Jump to content

Kodowanie wtrysków


Recommended Posts

Czy ktoś z Was już zmieniał kod wtryskiwaczy. Mam jeden zmieniony wtrysk i chcę zmienić jego kod w centralce. FES nie umie mi tego zrobić niby robi ale zmiany nie są wprowadzane.

Link to post
Share on other sites

> Czy ktoś z Was już zmieniał kod wtryskiwaczy. Mam jeden zmieniony wtrysk i chcę zmienić jego kod w

> centralce. FES nie umie mi tego zrobić niby robi ale zmiany nie są wprowadzane.

a masz pełną, płatną wersję...?

Link to post
Share on other sites

Czesc!

Kodowalem 3x wink.gif

mam FESa 3.6.2 "Registered".

Kodowanie odbywa sie bez problemu...najlepiej zrob kodowanie wszystkich na raz (no chyba ze kazdy ma miec inna klase).

W oryginale mialem wszystkie na Class 2.

Jakis czas temu zrobilem sobie Class 1 - autko zaczelo mniej palic, lepiej pracowac....

2 tyg temu zrobilem test i wrzucilem Class 3 - autko (a bynajmniej komputer) pokazywal znacznie wieksze spalanie...fakt praca silnika byla przyjemna, nie dymil nawet na wysokokich obrotach...

Wrocilem do Class 1.

Link to post
Share on other sites

> Czesc!

> Kodowalem 3x

> mam FESa 3.6.2 "Registered".

> Kodowanie odbywa sie bez problemu...najlepiej zrob kodowanie wszystkich na raz (no chyba ze kazdy

> ma miec inna klase).

W JTD Multijet 120 KM jest trochę inaczej, tu się wprowadza nr wtryskiwacza.

> W oryginale mialem wszystkie na Class 2.

> Jakis czas temu zrobilem sobie Class 1 - autko zaczelo mniej palic, lepiej pracowac....

> 2 tyg temu zrobilem test i wrzucilem Class 3 - autko (a bynajmniej komputer) pokazywal znacznie

> wieksze spalanie...fakt praca silnika byla przyjemna, nie dymil nawet na wysokokich

> obrotach...

> Wrocilem do Class 1.

Link to post
Share on other sites

> Czesc!

> Kodowalem 3x

> mam FESa 3.6.2 "Registered".

> Kodowanie odbywa sie bez problemu...najlepiej zrob kodowanie wszystkich na raz (no chyba ze kazdy

> ma miec inna klase).

> W oryginale mialem wszystkie na Class 2.

> Jakis czas temu zrobilem sobie Class 1 - autko zaczelo mniej palic, lepiej pracowac....

> 2 tyg temu zrobilem test i wrzucilem Class 3 - autko (a bynajmniej komputer) pokazywal znacznie

> wieksze spalanie...fakt praca silnika byla przyjemna, nie dymil nawet na wysokokich

> obrotach...

> Wrocilem do Class 1.

Kodowanie wtryskow a zmiana klas to zupełnie inne rzeczy.

W mjetach kazdy wtrysk ma nadany kod indywidualny ktory nalezy wpisac do kompa.

Link to post
Share on other sites

> Kodowanie wtryskow a zmiana klas to zupełnie inne rzeczy.

> W mjetach kazdy wtrysk ma nadany kod indywidualny ktory nalezy wpisac do kompa.

Zdawalem sobie z tego sprawe, ale z podpisu autora watku nie domyslilem sie ze chodzi o MJTD. Stad moj wywod wink.gif

Link to post
Share on other sites

> Kodowanie wtryskow a zmiana klas to zupełnie inne rzeczy.

> W mjetach kazdy wtrysk ma nadany kod indywidualny ktory nalezy wpisac do kompa.

No właśnie a u mnie FES wysyła kod do kompa pisze że wykonane a komp trzyma ten stary nr. Męczę to już parę dni i ciągle bez efektów.

Link to post
Share on other sites
  • 6 years later...

Cześć,

 

odgrzewam kotleta. Stilo 1.9mjtd 8v 120KM z 2007r, dziś wymieniłem 1 wtryskiwacz na regenerowany. Wtryskiwacz po regeneracji otrzymał nowy nr IMA. Próbowałem zakodować nowy wtryskiwacz za pomocą MES-a w wersji 4.6 org. z kluczem. Najpierw standardowo za pomoc ELM327, ale przy próbie kodowania pojawiał się komunikat że używam przewodu nieodpowiedniego dla tej funkcji. Gdzieś doczytałem w sieci że kodowania wtryskiwaczy należy wykonywać starym przewodem KKL. Mam taki niebieski przewód KKL Vagcom z przełącznikiem. Za pomocą tego przewodu przy próbie kodowania wtryskiwacza tym razem pojawia się komunikat że nie procedura się nie powiodła. Jeśli koduje dany wtryskiwacz na pierwotnym kodzie, czyli de facto nie zmieniam kodu a wykonuje procedurę to po próbie pojawia się komunikat że procedura się powiodła. Ktoś coś wie w czym jest problem? Czy pozostaje tylko KTS?

Link to post
Share on other sites
W dniu 21.11.2020 o 23:16, steyr napisał:

Cześć,

 

odgrzewam kotleta. Stilo 1.9mjtd 8v 120KM z 2007r, dziś wymieniłem 1 wtryskiwacz na regenerowany. Wtryskiwacz po regeneracji otrzymał nowy nr IMA. Próbowałem zakodować nowy wtryskiwacz za pomocą MES-a w wersji 4.6 org. z kluczem. Najpierw standardowo za pomoc ELM327, ale przy próbie kodowania pojawiał się komunikat że używam przewodu nieodpowiedniego dla tej funkcji. Gdzieś doczytałem w sieci że kodowania wtryskiwaczy należy wykonywać starym przewodem KKL. Mam taki niebieski przewód KKL Vagcom z przełącznikiem. Za pomocą tego przewodu przy próbie kodowania wtryskiwacza tym razem pojawia się komunikat że nie procedura się nie powiodła. Jeśli koduje dany wtryskiwacz na pierwotnym kodzie, czyli de facto nie zmieniam kodu a wykonuje procedurę to po próbie pojawia się komunikat że procedura się powiodła. Ktoś coś wie w czym jest problem? Czy pozostaje tylko KTS?

 

Wymieniałeś sam czy w warsztacie? Były problemy z wyjęciem? 

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, bochumil napisał:

 

Wymieniałeś sam czy w warsztacie? Były problemy z wyjęciem? 

 

Sam, demontowałem przyrządem bezwładnościowym. Sam demontaż takim przyrządem 5 min, bez to można sobie klepać wtrysk pół dnia i kombinować i nie wiadomo czy pójdzie.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
 
Sam, demontowałem przyrządem bezwładnościowym. Sam demontaż takim przyrządem 5 min, bez to można sobie klepać wtrysk pół dnia i kombinować i nie wiadomo czy pójdzie.
Jakiś szczególny powód wymiany? Spore korekty? Dymienie? Problemy z rozruchem?
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, bochumil napisał:
3 godziny temu, steyr napisał:
 
Sam, demontowałem przyrządem bezwładnościowym. Sam demontaż takim przyrządem 5 min, bez to można sobie klepać wtrysk pół dnia i kombinować i nie wiadomo czy pójdzie.

Jakiś szczególny powód wymiany? Spore korekty? Dymienie? Problemy z rozruchem?

 

Auto bliskiej osoby z rodziny, uparł się to się wymieniło. Korekta była ~+2 plus trochę dłużej kręcił przy odpalaniu nie zależnie czy zimny czy ciepły. Po wymianie zauważalna poprawa w odpalaniu.

Link to post
Share on other sites
 
Auto bliskiej osoby z rodziny, uparł się to się wymieniło. Korekta była ~+2 plus trochę dłużej kręcił przy odpalaniu nie zależnie czy zimny czy ciepły. Po wymianie zauważalna poprawa w odpalaniu.
U mnie śmierdzi z wydechu gryzącymi spalinami. Korekty na wolnych +/-1,5 mm. Odpala dobrze. Wydaje mi się, że to wtryskiwacze. Zrobiłem próbę przelewową. Lekko odstaje wtryskiwacz na III cyl. Przyrządu bezwładnościowego nie posiadam i nie wiem czy się za to zabierać. Wtryskiwacze z papierem ze stołu kontrolego na allegro to koszt ok 150 zł za sztukę.
Link to post
Share on other sites

A co do kabla, to czytałem na forum alfaholików że kodowanie wtryskiwaczy w tym sterowniku odbywa się po kablu KKL (niebieski, 3 pozycyjny, najlepiej od VIAKEN). Pytanie czy kod wygenerowany z maszyny po regeneracji jest prawidłowy? Spróbuj na ten nowy wtryskiwacz wpisać kod z wtryskiwacza innego cylindra. 

Link to post
Share on other sites
57 minut temu, bochumil napisał:

A co do kabla, to czytałem na forum alfaholików że kodowanie wtryskiwaczy w tym sterowniku odbywa się po kablu KKL (niebieski, 3 pozycyjny, najlepiej od VIAKEN). Pytanie czy kod wygenerowany z maszyny po regeneracji jest prawidłowy? Spróbuj na ten nowy wtryskiwacz wpisać kod z wtryskiwacza innego cylindra. 

 Operacja się nie powiedzie jak zdubluje kod. W systemie nie mogą być takie same kody... 

 

 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, bochumil napisał:
2 godziny temu, steyr napisał:
 
Auto bliskiej osoby z rodziny, uparł się to się wymieniło. Korekta była ~+2 plus trochę dłużej kręcił przy odpalaniu nie zależnie czy zimny czy ciepły. Po wymianie zauważalna poprawa w odpalaniu.

U mnie śmierdzi z wydechu gryzącymi spalinami. Korekty na wolnych +/-1,5 mm. Odpala dobrze. Wydaje mi się, że to wtryskiwacze. Zrobiłem próbę przelewową. Lekko odstaje wtryskiwacz na III cyl. Przyrządu bezwładnościowego nie posiadam i nie wiem czy się za to zabierać. Wtryskiwacze z papierem ze stołu kontrolego na allegro to koszt ok 150 zł za sztukę.

 

Ja zakładałem po regeneracji za ~600pln. Bez przyrządu może się uda ale trzeba się męczyć, zresztą i tak robiliśmy na wypożyczonym przyrządzie.

Edited by steyr
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, bochumil napisał:

A co do kabla, to czytałem na forum alfaholików że kodowanie wtryskiwaczy w tym sterowniku odbywa się po kablu KKL (niebieski, 3 pozycyjny, najlepiej od VIAKEN). Pytanie czy kod wygenerowany z maszyny po regeneracji jest prawidłowy? Spróbuj na ten nowy wtryskiwacz wpisać kod z wtryskiwacza innego cylindra. 

 

Też to czytałem, i próbowałem takim przewodem i tak jak pisałem pojawia się komunikat że się nie powiodło.

Link to post
Share on other sites
W dniu 25.11.2020 o 13:20, steyr napisał:

 

Też to czytałem, i próbowałem takim przewodem i tak jak pisałem pojawia się komunikat że się nie powiodło.

 

Pozostaje podjechać do ASO Fiat na Examiner'a. Ewentualnie skontaktuj się z tym gościem

 

http://www.conmir.pl/#kontank

 

On jest zdaje się z okolic Krakowa.

Edited by bochumil
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.