Skocz do zawartości

MES wskazuje w ECU 0km przebiegu(multijet 8 i 16v)


mati6630

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, co może być przyczyną że MES po podłączeniu pod ECU wskazuje 0km przbiegu? Każde inne parametry są w porządku, łączę się na pewno pod dobre ECU. To już któreś z kolei auto. Przebieg mogłem sprawdzić jedynie przez ostatni wpis przy przeglądzie, btw. ostatnio oglądałem stilona MJTD 16v, na blacie 170kkm, w ostatnim przeglądzie z 04/2010 było 210kkm zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a moze to byc spowodowane cofaniem licznika? czy to czysty przypadek?

Licznika cofanego nie mialem, bo przebieg byl wbity w ksiazce gwarancyjnej, i ASO tez go potwierdzilo ok.gif

Aha auto krajowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a moze to byc spowodowane cofaniem licznika? czy to czysty przypadek?

może. Wystarczy, że ktos oprócz samego skręcenia licznika, próbował się dobierać lub coś przeprogramować w kompie pojazdu, wtedy może byc, że przestaje liczyć, i daty ost. programowania są np z 1900 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może. Wystarczy, że ktos oprócz samego skręcenia licznika, próbował się dobierać lub coś

> przeprogramować w kompie pojazdu, wtedy może byc, że przestaje liczyć, i daty ost.

> programowania są np z 1900 roku.

a gdzieś oprócz ECU jest zapisany przebieg? ABS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie, co może być przyczyną że MES po podłączeniu pod ECU wskazuje 0km przbiegu?

Jest kilka sugestii co do takiego stanu , ale pewności nikt nie ma niewiem.gif

W moim MJTD 140KM też była identyczna sytuacja , co ciekawsze po kilku czy kilkunastu kkm licznik w ECU ożył i od tego momentu poprawnie zlicza przejechane km - oczywiście rozmijając się nadal z licznikiem na desce .

> btw. ostatnio oglądałem stilona MJTD 16v, na blacie 170kkm,

> w ostatnim przeglądzie z 04/2010 było 210kkm

No , to i tak nieźle - we wszystkich (z wyjątkiem 1szt.) MJTD , które sprawdzałem odczyt z ODO zawsze był niewspółmiernie mały w porównaniu ze stanem licznika smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie, co może być przyczyną że MES po podłączeniu pod ECU wskazuje 0km przbiegu? Każde inne

> parametry są w porządku, łączę się na pewno pod dobre ECU. To już któreś z kolei auto.

> Przebieg mogłem sprawdzić jedynie przez ostatni wpis przy przeglądzie, btw. ostatnio oglądałem

> stilona MJTD 16v, na blacie 170kkm, w ostatnim przeglądzie z 04/2010 było 210kkm

to ja się podepne pod temat - jak kupowałem auto to przebieg na liczniku był ok 119kkm - jak Cinek się podłączył swoimi zabawkami elektronicznymi to komp pokazal chyba ok 10-15k więcej (chyba nikomu by sie o 10-15kkm nie chciało cofać licznika więc olałam i kupiłem auto zwłaszcza że oprócz uszkodzonego mieszacza powietrza wszystko byłi w dobrym bądź bdb stanie). Obecnie po 3 latach i przejechanych kolejnych ~50 kkm FES pokazuje 6 lub 8 kkm całkowitego przebiegu icon_eek.gifspineyes.gif WTF??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co wiem, to z reguły 0km w MESie oznacza że ktoś cofał licznik

Znalazłem nawet archiwalny wątek w którym próbowaliśmy dojść do jakiś sensownych wniosków w tym temacie - KLIK ok.gif

Ale nie do końca to się udało ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znalazłem nawet archiwalny wątek w którym próbowaliśmy dojść do jakiś sensownych wniosków w tym

> temacie - KLIK

> Ale nie do końca to się udało ...

Przebieg auta można sprawdzić w kilku komputerach : silnik ,Abs, licznik ,nadwozie ...i w każdym powinien się zgadzać. Jeśli ktoś miesza w centralce silnika to może wyjść coś innego , ale tylko dla tej centralki.Myślę ,ze jak ktoś oszukuje przebieg to tylko na liczniku, a w pozostałych centralkach musi być stan faktyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ZTCP to u mnie tylko licznik z BC się zgadza, ten z ECU stoi na 8 tys.

> Auto od nowości u mnie

co to ten MES bo stanalem na etapie FES wink.gif

Jest jakis Trial ? Jakim kablem to ogarne ? Tym co zawsze ? Chce sprawdzic bo tez mam licznik pewny.porownamy cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w mojej padace obecnie przebieg w ECU silnika wynosi 0, w DPF, liczniku i gdzieś jeszcze około 145 tysięcy z tolerancją +/- 2%. Żeby było ciekawiej, kiedy kupiłem auto przebieg w ECU pokazywał dużo mniej niż w pozostałych miejscach, po jakimś czasie się zresetował do zera i teraz tak zostało. W międzyczasie licznika nie cofałem, natomiast wielokrotnie podłączałem FES/MES i kilka razy robiłem osiowanie. Widziałem także w dwóch autach znajomych, które były kupione jako nowe w salonie, wartość w ECU 0,00. Moim zdaniem, jeśli zgadza się w pozostałych miejscach z licznikiem, to przebieg jest prawdziwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przebieg auta można sprawdzić w kilku komputerach : silnik ,Abs, licznik ,nadwozie ...i w każdym

> powinien się zgadzać.

W ABS i liczniku powinien się zgadzać, ale w ECU nie będzie taki sam. ECU zlicza z przekładni głównej w skrzyni biegów i rozmiar opon, a nawet stopień ich zużycia ma wpływ na niewielkie różnice między wskazaniem licznika i ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W ABS i liczniku powinien się zgadzać, ale w ECU nie będzie taki sam. ECU zlicza z przekładni

> głównej w skrzyni biegów i rozmiar opon, a nawet stopień ich zużycia ma wpływ na niewielkie

> różnice między wskazaniem licznika i ECU.

Chcesz powiedzieć że inne centralki przebieg biorą skądinąd? Niby skąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

witam i od razu dołączam do grona posiadaczy MJTD z 0 przebiegiem na odometrze po podłączeniu MES. mam pytanie - czy ingerencja w przebiegi skutkuje zapisaniem nowej daty zaprogramowania centralki, która widoczna jest w głównym oknie Info? u mnie daty zaprogramowania centralek są starsze niż autko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przecież części muszą być wcześniej wyprodukowane, żeby można z nich złożyć samochód.

to raczej oczywiste. chodziło raczej o flashowanie centralki (zapisywanie nowych wartości), które mogłyby powodować wyświetlanie daty późniejszej niż data produkcji samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam wydruki z Examinera z kilku centralek (ECU, panel VISTEON, ABS) i na wszystkich przebieg jest ten sam... przebieg zgadza się mniej wiecej z zapisami w książce serwisowej jak i z ogólnym stanem pojazdu, zwłaszcza tapicerki siedzeń. napiszę wprost, oglądałem przed zakupem kilka Stilo, oglądałem setki zdjęć z różnych ofert przed zakupem i wydaje mi się, że przebieg jest raczej autentyczny. oczywiście wolałbym mieć pewność smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mi juz pokazuje 0 aczkolwiek kiedy wychodzila wersja fesa 3.2 pokazywalo dobrze, od multiscana juz

> jest 0, i bez wzgl czy to fes czy mes

Po zakupie miałem to samo , ale po paru tys. km ODO ożyło i zaczęło liczyć jakby nic normalnie od zera smirk.gif

FES i MES widzą u mnie identyczną wartość ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

u mnie na razie nie pokazuje kompletnie nic i mam w związku z tym pytanie. za tydzień wymieniam olej oraz filtry i chciałbym w MES wykasować inspekcję olejową (Oil change), która znajduje się w module silnika (wersja dla aut z DPF). chciałbym również ponownie uruchomić inspekcję serwisową w zakładce Przegląd (Service Interval Reset). z tego co widzę, można ustawić do 9 inspekcji. obawiam się jednak, że w obu przypadkach może być problem z użyciem tych funkcji ze względu na problem MES z odczytem przebiegu. jak myślicie? konieczna będzie wizyta na Examinerze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie na razie nie pokazuje kompletnie nic i mam w związku z tym pytanie. za tydzień wymieniam

> olej oraz filtry i chciałbym w MES wykasować inspekcję olejową (Oil change), która znajduje

> się w module silnika (wersja dla aut z DPF). chciałbym również ponownie uruchomić inspekcję

> serwisową w zakładce Przegląd (Service Interval Reset). z tego co widzę, można ustawić do 9

> inspekcji. obawiam się jednak, że w obu przypadkach może być problem z użyciem tych funkcji ze

> względu na problem MES z odczytem przebiegu. jak myślicie? konieczna będzie wizyta na

> Examinerze?

Mimo ze FES/MES moze miec problem z odczytem przebiegu to jak poustawiasz km do następnego przeglądu i ilość przeglądów na wartość >=1 to ECU będzie odczytywać wszystko poprawnie i będzie poprawnie odliczalo km i dni do przeglądu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie nie jestem pewien. dla przykładu procent degradacji oleju nie zmienił się od mojego

> pierwszego podłączenia ani o 1%.

Ale km i dni do inspekcji zlicza to po co dorabiasz nową teorie? tak samo jak i działa poprawnie zmiana interwału przeglądów. To wszystko sa funkcje licznika i zliczanie lub nie przez odo w ecu silnika nie ma z tym nic wspólnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, zostawmy to na boku, bo nie jest to tematem dyskusji. mam prośbę do wszystkich którzy mają problem z odczytem przebiegu w ECU silnika w programie Multiecuscan o sprawdzenie w zakładce "Parametry"wartości "Ilość ponownych zapisów". wydaje mi się że tu jest pies pogrzebany... u mnie wartość ta wynosi 1. wydaje mi się, że powinna wynosić 0. czytałem na forum Multiecuscan co na ten temat ma do powiedzenia twórca programu. oto co napisał:

Quote:

The odometer in many ECUs shows 0. It is not a big deal (I think).

Sometimes it is a result of ECU flashing...


.

czyli ni mniej ni więcej niewykluczona niepowołana ingerencja w sterownik (czyt. cofany licznik). co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> The odometer in many ECUs shows 0. It is not a big deal (I think).

> Sometimes it is a result of ECU flashing...

> czyli ni mniej ni więcej niewykluczona niepowołana ingerencja w sterownik (czyt. cofany licznik).

> co o tym myślicie?

Że jest tak jak napisał Yani .

Czyli nie wiadomo co albo ktoś kombinował przy ECU wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co na ten temat ma do powiedzenia twórca programu. oto co napisał:

> Quote:

> The odometer in many ECUs shows 0. It is not a big deal (I think).

> Sometimes it is a result of ECU flashing...

> .

> czyli ni mniej ni więcej niewykluczona niepowołana ingerencja w sterownik (czyt. cofany licznik).

> co o tym myślicie?

uważam że w tym przypadku sometimes = maybe

u mnie w 16v było zero programowań sterownika (aż do wywałenia EGR z ECU) i od samego początku pokazywał jak chciał. Tzn. raz parę tyś za dużo raz pare tyś za mało raz tyle co na liczniku spineyes.gif Jakoś się tym nie przejmuję za bardzo.

A czy wiadomo ilu bitowy jest sterownik? Można to jakoś sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontaktowałem się z autorem polskiego programu diagnostycznego i usłyszałem, że problem może leżeć w wersji softu sterownika. podobnie napisał mi spec od diagnostyki włoszczyzny z forum MES, który jako powód wymienił soft w sterowniku, ewentualnie cofnięty licznik. wg tego samego speca, oryginalnego przebiegu mogę się w moim przypadku domyślać jedynie po ogólnym stanie pojazdu. jak wspomniałem wcześnie, Examiner podaje przebieg zgodny z deską rozdzielczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

jeszcze jedna rzecz. posiadam Stilo z filtrem DPF i w sterowniku silnika występuje parametr "Stan licznika przy ostatniej wymianie oleju". oczywiście parametr ten też pokazuje 0. ma to automatycznie wpływ na inny parametr, a mianowicie "% degradacji oleju". w przypadku problemów z odczytem odometru, parametr degradacji oleju nie działa prawidłowo, tzn. nie zmienia się. być może zmienia się w przypadku wymuszonych/serwisowych regeneracji filtra, ale takich jeszcze u siebie na szczęście nie miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeszcze jedna rzecz. posiadam Stilo z filtrem DPF i w sterowniku silnika występuje parametr "Stan

> licznika przy ostatniej wymianie oleju". oczywiście parametr ten też pokazuje 0. ma to

> automatycznie wpływ na inny parametr, a mianowicie "% degradacji oleju". w przypadku problemów

> z odczytem odometru, parametr degradacji oleju nie działa prawidłowo, tzn. nie zmienia się.

> być może zmienia się w przypadku wymuszonych/serwisowych regeneracji filtra, ale takich

> jeszcze u siebie na szczęście nie miałem.

W mojej byłej Cromie, degradacja oleju działała prawidłowo, mimo odometru wskazującego 0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

kolejny update. odometer wciąż działa. jednak pomogła mu terapia poprzez odłączenie akumulatora.

kolejna rzecz, którą zauważyłem - parametr "Przebieg przy ostatniej wymianie DPF". przebieg w nim zapisany mniej więcej pokrywa się u mnie z przebiegiem na desce rozdzielczej. czy potrafi to ktoś wytłumaczyć? popytałem w kilku miejscach i okazuje się, że tak powinno być jeśli DPF nie był ruszany od nowości. czy w takim razie Multiecuscan prawidłowo odczytuje przebieg z parametrów DPF'a?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

widzę, że pozostałem sam na placu boju, zatem mam jeszcze jedno ostatnie pytanie do mających problemy z prawidłowym odczytem przebiegu. czy po podłączeniu się MESem i stwierdzeniu nieprawidłowego przebiegu byliście później weryfikować to w ASO? ja sprawdzałem auto przed zakupem na Examinerze i wszystko się zgadzało. ostatnio podłączyłem się jeszcze AlfaOBD, ale pokazuje stan odometru identyczny jak MES. zastanawia mnie co teraz pokaże Examiner. czy przebieg "prawdziwy" zgodny z deską ewentualnie z parametrem "Przebieg przy ostatniej wymianie DPF", czy ten, który pokazuje aktualnie odometer. taka pewność kosztuje u mnie 80 zł, więc na razie się wstrzymuję wink.gif poniżej zrzut z AflaOBD na którym widać aktualny stan odometru, ilość ponownych zapisów centralki oraz przebieg od ostatniej wymiany DPF, który w AlfaOBD nazywa się bardziej poprawnie czyli "Hodometr od ostatniej wymiany DPF".

post-157913-14352526919328_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.