Skocz do zawartości

1.8 TDCI ciężko odpala jak ciepły


el_guapo

Rekomendowane odpowiedzi

Przyszła wiosna, trochę wyższe temperatury i S-max po rozgrzaniu zaczął kiepsko odpalać.

S-max po kupnie został gruntownie przeserwisowany; wymiana płynów eksploatacyjnych, filtrów, rozrząd, itp....

Wygląda to mniej więcej tak, że po rozgrzaniu silnika i po jego wyłączeniu:

1) silnik odpala od strzała jeżeli uruchamiam go od razu po wyłączeniu,

2) silnik kilkukrotnie nie daje się odpalić, zatrzęsie mocno budą, w końcu po którymś tam razie odpala.

Jest też coś dziwnego w przypadku nr 2): kiedy kręcę rozrusznikiem, silnik na ułamek sekundy zaskakuje na niskich obrotach (w tym czasie następuje tak jakby odcięcie rozrusznika, coś jakby sygnał z kompa do rozrusznika, że silnik już się kręci i trzeba odłączyć rozrusznik) i w tym momencie silnik gaśnie... Nie ma możliwości kręcenia rozrusznikiem do skutku, tak jak to ma miejsce przy dużych mrozach.

BTW Rozrusznik raczej sprawny, bo potrafił zapalić silnik z tylko 1 sprawną świecą żarową podczas mrozów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czujnik położenia wałka rozrządu?

> Kumpel miał ten problem w mondku.

Myślałem o tym, ale ... no właśnie, po zgaszeniu gorącego i zapaleniu od razu - pali od strzała, a jak postoi 5-10min. to już jest problem.

Z czujnikiem, byłby problem od razu - choć to i tak zawsze loteria.

BTW. Gdzie on jest w 1.8 TCDi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślałem o tym, ale ... no właśnie, po zgaszeniu gorącego i zapaleniu od razu - pali od strzała, a

> jak postoi 5-10min. to już jest problem.

> Z czujnikiem, byłby problem od razu - choć to i tak zawsze loteria.

> BTW. Gdzie on jest w 1.8 TCDi

Nie mam pojęcia niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślałem o tym, ale ... no właśnie, po zgaszeniu gorącego i zapaleniu od razu - pali od strzała, a

> jak postoi 5-10min. to już jest problem.

> Z czujnikiem, byłby problem od razu - choć to i tak zawsze loteria.

> BTW. Gdzie on jest w 1.8 TCDi

Tutaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Warto by sprawdzić ciśnienie paliwa przy próbie odpalenia na ciepło. Czy silnik pracuje równo i

> ładnie ( na wolnych ). Nie ma klekotu przy ruszaniu?

Żadnych problemów przy ruszaniu, żadnego falowania obrotów - dla mnie ideał.

P.S. Czy zabarwienie w kolorze płynu chłodzącego na jednym z trójników układu chłodzenia + ten sam kolor na obudowie rozrusznika poniżej raczej wskazuje na wyciek w tym miejscu? Dodam, że zabarwienie jest ale śladów wycieku (mokre, tłuste) nie ma? Możliwe to, żeby płyn tak szybko odparował i pozostał tylko barwnik?

287594789-wyciek.jpg

post-3756-14352523565827_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki - a jakaś szersza perspektywa? Jakoś w moim 1.8 tdci nie mogę odszukać podobnych części

No i nie znajdziesz bo kolega zamieścił fotke 2,0 tdci z mondeo mk3.

Jedną przyczyn problemów z rozruchem na ciepło bywają wtryski. W miarę zużycia i osadzania się osadów wew. wtryskiwacza traci on zdolność wtryskiwania małych dawek paliwa. Przy zimnym silniku sterownik ustawia nieco wyższe ciśnienie paliwa i dawkę i wtryskiwacz się otwiera wtryskując paliwo. Przy ciepłym silniku dawka rozruchowa jest mniejsza, sterownik ustawia niższe ciśnienie paliwa w układzie i wtryskiwacz może już nie dawać rady się otworzyć. Często pomaga rozebranie wtryskiwacza, czyszczenie w ultradźwiękach no i sprawdzenie rezultatów na stole probierczym. Ostatnio dokładnie przy takiej przypadłości uratowałem grubszą kase klientowi. Sąsiedni warsztat walczył z problemem rozruchu w Avensisie. Diagnoza serwisu denso - wtryski słabe do wymiany. Kpl. nowych kupionych w "regularnej" cenie to coś ok. 10 tys. zł. ( chyba, że staniały ). Po czyszczeniu i podregulowaniu auto pali jak nowe. Koszt - 600,- zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to wtrące moje 3 gr.

Co powiesz na taki przypadek:

Auto było kupione jesienią, odpalało normalnie, ciepły jak znalazł, zimny też. Przyszły mrozy i odpalanie zajmowało ok 30 sekund, nie chciał zakręcić, ale po kilkunastu sekundach złapał. Potem ciepły już palił jak trzeba.

Obstawiano właśnie wtryski, ale nie wiem jak to się ostatecznie skończyło .... czego to mogą być objawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i nie znajdziesz bo kolega zamieścił fotke 2,0 tdci z mondeo mk3.

> Jedną przyczyn problemów z rozruchem na ciepło bywają wtryski.

Ale tych problemów nie było zimą, a zimą też silnik miałem dogrzany i wielokrotnie zapałem go jak miał ca. 90*C od strzała.

BTW: A co powiedziałbyś na gwiżdżące turbo po zagrzaniu się oleju? I tu znowu, przed wymianą oleju wielokrotnie jeździłem w trasy, czyli olej raczej się zagrzał i była cisza. Kupiłem olej Motorcrafta o specyfikacji zalecanej (5w30) i po rogrzaniu oleju pojawia się gwizd... hmm.gif

Trafiłem na podróbę? Hurtownia sprawdzona i do tej pory wtopy nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następnym razem po olej przyjedź do mnie. Dostaniesz z rabatem "prawdziwy" olej ( i tak będzie pewnie drożej ) i zobaczysz czy jest różnica. Ja od 2 lat leje do swoich aut ten olej, wcześniej robie płukanko, a potem dolewam ceramikę,.. przy każdej wymianie. Jakość olei w ostatnich latach leci na łeb. Wszystko to walka cenowa ( a więc i jakościowa ) o sprzedaż.

W tych produktach (z linku poniżej ) nie ma kompromisu,.. najpierw jakość potem cena smile.gif

www.autoxen.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Następnym razem po olej przyjedź do mnie. Dostaniesz z rabatem "prawdziwy" olej ( i tak będzie

> pewnie drożej ) i zobaczysz czy jest różnica.

Jak cena takiej usługi u Ciebie ?

>Ja od 2 lat leje do swoich aut ten olej,

> wcześniej robie płukanko, a potem dolewam ceramikę,.. przy każdej wymianie.

Ceramikę ? Rozwiniesz temat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A o jaką usługę pytasz?

Wymiana oleju na ten polecany przez Ciebie , filtra ..

> No taka biała śmietanka z cząsteczkami ceramiki, która zmniejsza tarcie. Butelczeka chlup do oleju

> i silniczkowi jest lżej

I to od nowości czy polecane w starszych autach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymiana oleju na ten polecany przez Ciebie , filtra ..

Powiem szczerze,.. w takie usługi jak same wymiany oleju to ja się raczej nie bawie. Chyba, że robie coś innego klientowi ( w co się bawie ) to wtedy czasami przy okazji wymieniam. A olej jako towar stoi u mnie na półce ( w ilościach demonstracyjnych ) bo urzęduje pod moim dachem mój przyjaciel, który zajmuje się dystrybucją tych towarów w Polsce. Więc mogę załatwić ze sporym rabatem taki olej ale z wymianą to tak średnio.

> I to od nowości czy polecane w starszych autach ?

W starszych to polecany jest remont silnika zlosnik.gif A tak poważnie - jest ceramika, którą producenci polecają do zużytych silników aby poprawić ich kondycję. Tylko jak rozmawiam z ludźmi i czytam na forach to chyba jeszcze nie słyszałem, żeby komuś to pomogło w silniku ( w skrzyniach owszem ). Ta ceramika jest zalecana do sprawnego silnika by wydłużyć jego żywotność i zmniejszyć tarcie wewnętrzne. I niestety należy ją dodawać przy każdej wymianie oleju. Odkręcasz korek spustowy i ceramika razem z olejem spływa. Nie to co inne ceramiki innych producentów. Tam jak odkręcisz korek spustowy to te 300ml ceramiki krzyczy: " spuszczają olej! ..łapcie się czego możecie!" i olej zlatuje, a 300ml ceramiki zostaje przyklejone do części silnika hehe.gif Sorry,.. nie mogłem się powstrzymać. Ceramiki, które ponoć straczają na 100 tys. km. i 3-4 zmiany oleju do jakas kpina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A w regenerację turbo (dmucham na zimne) się bawisz?

"Specjalność zakładu" to układy wtryskowe CR. Turbin nie robie i dobrze się rozeznaj w warsztatach jak będziesz miał zamiar oddać swoją do regeneracji. Uważam, że 3/4 regeneracji turbin ze zmienną geometrią to pieniądze wyrzucone w błoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiem szczerze,.. w takie usługi jak same wymiany oleju to ja się raczej nie bawie. Chyba, że

> robie coś innego klientowi ( w co się bawie ) to wtedy czasami przy okazji wymieniam. A olej

> jako towar stoi u mnie na półce ( w ilościach demonstracyjnych ) bo urzęduje pod moim dachem

> mój przyjaciel, który zajmuje się dystrybucją tych towarów w Polsce. Więc mogę załatwić ze

> sporym rabatem taki olej ale z wymianą to tak średnio.

Ok, ROzumiem ok.gif

> W starszych to polecany jest remont silnika A tak poważnie - jest ceramika, którą producenci

> polecają do zużytych silników aby poprawić ich kondycję. Tylko jak rozmawiam z ludźmi i czytam

> na forach to chyba jeszcze nie słyszałem, żeby komuś to pomogło w silniku ( w skrzyniach

> owszem ). Ta ceramika jest zalecana do sprawnego silnika by wydłużyć jego żywotność i

> zmniejszyć tarcie wewnętrzne. I niestety należy ją dodawać przy każdej wymianie oleju.

> Odkręcasz korek spustowy i ceramika razem z olejem spływa. Nie to co inne ceramiki innych

> producentów. Tam jak odkręcisz korek spustowy to te 300ml ceramiki krzyczy: " spuszczają olej!

> ..łapcie się czego możecie!" i olej zlatuje, a 300ml ceramiki zostaje przyklejone do części

> silnika Sorry,.. nie mogłem się powstrzymać. Ceramiki, które ponoć straczają na 100 tys. km.

> i 3-4 zmiany oleju do jakas kpina.

No właśnie jak się poczyta o ceramizerach i wyrobach "cudotwórczych" to człowieka ogarnia zwątpienie i pojawia się pytanie czy warto cokolwiek stosować (w moim wypadku profilaktycznie bo bardzo dbam o kwestie mechaniczne w autach ) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy później...

witam, chcialem odswiezyc troche ten temat j jednoczesnie z pytaniem odrazu do Tomka czy Poradziles sobie z tym odpalaniem? gdyz mam identyczne objawy jak Twoje nawet plyn chlodzacy kapal mi w tym samym miejscu na rozrusznik. A jestem juz po wymianie akumulatora czujnika walka rozrzadu I czujnika walu korbowego. ford Mondeo mk4 1.8 tdci . Z gory dzieki za Wszystkie wskazowki gdzie dalej mam szukac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.