Skocz do zawartości

Fiat Bravo, eper, skrzynie: C544 (M32), C635.


Rekomendowane odpowiedzi

Szukam dla taty i też w pewnym stopniu dla siebie samochodu. Najbardziej się skłaniamy ku kompaktom z segmentu C (możliwie jak najmłodszym z ceną około 28-35 tys. zł). Roczne przebiegi - około 10 tys. km (max. do 15 tys. km), auto będziemy użytkować co najmniej 4 lata. I tak zaczęliśmy analizować m.in Fiata Bravo T-Jet 120 KM, 150 KM, MultiAir 140KM.

Poszperałem trochę na ePerze i widzę, że w wersji MY 2010 Fiata Bravo T-Jet występuje skrzynia C544 czyli M32 oslabiony.gif i C635. food.gif

I tak sobie myślę - do kiedy wkładano do "Bravolotów" skrzynie M32 crazy.gif - czy ta skrzynia występowała tylko w egzemplarzach z normą Euro 4 czy jeszcze też była montowana w autach z normą Euro 5 (do 30/12/2011). icon_rolleyes.gif

PCC544 - Fiat Bravo T-Jet 120, T-Jet 150KM (wersja 150KM, była produkowana do wejścia normy Euro 5); zakończenie produkcji PCC544: 30/12/2011,

PCC635 - Bravo T-Jet 120 KM, MultiAir 140KM oraz M-Jet 1.6 i 2.0 (M-Jet - patrz też jeszcze niżej),

PCC514 - Fiat Bravo 1.4 90KM, czyli T-Jet bez turbosprężarki.

PCC530 (zakończenie produkcji 06/04/2012) - Fiat Bravo 1.6 - 1.9 M-Jet,

PCC542 (F40) - Bravo 2.0 M-Jet, zakończenie produkcji PCC542: 30/12/2011.

Chwilę później "odkryłem" grinser006.gifribbon.gif, że po VIN-ie można też ustalić jaka skrzynia występuje w analizowanym samochodzie.

Poszło więc w ruch poszło allegro... i szukanie VIN-ów. lizak.gif

ZFA19800004319141 - auto z 21 stycznia 2011, T-Jet 120KM, a skrzynia już PCC635, a więc super - bo wiadomo już, że skrzynie PCC635 wkładano przed 30/12/2011. trophy.gif

Dla pewności inny VIN:

ZFA19800004319859 - auto z 26 stycznia 2011, T-Jet 120KM, skrzynia PCC635.

Bravo z MultiAir - ZFA19800004300522 - 20 lipca 2010, skrzynia PCC635 - wszystko zgodnie z oczekiwaniami.

Szukałem na allegro T-Jetów z Euro 5 z roku 2010, ale nikt nie podał numeru VIN - ma ktoś na forum takie auto?

Myślę że wraz z produkcją Fiatów Bravo zgodnych z Euro 5 weszły też nowe skrzynie PCC635 (jak to ktoś w którejś dyskusji zasugerował, tylko też nie był tego pewien), ale chciałbym to jeszcze sprawdzić. smile.gif

Jak ktoś ma takie auto to niech podrzuci jego nr VIN albo sam sprawdzi (http://eper.fiatklubpolska.pl) i poda jaka jest u niego skrzynia biegów.

Mam nadzieję, że moją analizą komuś też pomogłem. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślę że wraz z produkcją Fiatów Bravo zgodnych z Euro 5 weszły też nowe skrzynie PCC635 (jak to

> ktoś w którejś dyskusji zasugerował, tylko też nie był tego pewien), ale chciałbym to jeszcze

> sprawdzić.

> Jak ktoś ma takie auto to niech podrzuci jego nr VIN albo sam sprawdzi

> (http://eper.fiatklubpolska.pl) i poda jaka jest u niego skrzynia biegów.

> Mam nadzieję, że moją analizą komuś też pomogłem.

Mój to MY2010 Euro 5 i skrzynia pcc635

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój to MY2010 Euro 5 i skrzynia pcc635

piotrppr, Jantarel

Dzięki za odpowiedzi.

Ja jeszcze dodam, że zdobyłem też VIN Fiata Bravo z 2010 roku, ale jeszcze z normą Euro 4 (produkcja 29/04/2010). Skrzynia: PCC544, czyli M32.

Wszystko więc wskazuje na to, że Fiaty Bravo T-Jet z normą Euro 5 mają nową skrzynię - PCC635, taką jaka jest i Bravo MultiAir.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wróbelki ćwierkają, że i C635 nie jest idealna. Np. W Giuliettach non stop coś się dzieje.

Raczej daleko tym problemom do problemów z M32. Faktycznie kulturą pracy C635 nie grzeszy, chociaż u mnie w miarę użytkowania jest lepiej niż na początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raczej daleko tym problemom do problemów z M32. Faktycznie kulturą pracy C635 nie grzeszy, chociaż

> u mnie w miarę użytkowania jest lepiej niż na początku.

Dlatego napisałem, że nie jest idealna zlosnik.gif

Np. w Abarthach Punto Evo zdarzały się problemy z synchronizatorami II biegu; i to nawet w autach nieprzesadnie katowanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wróbelki ćwierkają, że i C635 nie jest idealna. Np. W Giuliettach non stop coś się dzieje.

Ta skrzynia słynie z problemów podczas włączania pierwszego biegu. Bieg wchodzi tak jakby na dwa razy, jak w jakieś starej skrzyni ze zużytym synchronizatorem. Ogólnie fajna i prosta konstrukcja, bardzo podobna do M32. Ale C635 to pierwsza 3-wałkowa skrzynia zaprojektowana przez Fiata, stąd te niedociągnięcia. Natomiast M32 to produkt GM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ta skrzynia słynie z problemów podczas włączania pierwszego biegu. Bieg wchodzi tak jakby na dwa

> razy,

zaraz na poczatku tez mialem takie problemy w bravo

ale mam wrazenie, ze po kilkudziesieciu kkm sytuacja jakby sie troche poprawila i jedynka juz nie sprawia takich problemow

a moze po prostu przez ten czas nauczylem sie ja wrzucac (ale to chyba podswiadomie, nie widze, zebym robil to inaczej niz na poczatku zlosnik.gif )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zaraz na poczatku tez mialem takie problemy w bravo

> ale mam wrazenie, ze po kilkudziesieciu kkm sytuacja jakby sie troche poprawila i jedynka juz nie

> sprawia takich problemow

> a moze po prostu przez ten czas nauczylem sie ja wrzucac (ale to chyba podswiadomie, nie widze,

> zebym robil to inaczej niz na poczatku )

ok.gif

Mam takie same odczucia.

Poza tym zauważyłem, że wystarczy jak auto minimalnie się toczy i wtedy już wchodzi wręcz aksamitnie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.