Skocz do zawartości

remonta zawieszenia


jarczykbartek

Rekomendowane odpowiedzi

moje stilo potrzebuje pilnie remontu zawieszenia- kompletnego.

Kupiłem

- poduszki poliuretanowe do wahaczy przednich,

- poliuretany do stabilizatora

- sprężyny z bravo (oryginalne po niewielkim przebiegu)

do kupienia

- amortyzatory 4 bilstein

- sworznie trw

- łączniki stabilizatorów

- górne mocowania amortyzatorów

I teraz pytanie smile.gif

- kupować nowe osłony i odboje, czy strata kasy

- kupować nowe "poduszki" mocowania amortyzatorów tylnych

- czy łożysko zintegrowane jest z górnym mocowaniem, czy kupuje się je osobno. Wydaj mi się, że wystarczy element oznaczony 5 na zdjęciu. Co to 10??

287565492-naread.png

Ile czasu musze przygotować na wymianę (pierwsza próba, ale w kręceniu kluczami mam duże doświadczenie grinser006.gif )

Ma ktoś kacikowego manuala ze zdjęciami?

[email protected]

post-21616-14352523399942_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 10 to guma z wycięciami na springę jak dobrze pamiętam.

czyli łożysko jest w 5, a to jakaś guma, której się nie wymienia.

> Ja u siebie zmieniałem springi i robiłem pół dnia i to tak na spokojnie

zostawię sobie 2 dni na wymianę. Będę musiał z wahaczami podjechać na prasę jeszcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I teraz pytanie

> - kupować nowe osłony i odboje, czy strata kasy

Osobiście uważam że strata kasy

> - kupować nowe "poduszki" mocowania amortyzatorów tylnych

O jakie poduszki Ci chodzi ? Tam nic nie ma, zwykły amorek z 2 tulejami przykręcany na 2 śruby wink.gif

> - czy łożysko zintegrowane jest z górnym mocowaniem, czy kupuje się je osobno. Wydaj mi się, że

> wystarczy element oznaczony 5 na zdjęciu. Co to 10??

Ja jak kupowałem chyba z KYB to nazywało się to " górne łożysko amortyzatora" i oba elementy były w komplecie, 5-tka to poduszka z rowkiem na łożysko, 10-tka to łożysko (tak to przynajmniej kojarzę, no ale sprzedawane jako zestaw), jeśli Ci nie stuka to nie wiem czy sens wymieniać..., ja wymieniłem 'bo może coś pomoże', nie pomogło nic, były sprawne, nie stukały ani nic smile.gif

> Ile czasu musze przygotować na wymianę (pierwsza próba, ale w kręceniu kluczami mam duże

> doświadczenie )

Całe popołudnie.

Jak dawno nie było ruszane to śruby na amorkach do piasty będą mooocno trzymać... warto dzień wcześniej prysnąć WD40.

Przy wymianie przodu pamiętaj o magicznej dziurce pod maską w kolumnie amorka by się zgadzała. I nie załóż sprężyn odwrotnie, najlepiej zakładać je wbrew logice..., wtedy pasują jak trzeba wink.gif

Imbusy w goleni amorka pod maską sa dość delikatne, przy odkręcaniu starych przykręcaniu nowych nakręć nakrętkę (drobnozwojowa, 1.25 chyba), na wysokości imbusa bo inaczej rozciągniesz smile.gif

//edit

Morgan ma rację, 5 to poducha z łożyskiem (fizycznie jako 2 osobne elementy, w praktyce sprzedawane jako całość), 10-tka to guma w której sieci sprężyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O jakie poduszki Ci chodzi ? Tam nic nie ma, zwykły amorek z 2 tulejami przykręcany na 2 śruby

od góry tłoczysko przykręcone jest nakrętką do nadwozia przez gumową podkładkę

> Ja jak kupowałem chyba z KYB to nazywało się to " górne łożysko amortyzatora" i oba elementy były w

> komplecie, 5-tka to poduszka z rowkiem na łożysko, 10-tka to łożysko (tak to przynajmniej

> kojarzę, no ale sprzedawane jako zestaw), jeśli Ci nie stuka to nie wiem czy sens

> wymieniać..., ja wymieniłem 'bo może coś pomoże', nie pomogło nic, były sprawne, nie stukały

> ani nic

wymienię na wszelki wypadek. Znajomy mechanik twierdzi, że zacierające się łożysko powoduje pęknięcie sprężyn.

> Całe popołudnie.

> Jak dawno nie było ruszane to śruby na amorkach do piasty będą mooocno trzymać... warto dzień

> wcześniej prysnąć WD40.

> Przy wymianie przodu pamiętaj o magicznej dziurce pod maską w kolumnie amorka by się zgadzała. I

> nie załóż sprężyn odwrotnie, najlepiej zakładać je wbrew logice..., wtedy pasują jak trzeba

> Imbusy w goleni amorka pod maską sa dość delikatne, przy odkręcaniu starych przykręcaniu nowych

> nakręć nakrętkę (drobnozwojowa, 1.25 chyba), na wysokości imbusa bo inaczej rozciągniesz

dzięki, mam nadzieję, że nie zerwie mi się heksagon podczas demontażu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moje stilo potrzebuje pilnie remontu zawieszenia- kompletnego.

> Kupiłem

> - poduszki poliuretanowe do wahaczy przednich,

> - poliuretany do stabilizatora

> - sprężyny z bravo (oryginalne po niewielkim przebiegu)

> do kupienia

> - amortyzatory 4 bilstein

> - sworznie trw

> - łączniki stabilizatorów

> - górne mocowania amortyzatorów

> I teraz pytanie

> - kupować nowe osłony i odboje, czy strata kasy

> - kupować nowe "poduszki" mocowania amortyzatorów tylnych

> - czy łożysko zintegrowane jest z górnym mocowaniem, czy kupuje się je osobno. Wydaj mi się, że

> wystarczy element oznaczony 5 na zdjęciu. Co to 10??

> Ile czasu musze przygotować na wymianę (pierwsza próba, ale w kręceniu kluczami mam duże

> doświadczenie )

> Ma ktoś kacikowego manuala ze zdjęciami?

> [email protected]

10 to jest łożysko i można kupić dobrej jakości zamiennik, 5 to jest mocowanie całej kolumny do nadwozia i w zasadzie nie ulaga zużyciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> od góry tłoczysko przykręcone jest nakrętką do nadwozia przez gumową podkładkę

hmm.gif nie kojarzę.... u mnie była chyba sama śruba która bezpośrednio przechodziła przez ucho amorka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie brakuje tu jeszcze jednej czesci? tej poduszki ktora jest pomiedzy sprezyna a lozyskiem?

hmm osobiście zawieszenia nie rozkręcałem ale mając sprężyne i łożysko w ręce wydaje mi sie tak jak Tobie że czegoś tam jeszcze brakuje.

Możliwe że jest tak jak Wafer pisze ze na rysunku jest tylko poduszka a element nr 10 to nie łożysko tylko coś co się wkłada na sprężynę. Bardzo możliwe że łożysko jest pomiędzy elementami 5 i 10 i nie ma go na rysunku z epera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możliwe że jest tak jak Wafer pisze ze na rysunku jest tylko poduszka a element nr 10 to nie

> łożysko tylko coś co się wkłada na sprężynę. Bardzo możliwe że łożysko jest pomiędzy

> elementami 5 i 10 i nie ma go na rysunku z epera

Dokładnie tak. Niestety samego łożyska nie udało mi się kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie tak. Niestety samego łożyska nie udało mi się kupić.

Dziwne - w Gliwicach same łożyska Sachs bez rabatów dostępne z dnia na dzień to koszt 40zł / szt. Jakieś inne (chyba TRW ale głowy nie dam bo mnie zbytnio nie interesowało) dostępne tylko z poduszkami i to był koszt rzedu 80-90zł

Kolega ABM też jest w stanie załatwić same łożyska w atrakcyjnej cenie waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziwne - w Gliwicach same łożyska Sachs bez rabatów dostępne z dnia na dzień to koszt 40zł / szt.

> Jakieś inne (chyba TRW ale głowy nie dam bo mnie zbytnio nie interesowało) dostępne tylko z

> poduszkami i to był koszt rzedu 80-90zł

> Kolega ABM też jest w stanie załatwić same łożyska w atrakcyjnej cenie

Ja jak kupowałem z KYB (do kompletu amorków i sprężyn) to dostępne było tylko w kompletach, płaciłem coś 70zł na stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmm osobiście zawieszenia nie rozkręcałem ale mając sprężyne i łożysko w ręce wydaje mi sie tak jak

> Tobie że czegoś tam jeszcze brakuje.

> Możliwe że jest tak jak Wafer pisze ze na rysunku jest tylko poduszka a element nr 10 to nie

> łożysko tylko coś co się wkłada na sprężynę. Bardzo możliwe że łożysko jest pomiędzy

> elementami 5 i 10 i nie ma go na rysunku z epera

tak właśnie chyba jest

wygląda jakby na schemacie łożysko było wewnątrz tej wkładki, którą się montuje na sprężynie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziwne - w Gliwicach same łożyska Sachs bez rabatów dostępne z dnia na dzień to koszt 40zł / szt.

> Jakieś inne (chyba TRW ale głowy nie dam bo mnie zbytnio nie interesowało) dostępne tylko z

> poduszkami i to był koszt rzedu 80-90zł

> Kolega ABM też jest w stanie załatwić same łożyska w atrakcyjnej cenie

gdzie w Gliwicach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tydzień temu wywaliłem fabryczny zestaw

Kupiony był podobny.

Nowe gniazdo - ciasnej siedzi w kielichu zawieszenia

Łożysko

Dolna bieżnia łożyska będąca zarazem gniazem sprężyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzięki

spox - tylko zadzwoń sobie do nich żebyś na darmo nie szedł. Jak ja się pytałem pod koniec stycznia to nie mieli na stanie z możliwością sprowadzenia na dzień następny (jeden i drugi sklep)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.