Skocz do zawartości

PRoblem z ciśnieniem oleju


lukaszmiler

Rekomendowane odpowiedzi

Siema,

Mam mały problem,

Po zamontowaniu Turbiny do cc 1.2 8v jak silnik nabierze temperatury na wolnych obrotach zaczyna świecić się kontorlka oleju.

Wymieniłem w silniku pierścienie panewki uszczelniacze zaworowe czujnik ciśnienia oleju lecz problem nie ustępuje.

Mam dwa pytania.

Czy np. Przez podłączenie Turbiny może nie być ciśnienia ??

Olej podłączyłem do jednego z otwórów zaraz przy filtrze oleju. Czy jest różnica do którego. Górny otwór dolny?

Pzdr.

Ps: Olej i filtr jest również nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Siema,

> Mam mały problem,

> Po zamontowaniu Turbiny do cc 1.2 8v jak silnik nabierze temperatury na wolnych obrotach zaczyna

> świecić się kontorlka oleju.

> Wymieniłem w silniku pierścienie panewki uszczelniacze zaworowe czujnik ciśnienia oleju lecz

> problem nie ustępuje.

> Mam dwa pytania.

> Czy np. Przez podłączenie Turbiny może nie być ciśnienia ??

> Olej podłączyłem do jednego z otwórów zaraz przy filtrze oleju. Czy jest różnica do którego. Górny

> otwór dolny?

> Pzdr.

> Ps: Olej i filtr jest również nowy.

A masz restrykcje na przewodzie do turbiny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A masz restrykcje na przewodzie do turbiny?

A i nie mam:)

Szczerze ominąłem to z niewiadomych przyczyn ...

Rozumiem że muszę założyć przed turbiną. Za było by za duże ciśnienie i wywaliło by uszczelnienie w turbinie? dobrze myślę?

Podpowie ktoś jak i gdzie założyć restrykcje ?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A i nie mam:)

> Szczerze ominąłem to z niewiadomych przyczyn ...

> Rozumiem że muszę założyć przed turbiną. Za było by za duże ciśnienie i wywaliło by uszczelnienie w

> turbinie? dobrze myślę?

> Podpowie ktoś jak i gdzie założyć restrykcje ?:)

zakladasz pomiedzy pompa oleju a turbina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiecie czy można gdzieś kupić taką restrykcję? Szukam szukam i znaleśc nie mogę. obdzwoniłem kilka

> warsztatów z pneumatyką i nic. Macie jakiś sprawdzony pomysł?

kupic srube 18x1,5 wywiercic w jej srodku wiekszy otwor (nie do konca!) i nagwintowa pod soczewke przewodu, a na samym dwie sruby wywiercic maly otworek. Ja tak zrobilem i dziala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jeśli to nie pomoże np regulacja ciśnienia na pompie oleju mogła by odnieść jakikolwiek skutek?

> Rozebrałem drugi silnik i widze ze jest chyba taka regulacja na pompie. Czy raczej szukać

> gdzie indziej przyczyn??

Regulacja owszem jest, ale maksymalnego ciśnienia. Roboczego ciśnienia nie da się wyregulować. Ja bym na początek sprawdził czy czujnik ciśnienia nie jest trafiony i manometrem jakie to ciśnienie naprawdę jest.

EDIT: A jaki olej lejesz? Być może masz po prostu pompę już na wyjściu, w moim starym 1.1 bez turbo lampka się tliła konkretnie jak go porządnie rozgrzałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Regulacja owszem jest, ale maksymalnego ciśnienia. Roboczego ciśnienia nie da się wyregulować. Ja

> bym na początek sprawdził czy czujnik ciśnienia nie jest trafiony i manometrem jakie to

> ciśnienie naprawdę jest.

> EDIT: A jaki olej lejesz? Być może masz po prostu pompę już na wyjściu, w moim starym 1.1 bez turbo

> lampka się tliła konkretnie jak go porządnie rozgrzałem.

Półsyntetyk 10w40. Przed wsadzeniem Turbo nie miałem takiego problemu z lampką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

próboj tak jak ci mówili wyzej restrykcje 1mm , ja mam 1.5mm i jest niby dobrze.

Korzystajac z okazji zapytam wlasnie odnosnie oleju do uturbionych jaki lac najlepiej ? znalazlem na jednej stronce ze do uno turbo polecają 5w40 a silnik jest prawie taki sam,

silnik oczywiscie po wymianie wszystkich uszczelniaczy pierscieni itp.kwestia jaki olej jest kompromisem miedzy silnikiem a turbiną ,dla turbiny chyba lepiej 5w a silnik wolalby pewnie 10w

chodzi oczywiscie o silnik z tematu czyli 1.2 8vT

??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Korzystajac z okazji zapytam wlasnie odnosnie oleju do uturbionych jaki lac najlepiej ? znalazlem

> na jednej stronce ze do uno turbo polecają 5w40 a silnik jest prawie taki sam,

> silnik oczywiscie po wymianie wszystkich uszczelniaczy pierscieni itp.kwestia jaki olej jest

> kompromisem miedzy silnikiem a turbiną ,dla turbiny chyba lepiej 5w a silnik wolalby pewnie

> 10w

> chodzi oczywiscie o silnik z tematu czyli 1.2 8vT

> ??

Chyba silnik więcej wybaczy niż turbina. Niech się inni wypowiedzą ale chyba lepiej dostosować olej pod nią. . .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrobiłem na 1mm. Ciśnienie robocze 0.6 Bara. Powinno być 0.7?

wszystko mocno zależny od temperatury silnika i samego oleju jak również czujnika jaki masz:

Gwint zewnętrzny [mm]:

M 14 x 1,5

Rozmiar klucza:

21

Punkty zmienne [bar]:

0,2-0,5

ale możesz mieć również

Wymiar gwintu:

M14x1.5

Punkty zmienne [bar]:

0.30

albo

Wymiar gwintu:

M 14x1,5

Cisnienie załączania [bar]:

0,30-0,60

photo-a04e4c1d-34a0-4843-af2a-b5966de04cb8-for_zoom.jpg

cabaffb24218eb05e5d179608dbb572c.jpg

b34b4170d65be9777555488adc5a086e.jpg

wymieniałeś ten czujnik na nowy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam, 

 

Niedawno pojawił się problem z Sejem 1.1MPI, przebieg 180 tyś. Od niedawna, co prawda sporadycznie, żarzy się kontrolka oleju na rozgrzanym silniku na biegu jałowym. Dzieje się to od czasu do czasu, najczęściej w korkach. 

Kupiłem nowy czujnik profilaktycznie ale wcześniej zmierzyłem ciśnienie. Na zimnym wynosiło niecałe 5 ( Barów? Atmosfer? :D ) na rozgrzanym wskazówka na luzie wskazywała niewiele ponad 0. Przy delikatnym dodaniu gazu od razu ciśnienie rośnie. 

 

Olej wymieniony 2000km temu - Mobil Super 3000 5W40 + filtr oleju Filtron. 

 

Jakiew pomysły co dalej? Czy ktoś miał podobne objawy? 

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.05.2018 o 11:17, Bartez194 napisał:

Witam, 

 

Niedawno pojawił się problem z Sejem 1.1MPI, przebieg 180 tyś. Od niedawna, co prawda sporadycznie, żarzy się kontrolka oleju na rozgrzanym silniku na biegu jałowym. Dzieje się to od czasu do czasu, najczęściej w korkach. 

Kupiłem nowy czujnik profilaktycznie ale wcześniej zmierzyłem ciśnienie. Na zimnym wynosiło niecałe 5 ( Barów? Atmosfer? :D ) na rozgrzanym wskazówka na luzie wskazywała niewiele ponad 0. Przy delikatnym dodaniu gazu od razu ciśnienie rośnie. 

 

Olej wymieniony 2000km temu - Mobil Super 3000 5W40 + filtr oleju Filtron. 

 

Jakiew pomysły co dalej? Czy ktoś miał podobne objawy? 

 

Pozdrawiam :)

Może czujnik umiera . Ja mam manometr wyskalowany od 0-100PSI i jak zapalam zimny to wskazówka skacze do 100 i stopniowo spada wraz ze wzrostem temperatury oleju. Na wolnych przy pełnym rozgrzaniu ma ok 10PSI jak jade to przy ok 4000obr/m ma 30-40 PSI Żadna kontrolka nawet minimalnie sie nie świeci smarowanie jest wiec wydaje mi sie że jest OK olej tez 5W40. Podmień czujnik koszt 15pln i jak dalej bedzie świecic to wtedy sie martw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpowiedz zapożyczyłem z forum sc.

 

44. Mruga/świeci się lampka oleju - mimo, że olej w normie
Zacząć należy, iż NIE jest to kontrolka niskiego stanu oleju, a jego ciśnienia!
Może dawać o sobie znać z powodu uszkodzenia samego czujnika, bądź przewodu, który doń prowadzi.
Jednakże może to świadczyć o niedostatecznym ciśnieniu oleju = zużyte panewki bądź wręcz pompa olejowa- coby miało to nie być nie jest zalecana jazda autem w takim stanie dopóki nie usuniemy usterki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.