mati6630 Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Witajcie, co może być przyczyną że MES po podłączeniu pod ECU wskazuje 0km przbiegu? Każde inne parametry są w porządku, łączę się na pewno pod dobre ECU. To już któreś z kolei auto. Przebieg mogłem sprawdzić jedynie przez ostatni wpis przy przeglądzie, btw. ostatnio oglądałem stilona MJTD 16v, na blacie 170kkm, w ostatnim przeglądzie z 04/2010 było 210kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Zdarza sie tak u mnie w Cromie bylo 60 tys km jak kupowalem , a ECU pokazywal 8 tys km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek_log Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > Zdarza sie tak > u mnie w Cromie bylo 60 tys km jak kupowalem , a ECU pokazywal 8 tys km a moze to byc spowodowane cofaniem licznika? czy to czysty przypadek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > a moze to byc spowodowane cofaniem licznika? czy to czysty przypadek? Licznika cofanego nie mialem, bo przebieg byl wbity w ksiazce gwarancyjnej, i ASO tez go potwierdzilo Aha auto krajowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > a moze to byc spowodowane cofaniem licznika? czy to czysty przypadek? może. Wystarczy, że ktos oprócz samego skręcenia licznika, próbował się dobierać lub coś przeprogramować w kompie pojazdu, wtedy może byc, że przestaje liczyć, i daty ost. programowania są np z 1900 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 5 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > może. Wystarczy, że ktos oprócz samego skręcenia licznika, próbował się dobierać lub coś > przeprogramować w kompie pojazdu, wtedy może byc, że przestaje liczyć, i daty ost. > programowania są np z 1900 roku. a gdzieś oprócz ECU jest zapisany przebieg? ABS? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > Witajcie, co może być przyczyną że MES po podłączeniu pod ECU wskazuje 0km przbiegu? Jest kilka sugestii co do takiego stanu , ale pewności nikt nie ma W moim MJTD 140KM też była identyczna sytuacja , co ciekawsze po kilku czy kilkunastu kkm licznik w ECU ożył i od tego momentu poprawnie zlicza przejechane km - oczywiście rozmijając się nadal z licznikiem na desce . > btw. ostatnio oglądałem stilona MJTD 16v, na blacie 170kkm, > w ostatnim przeglądzie z 04/2010 było 210kkm No , to i tak nieźle - we wszystkich (z wyjątkiem 1szt.) MJTD , które sprawdzałem odczyt z ODO zawsze był niewspółmiernie mały w porównaniu ze stanem licznika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Z tego co wiem, to z reguły 0km w MESie oznacza że ktoś cofał licznik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 5 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > Z tego co wiem, to z reguły 0km w MESie oznacza że ktoś cofał licznik to miło czyli każda oglądana sztuka była cofnięta i weź w PL kup sprawdzone auto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > Z tego co wiem, to z reguły 0km w MESie oznacza że ktoś cofał licznik ZTCP to u mnie tylko licznik z BC się zgadza, ten z ECU stoi na 8 tys. Auto od nowości u mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 6 Marca 2014 Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 > Witajcie, co może być przyczyną że MES po podłączeniu pod ECU wskazuje 0km przbiegu? Każde inne > parametry są w porządku, łączę się na pewno pod dobre ECU. To już któreś z kolei auto. > Przebieg mogłem sprawdzić jedynie przez ostatni wpis przy przeglądzie, btw. ostatnio oglądałem > stilona MJTD 16v, na blacie 170kkm, w ostatnim przeglądzie z 04/2010 było 210kkm to ja się podepne pod temat - jak kupowałem auto to przebieg na liczniku był ok 119kkm - jak Cinek się podłączył swoimi zabawkami elektronicznymi to komp pokazal chyba ok 10-15k więcej (chyba nikomu by sie o 10-15kkm nie chciało cofać licznika więc olałam i kupiłem auto zwłaszcza że oprócz uszkodzonego mieszacza powietrza wszystko byłi w dobrym bądź bdb stanie). Obecnie po 3 latach i przejechanych kolejnych ~50 kkm FES pokazuje 6 lub 8 kkm całkowitego przebiegu WTF?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 6 Marca 2014 Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 > Z tego co wiem, to z reguły 0km w MESie oznacza że ktoś cofał licznik Znalazłem nawet archiwalny wątek w którym próbowaliśmy dojść do jakiś sensownych wniosków w tym temacie - KLIK Ale nie do końca to się udało ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciek61 Napisano 6 Marca 2014 Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 > Znalazłem nawet archiwalny wątek w którym próbowaliśmy dojść do jakiś sensownych wniosków w tym > temacie - KLIK > Ale nie do końca to się udało ... Przebieg auta można sprawdzić w kilku komputerach : silnik ,Abs, licznik ,nadwozie ...i w każdym powinien się zgadzać. Jeśli ktoś miesza w centralce silnika to może wyjść coś innego , ale tylko dla tej centralki.Myślę ,ze jak ktoś oszukuje przebieg to tylko na liczniku, a w pozostałych centralkach musi być stan faktyczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbychuM Napisano 6 Marca 2014 Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 > pozostałych centralkach musi być stan faktyczny. Podejrzewam że u mnie też był cofany licznik, bo nie pokazuje przebiegu i czasu do wymiany oleju. Można to jakoś w prosty sposób przywrócić czy odpuścić sobie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cmat Napisano 6 Marca 2014 Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 kiedyś oddawałem komputer od Seicento do usunięcia immobilisera i po takim zabiegu wyczyścił się przebieg- do tej pory jest 0 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 6 Marca 2014 Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 > ZTCP to u mnie tylko licznik z BC się zgadza, ten z ECU stoi na 8 tys. > Auto od nowości u mnie co to ten MES bo stanalem na etapie FES Jest jakis Trial ? Jakim kablem to ogarne ? Tym co zawsze ? Chce sprawdzic bo tez mam licznik pewny.porownamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 6 Marca 2014 Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 > Można to jakoś w prosty sposób przywrócić czy odpuścić sobie? Jeśli chodzi o sygnalizację serwisu/wymiany oleju to ELM327 + MES załatwią sprawę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 6 Marca 2014 Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 w mojej padace obecnie przebieg w ECU silnika wynosi 0, w DPF, liczniku i gdzieś jeszcze około 145 tysięcy z tolerancją +/- 2%. Żeby było ciekawiej, kiedy kupiłem auto przebieg w ECU pokazywał dużo mniej niż w pozostałych miejscach, po jakimś czasie się zresetował do zera i teraz tak zostało. W międzyczasie licznika nie cofałem, natomiast wielokrotnie podłączałem FES/MES i kilka razy robiłem osiowanie. Widziałem także w dwóch autach znajomych, które były kupione jako nowe w salonie, wartość w ECU 0,00. Moim zdaniem, jeśli zgadza się w pozostałych miejscach z licznikiem, to przebieg jest prawdziwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 6 Marca 2014 Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 > Przebieg auta można sprawdzić w kilku komputerach : silnik ,Abs, licznik ,nadwozie ...i w każdym > powinien się zgadzać. W ABS i liczniku powinien się zgadzać, ale w ECU nie będzie taki sam. ECU zlicza z przekładni głównej w skrzyni biegów i rozmiar opon, a nawet stopień ich zużycia ma wpływ na niewielkie różnice między wskazaniem licznika i ECU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 6 Marca 2014 Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 > W ABS i liczniku powinien się zgadzać, ale w ECU nie będzie taki sam. ECU zlicza z przekładni > głównej w skrzyni biegów i rozmiar opon, a nawet stopień ich zużycia ma wpływ na niewielkie > różnice między wskazaniem licznika i ECU. Chcesz powiedzieć że inne centralki przebieg biorą skądinąd? Niby skąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 7 Marca 2014 Udostępnij Napisano 7 Marca 2014 > Chcesz powiedzieć że inne centralki przebieg biorą skądinąd? Niby skąd Centralka ABS czyta przebieg z czujników przy kołach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 3 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 witam i od razu dołączam do grona posiadaczy MJTD z 0 przebiegiem na odometrze po podłączeniu MES. mam pytanie - czy ingerencja w przebiegi skutkuje zapisaniem nowej daty zaprogramowania centralki, która widoczna jest w głównym oknie Info? u mnie daty zaprogramowania centralek są starsze niż autko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 3 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 to chyba data wgrania softu w pamiec eeprom, moje autko z 09.2004 a body 02.2004 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 4 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 > u mnie daty zaprogramowania centralek są starsze niż autko. Przecież części muszą być wcześniej wyprodukowane, żeby można z nich złożyć samochód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 5 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 > Przecież części muszą być wcześniej wyprodukowane, żeby można z nich złożyć samochód. to raczej oczywiste. chodziło raczej o flashowanie centralki (zapisywanie nowych wartości), które mogłyby powodować wyświetlanie daty późniejszej niż data produkcji samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 5 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 co do cofania licznika, fiat ma genialny program FIAT CAN v2.0 ktorym skorygujesz przebieg bez ingerencji w ecu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 6 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2014 Hmm - ciekawe co po takim zabiegu pokazuje ODO w ECU ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 7 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2014 mi juz pokazuje 0 aczkolwiek kiedy wychodzila wersja fesa 3.2 pokazywalo dobrze, od multiscana juz jest 0, i bez wzgl czy to fes czy mes Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 7 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2014 a można przez MES ewentualnie przez Examiner sprawdzić prawdziwy przebieg auta? a w ogóle to wydaje mi się, że przy okazji mojego pierwszego podłączenia MESem pod ECU przebieg był... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 7 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2014 mesem tylko sprawdzisz ODOMETER, a czy examinerem? hmmm nie mam pojecia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 7 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2014 mam wydruki z Examinera z kilku centralek (ECU, panel VISTEON, ABS) i na wszystkich przebieg jest ten sam... przebieg zgadza się mniej wiecej z zapisami w książce serwisowej jak i z ogólnym stanem pojazdu, zwłaszcza tapicerki siedzeń. napiszę wprost, oglądałem przed zakupem kilka Stilo, oglądałem setki zdjęć z różnych ofert przed zakupem i wydaje mi się, że przebieg jest raczej autentyczny. oczywiście wolałbym mieć pewność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 8 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2014 > mi juz pokazuje 0 aczkolwiek kiedy wychodzila wersja fesa 3.2 pokazywalo dobrze, od multiscana juz > jest 0, i bez wzgl czy to fes czy mes Po zakupie miałem to samo , ale po paru tys. km ODO ożyło i zaczęło liczyć jakby nic normalnie od zera FES i MES widzą u mnie identyczną wartość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 u mnie na razie nie pokazuje kompletnie nic i mam w związku z tym pytanie. za tydzień wymieniam olej oraz filtry i chciałbym w MES wykasować inspekcję olejową (Oil change), która znajduje się w module silnika (wersja dla aut z DPF). chciałbym również ponownie uruchomić inspekcję serwisową w zakładce Przegląd (Service Interval Reset). z tego co widzę, można ustawić do 9 inspekcji. obawiam się jednak, że w obu przypadkach może być problem z użyciem tych funkcji ze względu na problem MES z odczytem przebiegu. jak myślicie? konieczna będzie wizyta na Examinerze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 > u mnie na razie nie pokazuje kompletnie nic i mam w związku z tym pytanie. za tydzień wymieniam > olej oraz filtry i chciałbym w MES wykasować inspekcję olejową (Oil change), która znajduje > się w module silnika (wersja dla aut z DPF). chciałbym również ponownie uruchomić inspekcję > serwisową w zakładce Przegląd (Service Interval Reset). z tego co widzę, można ustawić do 9 > inspekcji. obawiam się jednak, że w obu przypadkach może być problem z użyciem tych funkcji ze > względu na problem MES z odczytem przebiegu. jak myślicie? konieczna będzie wizyta na > Examinerze? Mimo ze FES/MES moze miec problem z odczytem przebiegu to jak poustawiasz km do następnego przeglądu i ilość przeglądów na wartość >=1 to ECU będzie odczytywać wszystko poprawnie i będzie poprawnie odliczalo km i dni do przeglądu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 no właśnie nie jestem pewien. dla przykładu procent degradacji oleju nie zmienił się od mojego pierwszego podłączenia ani o 1%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2014 > no właśnie nie jestem pewien. dla przykładu procent degradacji oleju nie zmienił się od mojego > pierwszego podłączenia ani o 1%. Ale km i dni do inspekcji zlicza to po co dorabiasz nową teorie? tak samo jak i działa poprawnie zmiana interwału przeglądów. To wszystko sa funkcje licznika i zliczanie lub nie przez odo w ecu silnika nie ma z tym nic wspólnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 ok, zostawmy to na boku, bo nie jest to tematem dyskusji. mam prośbę do wszystkich którzy mają problem z odczytem przebiegu w ECU silnika w programie Multiecuscan o sprawdzenie w zakładce "Parametry"wartości "Ilość ponownych zapisów". wydaje mi się że tu jest pies pogrzebany... u mnie wartość ta wynosi 1. wydaje mi się, że powinna wynosić 0. czytałem na forum Multiecuscan co na ten temat ma do powiedzenia twórca programu. oto co napisał: Quote: The odometer in many ECUs shows 0. It is not a big deal (I think). Sometimes it is a result of ECU flashing... . czyli ni mniej ni więcej niewykluczona niepowołana ingerencja w sterownik (czyt. cofany licznik). co o tym myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 > The odometer in many ECUs shows 0. It is not a big deal (I think). > Sometimes it is a result of ECU flashing... > czyli ni mniej ni więcej niewykluczona niepowołana ingerencja w sterownik (czyt. cofany licznik). > co o tym myślicie? Że jest tak jak napisał Yani . Czyli nie wiadomo co albo ktoś kombinował przy ECU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 > co na ten temat ma do powiedzenia twórca programu. oto co napisał: > Quote: > The odometer in many ECUs shows 0. It is not a big deal (I think). > Sometimes it is a result of ECU flashing... > . > czyli ni mniej ni więcej niewykluczona niepowołana ingerencja w sterownik (czyt. cofany licznik). > co o tym myślicie? uważam że w tym przypadku sometimes = maybe u mnie w 16v było zero programowań sterownika (aż do wywałenia EGR z ECU) i od samego początku pokazywał jak chciał. Tzn. raz parę tyś za dużo raz pare tyś za mało raz tyle co na liczniku Jakoś się tym nie przejmuję za bardzo. A czy wiadomo ilu bitowy jest sterownik? Można to jakoś sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 W JTD masz wszystko 16bit. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 > W JTD masz wszystko 16bit. więc może jest problem z odczytem bądź interpretacją wartości powyżej 65535 (to są tylko moje przypuszczenia) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 kontaktowałem się z autorem polskiego programu diagnostycznego i usłyszałem, że problem może leżeć w wersji softu sterownika. podobnie napisał mi spec od diagnostyki włoszczyzny z forum MES, który jako powód wymienił soft w sterowniku, ewentualnie cofnięty licznik. wg tego samego speca, oryginalnego przebiegu mogę się w moim przypadku domyślać jedynie po ogólnym stanie pojazdu. jak wspomniałem wcześnie, Examiner podaje przebieg zgodny z deską rozdzielczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 21 Września 2014 Udostępnij Napisano 21 Września 2014 jeszcze jedna rzecz. posiadam Stilo z filtrem DPF i w sterowniku silnika występuje parametr "Stan licznika przy ostatniej wymianie oleju". oczywiście parametr ten też pokazuje 0. ma to automatycznie wpływ na inny parametr, a mianowicie "% degradacji oleju". w przypadku problemów z odczytem odometru, parametr degradacji oleju nie działa prawidłowo, tzn. nie zmienia się. być może zmienia się w przypadku wymuszonych/serwisowych regeneracji filtra, ale takich jeszcze u siebie na szczęście nie miałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 26 Września 2014 Udostępnij Napisano 26 Września 2014 > jeszcze jedna rzecz. posiadam Stilo z filtrem DPF i w sterowniku silnika występuje parametr "Stan > licznika przy ostatniej wymianie oleju". oczywiście parametr ten też pokazuje 0. ma to > automatycznie wpływ na inny parametr, a mianowicie "% degradacji oleju". w przypadku problemów > z odczytem odometru, parametr degradacji oleju nie działa prawidłowo, tzn. nie zmienia się. > być może zmienia się w przypadku wymuszonych/serwisowych regeneracji filtra, ale takich > jeszcze u siebie na szczęście nie miałem. W mojej byłej Cromie, degradacja oleju działała prawidłowo, mimo odometru wskazującego 0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 26 Września 2014 Udostępnij Napisano 26 Września 2014 > W mojej byłej Cromie, degradacja oleju działała prawidłowo, mimo odometru wskazującego 0. już jest ok. degradacja jednak działa, chociaż przez 3 letnie miesiące parametr stał w miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 odłączałem ostatnio aku celem wymiany żarówek i chyba dzięki temu MES zaczął mi pokazywać parametr ODOMETER. oczywiście głupoty, ale pokazuje. aktualnie 36 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 27 Października 2014 Udostępnij Napisano 27 Października 2014 kolejny update. odometer wciąż działa. jednak pomogła mu terapia poprzez odłączenie akumulatora. kolejna rzecz, którą zauważyłem - parametr "Przebieg przy ostatniej wymianie DPF". przebieg w nim zapisany mniej więcej pokrywa się u mnie z przebiegiem na desce rozdzielczej. czy potrafi to ktoś wytłumaczyć? popytałem w kilku miejscach i okazuje się, że tak powinno być jeśli DPF nie był ruszany od nowości. czy w takim razie Multiecuscan prawidłowo odczytuje przebieg z parametrów DPF'a? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 10 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 widzę, że pozostałem sam na placu boju, zatem mam jeszcze jedno ostatnie pytanie do mających problemy z prawidłowym odczytem przebiegu. czy po podłączeniu się MESem i stwierdzeniu nieprawidłowego przebiegu byliście później weryfikować to w ASO? ja sprawdzałem auto przed zakupem na Examinerze i wszystko się zgadzało. ostatnio podłączyłem się jeszcze AlfaOBD, ale pokazuje stan odometru identyczny jak MES. zastanawia mnie co teraz pokaże Examiner. czy przebieg "prawdziwy" zgodny z deską ewentualnie z parametrem "Przebieg przy ostatniej wymianie DPF", czy ten, który pokazuje aktualnie odometer. taka pewność kosztuje u mnie 80 zł, więc na razie się wstrzymuję poniżej zrzut z AflaOBD na którym widać aktualny stan odometru, ilość ponownych zapisów centralki oraz przebieg od ostatniej wymiany DPF, który w AlfaOBD nazywa się bardziej poprawnie czyli "Hodometr od ostatniej wymiany DPF". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 10 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 Jak kupowałem auto, komputer pokazywał około 5tys mniejszy przebieg niż na zegarach (95 tys km). To samo było na Examinerze w ASO jaki w FES. Teraz MES pokazuje mi ok 10 000 mniej (na zegarach mam 200 000km). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.