1.1 bez turbo lampka się tliła konkretnie jak go porządnie rozgrzałem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> Regulacja owszem jest, ale maksymalnego ciśnienia. Roboczego ciśnienia nie da się wyregulować. Ja

> bym na początek sprawdził czy czujnik ciśnienia nie jest trafiony i manometrem jakie to

> ciśnienie naprawdę jest.

> EDIT: A jaki olej lejesz? Być może masz po prostu pompę już na wyjściu, w moim starym 1.1 bez turbo

> lampka się tliła konkretnie jak go porządnie rozgrzałem.

Półsyntetyk 10w40. Przed wsadzeniem Turbo nie miałem takiego problemu z lampką.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

próboj tak jak ci mówili wyzej restrykcje 1mm , ja mam 1.5mm i jest niby dobrze.

Korzystajac z okazji zapytam wlasnie odnosnie oleju do uturbionych jaki lac najlepiej ? znalazlem na jednej stronce ze do uno turbo polecają 5w40 a silnik jest prawie taki sam,

silnik oczywiscie po wymianie wszystkich uszczelniaczy pierscieni itp.kwestia jaki olej jest kompromisem miedzy silnikiem a turbiną ,dla turbiny chyba lepiej 5w a silnik wolalby pewnie 10w

chodzi oczywiscie o silnik z tematu czyli 1.2 8vT

??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> Korzystajac z okazji zapytam wlasnie odnosnie oleju do uturbionych jaki lac najlepiej ? znalazlem

> na jednej stronce ze do uno turbo polecają 5w40 a silnik jest prawie taki sam,

> silnik oczywiscie po wymianie wszystkich uszczelniaczy pierscieni itp.kwestia jaki olej jest

> kompromisem miedzy silnikiem a turbiną ,dla turbiny chyba lepiej 5w a silnik wolalby pewnie

> 10w

> chodzi oczywiscie o silnik z tematu czyli 1.2 8vT

> ??

Chyba silnik więcej wybaczy niż turbina. Niech się inni wypowiedzą ale chyba lepiej dostosować olej pod nią. . .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> Chyba silnik więcej wybaczy niż turbina. Niech się inni wypowiedzą ale chyba lepiej dostosować olej

> pod nią. . .

ja leje 10w60 valvoline...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem na 1mm. Ciśnienie robocze 0.6 Bara. Powinno być 0.7?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> Zrobiłem na 1mm. Ciśnienie robocze 0.6 Bara. Powinno być 0.7?

wszystko mocno zależny od temperatury silnika i samego oleju jak również czujnika jaki masz:

Gwint zewnętrzny [mm]:

M 14 x 1,5

Rozmiar klucza:

21

Punkty zmienne [bar]:

0,2-0,5

ale możesz mieć również

Wymiar gwintu:

M14x1.5

Punkty zmienne [bar]:

0.30

albo

Wymiar gwintu:

M 14x1,5

Cisnienie załączania [bar]:

0,30-0,60

photo-a04e4c1d-34a0-4843-af2a-b5966de04cb8-for_zoom.jpg

cabaffb24218eb05e5d179608dbb572c.jpg

b34b4170d65be9777555488adc5a086e.jpg

wymieniałeś ten czujnik na nowy ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

 

Niedawno pojawił się problem z Sejem 1.1MPI, przebieg 180 tyś. Od niedawna, co prawda sporadycznie, żarzy się kontrolka oleju na rozgrzanym silniku na biegu jałowym. Dzieje się to od czasu do czasu, najczęściej w korkach. 

Kupiłem nowy czujnik profilaktycznie ale wcześniej zmierzyłem ciśnienie. Na zimnym wynosiło niecałe 5 ( Barów? Atmosfer? :D ) na rozgrzanym wskazówka na luzie wskazywała niewiele ponad 0. Przy delikatnym dodaniu gazu od razu ciśnienie rośnie. 

 

Olej wymieniony 2000km temu - Mobil Super 3000 5W40 + filtr oleju Filtron. 

 

Jakiew pomysły co dalej? Czy ktoś miał podobne objawy? 

 

Pozdrawiam :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Panowie po co restryktory do tych turbin ??? Co one dają ?? Tylko się turba przycieraja 😁

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.05.2018 o 11:17, Bartez194 napisał:

Witam, 

 

Niedawno pojawił się problem z Sejem 1.1MPI, przebieg 180 tyś. Od niedawna, co prawda sporadycznie, żarzy się kontrolka oleju na rozgrzanym silniku na biegu jałowym. Dzieje się to od czasu do czasu, najczęściej w korkach. 

Kupiłem nowy czujnik profilaktycznie ale wcześniej zmierzyłem ciśnienie. Na zimnym wynosiło niecałe 5 ( Barów? Atmosfer? :D ) na rozgrzanym wskazówka na luzie wskazywała niewiele ponad 0. Przy delikatnym dodaniu gazu od razu ciśnienie rośnie. 

 

Olej wymieniony 2000km temu - Mobil Super 3000 5W40 + filtr oleju Filtron. 

 

Jakiew pomysły co dalej? Czy ktoś miał podobne objawy? 

 

Pozdrawiam :)

Może czujnik umiera . Ja mam manometr wyskalowany od 0-100PSI i jak zapalam zimny to wskazówka skacze do 100 i stopniowo spada wraz ze wzrostem temperatury oleju. Na wolnych przy pełnym rozgrzaniu ma ok 10PSI jak jade to przy ok 4000obr/m ma 30-40 PSI Żadna kontrolka nawet minimalnie sie nie świeci smarowanie jest wiec wydaje mi sie że jest OK olej tez 5W40. Podmień czujnik koszt 15pln i jak dalej bedzie świecic to wtedy sie martw

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

podpowiedz zapożyczyłem z forum sc.

 

44. Mruga/świeci się lampka oleju - mimo, że olej w normie
Zacząć należy, iż NIE jest to kontrolka niskiego stanu oleju, a jego ciśnienia!
Może dawać o sobie znać z powodu uszkodzenia samego czujnika, bądź przewodu, który doń prowadzi.
Jednakże może to świadczyć o niedostatecznym ciśnieniu oleju = zużyte panewki bądź wręcz pompa olejowa- coby miało to nie być nie jest zalecana jazda autem w takim stanie dopóki nie usuniemy usterki!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja nie zakładam żadnych restryktorow i nic się nie dzieje i turba nie puszczają oleju.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.