Jump to content

1.2 8v dławi się przy pełnym bucie


Recommended Posts

hej!

jak dobrze pamięcią sięgam to chyba przedwczoraj zaobserwowałem w swojm SC totalnie dziwny objaw!

problem polega na tym, że przy pełnym but.gif, gwałtownie zwiększając obciążenie silnik się dławi, zaczyna przerywać, pojawia się efekt "kangura" aż w efekcie potrafi zgasnąć.

przykład: gwałtowny start z kreski czy spod świateł - wbita jedynka, ok. 3 tyś. obrotów, puszczam sprzęgło w tym samym momencie dodając gazu a auto w sekundzie muli i szarpie, tak jakby go zalewało.

inna sytuacja: toczę się na jedynce z nogą na gazie, nagle naciskam w podłogę but.gif, auto zrywa z miejsca bez objawów szarpnięcia, kręcę go wysoko po czym sprzęgło, wbijam dwójkę, puszczam sprzęgło a on łapie momentalnie zamułę i zaczyna przerywać i pojawia się "kangur".

przy normalnej, spokojnej miejskiej jeździe problem nie występuje.

WTF?!

nie spotkałem się z czymś takim, a od czasu swapa (będzie już z 8 miesięcy) do bodaj przedwczoraj problem nigdy nie wystąpił!

w pierwszej kolejności stawiałem na chrzczone paliwo, chociaż prawie zawsze tankuje na tej samej stacji i nigdy problemów nie miałem. Dla pewności pojechałem na Shella i zalałem 10l v-powera, nic to nie zmieniło.

Co może być przyczyną takiego zachowania? confused.gif

Link to post
Share on other sites

> hej!

> jak dobrze pamięcią sięgam to chyba przedwczoraj zaobserwowałem w swojm SC totalnie dziwny objaw!

> problem polega na tym, że przy pełnym , gwałtownie zwiększając obciążenie silnik się dławi, zaczyna

> przerywać, pojawia się efekt "kangura" aż w efekcie potrafi zgasnąć.

> przykład: gwałtowny start z kreski czy spod świateł - wbita jedynka, ok. 3 tyś. obrotów, puszczam

> sprzęgło w tym samym momencie dodając gazu a auto w sekundzie muli i szarpie, tak jakby go

> zalewało.

> inna sytuacja: toczę się na jedynce z nogą na gazie, nagle naciskam w podłogę , auto zrywa z

> miejsca bez objawów szarpnięcia, kręcę go wysoko po czym sprzęgło, wbijam dwójkę, puszczam

> sprzęgło a on łapie momentalnie zamułę i zaczyna przerywać i pojawia się "kangur".

> przy normalnej, spokojnej miejskiej jeździe problem nie występuje.

> WTF?!

> nie spotkałem się z czymś takim, a od czasu swapa (będzie już z 8 miesięcy) do bodaj przedwczoraj

> problem nigdy nie wystąpił!

> w pierwszej kolejności stawiałem na chrzczone paliwo, chociaż prawie zawsze tankuje na tej samej

> stacji i nigdy problemów nie miałem. Dla pewności pojechałem na Shella i zalałem 10l v-powera,

> nic to nie zmieniło.

> Co może być przyczyną takiego zachowania?

Mam to samo, tylko że u mnie nie chce wbić się na obroty wyższe, kręci max do 4,5-5tysi

Link to post
Share on other sites

> Ja bym zaczął od sprawdzenia świec, przewodów i cewek.

i od tego na pewno zacznę.

nie wiem w jakim stanie są świece, przewody NGK mają niecałe 10 tys. nalotu, cewki do podmiany..

do głowy przychodzi mi jeszcze:

- czujnik położenia wału

- sonda lambda

- map sensor

- czujnik temp. powietrza zasysanego w przepustnicy

no i w najgorszym wypadku ta cholerna pompa paliwa.. no.gif

Link to post
Share on other sites

cewki możesz pomierzyć omomierzem, tylko po stronie uzwojenia pierwotnego najpierw zmierz sobie rezystancję zwarciową (ja mierzyłem i mi wychodziło że są padnięte ale sie okazało że chiński multimetr miał spory błąd zera)

Link to post
Share on other sites

dzisiaj podpięliśmy auto pod kompa FES-em i pojawił się błąd czujnika temp. powietrza w przepustnicy (wysoki sygnał) - wskazywał stale 40*C.

okazało się, że wtyczka się poluzowała i stąd ten błąd.

Wtyczka została wpięta, temp. wróciła do normy ale to nie rozwiązało problemu, w dalszym ciągu jest to samo no.gif

przy okazji wykluczyliśmy też map sensor - wskazania prawidłowe, działa (chociaż jutro jeszcze zrobię na wszelki wypadek przegląd przewodów) oraz sondę lambda.

Link to post
Share on other sites

> dzisiaj podpięliśmy auto pod kompa FES-em i pojawił się błąd czujnika temp. powietrza w

> przepustnicy (wysoki sygnał) - wskazywał stale 40*C.

> okazało się, że wtyczka się poluzowała i stąd ten błąd.

> Wtyczka została wpięta, temp. wróciła do normy ale to nie rozwiązało problemu, w dalszym ciągu jest

> to samo

> przy okazji wykluczyliśmy też map sensor - wskazania prawidłowe, działa (chociaż jutro jeszcze

> zrobię na wszelki wypadek przegląd przewodów) oraz sondę lambda.

z tego co pamiętam IAW Scan 2 można pomierzyć wszystkie czujki o które ci chodzi

oczywiscie bez pompy i CPW.

Link to post
Share on other sites

już się pogodziłem z myślą, że to ona..

miesiąc jeszcze musi pojeździć, przed zlotem czeka mnie wymiana zbiornika paliwa to wtedy będzie ładne dojście do pompy i wymienie na nową ok.gif

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

postanowiłem jeszcze w sumie nagrać filmik, zanim się do tego zabiorę bo objawy jak dla mnie nie wskazują jednoznacznie, że to pompa niedomaga no.gif

lokówką bo lokówką, ale myślę że widać co się dzieje..

Link to post
Share on other sites

Sporadycznie zdarza mi się coś podobnego w Uno (podobny silnik 1.0 8V).

W międzyczasie były wymieniane kable, świece i cewka, ale wciąż podobna sytuacja ma miejsce - wszystko wskazuje na to że to pompa.

Link to post
Share on other sites

W jednym SC 1.8 V ostatnio był ten sam problem okazała się bardzo słaba masa co powodowało liczne problemy dołożyliśmy masę i wymieniliśmy luźną klemę na "-' ręką odjął, może to to uzbroj_zlo.gif

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

sytuacja opanowana! zlosnik.gif dla potomności..

wczoraj wymieniliśmy świece na nówki, co prawda jedna była wypalona, jedna była w wizualnie dobrym stanie a pozostałe dwie miały jakiś dziwny nalot, coś jakby kamień (?) - jak się okazało - to nie to,

podmieniliśmy kable z innym cento - to też nie to,

podmienione zostały cewki - to samo,

na samym końcu poszedł pod lupę CPW iii.. BINGO biglaugh.gif

co się okazało? śruba mocująca CPW była obluzowana i przez to auto zachowywało się w ten a nie inny sposób..

dla porównania:

wielkie dzięki dla magika Kedara, który poświęcił swój wczorajszy wolny wieczór, żeby wyniuchać usterkę 20.GIF

Link to post
Share on other sites

> sytuacja opanowana! dla potomności..

> wczoraj wymieniliśmy świece na nówki, co prawda jedna była wypalona, jedna była w wizualnie dobrym

> stanie a pozostałe dwie miały jakiś dziwny nalot, coś jakby kamień (?) - jak się okazało - to

> nie to,

> podmieniliśmy kable z innym cento - to też nie to,

> podmienione zostały cewki - to samo,

> na samym końcu poszedł pod lupę CPW iii.. BINGO

> co się okazało? śruba mocująca CPW była obluzowana i przez to auto zachowywało się w ten a nie inny

> sposób..

> dla porównania:

> wielkie dzięki dla magika Kedara, który poświęcił swój wczorajszy wolny wieczór, żeby wyniuchać

> usterkę

zadam jedno pytanie, tylko nie kara.gif

Co to jest CPW? grinser006.gif

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.