Skocz do zawartości

1.2 8v dławi się przy pełnym bucie


addy

Rekomendowane odpowiedzi

hej!

jak dobrze pamięcią sięgam to chyba przedwczoraj zaobserwowałem w swojm SC totalnie dziwny objaw!

problem polega na tym, że przy pełnym but.gif, gwałtownie zwiększając obciążenie silnik się dławi, zaczyna przerywać, pojawia się efekt "kangura" aż w efekcie potrafi zgasnąć.

przykład: gwałtowny start z kreski czy spod świateł - wbita jedynka, ok. 3 tyś. obrotów, puszczam sprzęgło w tym samym momencie dodając gazu a auto w sekundzie muli i szarpie, tak jakby go zalewało.

inna sytuacja: toczę się na jedynce z nogą na gazie, nagle naciskam w podłogę but.gif, auto zrywa z miejsca bez objawów szarpnięcia, kręcę go wysoko po czym sprzęgło, wbijam dwójkę, puszczam sprzęgło a on łapie momentalnie zamułę i zaczyna przerywać i pojawia się "kangur".

przy normalnej, spokojnej miejskiej jeździe problem nie występuje.

WTF?!

nie spotkałem się z czymś takim, a od czasu swapa (będzie już z 8 miesięcy) do bodaj przedwczoraj problem nigdy nie wystąpił!

w pierwszej kolejności stawiałem na chrzczone paliwo, chociaż prawie zawsze tankuje na tej samej stacji i nigdy problemów nie miałem. Dla pewności pojechałem na Shella i zalałem 10l v-powera, nic to nie zmieniło.

Co może być przyczyną takiego zachowania? confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hej!

> jak dobrze pamięcią sięgam to chyba przedwczoraj zaobserwowałem w swojm SC totalnie dziwny objaw!

> problem polega na tym, że przy pełnym , gwałtownie zwiększając obciążenie silnik się dławi, zaczyna

> przerywać, pojawia się efekt "kangura" aż w efekcie potrafi zgasnąć.

> przykład: gwałtowny start z kreski czy spod świateł - wbita jedynka, ok. 3 tyś. obrotów, puszczam

> sprzęgło w tym samym momencie dodając gazu a auto w sekundzie muli i szarpie, tak jakby go

> zalewało.

> inna sytuacja: toczę się na jedynce z nogą na gazie, nagle naciskam w podłogę , auto zrywa z

> miejsca bez objawów szarpnięcia, kręcę go wysoko po czym sprzęgło, wbijam dwójkę, puszczam

> sprzęgło a on łapie momentalnie zamułę i zaczyna przerywać i pojawia się "kangur".

> przy normalnej, spokojnej miejskiej jeździe problem nie występuje.

> WTF?!

> nie spotkałem się z czymś takim, a od czasu swapa (będzie już z 8 miesięcy) do bodaj przedwczoraj

> problem nigdy nie wystąpił!

> w pierwszej kolejności stawiałem na chrzczone paliwo, chociaż prawie zawsze tankuje na tej samej

> stacji i nigdy problemów nie miałem. Dla pewności pojechałem na Shella i zalałem 10l v-powera,

> nic to nie zmieniło.

> Co może być przyczyną takiego zachowania?

Mam to samo, tylko że u mnie nie chce wbić się na obroty wyższe, kręci max do 4,5-5tysi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bym zaczął od sprawdzenia świec, przewodów i cewek.

i od tego na pewno zacznę.

nie wiem w jakim stanie są świece, przewody NGK mają niecałe 10 tys. nalotu, cewki do podmiany..

do głowy przychodzi mi jeszcze:

- czujnik położenia wału

- sonda lambda

- map sensor

- czujnik temp. powietrza zasysanego w przepustnicy

no i w najgorszym wypadku ta cholerna pompa paliwa.. no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cewki możesz pomierzyć omomierzem, tylko po stronie uzwojenia pierwotnego najpierw zmierz sobie rezystancję zwarciową (ja mierzyłem i mi wychodziło że są padnięte ale sie okazało że chiński multimetr miał spory błąd zera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj podpięliśmy auto pod kompa FES-em i pojawił się błąd czujnika temp. powietrza w przepustnicy (wysoki sygnał) - wskazywał stale 40*C.

okazało się, że wtyczka się poluzowała i stąd ten błąd.

Wtyczka została wpięta, temp. wróciła do normy ale to nie rozwiązało problemu, w dalszym ciągu jest to samo no.gif

przy okazji wykluczyliśmy też map sensor - wskazania prawidłowe, działa (chociaż jutro jeszcze zrobię na wszelki wypadek przegląd przewodów) oraz sondę lambda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzisiaj podpięliśmy auto pod kompa FES-em i pojawił się błąd czujnika temp. powietrza w

> przepustnicy (wysoki sygnał) - wskazywał stale 40*C.

> okazało się, że wtyczka się poluzowała i stąd ten błąd.

> Wtyczka została wpięta, temp. wróciła do normy ale to nie rozwiązało problemu, w dalszym ciągu jest

> to samo

> przy okazji wykluczyliśmy też map sensor - wskazania prawidłowe, działa (chociaż jutro jeszcze

> zrobię na wszelki wypadek przegląd przewodów) oraz sondę lambda.

z tego co pamiętam IAW Scan 2 można pomierzyć wszystkie czujki o które ci chodzi

oczywiscie bez pompy i CPW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Sporadycznie zdarza mi się coś podobnego w Uno (podobny silnik 1.0 8V).

W międzyczasie były wymieniane kable, świece i cewka, ale wciąż podobna sytuacja ma miejsce - wszystko wskazuje na to że to pompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

sytuacja opanowana! zlosnik.gif dla potomności..

wczoraj wymieniliśmy świece na nówki, co prawda jedna była wypalona, jedna była w wizualnie dobrym stanie a pozostałe dwie miały jakiś dziwny nalot, coś jakby kamień (?) - jak się okazało - to nie to,

podmieniliśmy kable z innym cento - to też nie to,

podmienione zostały cewki - to samo,

na samym końcu poszedł pod lupę CPW iii.. BINGO biglaugh.gif

co się okazało? śruba mocująca CPW była obluzowana i przez to auto zachowywało się w ten a nie inny sposób..

dla porównania:

wielkie dzięki dla magika Kedara, który poświęcił swój wczorajszy wolny wieczór, żeby wyniuchać usterkę 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sytuacja opanowana! dla potomności..

> wczoraj wymieniliśmy świece na nówki, co prawda jedna była wypalona, jedna była w wizualnie dobrym

> stanie a pozostałe dwie miały jakiś dziwny nalot, coś jakby kamień (?) - jak się okazało - to

> nie to,

> podmieniliśmy kable z innym cento - to też nie to,

> podmienione zostały cewki - to samo,

> na samym końcu poszedł pod lupę CPW iii.. BINGO

> co się okazało? śruba mocująca CPW była obluzowana i przez to auto zachowywało się w ten a nie inny

> sposób..

> dla porównania:

> wielkie dzięki dla magika Kedara, który poświęcił swój wczorajszy wolny wieczór, żeby wyniuchać

> usterkę

zadam jedno pytanie, tylko nie kara.gif

Co to jest CPW? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.