Skocz do zawartości

Megane II 1.6 - śruba zbiorniku wyrównawczym


BaLoN

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie do specjalistów od układu chłodzenia.

Otóż w sobote wracając z nart zatrzymałem na szybki serwis zlosnik.gif Powodem było wyłączenie się ogrzewanie na ok 50km. Gdy się włączyło, wskazówka temperatury poszła na max - jasna sprawa, DUŻO za mało płynu chłoczniczego..

Jedyne 30km dalej była stacja benzynowa więć stanąłem i wtedy okazało się że Renault opracowało nieprawdopodobny wręcz sposób na zniechęcenie kierowcy do regularnego sprawdzania poziomu płynu chlodniczego. Wszystko jest obudowane badziewnymi plastkiami i zakręcone plastokowymi wkrętami.. no.gif

Noc, ciemno, zimno ja styrany po nartach odkręcam korek od zbiornika wyrównaczego (jest pod kątem żeby trudniej coś tam dolać) no i mi się zachciało być dokładnym. Zobaczyłem że nie widzę poziomu płynu i zabrałem się za odkręcanie "osłony widoku poziomu płynu chłodniczego" Są 4 śruny, 3 kręciły się w miejscu ale jedna wyszła więc stwierdziłem że urwę to całe cholerstwo szarpnięciem grinser006.gif

Niestety poszło mi trochę gorzej niż to sobie wyobrażałem i ta jedna śruba co ją trochę wykręciłęm wyskoczyła do góry i wpadła centralnie do odkręconego wlewu zbiornika wyrównawczego. screwy.gifklnie.gif Prawdopodobieństwo, żeby ta śruba tam wpadła jest tak małe, że stałem z 5 sekund w bezruchu i patrzyłem się tempo w ten otwór nie wierząc w to co się stało...

Tego było za wiele, dolałem wody (weszło 3 litry rotfl.gif ) i dojechaliśmy do domu.

Pytanie mam jedno.. czy ta cholerna plastikowa śruba zrobi w silniku bałagan ?

P.S. Wiem, że poziom wody sprawdza się przed podróżą ale nikt nie patrzył na poziom niczego w tym aucie dość długo kara.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Są 4

> śruny, 3 kręciły się w miejscu ale jedna wyszła więc stwierdziłem że urwę to całe cholerstwo

> szarpnięciem

> Niestety poszło mi trochę gorzej niż to sobie wyobrażałem i ta jedna śruba co ją trochę wykręciłęm

> wyskoczyła do góry i wpadła centralnie do odkręconego wlewu zbiornika wyrównawczego.

> Prawdopodobieństwo, żeby ta śruba tam wpadła jest tak małe, że stałem z 5 sekund w bezruchu i

> patrzyłem się tempo w ten otwór nie wierząc w to co się stało...

czytając tą historię prawie się oplułem ze śmiechu rotfl.gif a już myślałem, że tylko ja jestem szczególnie uzdolniony z podobnymi fuckupami. Obejrzyj w domu na spokojnie zbiorniczek, jeśli śruba plastikowa to może gdzieś sobie pływa na powierzchni. Jeśli byś jej nie znalazł to po powrocie do domu koniecznie zrobiłbym wymianę płynu w układzie chłodzenia z płukaniem, choć jesli nie pływa to może utknąć wszędzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostro.

Pod maska tam tak to wyglada?

renault-megane-2-sedan-expression-1-3.jpg

Ja bym przebadal dokad idzie rurka gumowa od spodu zbiornika wyrownawczego? Mi sie wydaje ze powinna isc do chlodnicy i mozliwe wlasnie ze tam (na wejsci do chlodnicy) ta sruba mogla utknac.

O ile oczywiscie nie plywa sobie na powierzchni plynu w zbrioniku tak jak kolega wyzej zaproponowal.

Tak czy siak - skoro auto nadal jezdzi to sie nie przejmowac, lac benzyne i jezdzic ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.