jago42 Napisano 10 Marca 2014 Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 Witajcie! Pierwszy tak ciepły dzień i pierwsza próba klimy i nic. Zapala się diodka na panelu, ale powietrze leci taki jak na zewnątrz czyli ciepłe. Auto mam dopiero dwa miesiące. Doradźcie jak sprawdzić co jest nie tak. Pozdrawiam!!! Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin77 Napisano 10 Marca 2014 Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 lampka pali się, ale czy jest charakterystyczne cyknięcie przy włączeniu klimy (z komory silnika) , jeśli nie to panel odmówił posłuszeństwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 10 Marca 2014 Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 > lampka pali się, ale czy jest charakterystyczne cyknięcie przy włączeniu klimy (z komory silnika) > , jeśli nie to panel odmówił posłuszeństwa Albo brak/za malo czynnika w ukladzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 10 Marca 2014 Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 > Witajcie! Pierwszy tak ciepły dzień i pierwsza próba klimy i nic. Zapala się diodka na panelu, ale > powietrze leci taki jak na zewnątrz czyli ciepłe. Auto mam dopiero dwa miesiące. Doradźcie jak > sprawdzić co jest nie tak. Pozdrawiam!!! Jacek Jezeli zapala sie lampka, a klima nie dziala to na 99% jest brak czynnika. Udaj się wiec do dobrego speca od klimatyzacji, kiedyś takowy był przy obecnej Pogori zaraz koło kładki. Tylko nie daj sobie nabić nowego czynnika bez porządnego sprawdzenia próżni (szczelności układu), bo to tylko podwoi twoje koszty, bo gaz znowu ucieknie i trzeba będzie nabić raz jeszcze. Dobre sprawdzenie to minimum pól godziny testu szczelności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 10 Marca 2014 Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 > Witajcie! Pierwszy tak ciepły dzień i pierwsza próba klimy i nic. Zapala się diodka na panelu, ale > powietrze leci taki jak na zewnątrz czyli ciepłe. Auto mam dopiero dwa miesiące. Doradźcie jak > sprawdzić co jest nie tak. Pozdrawiam!!! Jacek Jechać do serwisu i przygotować się na spore koszty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jago42 Napisano 11 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 > lampka pali się, ale czy jest charakterystyczne cyknięcie przy włączeniu klimy (z komory silnika) > , jeśli nie to panel odmówił posłuszeństwa No właśnie nic nie słychać. To mój pierwszy samochód z klimą i dlatego nie wiem jaka powinna być reakcja po włączeniu. Jak zdiagnozować i ewentualnie jak naprawić panel. Pozdrawiam!!! Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 > No właśnie nic nie słychać. To mój pierwszy samochód z klimą i dlatego nie wiem jaka powinna być > reakcja po włączeniu. Jak zdiagnozować i ewentualnie jak naprawić panel. Pozdrawiam!!! Jacek Najpierw to podjedz gdzie, zeby pomierzyli ciesnienie... Moze sie okazac, ze nie ma czynnika w ukladzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WacekPlacek Napisano 12 Marca 2014 Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 > No właśnie nic nie słychać. To mój pierwszy samochód z klimą i dlatego nie wiem jaka powinna być > reakcja po włączeniu. No właśnie jak nic nie słychać to na pewno panel sterowania klimą. W modelach z klimą manualną w panelu sterowania klimą pojawiają się zimne luty. Zapalenie diody z klimy, de fakto mówi nam tylko, że przycisk został naciśnięty, a nie że działa klima. Gdzieś na forum ten problem był już poruszany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chevy_power Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 Na 90% gaz do klimy uciekł. Bardzo częsty przypadek po zimie, jak w tym czasie nie używałeś klimy. Sól drogowa (o zgrozo - w tym roku zimy było tyle co kot napłakał a jednak) zapewne przeżarła przewody. U mnie w Aveo na małym odcinku idą przewody do klimy na samym wierzchu i poszły na pierwszy front. Tragedii nie ma, trzeba tylko pojechać na warsztat gdzie zajmują się serwisem klimatyzacji i Ci uszczelnią i potem napełnią. Omijaj warsztaty, które "znają się na wszystkim" i pojedź do wyspecjalizowanego w klimie, bo będziesz miał pewność, że Ci porządnie zrobią ;-) Koszt sprawdzenia + nabicie ok. 300 zł pozdravka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danceagent Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 Z innej beczki, ale może komuś się przyda. Teraz mam starego Opla (ale temat jest aktualny) - partacze kiedyś napełnili układ olejem - nie tym PAG co powinien. I teraz po prawidłowym serwisie i napełnieniu układu - klima "wstawała" 40 km - problemem jest zawór w kompresorze - "skleja membrany" i pomimo pełnego nabicia nie chce dać ciśnienia. Układ musiał pochodzić, przepłukać się i teraz daje 2 stopnie z nawiewów. Konkluzja - PAG i PAG to nie jedno i to samo - temat dotyczy też Cheviego. Jeżeli po prawidłowym serwisie i pełnej klimie temat jest aktualny to trzeba wymienić jeden zawór w kompresorze - poza ASO to koszt 150 PLN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jago42 Napisano 21 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 > Na 90% gaz do klimy uciekł. Bardzo częsty przypadek po zimie, jak w tym czasie nie używałeś klimy. > Sól drogowa (o zgrozo - w tym roku zimy było tyle co kot napłakał a jednak) zapewne przeżarła > przewody. U mnie w Aveo na małym odcinku idą przewody do klimy na samym wierzchu i poszły na > pierwszy front. Tragedii nie ma, trzeba tylko pojechać na warsztat gdzie zajmują się serwisem > klimatyzacji i Ci uszczelnią i potem napełnią. Omijaj warsztaty, które "znają się na > wszystkim" i pojedź do wyspecjalizowanego w klimie, bo będziesz miał pewność, że Ci porządnie > zrobią ;-) > Koszt sprawdzenia + nabicie ok. 300 zł > pozdravka Dzięki za wszystkie porady! Temat już usunięty. Po włączeniu nic się nie działo, bo nie było czynnika i czujnik ciśnienia nie dawał pozwolenia na załączenie sprężarki. Sprawdzenie szczelności i nabicie całej objętości czyli 700ml albo gramów kosztowało mnie 120 zł czyli calkiem znośnie. Pozdrawiam wszystkich wiosennie!!! Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danceagent Napisano 22 Marca 2014 Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 > Temat już usunięty. Po włączeniu nic się nie działo, bo nie było > czynnika Raczej nie usunięty. Jeżeli nie było czynnika w ogóle to gdzieś uciekł. Gdzieś musisz mieć nieszczelność. Mam nadzieję, że ci spece dodali barwnika, kazali jeździć teraz non stop z włączoną klimą i przyjechać za 2-3 dni na UV ? W innym przypadku (z doświadczenia) za jakiś czas znowu się tu pojawisz z tym samym problemem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jareczekmtb Napisano 23 Marca 2014 Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 U mnie jak czynnik uciekał , zakończyło się na wymianie chłodnicy od klimy i dopiero jest spokój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebaSRS Napisano 23 Marca 2014 Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 > Na 90% gaz do klimy uciekł. Bardzo częsty przypadek po zimie, jak w tym czasie nie używałeś klimy. Nie bardzo rozumiem, co wspólnego ma nieużywanie klimatyzacji do "ucieczki" gazu. Klimatyzację zimą należy używać, żeby olej przesmarował sprężarkę, a nie żeby nie uciekł. Jeśli ucieka "więcej niż norma" (czyli ZTCP ok. 10%/rok), to znaczy że gdzieś jest nieszczelność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danceagent Napisano 24 Marca 2014 Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 > Nie bardzo rozumiem, co wspólnego ma nieużywanie klimatyzacji do "ucieczki" gazu. > Klimatyzację zimą należy używać, żeby olej przesmarował sprężarkę, a nie żeby nie uciekł. Olej oprócz smarowania kompresora, także uszczelnia cały układ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.