rostex Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 Mam komplet opon 16 calowych z 2009 roku z bieżnikiem min. 6 mm, które mają delikatnie wyząbkowane zewnętrzne klocki bieżnika. Podobno pojawia się co raz więcej zakładów oferujących naprawę takich opon przy minimalnym zebraniu gumy z wyząbkowanej części bieżnika. Czy ktos korzystał z takich usług? Cena usługi to ok. 40 zł za sztukę. PS. Za wstawienie filmiku z gościem szlifujacym kątówką oponę z góry dziękuje, już to widziałem dawno temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > Mam komplet opon 16 calowych z 2009 roku z bieżnikiem min. 6 mm, które mają delikatnie wyząbkowane > zewnętrzne klocki bieżnika. Podobno pojawia się co raz więcej zakładów oferujących naprawę > takich opon przy minimalnym zebraniu gumy z wyząbkowanej części bieżnika. Czy ktos korzystał z > takich usług? Cena usługi to ok. 40 zł za sztukę. > PS. Za wstawienie filmiku z gościem szlifujacym kątówką oponę z góry dziękuje, już to widziałem > dawno temu. Jeśli to możliwe to załóż opony tak, żeby kręciły się w drugą stronę (odwrotnie niż były). Po kilku tyś km wyrównają się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 17 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > Jeśli to możliwe to załóż opony tak, żeby kręciły się w drugą stronę (odwrotnie niż były). Po kilku > tyś km wyrównają się Opony kierunkowe, więc odpada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krajowy Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > Opony kierunkowe, więc odpada. Może spróbuj je "przypalić" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > Opony kierunkowe, więc odpada. Dlaczego odpada? Będziesz miał gorsze odprowadzenie wody i tyle, nic innego nie powinno się dziać. Ja bym spróbował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > Może spróbuj je "przypalić" Ty młody jesteś jeszcze i radzisz bez pomyślenia... Nie jest dla Ciebie ważne bezpieczeństwo pytającego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 17 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > Dlaczego odpada? Będziesz miał gorsze odprowadzenie wody i tyle, nic innego nie powinno się dziać. > Ja bym spróbował Jeśli takie opony wyją, to myślisz że po zmianie kierunkowości da się na takich oponach jeździć? Mam wrażenie, że wycie jeszcze się zwiększy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > Dlaczego odpada? Będziesz miał gorsze odprowadzenie wody i tyle, nic innego nie powinno się dziać. > Ja bym spróbował piszesz o założeniu opon kierunkowych tyłem do kierunku jazdy...? czy o przełożeniu z lewej na prawą stronę pozostawiając kierunkowość tak jak to powinno być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > Dlaczego odpada? Będziesz miał gorsze odprowadzenie wody i tyle, nic innego nie powinno się dziać. > Ja bym spróbował Gorsze? Przecież prosisz się o poślizg na byle kałuży - opona będzie pompować wodę pod samochód... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > piszesz o założeniu opon kierunkowych tyłem do kierunku jazdy...? Dokładnie > czy o przełożeniu z lewej na prawą stronę pozostawiając kierunkowość tak jak to powinno być? To nic nie da na wyząbkowanie. Kiedyś specjalnie pytałem o to technika z Pirelli - nawet w motocyklach, gdzie działają dużo większe siły (hamowanie/przyśpieszanie), odwrotne założenie opony w stosunku do rotacji w praktyce jest możliwe bez żadnych skutków ubocznych poza gorszym odprowadzaniem wody. Zwróć uwagę na opony asymetryczne, opony z lewej kręcą się w drugą stronę niż opony z prawej i jakoś to jeździ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > Jeśli takie opony wyją, to myślisz że po zmianie kierunkowości da się na takich oponach jeździć? > Mam wrażenie, że wycie jeszcze się zwiększy. Nie odpowiem na to pytanie, ale ja bym spróbował - zawsze zdążysz oddać je do "poprawki". No chyba że będziesz musiał płacić za przekładkę - wtedy rozsądniej będzie od razu oddać je do poprawki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > Gorsze? Przecież prosisz się o poślizg na byle kałuży - opona będzie pompować wodę pod samochód... Wszystko zależy od konkretnego bieżnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 ale... jest 2014.. a ty o oponach z 2009 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 17 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > ale... jest 2014.. a ty o oponach z 2009 ? Tak. Chcę te opony użytkować, bo nie uważam, że 5 lat to dużo dla opon. Nie sa ani spękane ani w żaden inny sposób zjechane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > Tak. Chcę te opony użytkować, bo nie uważam, że 5 lat to dużo dla opon. Nie sa ani spękane ani w > żaden inny sposób zjechane. Mar00ha kiedyś napisał (chyba on), że jeśli opona ma 5-6 lat to ją zmienia. Podzielam ten pogląd. Bezpieczeństwo to ważna sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > ale... jest 2014.. a ty o oponach z 2009 ? a co takiego złego jest w 5 letnich oponach? Wg mnie opona do 8 lat może być użytkowana normalnie. (gdy bieżnik jest w normie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 mam wyząbkowane 2 szt. kierunkowych z tyłu. Ja spróbuję przełożyć je na przód i zamienić miejscami czyli prawy tył dać na lewy przód oraz lewy tył na prawy przód. Opony ze względu na to że są kierunkowe muszę przełożyć na felgach u gumiarza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 17 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > a co takiego złego jest w 5 letnich oponach? Wg mnie opona do 8 lat może być użytkowana > normalnie. (gdy bieżnik jest w normie) Nie znam nikogo, kto wywala opony z grubym bieżnikiem na śmietnik tylko dlatego, że skończyły 5 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 Auto na kobyłki z przodu tylko solidnie. Wbijasz 3ci bieg i 3000 obrotów i przykładasz deskę równą do opony. I pozbywasz się ząbkowania. O ile nie docisniesz za mocno tak by dostać deską w zęby zrobisz to sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KeyaR Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 Letnich może nie, ale zimówki robią się niestety "śliskie"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > Letnich może nie, ale zimówki robią się niestety "śliskie"... Dałeś mi do myślenia, mam jeszcze 3 mm z przodu względem znacznika i 2 mm z tyłu. I nurkuję. Głębszy zakręt i płynę... Czyżby to to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 mialem podobnie, PIRELLI DRAGO 5000, 15", pojezdzilem na malym cisnieniu i pol roku klapa wyc zaczely, zamienilem na przod , mysle, zetra sie...wycie niemilosierne, poszly do zyda z info, ze sa wyzabkowane. Jako ze bieznik mial ok 6-7 mm,to chyba 300 zl za kpl dal, przod byl dobry. Wycie bylo od ok 80kmh+ Warto pilnowac cisnienia, niski profil niestety nie pokazuje jak balon spadku, a pol bara i klopot po kilku tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KeyaR Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 Kiedyś tak się przewiozłem w Krakowie na czarnym lodzie...opona miała 5 lat a była to Barum Polaris 2. Opona ogólnie przyzwoita i "za młodu" ładnie trzymała aż tu nagle jadę sobie spokojnie, żółte więc ja na hamulec i ślizg na hamulcu i na czerwonym przejechałem skrzyżowanie...normalnie powinien był wyhamować...poza tym to się bardziej czuje, że opona robi się plastikowa i jedziesz jak na łyżwach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 Zaminic przod tyl i to by bylo na tyle. Jezdzic i przyzwyczaic sie do wycia. Niestety niektore opony i zawieszenie nie wspolpracuja ze soba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 17 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > Zaminic przod tyl i to by bylo na tyle. Jezdzic i przyzwyczaic sie do wycia. Niestety niektore > opony i zawieszenie nie wspolpracuja ze soba. Nie ma szans aby się przyzwyczaić do tego wycia, chyba, że jest się gluchym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > Nie ma szans aby się przyzwyczaić do tego wycia, chyba, że jest się gluchym. One nie wyja caly czas u mnie np od 60-80 km/h pozniej slabna. Zaplacisz za watpliwa naprawe i po pare kkm bedzie to samo. Albo sie przyzwyczaisz albo kupisz nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 18 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2014 > Nie znam nikogo, kto wywala opony z grubym bieżnikiem na śmietnik tylko dlatego, że skończyły 5 > lat. mar00cha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 18 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2014 > Opony kierunkowe, więc odpada. Wiec dopasuj przód <> tył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 18 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2014 > mam wyząbkowane 2 szt. kierunkowych z tyłu. Ja spróbuję przełożyć je na przód i zamienić miejscami > czyli prawy tył dać na lewy przód oraz lewy tył na prawy przód. Opony ze względu na to że są > kierunkowe muszę przełożyć na felgach u gumiarza. Źle. Przełóż tylko przód tył. Jeśli chcesz zamienić stronami, to nie zmieniaj przód-tył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakuu1 Napisano 18 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2014 > Nie ma szans aby się przyzwyczaić do tego wycia, chyba, że jest się gluchym. Na jakiejś bocznej drodze rusza parę razy z efektownymi kłębami dymu i same się ułożą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 18 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2014 > Na jakiejś bocznej drodze rusza parę razy z efektownymi kłębami dymu i same się ułożą. Po zmianie przód tył wystarczy pojeździć normalnie 2-3 tys. km i też się dotrą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 18 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2014 Palić gumy nie mam zamiaru, szkoda samochodu i pozostałej części bieżnika, gdyż moje opony mają lekko wyząbkowaną tylko zaznaczoną część bieżnika: Na forum BMW znalazłem taką wypowiedź: Quote: Tak więc żeby nie zapomnieć czego dotyczył pierwszy post opisuję tak jak obiecałem naprawę moich wyząbkowanych kapci..Pan w zakładzie po obejrzeniu opon stwierdził że tragedii nie ma i da radę- myślę to już połowa sukcesu Wrzucił koło na maszynę podobną do wyważarki z zintegrowanym suportem. To tak jak w tokarce ,tylko zamiast noża tokarskiego była głowica w kształcie grzyba. Na jego powierzchni był bardzo gruboziarnisty materiał ścierny(za gruby na korund czy sproszkowany diament). Wyglądało to jak wiórki metalowe ale pan nie chciał powiedzieć co to dokładnie jest. Przykładał to ustrojstwo do obracającej się opony od jej czoła i po bokach bieżnika po prostu skrawał ją i wyrównywał a był to proces żmudny bo obróbka jednego kółka to ok 1.5 godziny. Koło nie moglo sie toczyć za szybko żeby nie" przypalić" oponki -jak twierdził majster No i tak cztery razy .Potem wszystko na wyważarkę i na autko Efekt? Cisza w aucie żadnego buczenia .jak bym zużyte łożyska na nowe wymienił. Bałem się ile tego bieżnika mi ubędzie bo przy tym szorstkowaniu pełno tej drobno zmielonej gumy było ale po wszystkim okazało sie że poszło ok 0.4mm.Tak że koledzy to pierwsze wrażenie po przejechaniu 60km zobaczymy jak będzie dalej.Myslę że jeśli ktoś ma oponki z bardzo dobrym bieżnikiem a jedynym ich problemem jest ich wyząbkowanie to grzech wyrzucać bo za pare zł mogą odzyskać pełną funkjonalność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 18 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2014 > Po zmianie przód tył wystarczy pojeździć normalnie 2-3 tys. km i też się dotrą. Jeśli jest taka możliwość to najlepiej zamienić opony/koła według następującego schematu: LP > LT PP > PT LT > PP PT > LP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 18 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2014 > Ty młody jesteś jeszcze i radzisz bez pomyślenia... > Nie jest dla Ciebie ważne bezpieczeństwo pytającego? A co mu się stanie w czasie palenia tych opon? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 18 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2014 > Letnich może nie, ale zimówki robią się niestety "śliskie"... to już zalezy od konkretnych zimówek. Jedne robia sie sl;iskie - inne nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 18 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2014 > A co mu się stanie w czasie palenia tych opon? Zatruje się oparami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 18 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2014 > Kiedyś tak się przewiozłem w Krakowie na czarnym lodzie...opona miała 5 lat a była to Barum Polaris Ani marka, ani model ani wiek opony nie mają nic do tego że na "czarnym lodzie" pojechałeś. na takiej nawierzchni nic poza kolcem nie trzyma. a i kolec słabo bo nie ma jak się wgryźć bo warstwa sliskiego jest niewielka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KeyaR Napisano 18 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2014 > Ani marka, ani model ani wiek opony nie mają nic do tego że na "czarnym lodzie" pojechałeś. > na takiej nawierzchni nic poza kolcem nie trzyma. a i kolec słabo bo nie ma jak się wgryźć bo > warstwa sliskiego jest niewielka. Co do marki i modelu to się zgadzam (podałem tylko dla porządku), ale co do wieku, to nie mogę się zgodzić - miękka opona pewnie też by się poślizgała, ale później, przez co hamowanie byłoby efektywniejsze...zresztą dobrze wychodzi to w autach z ABS - na nowych oponach zdecydowanie później łapie, a na starych lekko dotkniesz pedału hamulca a już terkocze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boossu Napisano 19 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 > Auto na kobyłki z przodu tylko solidnie. Wbijasz 3ci bieg i 3000 obrotów i przykładasz deskę równą > do opony. I pozbywasz się ząbkowania. O ile nie docisniesz za mocno tak by dostać deską w zęby > zrobisz to sam powiedz, że żartujesz.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasso Napisano 19 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 > Dałeś mi do myślenia, mam jeszcze 3 mm z przodu względem > znacznika i 2 mm z tyłu. I nurkuję. Głębszy zakręt i płynę... > Czyżby to to? Moje giermańskie nalewki są spękane po bokach i po lekko mokrym jadą jak po lodzie. Zetrę je tej "zimy" i do kosza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 19 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 > a co takiego złego jest w 5 letnich oponach? Wg mnie opona do 8 lat może być użytkowana > normalnie. (gdy bieżnik jest w normie) A moim zdaniem tak było jeszcze kilka lat temu, temu opony robią tak że po 5 latach czuć że coś jest nie tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 19 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 > Nie znam nikogo, kto wywala opony z grubym bieżnikiem na śmietnik tylko dlatego, że skończyły 5 > lat. Nie wywala - sprzedaje na Allegro za 100zł/sztuka bo przecież "5-letnie jak mają 4-5 mm bieżnika to są jak nowe, Paaaniee, po nowe to do sklepu", dokłada 400-500zł i ma komplet nowych opon. Ja tak robię... Kosmiczne ceny opon używanych powodują że bardziej się opłaca sprzedać, dołożyć i kupić nowe niż zajeżdżać do końca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 19 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 > Nie wywala - sprzedaje na Allegro za 100zł/sztuka bo przecież "5-letnie jak mają 4-5 mm bieżnika to > są jak nowe, Paaaniee, po nowe to do sklepu", dokłada 400-500zł i ma komplet nowych opon. Ja > tak robię... Kosmiczne ceny opon używanych powodują że bardziej się opłaca sprzedać, dołożyć i > kupić nowe niż zajeżdżać do końca. Otoz to. Rynek uzywanych opon w PL ma sie dobrze i najlepiej sprzedac i dolozyc do nowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob_best Napisano 19 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 > Nie wywala - sprzedaje na Allegro za 100zł/sztuka bo przecież "5-letnie jak mają 4-5 mm bieżnika to > są jak nowe, Paaaniee, po nowe to do sklepu", dokłada 400-500zł i ma komplet nowych opon. Ja > tak robię... Kosmiczne ceny opon używanych powodują że bardziej się opłaca sprzedać, dołożyć i > kupić nowe niż zajeżdżać do końca. ja robię dokładnie tak samo, po pięciu latach bez względu na ilość "mięsa" opony lecą na Allegro i zawsze na pniu się sprzedawały. Nawet z mega rzadkimi Potenzami RE720 do Cienkiego tak robiłem - tutaj ludzie się prawie zabijali o te używki. Bezpieczeństwo i pewność prowadzenia nie ma swojej ceny - kiedyś mnie uratowały opony od rozbicia auta (wpadłem w kałużę) i dlatego zmieniam dużo wcześniej niż zalecane (np. nigdy nie dojechałem do znacznika opon letnich), ale każdy robi jak chce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 19 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 > Co do marki i modelu to się zgadzam (podałem tylko dla porządku), ale co do wieku, to nie mogę się > zgodzić - miękka opona pewnie też by się poślizgała, ale później, przez co hamowanie byłoby > efektywniejsze...zresztą dobrze wychodzi to w autach z ABS - na nowych oponach zdecydowanie > później łapie, a na starych lekko dotkniesz pedału hamulca a już terkocze... To jest lód. Tu guma nie ma przyczepności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 19 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 > To jest lód. Tu guma nie ma przyczepności. Co za bzdura. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.