Skocz do zawartości

Porządny przegub zewnętrzny sc/cc


Pawel1984

Rekomendowane odpowiedzi

> Jak w temacie-coś nowego, oprócz ori ricambi przerabiane/testowane.

> Po wczorajszych nawrotkach grzechotnik-ori-ze 150kkm wytrzymał.

> Polecicie jakiejś firmy bo ori drogo Panie i nie ma tego(oprócz Aso).

> Potrzebna nówka sztuka.

metelli

wyglądał najsolidniej z tych co oglądałem więc zakupiłem, na razie jeździ, za to zaczął chrupać na zakrętach ten na drugiej półosi facepalm%5B1%5D.gif , chyba lubią być wymieniane parami zlosnik.gif

acha, jak to u Włochów, przegub pasował idealnie, ale opaska na manżete już nie hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na to wyglada

> http://www.iparts.pl/producenci/przeguby-napedowe,lbro,fiat,punto-176,75-1-2,56-100071-35-458-3797.html

> ten tanszy chyba jest do wersji bez ABS

> ja kupowalem w Bielsku-białej na ul.komorowickiej sklep czesci fiat za 150 zl/sztuka na zamówienie

> pozdr

wklejałem głównie po to, aby się upewnić, że wiem o co cho...

cenna informacja wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

> Jak w temacie-coś nowego, oprócz ori ricambi przerabiane/testowane.

> Po wczorajszych nawrotkach grzechotnik-ori-ze 150kkm wytrzymał.

> Polecicie jakiejś firmy bo ori drogo Panie i nie ma tego(oprócz Aso).

> Potrzebna nówka sztuka.

odgrzewam kotleta, choć w sumie jeszcze ciepły: czy stanie się coś jak wymienię tylko jeden przegub na ten polecany od punto, kiedy drugi mam niecały rok, ale "seryjnych" wymiarów?

Czy przeguby powinny być na lewej i prawej półosi jednakowe? Jakieś za i przeciw?

drugie pytanie: toto http://allegro.pl/lobro-przegub-zewnetrzny-fiat-punto-1-1-1-2-1-6-i4230873315.html

widać że ma wieniec, ale czy mimo to podejdzie do CC? za 120 plus wysyłka za Lobro to okazja raczej smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymieniaj jeden. Ja w hondzie teraz mam dwa rozne i jest bez biedy. Jak mi polos pekla to przegub

> dostal w D. i dlatego mam dwa rozne.

Ok dzięki, teraz pytanie czy ten z linka do wersji z ABS można brać do CC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam w domu przeguby z SC i Punto 1, oba pod ABS i wieniec jest jednolitą częścią z obudową.

jakiej firmy?

>W PGT

> nie jest jednolity ale przegub wiadomo, nie podejdzie do "fajerek".

ponownie: jakiej firmy przegub?

Pytam, bo przyszedł do mnie ten z aukcji Lobro od Punto i wieniec wydaje się być demontowalny, jest chyba z aluminium, dodatkowo był na czas transportu zabezpieczony żeby się nie uszkodził.

Pytanie brzmi: czy jest sens jego demontażu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakiej firmy?

> ponownie: jakiej firmy przegub?

> Pytam, bo przyszedł do mnie ten z aukcji Lobro od Punto i wieniec wydaje się być demontowalny,

> jest chyba z aluminium, dodatkowo był na czas transportu zabezpieczony żeby się nie

> uszkodził.

> Pytanie brzmi: czy jest sens jego demontażu?

Dobra, odpowiem sam sobie bo fachury rajdowe w pełni sezonu czasu nie mają na internety, otóż:

1. Przegub od punto 1 faktycznie pasuje na półoś i w piastę praktycznie p&p

2. Przegub jest zauważalnie większy, ale w samym tylko swoim korpusie z kulkami, miejsce przylgni do piasty jest identyczne jak z przegubu by fsm.

3. Pierścień do ABSu należało zbić, bo zawadzał, przynajmniej u mnie, o czubek śruby sworznia zwrotnicy przy wahaczu, tym samym nie szło dopchnąć przegubu do piasty i nie dało się kręcić kołem.

4. Przegub Lobro (logo GKN na każdym elemencie) od punto 1 ma pierścień ABS demontowalny, trzy razy lekkie stuknięcie młotkiem z każdej strony i pierścień schodzi w całości praktycznie nienaruszony

5. Przegub punto 1 ma dłuższy wałek przechodzący przez piastę, wskutek czego nasadką zwykłą Honitona 32, którą odkręcałem przegub od cc, nie mogłem już dokręcić przegubu od punto, dobry centymetr musi być dłuższa nasadka.

Zdjęć nie będzie bo warunki na to nie pozwalały (parking pod blokiem club). Dziękuję za uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zuch żołnierz. Tak jak mi się zdawało, będzie pasował.

no zuch, przy okazji okazało się że sprężyna Weiteca prawa właśnie po prawie 9 latach jazdy postanowiła się skrócić o zwój - półtora czyli po prostu pękła, cholera wie kiedy, bo w jeździe zauważalnego dyskomfortu nie było,ale z miesiąc już na pewno.

Fakt że auto robi od prawie roku 6-8 km dziennie po w miarę równej drodze, to i bez sprężyny pewno by niewiele było czuć, no ale... tym samym krok następny: wymiana zawiasu, również na betonie pod blokiem, bo gdzie.

A i tuleje mam do wymiany w tylnych wahaczach, tylko kiedy na to wszystko znaleźć czas...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakiej firmy?

> ponownie: jakiej firmy przegub?

> Pytam, bo przyszedł do mnie ten z aukcji Lobro od Punto i wieniec wydaje się być demontowalny,

> jest chyba z aluminium, dodatkowo był na czas transportu zabezpieczony żeby się nie

> uszkodził.

> Pytanie brzmi: czy jest sens jego demontażu?

Już po fakcie ale odpowiem: Wszystkie w/w przeguby fabryczne. Metelli w Punto 1 też ma wieniec zintegrowany bo na tej firmy wymieniłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...

Odgrzewam.

Co poza Lobro jest warte polecenia? Samochod sluzy do upalania, ale nie ma ogromnej mocy, a cena Lobro jednak zabija (ok. 180/szt.).

Ma ktos pozytywne doswiadczenia z innymi przegubami, cos o lepszym stosunku cena/jakosc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.