polo 0 Posted March 8, 2014 Share Posted March 8, 2014 Czy ktoś z Was już zmieniał kod wtryskiwaczy. Mam jeden zmieniony wtrysk i chcę zmienić jego kod w centralce. FES nie umie mi tego zrobić niby robi ale zmiany nie są wprowadzane. Quote Link to post Share on other sites
cacus 3 Posted March 9, 2014 Share Posted March 9, 2014 > Czy ktoś z Was już zmieniał kod wtryskiwaczy. Mam jeden zmieniony wtrysk i chcę zmienić jego kod w > centralce. FES nie umie mi tego zrobić niby robi ale zmiany nie są wprowadzane. a masz pełną, płatną wersję...? Quote Link to post Share on other sites
tjsz 4 Posted March 10, 2014 Share Posted March 10, 2014 Czesc! Kodowalem 3x mam FESa 3.6.2 "Registered". Kodowanie odbywa sie bez problemu...najlepiej zrob kodowanie wszystkich na raz (no chyba ze kazdy ma miec inna klase). W oryginale mialem wszystkie na Class 2. Jakis czas temu zrobilem sobie Class 1 - autko zaczelo mniej palic, lepiej pracowac.... 2 tyg temu zrobilem test i wrzucilem Class 3 - autko (a bynajmniej komputer) pokazywal znacznie wieksze spalanie...fakt praca silnika byla przyjemna, nie dymil nawet na wysokokich obrotach... Wrocilem do Class 1. Quote Link to post Share on other sites
polo 0 Posted March 10, 2014 Author Share Posted March 10, 2014 > a masz pełną, płatną wersję...? Tak Quote Link to post Share on other sites
polo 0 Posted March 10, 2014 Author Share Posted March 10, 2014 > Czesc! > Kodowalem 3x > mam FESa 3.6.2 "Registered". > Kodowanie odbywa sie bez problemu...najlepiej zrob kodowanie wszystkich na raz (no chyba ze kazdy > ma miec inna klase). W JTD Multijet 120 KM jest trochę inaczej, tu się wprowadza nr wtryskiwacza. > W oryginale mialem wszystkie na Class 2. > Jakis czas temu zrobilem sobie Class 1 - autko zaczelo mniej palic, lepiej pracowac.... > 2 tyg temu zrobilem test i wrzucilem Class 3 - autko (a bynajmniej komputer) pokazywal znacznie > wieksze spalanie...fakt praca silnika byla przyjemna, nie dymil nawet na wysokokich > obrotach... > Wrocilem do Class 1. Quote Link to post Share on other sites
Hipo 2 Posted March 10, 2014 Share Posted March 10, 2014 > Czesc! > Kodowalem 3x > mam FESa 3.6.2 "Registered". > Kodowanie odbywa sie bez problemu...najlepiej zrob kodowanie wszystkich na raz (no chyba ze kazdy > ma miec inna klase). > W oryginale mialem wszystkie na Class 2. > Jakis czas temu zrobilem sobie Class 1 - autko zaczelo mniej palic, lepiej pracowac.... > 2 tyg temu zrobilem test i wrzucilem Class 3 - autko (a bynajmniej komputer) pokazywal znacznie > wieksze spalanie...fakt praca silnika byla przyjemna, nie dymil nawet na wysokokich > obrotach... > Wrocilem do Class 1. Kodowanie wtryskow a zmiana klas to zupełnie inne rzeczy. W mjetach kazdy wtrysk ma nadany kod indywidualny ktory nalezy wpisac do kompa. Quote Link to post Share on other sites
tjsz 4 Posted March 10, 2014 Share Posted March 10, 2014 > Kodowanie wtryskow a zmiana klas to zupełnie inne rzeczy. > W mjetach kazdy wtrysk ma nadany kod indywidualny ktory nalezy wpisac do kompa. Zdawalem sobie z tego sprawe, ale z podpisu autora watku nie domyslilem sie ze chodzi o MJTD. Stad moj wywod Quote Link to post Share on other sites
polo 0 Posted March 11, 2014 Author Share Posted March 11, 2014 > Kodowanie wtryskow a zmiana klas to zupełnie inne rzeczy. > W mjetach kazdy wtrysk ma nadany kod indywidualny ktory nalezy wpisac do kompa. No właśnie a u mnie FES wysyła kod do kompa pisze że wykonane a komp trzyma ten stary nr. Męczę to już parę dni i ciągle bez efektów. Quote Link to post Share on other sites
HARDTECHNO 252 Posted March 11, 2014 Share Posted March 11, 2014 kabel elm? sproboj przed wgraniem do kompa odpiac aku na 20min i sprobowac potem po podlaczeniu aku Quote Link to post Share on other sites
steyr 299 Posted November 21, 2020 Share Posted November 21, 2020 Cześć, odgrzewam kotleta. Stilo 1.9mjtd 8v 120KM z 2007r, dziś wymieniłem 1 wtryskiwacz na regenerowany. Wtryskiwacz po regeneracji otrzymał nowy nr IMA. Próbowałem zakodować nowy wtryskiwacz za pomocą MES-a w wersji 4.6 org. z kluczem. Najpierw standardowo za pomoc ELM327, ale przy próbie kodowania pojawiał się komunikat że używam przewodu nieodpowiedniego dla tej funkcji. Gdzieś doczytałem w sieci że kodowania wtryskiwaczy należy wykonywać starym przewodem KKL. Mam taki niebieski przewód KKL Vagcom z przełącznikiem. Za pomocą tego przewodu przy próbie kodowania wtryskiwacza tym razem pojawia się komunikat że nie procedura się nie powiodła. Jeśli koduje dany wtryskiwacz na pierwotnym kodzie, czyli de facto nie zmieniam kodu a wykonuje procedurę to po próbie pojawia się komunikat że procedura się powiodła. Ktoś coś wie w czym jest problem? Czy pozostaje tylko KTS? Quote Link to post Share on other sites
HARDTECHNO 252 Posted November 23, 2020 Share Posted November 23, 2020 Może starszym Fes sproboj. Powinno się dać kod zmienić vag kkl i fes starsze wersje przed Mes może pomoze Quote Link to post Share on other sites
bochumil 2222 Posted November 24, 2020 Share Posted November 24, 2020 W dniu 21.11.2020 o 23:16, steyr napisał: Cześć, odgrzewam kotleta. Stilo 1.9mjtd 8v 120KM z 2007r, dziś wymieniłem 1 wtryskiwacz na regenerowany. Wtryskiwacz po regeneracji otrzymał nowy nr IMA. Próbowałem zakodować nowy wtryskiwacz za pomocą MES-a w wersji 4.6 org. z kluczem. Najpierw standardowo za pomoc ELM327, ale przy próbie kodowania pojawiał się komunikat że używam przewodu nieodpowiedniego dla tej funkcji. Gdzieś doczytałem w sieci że kodowania wtryskiwaczy należy wykonywać starym przewodem KKL. Mam taki niebieski przewód KKL Vagcom z przełącznikiem. Za pomocą tego przewodu przy próbie kodowania wtryskiwacza tym razem pojawia się komunikat że nie procedura się nie powiodła. Jeśli koduje dany wtryskiwacz na pierwotnym kodzie, czyli de facto nie zmieniam kodu a wykonuje procedurę to po próbie pojawia się komunikat że procedura się powiodła. Ktoś coś wie w czym jest problem? Czy pozostaje tylko KTS? Wymieniałeś sam czy w warsztacie? Były problemy z wyjęciem? Quote Link to post Share on other sites
steyr 299 Posted November 25, 2020 Share Posted November 25, 2020 8 godzin temu, bochumil napisał: Wymieniałeś sam czy w warsztacie? Były problemy z wyjęciem? Sam, demontowałem przyrządem bezwładnościowym. Sam demontaż takim przyrządem 5 min, bez to można sobie klepać wtrysk pół dnia i kombinować i nie wiadomo czy pójdzie. 1 Quote Link to post Share on other sites
bochumil 2222 Posted November 25, 2020 Share Posted November 25, 2020 Sam, demontowałem przyrządem bezwładnościowym. Sam demontaż takim przyrządem 5 min, bez to można sobie klepać wtrysk pół dnia i kombinować i nie wiadomo czy pójdzie.Jakiś szczególny powód wymiany? Spore korekty? Dymienie? Problemy z rozruchem? Quote Link to post Share on other sites
steyr 299 Posted November 25, 2020 Share Posted November 25, 2020 3 godziny temu, bochumil napisał: 3 godziny temu, steyr napisał: Sam, demontowałem przyrządem bezwładnościowym. Sam demontaż takim przyrządem 5 min, bez to można sobie klepać wtrysk pół dnia i kombinować i nie wiadomo czy pójdzie. Jakiś szczególny powód wymiany? Spore korekty? Dymienie? Problemy z rozruchem? Auto bliskiej osoby z rodziny, uparł się to się wymieniło. Korekta była ~+2 plus trochę dłużej kręcił przy odpalaniu nie zależnie czy zimny czy ciepły. Po wymianie zauważalna poprawa w odpalaniu. Quote Link to post Share on other sites
bochumil 2222 Posted November 25, 2020 Share Posted November 25, 2020 Auto bliskiej osoby z rodziny, uparł się to się wymieniło. Korekta była ~+2 plus trochę dłużej kręcił przy odpalaniu nie zależnie czy zimny czy ciepły. Po wymianie zauważalna poprawa w odpalaniu.U mnie śmierdzi z wydechu gryzącymi spalinami. Korekty na wolnych +/-1,5 mm. Odpala dobrze. Wydaje mi się, że to wtryskiwacze. Zrobiłem próbę przelewową. Lekko odstaje wtryskiwacz na III cyl. Przyrządu bezwładnościowego nie posiadam i nie wiem czy się za to zabierać. Wtryskiwacze z papierem ze stołu kontrolego na allegro to koszt ok 150 zł za sztukę. Quote Link to post Share on other sites
bochumil 2222 Posted November 25, 2020 Share Posted November 25, 2020 A co do kabla, to czytałem na forum alfaholików że kodowanie wtryskiwaczy w tym sterowniku odbywa się po kablu KKL (niebieski, 3 pozycyjny, najlepiej od VIAKEN). Pytanie czy kod wygenerowany z maszyny po regeneracji jest prawidłowy? Spróbuj na ten nowy wtryskiwacz wpisać kod z wtryskiwacza innego cylindra. Quote Link to post Share on other sites
HARDTECHNO 252 Posted November 25, 2020 Share Posted November 25, 2020 57 minut temu, bochumil napisał: A co do kabla, to czytałem na forum alfaholików że kodowanie wtryskiwaczy w tym sterowniku odbywa się po kablu KKL (niebieski, 3 pozycyjny, najlepiej od VIAKEN). Pytanie czy kod wygenerowany z maszyny po regeneracji jest prawidłowy? Spróbuj na ten nowy wtryskiwacz wpisać kod z wtryskiwacza innego cylindra. Operacja się nie powiedzie jak zdubluje kod. W systemie nie mogą być takie same kody... Quote Link to post Share on other sites
steyr 299 Posted November 25, 2020 Share Posted November 25, 2020 (edited) 2 godziny temu, bochumil napisał: 2 godziny temu, steyr napisał: Auto bliskiej osoby z rodziny, uparł się to się wymieniło. Korekta była ~+2 plus trochę dłużej kręcił przy odpalaniu nie zależnie czy zimny czy ciepły. Po wymianie zauważalna poprawa w odpalaniu. U mnie śmierdzi z wydechu gryzącymi spalinami. Korekty na wolnych +/-1,5 mm. Odpala dobrze. Wydaje mi się, że to wtryskiwacze. Zrobiłem próbę przelewową. Lekko odstaje wtryskiwacz na III cyl. Przyrządu bezwładnościowego nie posiadam i nie wiem czy się za to zabierać. Wtryskiwacze z papierem ze stołu kontrolego na allegro to koszt ok 150 zł za sztukę. Ja zakładałem po regeneracji za ~600pln. Bez przyrządu może się uda ale trzeba się męczyć, zresztą i tak robiliśmy na wypożyczonym przyrządzie. Edited November 25, 2020 by steyr Quote Link to post Share on other sites
steyr 299 Posted November 25, 2020 Share Posted November 25, 2020 1 godzinę temu, bochumil napisał: A co do kabla, to czytałem na forum alfaholików że kodowanie wtryskiwaczy w tym sterowniku odbywa się po kablu KKL (niebieski, 3 pozycyjny, najlepiej od VIAKEN). Pytanie czy kod wygenerowany z maszyny po regeneracji jest prawidłowy? Spróbuj na ten nowy wtryskiwacz wpisać kod z wtryskiwacza innego cylindra. Też to czytałem, i próbowałem takim przewodem i tak jak pisałem pojawia się komunikat że się nie powiodło. Quote Link to post Share on other sites
bochumil 2222 Posted November 28, 2020 Share Posted November 28, 2020 (edited) W dniu 25.11.2020 o 13:20, steyr napisał: Też to czytałem, i próbowałem takim przewodem i tak jak pisałem pojawia się komunikat że się nie powiodło. Pozostaje podjechać do ASO Fiat na Examiner'a. Ewentualnie skontaktuj się z tym gościem http://www.conmir.pl/#kontank On jest zdaje się z okolic Krakowa. Edited November 28, 2020 by bochumil Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.