Skocz do zawartości

Swap 1.2 16v Bravo 182B2000 - zmiana elektroniki Bosch na MM


michwas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich po długiej przerwie, nie było mnie tu jakiś czas, ale nadeszła pora powrócić do tematu i uruchomić moje padło smile.gif

zakupiłem silnik z Fiata Bravo o kodzie 182B2000 z komputerem Bosch, jedną sondą lambda i listwą wtryskową bez powrotu. Przeczytałem już wiele wątków o swapach na ten silnik, ale mam jeszcze kilka pytań.

Wydaje mi się, że najlepiej będzie to uruchomić to na starej elektronice Magnetti Marelli czyli komputerze z Fiata Punto 1.2 16v o kodzie silnika 176B9000. Komputer Boscha posiada immo, czy temat usunięcia immo z tego komputera jest rozpracowany? Komputerów z Punto bez immo widziałem wiele, z Bravy - żadnego.

Poniżej zebrałem znalezione różnice pomiędzy tymi silnikami:

- Inna głowica - inny rozstaw szpilek w kolektorze wydechowym oraz inne wałki,

- Inny kolektor ssący (plastikowa część),

- Inny map sensor - w Bravo jest większy,

- Inna przepustnica - w Bravo jest wszystko zintegrowane w przepustnicy, a w Punto osobno krokowiec,

- Inne cewki - Bravo ma jedną, a Punto dwie,

- Inna listwa wtryskowa - w Punto była z powrotem,

czy to wszystko?

Silnik chcę wstawić do CCSa, gdzie obecnie siedzi 1.2 8V. Tak więc rzeczy które są potrzebne do uruchomienia tego na komputerze Magnetti Marelli to:

- rozkodowany komputer (IAW 18FD.3Z, IAW 18FD.5Z lub IAW 18FD.5Y),

- wiązka elektryczna z punto - wtyczki,

- plastikowy kol ssący,

- przepustnica,

- map sensor,

- cewki (?) - czy trzeba zmieniać czy można uruchomić na tej zintegrowanej?

- listwa wtryskowa (?) - czy mogę zostawić bez powrotu (w tym wypadku chyba trzeba zmienić kosz pompy na taki z regulatorem)?,

Czy to wystarczy czy coś jeszcze trzeba zmienić? Jaka największa przepustnica będzie pasowała do tego zestawu - z jakiego modelu i silnika?

Celem tego wątku jest zebranie możliwie wszystkich informacji o tym silniku w jednym miejscu. Będę bardzo wdzięczny za pomoc smile.gif

pozdrawiam,

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najlepiej zostawic to na malym boszu. Z roznic to nie zawsze rak jest jak piszesz, byly brawo ze

> starym rozstawem szpilek i stalowa miska. Taki posiadalem.

A czy z tego Boscha da się ściągnąć immo? Czy w takim wypadku podejdzie wiązka kabinowa czy trzeba coś modyfikować? Bosch ma dwie wtyczki - jedna do silnika, druga do kabiny. Poza tym do kabiny jeszcze odchodzi "normalna" wtyczka z wiązki silnikowej.

Miska olejowa jest stalowa, czy bez ściągania kolektora wydechowego jestem w stanie rozpoznać jaki to rozstaw? Warto byłoby wiedzieć na przyszłość bo pewnie z czasem wymienię ten kolektor - seryjnie w tym silniku jest bardzo krótkie 4w1 żeliwne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cala miska jest stalowa czy laczona? Od gory alu opaska a na dole kawalek stalowy? Kolektory

> rozpoznasz.

Cześć, jutro będę w garażu to sprawdzę miskę i kolektor smile.gif

Co do komputera to wolałbym uruchomić to bez immo (w moim CCS nie było anteny do immo itp).

JohnnyR, dzięki za info o przepustnicy i wzory kolektora, jutro sprawdzę czy podejdzie to pod moją głowicę i dam znać smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cala miska jest stalowa czy laczona? Od gory alu opaska a na dole kawalek stalowy? Kolektory

> rozpoznasz.

Sprawdziłem z ciekawości miskę - jest cała stalowa, a kolektor niestety z nowym rozstawem szpilek.

Będę składał na starym kompie i z wtryskami bez powrotu smile.gif Tak więc kompletuję teraz:

- Komputer,

- Kolektor ssący + map + przepustnica,

- I chyba cewki z podstawą, zobaczę jeszcze - może zostanie stara cewka,

Dzięki za pomoc, dam znać jak uda się uruchomić. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do komputera to wolałbym uruchomić to bez immo (w moim CCS nie było anteny do immo itp).

7.3H4 bez problemu przyjmuje wyłączenie immobilizera i pracę bez body ok.gif Nie to co ostatnie wypusty 7.3.1 wink.gif

Poza tym pamiętaj, że były sterowniki 7.3H4, które nie miały czujnika położenia wałka rozrządu (bravo, pierwsze punto II), one się różnią od późniejszych, gdzie już był wtrysk sekwencyjny kilkoma pinami na wyprowadzeniu i połączeniami w wiązce - więc jeżeli zdecydujesz się pójść w tym kierunku to kupuj komplet komputer+wiązka silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć, odgrzeję trochę temat.

Uruchomiłem silnik na elektronice MM, zmiany dokładnie jak powyżej. Dzięki wszystkim za pomoc smile.gif

Mam jednak problem z kołem pasowym alternatora. Silnik który kupiłem pochodzi z Fiata Bravo który posiadał klimatyzację. W tym silniku koło pasowe jest inne (szersze), a co za tym idzie także mocowanie czujnika położenia wału jest inne - pierścień z "zębami" jest bliżej bloku silnika. W załączniku zdjęcie obydwu kół - dołem do bloku.

Czy jest na to jakiś patent czy pozostaje tylko wymiana pompy oleju na taką która będzie miała pasujące mocowanie czujnika?

287587610-IMG_1896.jpg

post-68714-14352523505249_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czasami ociera tylko o plastikowe nadkole.

A co z paskiem alternatora wtedy? Mam alternator od CCSa i jego koło pasowe jest wyśrodkowane z kołem pasowym od CCSa które ma rowki bliżej bloku.

Jak dam koło od Bravy (to szersze od klimy) to wtedy rowki te nie bedą wycentrowane z kołem pasowym altka.

Rozwiazaniem byłby alternator z bravy, ale z tego co widziałem to jest za mało miejsca na szersze koło pasowe alternatora - będzie wadzić o podłużnicę.

Na razie zrobię prowizorkę z patentem, a później wymienię pompę - znalazłem już odpowiednią pasującą smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co z paskiem alternatora wtedy? Mam alternator od CCSa i jego koło pasowe jest wyśrodkowane z

> kołem pasowym od CCSa które ma rowki bliżej bloku.

> Jak dam koło od Bravy (to szersze od klimy) to wtedy rowki te nie bedą wycentrowane z kołem pasowym

> altka.

> Rozwiazaniem byłby alternator z bravy, ale z tego co widziałem to jest za mało miejsca na szersze

> koło pasowe alternatora - będzie wadzić o podłużnicę.

> Na razie zrobię prowizorkę z patentem, a później wymienię pompę - znalazłem już odpowiednią

> pasującą

Ale po co kombinować z alternatorem, koło zostawiasz podwójne, pod altek robisz dystans jak dobrze pamiętam 11mm i wszystko gra. Mam tak złożone, silnik z palio 2004r i wszystko gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale po co kombinować z alternatorem, koło zostawiasz podwójne, pod altek robisz dystans jak dobrze

> pamiętam 11mm i wszystko gra. Mam tak złożone, silnik z palio 2004r i wszystko gra.

jedynie lape trzeba poddac lekkiemu tjunowi katowka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale po co kombinować z alternatorem, koło zostawiasz podwójne, pod altek robisz dystans jak dobrze

> pamiętam 11mm i wszystko gra. Mam tak złożone, silnik z palio 2004r i wszystko gra.

To jest dobra opcja, sprawdziłem i faktycznie można tak to rozwiązać, dzięki za pomysł!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.